WIADOMOŚCI

Mercedes wkrótce będzie testował nowy silnik V6
Mercedes wkrótce będzie testował nowy silnik V6
Według doniesień serwisu Autosport.com, nowy turbodoładowany silnik V6 Mercedesa, który ma zadebiutować na torach Formuły 1 w sezonie 2014 wkrótce znajdzie się na hamowani.
baner_rbr_v3.jpg
Prace nad nowymi jednostkami napędowymi V6 trwają od jakiegoś czasu a przedstawiciele Mercedes-Benz potwierdzili, że wkrótce przejdą do etapu fizycznego testowania nowego motoru, który w mediach i wśród kibiców wzbudził sporo kontrowersji.

Bernie Ecclestone, jak również promotorzy wyścigów GP obawiają się, że nowe, mniejsze jednostki, których obroty zostaną ograniczone do 15.000 na minutę nie będą równie głośne co dotychczasowe V8.

„Silniki są wysokoobrotowe” mówił Andy Cowell z Mercedes-Benz. „Nie osiąga się maksymalnego przepływu paliwa dopóki nie jest się powyżej 10500 obrotów na minutę, a maksymalne obroty to 15.000. Dodatkowo sześć rur prowadzi do turbosprężarki. Uważam, że jedna rura wydechowa z sześciu cylindrów i 15.000 obrotów na minutę będzie brzmiała całkiem dobrze.”

Thomas Fuhr, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz High Performance Engines, zdradził także, że nowe zasady w oparciu o które budowane są silniki są wystarczająco jasne dla wszystkich, że zdecydowano się zrezygnować z tworzenia czegoś na wzór RRA (porozumienie o ograniczeniu kosztów), zaproponowanego przez FOTA.

„Największym osiągnięciem, niezależnie od fizyczności RRA, było stworzenie sensownych regulacji technicznych” mówił Fuhr.

„FIA, wraz z producentami, wykonała świetną robotę. Wiele rzeczy jest z góry określonych, więc nie wydaje się pieniędzy na ich rozwój- wiadomo, że jest jedno turbo, więc to zdecydowanie ułatwia sprawę. To największa korzyść płynąca z tych przepisów.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
GrzeSzNY

08.12.2011 18:47

0

prosze tylko nie przerzucajcie wojny z pod AMG po ten artykol :) juz mi sie nei chce szukac nazwisk osob projektujacych te silniki :) i grzebac w ich biografiach :)


avatar
fanAlonso=pziom

08.12.2011 18:59

0

powiem tak : v10 rządzi - tyle w temacie


avatar
matigluszak

08.12.2011 19:15

0

Poczekajmy na rok 2014. Wtedy się wszystkiego dowiemy.


avatar
F1fan21

08.12.2011 19:27

0

AMG pomoże im w tych silnikach.


avatar
pjc

08.12.2011 19:41

0

@fanAlonso=pziom e tam, V12 lepiej brzmiała. Cały czas mam w uszach jej dźwięk na długich prostych. Miodzio.


avatar
Jahar

08.12.2011 19:50

0

Moim zdaniem dźwięk nowych silników będzie dobry a narzekanie to tylko narzekanie bo każdy się boi że będzie słabo. Strachy na lachy.


avatar
Cwirs

08.12.2011 21:21

0

Nie bedzie dobry, nie ma opcji


avatar
Master666

08.12.2011 22:06

0

Wierzę, że znów będzie bezkonkurencyjny!


avatar
GrzeSzNY

08.12.2011 23:05

0

ogladalem wlasnie wyscigi f1 w latach 61-64 (mieli wtedy V6 silniki) i wcale dzwiek nie jest zly, za to tory i ludzie na poboczu jak na rallly :)


avatar
melo

08.12.2011 23:59

0

Te silniki będą bardzo ciekawe!! będzie troche problemów z turbodoładowaniem typu temperatura, przeładowanie. Ale będzie dzięki temu pikanteria;) Pozdro!


avatar
fanAlonso=pziom

09.12.2011 00:19

0

5 słuchałem V12 i jakoś dźwięk nie jest tak rozdzierająco- przeszywająco- uwalniający głębokie doznania jak V10 - ta melodia jest dla mnie lepsza niż stosunki damsko męskie nawet ! ale zależy od gustu:)


avatar
p1lot

09.12.2011 09:24

0

Nie znam tych regulacji technicznych, o których mówi pan Fuhr, ale: - turbo mocno wycisza pracę silnika, nawet bez tłumika w starszym dieslu jest to około 80% hałasu, :( - z drugiej strony odgłos blow off przy przeładowaniu jest bajeczny tylko jeszcze nie kojarzy mi się z F1 - na pewno będzie głośniejszy niż hamulce :) ... a jak będzie zobaczymy.


avatar
Grzesio22

09.12.2011 18:38

0

Pożyjemy zobaczymy napewno dziwięk v6 bedzie lepszy niż v4 jak to miało byc


avatar
Skoczek130

10.12.2011 09:05

0

Mam nadzieje, że będzie równie awaryjny, jak przed laty... ;)


avatar
melo

10.12.2011 18:23

0

Mecachrome też niebawem będzie hamować V6 Turbo dla Renaulta, z projektu są zadowoleni. TYLKO PROSZE NIE BLUZGAĆ!!!! i nie wszczynać kolejnej wojny na temat Mecachrome&Renault bo mam juz to po dziurki w nosie.


avatar
hubertus

10.12.2011 19:41

0

12. blow off ? a po co to komu? w wyścigach nie ma czasu na syczenie czy inne wynalazki


avatar
athelas

11.12.2011 11:41

0

Ważne, że już od przyszłego roku nie będzie pierdzenia na dohamowaniu. Zwłaszcza źle wspominam bolid LRGP... to dmuchanie przy zamkniętej przepustnicy było okropne. Co do silników to mam nadzieję, że będzie OK. Ma być V6 a nie cztery cylindry więc i tak OK. Będą brzmiały na pewno niżej, co może być ciekawe.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu