Force India sprawdzi w Turcji system F-duct
Do grona zespołów używających słynnego już systemu F-duct, którego pionierem jest ekipa McLarena, dołączy zespół Force India.„Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni” mówił Liuzzi na temat F-duct. „Nigdy nic nie wiadomo. Może wszystko zmieni się jutro, ale zespół przez ostatnie dwa tygodnie wykonał kawał roboty w tunelu aerodynamicznym i wygląda na to, że system pracuje całkiem dobrze.”
Włoch potwierdził także, że system Force India nie będzie zmuszał kierowcy do odrywania rąk od kierownicy, a kanał powietrza zamykany będzie nadgarstkiem.
„Zrobiliśmy prosty system z nadgarstkiem, więc nie będziemy musieli odrywać rąk od kierownicy. Sprawdzaliśmy różne pozycje i sądzę, że ta jest najłatwiejsza i najbardziej wygodna.”
System F-duct sprawdzały już na torze takie zespoły jak Sauber, Williams, Mercedes oraz Ferrari. W Turcji mówi się, że także ekipa Red Bulla przetestuje jutro swój własny F-duct.
komentarze
1. Krzysztof157
Tak samo jak w poprzednim roku z dyfuzorem Brawn GP
2. Ataru
A ja nie do konca wierze w to, ze zrobienie dziury w bolidzie az tak poprawia jego osiagi ;-)
3. wiwaldi4
Zgadzam się z Ataru
4. atomic
tosz to szok !!! niedługo wackiem będą musieli otwierać kanały w podłodze .
5. Tupsson
nie no jak sie w to porzadnie zaglebic to faktycznie logiczne jest dzialanie tego systemu i wydaje mi sie, ze swoje robi na tych prostych zmniejszajac docisk bolidu ;]
6. Jimek
A wiecie może co z systemem F u Reni ??? Nie mieli przypadkiem na Turcji go testować ?
7. northmantif
idea jest całkiem prosta i dziwię się, że inżynierowie nie wpadli na tego typu rozw. wcześniej. Jak wiadomo spojlery mają za zadanie dociskać bolid do asfaltu. Im lepszy docisk tym bolid stabilniejszy przy coraz większych prędkościach i ostrzejszych zakrętach ( możliwość pokonania ich z większą prędkością). Całe nadwozie bolidu jest projektowane tak, aby właśnie zmodelować strugę powietrza by w najlepszy sposób dla osiągów padała na spojery, tworząc jednocześnie jak największą siłę docisku. Na długiej prostej jednak ta siła nie jest tak potrzebna, wystarczy mała jej część(tak aby bolid nie poderwało do góry, a tylne koła nie ślizgały się), więc jeśli ta struga powietrza omija spojlery, to można zwiększyć prękość samochodu - mniejszy opór. Tylko, że jedno jest teoria, a drugie praktyka. No ale od czego są najlepsi inżynierowie... druga rzecz, która trochę mnie martwi, to chyba w Malezji było bardzo widoczne jak Robert został wyprzedzony przez Hamiltona. Dziwię się, że Renault nic nie mówi o swoim F-duct'cie.
8. 6q47
@4
atomic
chyba łatwiej zatykać będzie:) Tylko co z przeróbkami w kombinezonie? Jakaś nakładka ognioodporna by się przydała:)
No i ten "nieznośny widok" ciągłego zatykania i otwierania kanału!
Pozdr.
9. 6q47
@7
northmantif
co do ostatniego zdania uważam, że myśliwy nie będzie zdradzał swoich zamiarów zwierzynie...
Na pewno rozważają ten sposób wygaszania tylnego skrzydła. Tylko czy przypadkiem poprawki na Turcję są na tyle dobre, że F-duct jest przewidziany jako broń zapasowa?
Pozdr.
10. fezuj
2. Ataru - jedna dziura już pozwala przyspieszyć- a jak by tak cały kokpit ponawiercać jak durszlak ! to by dopiero było przyspieszenie!!!
4. atomic- ha ha 10/10 !
11. Renault R30 F1
jak wszyscy zaczynają używać f-duct to widocznie coś to daje..
12. Renault R30 F1
Mercedes ma F-Duct i narazie nic nie widać w poprawie ich osiągów ....
13. Wiater
E tam, gówno takie. RBR już bez kanału F jest najszybszy ;) Dobrze że zakażą tego za rok, bo ten system to z leksza śmiech.
14. real4256
Jutrzejsze treningi będą w http://transmisje.net , serdecznie zapraszam !
15. koal007
Indianie są szybcy. Ten zespół ma ogromny potencjał rozwojowy, jeśli udało im się tak szybko zrobić F-Duc ze sprytnym rozwiązaniem jego otwierania. Oj będzie się działo w Turcji. Ciekawe jak Reńki dadzą radę. Istambuł pokaże rzeczywistą siłę zespołów i kto jak szybko udoskonala bolidy. A czy F-Duc zostanie zakazany? Zobaczymy. Ciekawe rozwiązanie. Stosunkowo proste i niedrogie. Co istotne - pozwala na wyprzedzanie. Szkoda by było pomysłu.
16. real4256
Oglądaj 1 i 2 trening na żywo w http://transmisje.net , serdecznie zapraszamy !
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz