komentarze
  • 44. Maxo
    • 2010-02-20 18:58:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ok, nawet jeśli skala jest taka sama to chyba długość mierzy się od tylniego spoilera, co nie? Najlepiej byłoby zrównać je obcinając zdjęcia równo z ostatnią wystającą częścią, czyli tylnym skrzydłem.

  • 45. Vysogota
    • 2010-02-20 19:00:42
    • *.sggw.waw.pl

    Należało by chyba porównać rozstaw osi. Dziwi mnie że Mac jest dość długi, za to Lotus zadziwia :) pewnie ciężko go będzie zbalansować. Merc miał byś niby taki króciutki a jak widać cudów nie ma.

  • 46. bebinx
    • 2010-02-20 19:57:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    z profilu najladniejsze renowka, mclaren i sauber

  • 47. egonF1
    • 2010-02-20 20:05:42
    • *.promax.media.pl

    pewnie uznacie ze jestem lajk, ale ja na torze bede miał problem z rozróznieniem Red Bulla z Torro Rosso

  • 48. Patrikos
    • 2010-02-20 20:06:52
    • *.olsztyn.mm.pl

    Renowka w tych barwach bedzie widoczna nawet w totalnym zamieszaniu na torze

  • 49. jar188
    • 2010-02-20 20:10:43
    • *.chello.pl

    Pytanie pomocnicze:
    Dlaczego Autor zdjęć skupia się na porównaniu długości bolidów a nie z na porównaniu rozstawu osi???? I dlaczego przedstawione porównanie ie ma sensu?

  • 50. Surman
    • 2010-02-20 20:16:01
    • *.manc.cable.ntl.com

    Porownanie jest ok. Ja sobie dodalem jeszcze dwie linie - przy przednim kole i przy wlocie powietrza. Ale napewno moze byc jakies znieksztalcenie zdjecia. te zdjacia nie sa wykonane idealnie prostopadle do boku bolidu.

  • 51. mateos4
    • 2010-02-20 20:35:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    MSC zmienil kask czy to jest Nico na zdjeciu Mercedesa??

  • 52. Jacko
    • 2010-02-20 20:53:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @43. MateuszF1
    Kiedy ja zaczynałem oglądać F1, to w stawce były 32 bolidy. Po kwalifikacjach odpadało 6 najsłabszych kierowców i w wyścigu startowało 26. Wcale nie było bardzo ciasno, a wyścigi były bardziej emocjonujące niżw kilku ostatnich sezonach i przez cały czas coś się działo.

  • 53. Kojag
    • 2010-02-20 22:50:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już raz to wspominałem, ale powtórzę:
    Na tym porównaniu BMW Sauber z Virgin, to BMW miałoby około 6 metrów, zakładając, że Virgin ma 5,5 metra.
    porównując Merca, który ma 4,8 metra do RB6, to nowy Red Bull miałby niewiele ponad 4 metry i byłby krótrzy od starego,,,
    Porównanie jest hmm... 'kiepskie'

  • 54. rafekf1
    • 2010-02-20 23:10:34
    • *.INTELINK.pl

    49. @jar188 ... Dokładnie tak jak piszesz. Porównanie całkowitej długości bolidu jest mniej ważne niż rozstaw pomiędzy tylną i przednią osią. Jedne bolidy mają np. końcówkę nosa znacznie wystającą poza przedni spojler, inne mniej. Ważne jest też podobno umiejscowienie kokpitu kierowcy pomiędzy osiami co ma wpływ na balans auta. W Reni podobno zachowali rozstaw osi z modelu R29. Aby "upchnąć" większy zbiornik paliwa umieścili fotel kierowcy bliżej przednich kół R30 w porównaniu z zeszłorocznym modelem.

  • 55. tomspoon
    • 2010-02-20 23:15:16
    • *.1-1.cable.virginmedia.com

    a może te linie pionowe po lewej stronie zdjęć obejmują dokładnie zeskalowaną felgę,
    która powinna mieć taki sam rozmiar we wszystkich bolidach?
    czy to tylko porównanie kolorystyczne panie kempa 007 :)

  • 56. kokon510
    • 2010-02-20 23:26:45
    • Blokada
    • *.przasnysz.mm.pl

    reno ma strasznie dziwny przod(nos) calkiem odbiega od innych

  • 57. Vysogota
    • 2010-02-20 23:27:04
    • *.sggw.waw.pl

    53 Kojag to znaczy że dane podawane przez zespoły można sobie wsadzić. Nikt nie podaje od którego miejsca mierzy bolid, może jedni liczą od nosa inni od przedniego płata?
    I od początku nie wierzyłem że Merc jest najkrótszy. Tutaj mamy okazję dość dokładnie zweryfikować jak wyglądają tegoroczne furmanki :)

  • 58. Kojag
    • 2010-02-20 23:28:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja bym chciał kiedyś zobaczyć takie porównanie bolidów z różnych serii wyścigowych: F1, Nippon, GP2, A1GP, F2, Master, Superleague, F3, GP3, IRL, WSbR i może jeszcze Formuła BMW. Do tego jeszcze opisy z najważniejszymi informacjami, jak np średnie i najwyższe prędkości, To by pokazało jakie są różnice między seriami.

  • 59. Kojag
    • 2010-02-21 00:03:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    57. Skala błędu jest zbyt duża, żeby można było porównywać. Gołym okiem widać, że opony są źle wyskalowane.

  • 60. bullit34
    • 2010-02-21 00:58:11
    • *.243.130.42

    a co to za różnica który jest dłuższy, jeśli będzie porządnie ustawiony i dość szybki a do tego bezawaryjny to sukces osiągnięty. chyba to jest wazne bo o wyglądzie to powiem bo tylko tyle tak jak ładna miska jeść nie da tak i piękny bolid bez mocy i szybkości jest skazany na porażkę

  • 61. grabin
    • 2010-02-21 01:06:51
    • *.range86-144.btcentralplus.com

    Pomysł jest fajny na pokazanie różnic, ale wykonanie kiepskie. Panie kempa007 jak pan coś umieszczasz w newsie to niech to będzie rzetelna informacja tak jak do tej pory rzetelny uważalem ten portal. Inaczej będziemy częściej zagladac do konkurencji...

  • 62. Musashi
    • 2010-02-21 02:48:08
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    61. garbin: Czyli kto? Ty i papuga na Twoim ramieniu?? ;-)

  • 63. Musashi
    • 2010-02-21 02:49:03
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    Z tych wszystkich w profilu bocznym najlepiej prezentuje się Lotus. No i najłatwiej nim zaparkować w mieście.

  • 64. dick777
    • 2010-02-21 09:49:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obejrzałem te zdjęcia pod dużym powiększeniem i okazuje się, że osoba robiąca to zestawienie odwaliła kawał dobrej roboty. Średnica felg wynosi 32 piksele, zaś różnica między nimi nie przekracza 1 piksela, co daje błąd wynoszący w zaokrągleniu 3 procent. Taki błąd przy pięciu metrach (średnia długość bolidu) to 15 cm. Zdjęcia wykonane są pod mniej więcej takim samym kątem, co dodatkowo ogranicza skalę błędu. Przyjmując jako punkt odniesienia długość bolidu Renault wynoszącą 505 cm (na zdjęciu 399 pikseli po uwzględnieniu kąta, pod jakim zrobiono zdjęcie) oraz identyczną średnicę felg (fundamentalne założenie), długości pozostałych bolidów i rozstaw ich osi wynosi (w nawiasach podaję wielkość w pikselach na zdjęciach):

    Renault: 505 cm (399), 338 cm (267)
    Williams: 510 cm (403), 341 cm (269)
    Ferrari: 540 cm (427), 358 cm (283)
    BMW-Sauber: 563 cm (445), 376 cm (297)
    Force India: 546 cm (431), 372 cm (294)
    McLaren: 530 cm (419), 366 cm (289)
    Mercedes: 529 cm (418), 353 cm (279)
    Red Bull: 495 cm (391), 334 cm (264)
    Virgin: 527 cm (416), 351 cm (277)
    Lotus: 496 cm (392), 341 cm (270)
    Toro Rosso: 516 cm (408), 352 cm (278)

    Oczywiście, wszystkie te wymiary należy traktować jako umowne, ponieważ nie wiemy, czy Renault ma rzeczywiście 505 cm długości. Jeśli za punkt odniesienia przyjmiemy Mercedesa z jego rzekomo 480 centymetrami, to bezwzględne wymiary bolidów będą zupełnie inne, niemniej względne różnice między nimi będą zachowane. Proszę nie spierać się, że rzeczywiste wymiary są inne, bo to oczywiste. To zestawienie ma na celu jedynie unaocznienie skali różnic – nic więcej.

  • 65. kubica41
    • 2010-02-21 09:59:35
    • *.25.46.228

    Niektóre bolidy są bardzo do siebie podobne wrecz identyczne

  • 66. fabian
    • 2010-02-21 11:17:30
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby jeszcze wszystkie bolidy były np. białe bez jakichkolwiek malowań i deseni wtedy znacznie łatwiej można by porównać je ze sobą. Mimo wszystko barwa i deseń często myli i tuszuje (zafałszowuje) załamania i profile nadwozia.

  • 67. cyk
    • 2010-02-21 12:57:25
    • *.tktelekom.pl

    Bolid Mclarena wygląda niesamowicie, widac że naprawdę ciężko pracowali ale czy będzie tak szybki na jaki wygląda :) historia uczy że niekoniecznie

  • 68. Elektram
    • 2010-02-21 13:05:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jest zrobione porównanie z uwzględnieniem rozstawu osi, pisałem juz posta z linkami. Patrzcie na post nr. 41

    Porównanie było robione do felg (bo wszystkie zespoły mają takie same wymiary koła i felg) i dodatkowo chciałem pokazać długość poszczególnych bolidów. Patrzcie na te linki z 41 posta to macie tam wszystko posegregowane i z dodatkowymi liniami porównującymi rozstaw osi.

  • 69. luka55
    • 2010-02-21 14:13:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oceniajac malowanie to wedluga mnie najladniejsze maja Mercedes ,Mclaren oraz Ferrari jesli zas chodzi o najbrzydsze to Sauber i zdecydowanie Renault. ( moja subiektywna ocena ) . Wiadomo kolorki nie robia wynikow

  • 70. grabin
    • 2010-02-21 14:47:39
    • *.range86-144.btcentralplus.com

    62. Musashi Tak czy inaczej panie musashi zdjęcie jest do d...

  • 71. fezuj
    • 2010-02-21 15:01:07
    • *.pub.krusz-lan.pl

    68. Elektram - świetny pomysł z wykorzystaniem stałej i jednakowej dla wszystkich cech - czyli średnicy felg.
    Zwrócę jeszcze na jeną rzecz bo niektórym te wymiary niezbyt się zgadzają z długościami podanymi przez zespoły - zwracacie szczególną uwagę na długość bolidu od tylnego koła w przód a różnice są również w tył bo i tu bolidy wykazują sporą różnicę długości tylnego skrzydła ( jak na moje oko to w skrajnych przypadkach może być to nawet kilkanaście cm. jak np. Ferrari i Sauber)

  • 72. perduto
    • 2010-02-21 21:32:51
    • *.chello.pl

    Co ja mogę dodać. Jeżeli uznać zaprezentowane zdjęcia jako wiarygodne i w jednej skali... to rozstaw osi przedniej do tylnej najmniejszy ma RedBull. Potem jest Renówka, minimalnie większy od Renault ma Lotus i Williams. McLarem ma zdecydowanie największy rozstaw pomiędzy osiami. Co z tego wynika? Myślę że promień skrętu... Czym mniejszy rozstaw osi, tym mniejszy promień skrętu... więc miejmy nadzieję że przełoży się to na zwrotność samochodu...
    O oby Renault okazał się the best! Oby do Bahrajnu! Go Go KUBEK, trzymamy kciuki

  • 73. Anteaus
    • 2010-02-22 12:54:20
    • *.lodz.msk.pl

    @72. perduto Wydaje mi się ,że akurat w F1 geometryczny promień skrętu ma niewielkie znaczenie w odróżnieniu np do aut cywilnych. W F1 gł. problemem jest promień skrętu aerodynamiczny czyli to ,żę im jedziesz z wiekszą prędkością tym np docisk musi być wiekszy aby auto wogóle miało szansę skręcać.
    Szczególnie w tym sezonie gdy waga bolidu jest większa większość teamów (w tym Roberta) zmaga się z tzw podsterownością. Jeżeli Twoja teoria byłaby słuszna to właśnie Renault jako bolid z jednym z najmniejszych rozstawów osi by tego nie było.

  • 74. romekf1
    • 2010-02-23 15:05:02
    • *.siedlce.domtel.com.pl

    Powiedzcie mi dlaczego w renówce nie widac co jest za przednim kołem a we wszystkich innych bolidach widac co jest a tam nie. cos tam maja ciekawe co:) wie ktos moze?? nie ma wcale przeswitu tak jak jest np wiliamsie. prosze o odpowiedz


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo