Kubica: jak zawsze dam z siebie wszystko
Po ciężkim, zakończonym pierwszą w tym sezonie awarią R30, wyścigu na Silverstone, Robert Kubica liczy, że inna charakterystyka toru Hockenheim będzie bardziej pasowała jego bolidowi, jednak zaznacza, że najbliższa konkurencja posiada już system F-duct, nad którym stajnia Renault cały czas pracuje.„Ostatecznie mieliśmy problemy z ogólną przyczepnością bolidu, a nasze odczucia jeżeli chodzi o osiągi mówiły, że byliśmy mniej konkurencyjni niż w poprzednim wyścigu. Wszystko wyglądało szaro do czasu ostatniej części kwalifikacji, ale udało mi się zakwalifikować na szóstym miejscu, co w mojej opinii było bardzo zaskakujące, jeżeli weźmie się pod uwagę nasze osiągi do tego momentu. Jeszcze bardziej zaskakujące było objęcie trzeciej pozycji w pierwszym przejeździe, po dobrym starcie i pierwszym okrążeniu, ale nasze tempo nie było wspaniałe w wyścigu, nawet przed problemem z wałem napędowym, bolid nie spisywał się tak jak zazwyczaj. Sądzę, ze spora część tego zależała od charakterystyki toru, gdyż najmniej konkurencyjnymi obiektami w tym roku były dla nas Barcelona i Silverstone, a oba mają sporo szybkich zakrętów.”
Spoglądając na Hockenheim, czy spodziewasz się, ze R30 będzie bardziej pasował ten tor?
„To bardziej normalny tor z bardziej normalną mieszanką zakrętów. Są tam dwa bardzo szybkie łuki, zakręt numer 1 i 12, a pozostałe są wolne lub średnie. Nawierzchnia toru jest bardzo gładka, więc trzeba wycisnąć absolutnie wszystko z mechanicznej przyczepności bolidu. Jest tam także jedna bardzo długa prosta, gdzie trzeba się upewnić, że bolid jest konkurencyjny jeżeli chodzi o prędkość maksymalną. Wszystkie bolidy, z którymi aktualnie się ścigamy mają już system F-duct, a to utrudnia nam życie, ponieważ musimy redukować siłę dociskającą, aby być konkurencyjni w prędkościach maksymalnych, co może nas kosztować sporo na zakrętach. Będziemy musieli rozważyć najlepszy kompromis dla nas w piątek.”
Na ten wyścig będziemy mieli większą różnicę w mieszankach opon. Bridgestone przywiezie super-miękkie i twarde opony. Jakie to będzie wyzwanie?
„Na pierwszy rzut oka, super miękka mieszanka może mieć problemy, aby wykonać nawet jedno okrążenie w kwalifikacjach, a twarda może wytrzymać cały wyścig! Pogoda i warunki na torze będą miały duży wpływ na to jak będą się one zachowywały: z doświadczenia wiem, że będzie trudno zmusić super-miękką oponę do prawidłowej pracy, podczas gdy twarda powinna być w porządku. Innym czynnikiem może być to, ze będziemy mieli duże przesunięcie balansu pomiędzy dwom mieszankami, a to może spowodować, że weekend będzie całkiem trudny a zarazem interesujący z punktu widzenia opon.”
Jakie są Twoje oczekiwania co do osiągów w ten weekend?
„Jak zwykle postaram się dać z siebie wszystko i wycisnąć wszystko z bolidu. Większość bolidów z którymi się ścigamy ma już system F-duct i dyfuzor wspomagany wydechem, więc sądzę, że to może być dość trudny weekend, a my musimy sprawić, że nasze tempo będzie bardziej konkurencyjne niż w ostatnim wyścigu. Niemniej, jeżeli trudnym wyścigiem nazwiemy występ w Silverstone, gdzie i tak mogłem ukończyć go na czwartej, może piątej pozycji, biorę taki wynik w ciemno od ręki.”
komentarze
1. rKubica-fan
I to mi się podoba u Roberta Mówi o tym co jest najważniejsze i nie kręci
2. seba16011994
Cześć, chciałem się przywitać. To mój pierwszy komentarz na tej stronce :)
Przy okazji chciałem zahaczyć i jeden temat. Mapowanie silnika, co o tym sądzicie? Pojawiły się takie informacje na jednym z portali F1. To wyjaśniałoby przebłysk formy Renault w Q3 i awarię wału...
3. Bezimienny
renault ma jakies poprawki inne? bo jak nie maja fduckaa to powinni cos innego robic chociaz ;/
4. rKubica-fan
f-duct będzie na spa a najprawdopodobniej będą próbowac nowe skrzydło i gdzieś słyszałem że mają dac robertowi nowe zawieszenie do testów
5. Timber
Ja też Robert biorę 4-5 miejsce w ciemno, chociaż jak zawsze po cichu liczę na zwycięstwo :) Zapowiada się ciekawy wyścig a potem niestety długa przerwa.
6. Jaro75
Robert , jak zawsze w to nie wątpię :)) !!!!
Kciuki w gotowości :)
7. Ataru
2. seba16011994, ja z tego co sie orientuje, to poza elektronika grzebac w silnikach nie mozna, wiec pozostaje wlasnie kwestia szybkosci wtrysku, wytrysku, ale to wszystko nieco bardziej skomplikowane. Wiadomo - wieksze spalanie - wiecej paliwa - wolniejszy bolid... Wszystko trzeba wyposrodkowac i zrobic rozsadnie, Renault ma wiekszy margines zabaw z elektronika ze wzgledu na braki w mocy, mowi sie o 30KM. Ja chce tez zwrocic uwage, ze ekspertem nie jestem i nie wiem jak to w praktyce wyglada, co konkretnie jest dozwolone, co jest zabronione, ale na pewno czesto dotyka sie i elektroniki, gdy chce sie poprawic osiagi i mozliwosci bolidu, takze to calkiem mozliwe. Niespecjalnie rozumiem natomiast co ma to do osi, totalnie nie lapie :)
8. Ataru
A co do poprawek Renault, ma byc... nowe przednie skrzydlo. Nie, to nie jest zart, ani prowokacja :D
9. Maxy
w ciemno pbierze P4, P5 :) a ja licze ze w ciemno wezmie P3 i tam skonczy wyscig ! :)
10. fotoman
" ale nasze tempo nie było wspaniałe w wyścigu, nawet przed problemem z wałem korbowym, bolid nie spisywał się tak jak zazwyczaj."
wałem korbowym??? coś mnie ominęło, czy chodzi o wał napędowy
11. Budyn_F1
Oby tam wszystko wypadlo dobrze.
12. kempa007
10. fotoman zapedzilem sie juz jest okay.
13. fotoman
12.kempa007- suuper :), jakby jeszcze coś się dało zrobić z GP Wielkiej Brytani i zamienić na GP Niemiec, byłoby całkiej fajnie ;)
14. kempa007
mowisz masz :-)
15. Ananas
Robert Kubica w sezonie 2010:
GP Bahrajnu: 11. miejsce
GP Australii: 2. miejsce
GP Malezji: 4. miejsce
GP Chin: 5. miejsce
GP Hiszpanii: 8. miejsce
GP Monaco: 3. miejsce
GP Turcji: 6. miejsce
GP Kanady: 7. miejsce
GP Europy: 5. miejsce
GP Wielkiej Brytanii: nie sklasyfikowany
16. rybkag
Usunięty
17. modafi
Ananas, musisz lubić to co robisz ;)
18. Antoni
W Renault chyba nie bardzo wiedzą jak zrobić ten F-duct. Strasznie się chrzanią, a czas i rywale uciekają.
19. Ananas
17. modafi
Lubię przeglądać statystyki.
20. karlito
Robert, koko-dżambo i do przodu! Przy odrobinie szczęścia podium możliwe i żebyś merca pognębił czyli przywiózł za plecami :)
21. Skoczek130
@karlito - yyyy, ale Renault nie ma ze sobą kanału F. Toteż powoduje, że ten weekend może byc niezwykle trudny. Ty nawet nie myśl o podium, liczmy na to, że nie straci dużo punktów do Rosberga, gdyż to obecnie największy rywal Polaka do klasyfikacji generalnej. ;)
22. karlito
21. liczę na to że podniecona Britney będzie zwiedzać pobocza i wogóle pogubi tempo :)
23. Dagmara_W
konkretna i spojna wypowiedz. i tak renault jest bardzo niezawodne jak na ten sezon.. nie ma bolidow idealnych wiec trzeba to przeklnac.. wazne by renault przeana;lizowalo ten weekend i zredukowalo te straty w konkurencyjnosci. no i dobrze jakby sie spieli na ten system f-duct. jednak widac ze duzo daje a samymi umiejetnosciami i kompromisem w ustawieniach nie da sie wszystkiego nadrobic.. no i kiejmy nadzieje ze nie bedzie prolemow z oponami bo to tez komplikuje zycie.. pozdrawiam
24. norman42
Mr.AVON to nie HAM i tak łatwo głowy nie traci,liczę ,że ROB odrobi część strat,a do końca sezonu jeszcze sporo czasu i gdyby R30 miało dobry kanał F,to na miejscu Ferdka nie byłbym pewny swojej obecnej pozycji w generalce
25. serek_ms
Sorki, wie może ktoś z was fgdzie można znaleźć i z kąd ściuągnąć sobie wyścigi F1 z lat 2003,2004,2005? Za każdą odpowiedź będe bardzo wdzięczny.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz