komentarze
  • 1. Krzysztof157
    • 2010-05-27 13:54:22
    • *.tktelekom.pl

    Tak samo jak w poprzednim roku z dyfuzorem Brawn GP

  • 2. Ataru
    • 2010-05-27 14:21:49
    • *.chello.pl

    A ja nie do konca wierze w to, ze zrobienie dziury w bolidzie az tak poprawia jego osiagi ;-)

  • 3. wiwaldi4
    • 2010-05-27 14:31:46
    • *.gorzow.mm.pl

    Zgadzam się z Ataru

  • 4. atomic
    • 2010-05-27 14:35:52
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tosz to szok !!! niedługo wackiem będą musieli otwierać kanały w podłodze .

  • 5. Tupsson
    • 2010-05-27 14:36:38
    • *.244.125.151

    nie no jak sie w to porzadnie zaglebic to faktycznie logiczne jest dzialanie tego systemu i wydaje mi sie, ze swoje robi na tych prostych zmniejszajac docisk bolidu ;]

  • 6. Jimek
    • 2010-05-27 14:52:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A wiecie może co z systemem F u Reni ??? Nie mieli przypadkiem na Turcji go testować ?

  • 7. northmantif
    • 2010-05-27 14:57:40
    • *.multimo.pl

    idea jest całkiem prosta i dziwię się, że inżynierowie nie wpadli na tego typu rozw. wcześniej. Jak wiadomo spojlery mają za zadanie dociskać bolid do asfaltu. Im lepszy docisk tym bolid stabilniejszy przy coraz większych prędkościach i ostrzejszych zakrętach ( możliwość pokonania ich z większą prędkością). Całe nadwozie bolidu jest projektowane tak, aby właśnie zmodelować strugę powietrza by w najlepszy sposób dla osiągów padała na spojery, tworząc jednocześnie jak największą siłę docisku. Na długiej prostej jednak ta siła nie jest tak potrzebna, wystarczy mała jej część(tak aby bolid nie poderwało do góry, a tylne koła nie ślizgały się), więc jeśli ta struga powietrza omija spojlery, to można zwiększyć prękość samochodu - mniejszy opór. Tylko, że jedno jest teoria, a drugie praktyka. No ale od czego są najlepsi inżynierowie... druga rzecz, która trochę mnie martwi, to chyba w Malezji było bardzo widoczne jak Robert został wyprzedzony przez Hamiltona. Dziwię się, że Renault nic nie mówi o swoim F-duct'cie.

  • 8. 6q47
    • 2010-05-27 14:59:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @4
    atomic
    chyba łatwiej zatykać będzie:) Tylko co z przeróbkami w kombinezonie? Jakaś nakładka ognioodporna by się przydała:)
    No i ten "nieznośny widok" ciągłego zatykania i otwierania kanału!
    Pozdr.

  • 9. 6q47
    • 2010-05-27 15:06:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7
    northmantif
    co do ostatniego zdania uważam, że myśliwy nie będzie zdradzał swoich zamiarów zwierzynie...
    Na pewno rozważają ten sposób wygaszania tylnego skrzydła. Tylko czy przypadkiem poprawki na Turcję są na tyle dobre, że F-duct jest przewidziany jako broń zapasowa?
    Pozdr.

  • 10. fezuj
    • 2010-05-27 15:43:29
    • *.pub.krusz-lan.pl

    2. Ataru - jedna dziura już pozwala przyspieszyć- a jak by tak cały kokpit ponawiercać jak durszlak ! to by dopiero było przyspieszenie!!!

    4. atomic- ha ha 10/10 !

  • 11. Renault R30 F1
    • 2010-05-27 15:43:48
    • *.centertel.pl

    jak wszyscy zaczynają używać f-duct to widocznie coś to daje..

  • 12. Renault R30 F1
    • 2010-05-27 15:55:24
    • *.centertel.pl

    Mercedes ma F-Duct i narazie nic nie widać w poprawie ich osiągów ....

  • 13. Wiater
    • 2010-05-27 16:22:20
    • *.lanet.net.pl

    E tam, gówno takie. RBR już bez kanału F jest najszybszy ;) Dobrze że zakażą tego za rok, bo ten system to z leksza śmiech.

  • 14. real4256
    • 2010-05-27 19:46:08
    • Blokada
    • *.przyrow2.gre.pl

    Jutrzejsze treningi będą w http://transmisje.net , serdecznie zapraszam !

  • 15. koal007
    • 2010-05-27 21:15:56
    • *.speed-transfer.mm.pl

    Indianie są szybcy. Ten zespół ma ogromny potencjał rozwojowy, jeśli udało im się tak szybko zrobić F-Duc ze sprytnym rozwiązaniem jego otwierania. Oj będzie się działo w Turcji. Ciekawe jak Reńki dadzą radę. Istambuł pokaże rzeczywistą siłę zespołów i kto jak szybko udoskonala bolidy. A czy F-Duc zostanie zakazany? Zobaczymy. Ciekawe rozwiązanie. Stosunkowo proste i niedrogie. Co istotne - pozwala na wyprzedzanie. Szkoda by było pomysłu.

  • 16. real4256
    • 2010-05-28 07:58:35
    • Blokada
    • *.przyrow2.gre.pl

    Oglądaj 1 i 2 trening na żywo w http://transmisje.net , serdecznie zapraszamy !

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo