northmantif
Ostatnia aktywność
avatar
northmantif

28.04.2011 21:23

0

19. Poniekąd podzielam Twoje zdanie na temat DRS, też uważam, że lepiej gdyby z niego zrezygnowano, a to głównie z tego powodu, że w normalnych warunkach (bez SC, pogoda) na 99% nie zdarzy się, że w tym sezonie wygra ktoś spoza wielkiej 3 (RB, ML, FR) ten ostatni to jeśli dojdzie do formy. Reszta nie ma szans na wygranie wyścigu, bo wyprzedzanie teraz to po prostu bułka z masłem dla szybszego bolidu. Dotąd i tak cud musiał się zdarzyć, aby ktoś inny wygrał wyścig. OStatnie takie wygrane pomijając dominujący sezon Brawn GP były przez F. ALonso w Renault ( z tego jedno ułożone) oraz Vettela w Torro Rosso no i dołożę jeszcze Kubicę w tymże sezonie 2008. Tak więc mijają lata i poza faworytami nie wygrywa nikt. Jeśli Ferrari się nie spręży to w tym sezonie będzie to czysta walka między RBR a McLaren, co niebyt ciekawie wróży w kontekście walki o tytuł.

avatar
northmantif

06.02.2011 12:42

0

proponuję wszystkim odejść od kompa na 1h 30minut i po prawdziwych informacjach będziemy mogli rozmawiać o czymś prawdziwym. W tej chwili możemy rozmawiać tylko o plotkach, które prowadzą do skrajnych bzdur. Z resztą co się stało to się nie odstanie.

Przejdź do wpisu Poważny wypadek Kubicy

avatar
northmantif

06.02.2011 12:23

0

złamanie kości udowej wiąże się z operację i założeniem 'drutów' na obie części kości. Minimalny czas zrastania się kości wynosi 8 tygodni i w zależności od miejsca może trwać do nawet 16tygodni. Kość udowa jest najbardziej obciążoną kością ludzkiego organizmu, dlatego czas po jakim dochodzi się do pełnej sprawności jest bardzo długi. Po minimum ok. 4 miesiącach wyciąga się 'druty' i pełną sprawność można dopiero osiągnąć po min. pół roku. Tak więc optymistyczne założenie dla Roberta jeśli rzeczywiście złamał kość udową to powrót na tor na ostatnie 3 wyścigi...niestety.

Przejdź do wpisu Poważny wypadek Kubicy

avatar
northmantif

27.05.2010 14:57

0

idea jest całkiem prosta i dziwię się, że inżynierowie nie wpadli na tego typu rozw. wcześniej. Jak wiadomo spojlery mają za zadanie dociskać bolid do asfaltu. Im lepszy docisk tym bolid stabilniejszy przy coraz większych prędkościach i ostrzejszych zakrętach ( możliwość pokonania ich z większą prędkością). Całe nadwozie bolidu jest projektowane tak, aby właśnie zmodelować strugę powietrza by w najlepszy sposób dla osiągów padała na spojery, tworząc jednocześnie jak największą siłę docisku. Na długiej prostej jednak ta siła nie jest tak potrzebna, wystarczy mała jej część(tak aby bolid nie poderwało do góry, a tylne koła nie ślizgały się), więc jeśli ta struga powietrza omija spojlery, to można zwiększyć prękość samochodu - mniejszy opór. Tylko, że jedno jest teoria, a drugie praktyka. No ale od czego są najlepsi inżynierowie... druga rzecz, która trochę mnie martwi, to chyba w Malezji było bardzo widoczne jak Robert został wyprzedzony przez Hamiltona. Dziwię się, że Renault nic nie mówi o swoim F-duct'cie.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu