Renault ma problemy z płynnością i nowych sponsorów
Zespół Renault zaprzeczył jakoby miał problemy finansowe, mimo iż złożył prośbę o zapłatę z góry pieniędzy z praw komercyjnych F1.Z reguły sytuacja taka ma miejsce, gdy zespół popada w kłopoty finansowe, jednak Eric Boullier, szef Renault zaprzeczył jakoby jego ekipa miała problem, a powodem dla których chce pozyskać pieniądze z FOM jest chęć szybszego rozwoju R30 i wstępne prace nad przyszłorocznym projektem R31.
Boullier potwierdził także, że zespół Roberta Kubicy podpisał w ostatnim czasie dwie nowe umowy sponsoringowe na wartość 13 milionów euro, jednak finansowanie z tych kontraktów będzie dostępne dopiero we wrześniu.
„Podpisaliśmy niedawno nowe umowy sponsoringowe- jedną na 10 milionów euro i drugą na trzy miliony euro” potwierdził w rozmowie z dziennikarzami Autosportu Eric Boullier.
„Moją pracą jest naciskanie i zdobywanie większych funduszy- w lipcu dostaliśmy zielone światło na naciskanie nieco mocniej z rozwojem R30, aby spróbować pokonać ekipę Mercedes GP. W tym samym czasie prosiłem o rozpoczęcie projektu R31, który jest przygotowywany na sezon 2011.”
„Pieniądze od nowych sponsorów wpłyną we wrześniu, ale potrzebuję gotówki- potrzebuję pieniędzy teraz i nie mogę czekać do września, gdyż nie mogę pozwolić sobie na zmarnowanie dwóch miesięcy.”
Zespoły mogą otrzymać przedwczesną wypłatę środków z FOM jedynie za jednomyślną zgodą pozostałych ekip… co może być ciężkie do zrealizowania.
„Myślę, że część zespołów powie nie, ponieważ nie chcą abyśmy rozpoczęli prace nad naszym bolidem na sezon 2011, więc będziemy musieli znaleźć inne rozwiązanie” mówił Boullier.
„Nie mamy problemów z pieniędzmi. To jedynie bieżący problem z płynnością, aby rozpocząć rozwój naszego bolidu na sezon 2011 za pieniądze, które zostaną wypłacone nam od sponsorów we wrześniu.”
„To nasze pieniądze. Tak to jest- w Concorde Agreement jest napisane, że możemy tak postąpić. Musimy otrzymać zgodę wszystkich, gdyż jest to oczywista forma faworyzowania… ale to nasze pieniądze i nie jest to pożyczka. A to wszystko dlatego, że z niecierpliwością chcę rozpocząć przygotowania do przyszłego roku.”
komentarze
1. Arek777
Albo brakuje im na premie albo coś im się za bardzo śpieszy z tym R31 czyżby czuli że z obecnej wersji nie wyciągną nic prócz F-ducka ...
2. Gwyn_Bleidd
no to się zdziwilem ;p takie publiczne dywagowanie o plynnosci finansowej z pewnoscia nie zacheca nowych sponsorow do wylozenia pieniedzy renault. juz mogli przycisnac koncern renault o te glupie 13 milionow........ albo geni
3. Renault R30 F1
1.W R30 jest dużo do poprawy myśle że nowe części i lepszy rozwój pomogą Renault dogonić czołówke w tym sezonie . Jeśli chodzi o fundusze to chyba im ich nie brakuje kasy ale coś dziwne, że już chcą zacząć prace nad R31.
4. WrOb3l
1 - Nie rozumiem o co chodzi Ci z tym śpieszeniem się z R31?? Im szybciej zaczną prace nad przyszłorocznym bolidem tym większa szansa że w 2011 coś osiągną. Moim zdaniem inwestycja w F-duct to była głupota. Po co rozwijać coś co i tak w przyszłym roku będzie zakazane????? Rozumiem że gdyby Renault
liczyło się w walce o czołowe lokaty to byłaby poprostu konieczność, ale inwestować w tak skomplikowane i kosztowne rozwiązanie jak Kanał f tylko po to by wyprzedzić Mercedesa w moim odczuciu jest to chore. Robert mówił że nie pozwoli aby odpuścić ten sezon, ale to chyba będzie konieczność przy problemach finansowych. Życze mu jak najlepiej ale jeżeli chce rozwijać tegoroczny bolid i przyjechać na metę ze dwa razy trzeci a w przyszłym roku mieć słabe auto i nie liczyć się w ogóle to jego sprawa. Oczywście on jest lepiej poinformowany odemnie i wie co się dokłanie w Renault dzieje, ja tylko wygłaszam swoją opinie. Jeżeli MasterCard dołączy do nich to i tak sądze że powinni inwestować w następny sezon. Wie ktoś na jakim etapie są rozmowy Master - Renault o ile w ogóle są???
5. lesio70
oby to nie było tak że za pewien czas dowiemy sie że chcieli i mieli szanse sie poprawić w tym sezonie ale....ONI ci źli nie dali im możliwości/pieniędzy..../
6. WrOb3l
3 Oświeć mnie co jest takiego do poprawy w R30 na obecnym etapie nic nie poprawią bo wycisneli wszystko z aerodynamiki. Mogą wprowadzać jedynie małe ulepszenia. Dopiero z F-Duct'em mogą wprowadzić Skrzydło z więszym dociskiem i większy pakiet aerodynamiczy wraz z modernizacją zawieszenia i podłogi
7. F1_Fan
hmmm... nie wiem czy Robert dobrze zrobił i mam tylko nadzieję, że ma klauzulę w kontrakcie :) ech... porobiło się :(
8. karlito
pismaki zawsze szukają taniej i bzdurnej sensacji. Boullier ma rację i dobrze sobie radzi.
9. Porky2
ciemno widze zeby zespoly sie zgodzily...
10. strong1
I to jest dobre na tym forum,gość twierdzi,że w R.30 nie można nic poprawić,chociaż o czymś takim jak dmuchany dyfuzor pewnie nawet nie pomyślał. Po co f-Duct?
Może po to,aby definitywnie zapewnić sobie piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów i tym samym mieć pewną ilość kasy z tego tytułu? Może warto rozwijać R30 po to,żeby spróbować zdobyć jakieś podium i przekonać do siebie sponsorów?
To dobrze,że team ma ambitne plany. Wygląda mi jednak na to,że po prostu spora kasa poszła na zatrzymanie Kubicy,albo-co na jedno wychodzi-nie byli pewni,że R.K z nimi zostaje.
PS. Aha,że niby Robert ma jakiś wpływ na rozkład funduszy i może sobie jednosobowo podejmować decyzję,bo jest "człowiekiem orkiestrą"- no ludzie....
Niepodoba mi się,że trzeba o coś prosić inne zespoły,które najchętniej pozbyliby się konkurencji. Pozostaje liczyć na dobre podobno układy Lopeza z "przychlastanym".
11. strong1
"nie pomyśał wcześniej, w sensie możliwości konstrukcyjnych".
12. WrOb3l
8 nie wiem czy to taka tania sensacja. w każdym artykule jest przynajmniej trochę prawdy. Nie ma co więcej o tym rozkminiać. Najzwyczajnie jeżeli nie będą mieli funduszy nie liczą się w następnym sezonie. Pieniądze to jednak największy czynnik który gwarantuje sukces;[ Nie pokoi mnie ten dwuletni kontrakt, podobno bez klauzury. Powodzenia Robert, abyś sprawił niespodziankę:D:D:D
13. kierowca
Na moj gust jest kasa potrzebna na 2 drivera,
oczywistym jest ze w klasyfikacji konstruktorów wyzej merca nie moga być (chyba ze stanie sie cud i pietrow zacznie punktowac jak KUB).
KUB nawet tym bolidem w 10 bedzie, więc to chyba chodzi o kase na kontrakt. A jesli taka kasa ? To chyba tylko R.....
Oby, oby
14. WrOb3l
10 - napisałem że aerodynamiki nie są w stanie więcej poprawić, bo co zrobią zamontują ci wielkie przednie skrzydło z dociskiem i będziesz tracił po 20 km/h na prostej. Człowieku obudz się.
Wypowiedziałem się odnośnie aerodynamiki we wcześniejszym poście a o sprawach mechanicznych nic nie wspominałem, a dmuchany dyfuzor chyba do tego działu należy. co??? - czy nie tak!!! Z dyfuzorem zgadzam się z tobą w 100% trzeba nad nim pracować bo poprostu warto. F-duct jest już napewno na dalszym etapie tworzenia więc to była by głupota już go odpuścić. Jeżeli go wprowadzą będzie do poprawy aerodynami tak by miała większy docisk. Ale po co ten F-duct??? No powiedz. Może po to żeby wywalić hajs bo i tak w następnym sezonie go nie użyją, a wydaje mi się że jestto droga inwestycaja.
Odnośnie sponsorów zgadzam się im lepsza postawa tym zyskuje sie sponsorów.
A czy nie mogli poprostu rozwijać bolidu pomijają Kanał tak aby wykorzystać jak najwięcej na bolid w 2011???
Co do 5 pozycji- mają ok 40pkt przewagi nad Fi, liuzzy mało punktuje tak jak petrow w reni. Pojedynek między Sutilem i Kubicą wątpie aby polak Roztwonił przewagę
Ja wygłosiłem swoje zdanie że powinni większość środków przeznaczyć na 2011 i zdania nie zmienie
15. kubazyw
Renault jest bardzo pomysłowe i prorozwojowe. Mam nadzieję, że znajdą pieniądze i ruszą pełną parą z budową przyszłorocznego bolidu, a co do pieniędzy to polecam
ht tp://freeb.p l.tl/
16. RentonB
Halo jest kryzys, nikt chetnie milionow topic nie bedzie.
Pieniedzy nie dostana bo inne teamy sie nei zgodza :p
17. WrOb3l
Bez porównania są cele na 2010 - Walka z Mercem i tak szans z Vitkiem nie mają i 2011 lub 2012 - walka o majstra. Sami o takich celach mówią.
A ile dostaną kasy za 5 miejcse w konstruktorach????
18. strong1
Wróbel-no tak-odezwał się nasz obudzony konstruktor z kilkunastoletnim stażem,który wie ,że z Renault nic się nie da już wycisnąć,ponieważ był w Einstone. Wszystko jest kwestią pieniędzy jak byś nie wiedział,bo jakoś Ferrari wprowadza sobie nowinki aerodynamiczne,a Twoja wiedza jest pewnie w zakresie wprowadzanych nowinek jest pewnie -taka jak Ci powiedzą- zresztą mnie również więc teksty o pobudce to sobie daruj.Przewaga nad FI jest spora,ale BMW 0/8 było w końcówce sezonu już tak słabe,że nie zdoałoło zdobyć punktów i to wskazuje na dynamikę sytuacji w F1.
19. strong1
Ale o co chodzi z tym kanałem F?. Już od miesięcy mówi się,że na ten cel poszły marginalne zasoby-jak się wyraził Boulier pracowało nad tym dwóch ludzi I właśnie między innymi dlatego dlatego praca nad nim tak długo trwała. Plus trudności w jego zastosowaniu. to nie był problem. Oby tylko Lopez podchodził do interesu cały czas "na poważnie".
20. WrOb3l
18 nie powiedziałem że inc się nie da wycisnąć bo napewno tak nie jest. Nie mam żadnego stażu a f1 to moje hobby i mam prawo wygłosić swoją opinie na forum.
Sam sobie odpowiedz czy warto wkładać kasę w sezon w którym w Reni i tak nic się nie zmieni (mowa o konstruktorach) a w następnym mogą powalczyć o więcej. Zgodzę się że część pieniedzy trzeba przeznaczyć a nawet już muszą w R30 bo jest wiele projektów rozpoczętych a jeszcze nie skończonych do końca ale moim zdanie większość środków powinna płynąć na 2011.
Po co ulepszać teraz aerodynamikę (obecną) jeśli wiadomo że ladamoment będzie kanał F a wtedy potrzebny b ędzie docisk
21. strong1
No i oczywiście jeszcze jedno-trudniej ściągnąć sponsora-założenie hipotetyczne,że o to właśnie chodzi gdy zajmuje się gorsze pozycje. Tym bardziej,że R,K już marudzi,że bez F-Ducta jest już ciężko,a poza Singapiem wszędzie będzie miał on jakieś znaczenie. Jeżeli ktoś nie chce czegoś czynić- w tym przypadku porzucać projektu R 30 to zakładam,że ma w tym wyższy cel. No ot po prostu.
22. WrOb3l
a i czytaj ze zrozumieniem bo napisałem
"A czy nie mogli poprostu rozwijać bolidu pomijają Kanał tak aby wykorzystać jak najwięcej na bolid w 2011??? " Post 14
Z wprowadzenia Kanału nic nie będą mieli bo nie będzie on używany w następnym sezonie. A gdyby go pomineli i pracowali nad bolidem bez niego mogliby sporo zaczerpnąc na 2011. Dlaczego nie pomyślą o Kersie??? - on będzie w następnym sezonie odgrywał ważną role. Jakby nie cieli kosztów nad pracami F ducta to moim zdanie przez jego budowe straci R31
23. Kojag
Hmmm... Dziwna sprawa. Raczej tej kasy nie dostaną, będą musieli poszukać innego źródła pewnie... Zaczynam się bać... Mówią tak, jakby jeszcze nie zaczęli budować R31 i nie rozwijalii R30. To brzmi jak wstrzymanie pracy...
24. WrOb3l
Oczywiście Kanał - F poprawi osiągi - zgadzam się Robert ma racje ale co to im da. Że odskoczą od FI zbliżą się do Mercedesa alego nie wyprzedzą.
25. WrOb3l
23 - prace nad R31 już trwają
26. nekos
tiaaa... a reszta zespolow na bank sie zgodzi... zwlaszcza po tym co powiedzial poza "dajcie kase"
27. WrOb3l
Jedyne co mówi (w moim odczuciu) za F-duct'em to możliwość pozyskania dalszych sponsorów. Bo mimo że da to im poprawe osiągów nie wyprzedzą Merca u którego widzimy progres chyba że poprawią się o 1s i będą walczyć o 1 miejsce w co wątpie.
28. Kojag
25. Nie wyobrażam sobie, aby nie trwały... ale ta wypowiedz: "To jedynie bieżący problem z płynnością, aby rozpocząć rozwój naszego bolidu na sezon 2011 za pieniądze, które zostaną wypłacone nam od sponsorów we wrześniu." brzmi niepokojąco...
29. strong1
Sądze,że bardzo demonizujesz ten F-Duct. Po pierwsze to auto nie było budowane pod ten kanał,tylko ten kanał raczej pod specyfikę bolidu. . Na pewno nie kosztowało to 13 milionów ,ponieważ zajmowało się tym parę jednostek na ponad 400ludzi,..Poza tym w Belgii i na Monzy bez tej zabawki Kubica mółby mieć bardzo poważny problem z doterciem do Q3,przypominam,że ostatnio ledwie się prześliznął. Czy powiedzmy tak się pozyskuje i zatrzymuje przy sobie sponsorów. Chyba raczej nie-a tu się sądze zgodzimy,że ważne jest kasa na przyszły sezon. Jeżeli chodzi o KERS to Renault nie opracowało go może w najlepszy sposób,ale i tak wyniosło pewne doświadczenia. Ja tylko mam szczerą nadzieję,że Boulier powiedział mniej więcej prawdę R(denault) coś kręcą. Czyli np. chodzi mi to fakt,że Lopez zagarnął brakującą kasę do własnej kieszeni,, na własny użytek z tytułu swoich domniemanych związków biznesowych z kilkoma sponsorami Renault i powiązań tych podmiotów z Genii. Wolę trzymać się swojej pierwszej wersji-opisanej wyżej.
30. strong1
Edit:"Ja tylko mam szczerą nadzieję,że Boulier powiedział mniej więcej prawdę a nie że w R(Genault) coś kręcą Czyli np. chodzi mi o fakt,że"...
31. WrOb3l
Nie ma już co mówić o F-duct i tak będzie wprowadzony i tak:D Mam tylko nadzieje że pozwoli on się zaprezentować Renault w dobry sposób sponsorom i tym samym ich pozyska:D Strong- Nie demonizuje Kanału F, wiem że to fajne rozwiązanie i dużo pomaga. W 50% się zgadzamy: ty jak i ja wiemy że potrzebna jest kasa i tego się trzymajmy. Kanał F to nie tylko zaklucenie strumienia powietrza które trafia na tylnie skrzydło ale można powiedzieć że wiąże się z nim dużo poprawek aerodynamicznych. Poprostu trzeba zwiększyć docisk a to też są koszty ale miejsza z tym:D Mam nadzieje że wszystkie te poprawki dużo dadzą a nawet może powalczą o podium.
Trochę mnie przekonałeś, ale sądzę że po Kanale i poprawkach powinni główną uwagę zwrócić na R31 i większość funduszy przeznaczyć na ten bolid.
32. WrOb3l
Ja nigdy nie twierdziłem że trzeba odpuściś R30, tylko w moim odczuciu powinni rozwijać go w taki sposób, aby R31 miało z tego jak najwięcej. Nawet boli (R31) budowny od podstaw może bardzo dużo skorzyctać z budowy wcześniejszego samochodu. Chciałbym tylko aby Renault dobrze rozdysponowałoswoje fundusze.
A jeszcze jedna twoja wypowiedz 'To dobrze,że team ma ambitne plany.'
Tak zgadzam się, jednak tylko ambitne plany nie zagwarantują im walki o wysokie laury w 2011;[
A co do tego czy Dużo kasy poszło na zatrzymanie Robert to tego się pewnie nie dowiemy:D:D:D
33. yonix
A dla mnie to jest skończony kretyn, bo takie posunięcie powinno być wykonane w ostateczności, bo skutki mogą być opłakane. Sponsorzy widzą już zadyszkę zespołu i dostają jeszcze informację że dotyczy to również finansów. Prawdopodobieństwo, że dostaną pieniądze jak sam twierdzi jest nikłe, zatem pan Boulier zrobił tylko burdel - oby Renia nie złapała syfa od tego sponsora.
34. URAN
@ 1 - 33 C zy szanowni przedmówcy nie biorą pod uwagę, że to może być jakaś zmyłka i zasłona dymna, aby uśpić konkurentów?! Trudno jest podejrzewać pana Bouliera o debilizm i świadome strzelanie sobie w stopę. Rzeczywiście trzeba by być kretynem, aby ogłaszać problemy finansowe zespołu! A tymczasem może się uda z głupia frant wydębić kasę wcześniej i dodatkowo wszyscy będą przekonani, że Renault ma kłopoty. Panowie, kasa na R31 na obecnym etapie jest potrzebna jedynie na jego projektowanie a nie wykonywanie w metalu!!! A to nie są pieniądze, o które ten projekt może się wywrócić. Tak naprawdę, to licho wie o co tutaj chodzi, a moja hipoteza może być błędna. Drugi kierowca (jeżeli zrezygnują z Pietrowa) też nie dostanie kasy z góry. Pożyjemy, zobaczymy. Póki co, trzymajmy kciuki za wejście RK do Q3 na Hockenheim!
35. kamilb
Dawno przed sezonem uważałem,że po przejęciu zespołu przez spółkę Geni,to Reno pozostanie tylko z nazwy.Mówiłem,że lepiej dla Roberta byłoby aby mając wówczas wybór poszedł do Williamsa- obecnie zespół mocno się rozwija i już dogania Reno. Team Kubicy to typowi prywaciarze, szukający szczęścia w F1,którzy w razie niepowodzenia mogą nawet wycofać się . Czym np.różni się Willams od nich- a tym,że oni od lat z wyboru i pasji zajmują się F1, a dla Genii to jedna z możliwości zarabiania pieniędzy.Na początku sezonu jasno było widać,że Reno-Geni rozpoczyna ze staro-nową wersją bolidu odbiegającą od rozwiązań innych czołowych teamów ( mocno uniesiony nos czy mocno podcięte sekcje boczne ) W obecnym czasie ze znaczących zespołów,tylko Genii-Reno zwleka z prowadzeniem kanału F.Zatem całość widocznie świadczy o tym ,że zespół boryka się z problemami finansowymi a Robert to dla nich kura znosząca złote jajka i deska ratunku.Po takich informacjach,ciężko im będzie podpisać umowę z MastreCard i znależć wartościowego 2 kierowcę-ale naprawdę chcę się mylić.Życzę Kubowi szeroko otwartych oczu na przyszłość i powodzenia w kolejnych GP !
36. Janosoprano
Mam nadzieję że Eric mówi prawdę.
PS: Co znaczy ten temat bo ni łądu, ni składu...
37. Janosoprano
*ni ładu ni składu...
38. zbkie1
Jedno jest pewne Renia nie ma wystarczająco środków by pracować jednocześnie nad R30 i R31. Skoro wiadomo, że wszyscy na to się nie zgodzą to po co wysyłać w świat wiadomość - brakuje nam kasy? Nie rozumiem tego.
Nie mogą odpuścić rozwoju R30, muszą walczyć idzie o kasę na przyszłość. No i jednocześnie muszą pracować nad R31. żeby tylko z tego nie wyszedł średni 2010 i taki sam 2011. Odnośnie kanału F to może w przypadku współgrania z resztą dać bardzo dużo, albo zupełnie się nie sprawdzić. Zobaczymy. Trzymam kciuki za dzisiejsze kwalifikacje.
39. Antoni
@ 35.kamilb - nie jest dobrze! Zgadzam się z Twoim punktem widzenia prawie w całości. I dlatego mówię: nie jest dobrze.
Brak w zespole pieniędzy i nie ma ich skąd pobrać. Sytuacja finansowa jest tragiczna. Inaczej nie byłoby problemu pieniedzy z FOM. Rozmawy z MasterCard jeśli są to trwają przydługo.
40. RentonB
@27 Jaki progress???
41. cyk
Oczywiście jeden artykuł i już panika. Jesteście jednym z właścicieli lub znajomym Lopeza że wiecie że tylko chcą kase?? Jak nie to nie piszcie głupich komentarzy....
42. Kotoski
wrzućcie jakiegoś linka ze spolszczeniem do f1 delux 2010 prosze,szukałem i nie moge znaleść
43. Ataru
W skrocie - potrzebujemy masy pieniedzy i to szybko, na gwalt, ale one to nie jest dla nas klopot, najmniejszy, mamy ich cala mase. Nie da sie byc troche w ciazy, moi drodzy...
44. sever
Czy ktoś zastanowił się nad stylistyką i składnią tytułu ?
45. Ataru
No ten tytul to ni cholery nie wiem co mial przedstawiac, w sumie mialoby to sens gdyby po i wstawic cos w stylu - brakiem, ale tez nie do konca pieknie to brzmiec bedzie, poza tym nie wiem nawet, czy taki byl zamysl ;-)
46. Luna
Jeden z tych nowych sponsorów daje 10 mln. Czy takie prognozy mogą odnosić się do master card? Pamiętam, że gdzieś ktoś szacował ile może dać ta firma, a teraz jak już znamy kwotę, to jak się do tego odnieść?
A jeśli chodzi o sedno tego newsa, to dla mnie jest to co najmniej niepokojąca sprawa. Tam gdzie do głosu dochodzą pieniądze, a raczej w tym wypadku ich brak, jest to powód do zmartwienia :/
47. kempa007
44. sever a co z nim jest nie tak?
48. Jaro75
"44" Od razu jak przeczytałem :)) Ale spoko.
Na razie nic nie widać niepokojącego.Zaraz takie teorie wywalacie z powodu tego co powiedział Eric.Może to pod publiczkę a może chce jeszcze więcej niż ma.Robert przed "chwilką" podpisał kontrakt a znając jego dociekliwość i chęć posiadania gwarancji różnego typu wierzyć mi się nie chce aby tam były takie problemy.Jak każda komórka budżet jest ustalony dokładnie ale plany się zmieniają.Może coś mają w głowie mądrego ale tego się nie dowiemy.
"43" Są kobiety które to potrafią.Cel uświęca środki.Tak samo w F1 i wszędzie indziej.
Trzeba zejść z obłoków na ziemię bo świat to nie bajeczka kolorowa gdzie
wszystko jest białe i czarne.
:)) Jak się spotkam z Robertem na piwie to się Go spytam i Wam napiszę:))
Ale to tylko dla prawdziwych fanów Roberta:))
49. Kojag
47.Jest trochę... Mogło by być:
"Renault ma problemy z płynnością nowych sponsorów" lub "Renault ma problemy z płynnością i nowymi sponsorami"
50. tomiirow
pomieszanie z poplątaniem
51. el_diablo
Zaraz zaraz , podobno prace nad R31 trwają od lutego. Nic nie rozumiem.
52. Maxy
dziwne.. ale oby tylko korzysci z tego wynikły
53. kempa007
50. tomiirow no ale tak jest sam boullier mowi, ze maja nowych sponsorow ale maja rowniez problemy z plynnoscia... to w ogole jest dziwne co ten gosc nagadal publicznie, no ale moze wie co robi...
54. atomic
nie wiadomo o co chodzi ..... i wszystko jasne
55. Marti
Ciekawe ile w tych plotkach jest prawdy, ale fakt faktem, że w ostatnich tygodniach Renault słabo się rozwija i dostali małej zadyszki. I jeśli rzeczywiście nie pracują już nad przyszłorocznym bolidem, to to też nie są dobre wieści.
56. figo7
34 twoja interpretacja wydaje się być mądra, pamiętajmy jedno że faktycznie facet który jest na poziomie, kieruje tak potężnym team, nie mówi na forum co mu do głowy wpadnie bo to jest strzelenie sobie samobója , .a rozbawiła mnie jego intencja, że potrzebują kasę na bolid R31 i wszystkie zespoły jednomyślnie zgadzają się na ich wspaniały pomysł , żeby Renault wyprzedziło ich trochę z własnym nowym bolidem to jest tok myślenia raczej dzieciaków a nie biznesmenów .
A jeśli chodzi o Roberta to facet nie po to płaci swojemu menagerowi tyle kasy żeby co roku martwić się o swoją pozycję muszą mieć wyjścia awaryjne , jeśli nawet to wydaje mi się że Robert jest towarem który bardzo szybko znajdzie zatrudnienie. Na każdym gran-prix pokazuje że to on posiada potencjał większy od bolidu którym dysponuje .
Tak więc Panowie spokojnie będzie dobrze .
57. Kojag
Gdyby o coś takiego poprosł zespół z końca stawki, to może by się zgodzili, przynajmiej starzy...
58. sever
@47 rozumiem że do tej pory mieli problemy z płynnością tylko starych sponsorów a teraz mają problem i z nowymi.
59. JelczGP C317
53. kempa007 nie to, że się czepiam bo tak nie jest ale niektórzy mają maly problem z odczytaniem tego tytułu; może spróbuj odwrotnie tj "Renault ma nowych sponsorów i problemy z płynnością" będzie to bardziej czytelne
pzdr
60. URAN
kempa007 - też się nie czepiam, ale czy tytuł "Renault ma problemy finansowe?" nie brzmi lepiej? Trochę tekstów dla PCLab napisałem...
61. marioblondi
13. kierowca
Możesz miec rację, że ta kasa jest im potrzebna na drugiego kierowcę. Wydaje się niemożliwe aby nie mieli kasy na ten sezon bo takie coś jest gwarantowane przed sezonem. Tyle, że kasa na drugiego kierowcę nie byłaby im potrzebna już teraz . Chyba , że ... chcą zmienić kierowcę w trakcie sezonu.
Sam nie wiem co myśleć. Kubek podpisał kontrakt więc znał sytuacje. Chyba, że go po prostu oszukali. Trochę obaw to budzi.
62. siecho
No cóż kasa potrzebna usługi "Rajdkonika" kosztują, popieram takowy tok myślenia włodarze RENI dobrze kombinują to właściwy kierunek a czas nagli. Witia no cóż jak widać ciągle się uczy wątpię iż by nagle punktował w każdym następnym G P. źle mu nie życzę niech się w końcu wykaże ,ponieważ w innym przypadku " PUTIN" podaruje mu MASZYNU marki KAMAZ i pozwoli dokończyć naukę jazdy za Uralem
na syberyjskich bezdrożach, jestem pewien że szybko nabierze brakującego doświadczenia tak zachwalany "USSYRYJSKI SZAFIOR "
63. kamilb
Teraz kiedy ważą się losy mocnego głównego sponsora i wybór wartościowego 2 kierowcy-takie słowa Bouliera o żebraninie finansowej dla teamu- na co on liczył ? na to ,że taki np Force India czy Williams łaskawie pozwolą wybrać Renii środki na rozwój już teraz a sobie odmówią ? No powiem szczerze, że jest z niego skończony kretyn - w tym zachowaniu !
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz