Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności.
ROZUMIEM
komentarze
1. Memento
To takie złudzenie czy faktycznie bolid Renault jako jedyny wypełnił prześwit w okolicy przednich opon?
2. re-reikorp
Ładnie, ale np. Mercedes jest podobno najkrótszy... so?
3. dziarmol@biss
A R30 najładniejszy na samej górze ;-)) i jeden z krótszych ,...
4. anode2
@2 wciaz wierzysz w te oficjalnie podawane wymiary?
5. Filipek
Lotus najładniejszy :)
6. fabian
COŚ TU JEST NIE TAK! Przecież RedBull i Toro Rosso to to samo a na porównaniu TR jest dłuższy!!!???
7. Wisniewski37
brown i bmw najbardziej mi się podobają. a sauber ma chyba najdłuższy bolid :)
8. fabian
Podoba mi się LOTUS, ma najbardziej klasyczny wygląd :)
9. Wisniewski37
sory nie brown tylko mercedes GP czy jakoś tak.
10. anode2
@6 niezupelnie, w tym sezonie nie mozna juz korzystac z tego samego projektu bolidu, wiec toro rosso musialo rozwijac bolid w pelni samodzielnie. jak widac podobienstwo mimo ze jest uderzajace (wiec pewnie jakis przeplyw informacji byl) tak roznia sie pewnymi detalami (jak rozstaw osi) chociazby ze wzgledu na zupelnie inne jednostki napedowe.
11. cincin12
lotus i red bull są najkrótsze ale renault i virgin racing najdostojniejsze
12. Przemu
i nawet jeśli to nie brown tylko Brawn
13. Wisniewski37
ok pomyłka :)
14. padre
Mówcie co chcecie ale R30 ma jedno z najładniejszych i najbardziej widocznych malowań w stawce na 2010;)
15. anode2
inna sprawa ze to porownanie i tak jest obarczone bardzo duzym bledem, porownajcie sobie rozmiary kol takiego renault a np force india - roznica w wielkosci ok 10%
16. east
Z profilu najbardziej podoba mi się.. Merc.. Vergin też spoko..
17. Reju
Pszczółka najładniejsza :pp Sauber najdłuższy <mysli>
18. Sami
Ludzie wiecie co to skal ja wiem a te zdjecia jej nie maja wiec to porównanie jest doniczego
19. lechu55
Renault ładny ale mi sie tez Ferrari i Lotus i Red Bull podobaja
20. mariolomza
Wazniejszy jest rozstaw osi niz dlugosc calkowita. Wg. tego porownania Renault, RedBull i Lotus mają najmniejszy rozstaw. Czy bedzie to jakis atut?
21. Adik3509
heh Renault jedyny zolty bolid w stawce
22. riqoor
Z takiego ujęcia najładniejszy jest Mercedes. Wygląda zajebi**** i nowocześnie. Virgin i Lotus to dla mnie kompletna padaka ;/ Sauber też jakoś dziwnie wygląda.
Z tym, że wygląd to nie wszystko a wręcz to nic. Zobaczymy kto będzie najszybszy...
23. Bajto
Mercedes jest najkrótszy 4.80 metra za to Virgin mierzy 5.50 metra. Zdjęcia obejmują profil samochodu lecz ni mogą służyć jako materiał porównawczy czegokolwiek po za ubarwieniem.
24. xdomino996
Nie dziwi was to że virgin wiliams i lotus mają takie same silniki co powinno dawac taką samą długość tak samo jak np red bull i renault długosc prawie taka sama Mcl i Mercedes ten sam silnik i długosc podobna
25. Bajto
Jeżeli chodzi o ubarwienie to dla Virgin 5 za oryginalny artystyczny styl natomiast jeżeli chodzi o sylwetkę bolidu to najładniejsze Ferrari.
26. saint77
Lotus najkrótszy, Sauber najdłuższy.
A czasy okrążeń wręcz odwrotnie.....
27. Bajto
Skąd są informacje ze Sauber jest najdłuższy ??
28. saint77
@27. No jeśli te zdjęcia są w tej samej skali - a chyba o to chodziło - to widać jak na dłoni że Sauber najdłuższy...
29. sempol
Hmm, jeśli można to poprosiłbym o naniesienie jeszcze jednego punktu odniesienia –wielkość kol a wtedy wszystko powinno się wyjaśnić czy pszczółka jest faktycznie krótsza niż większość stawki
PS. A co to ma do rzeczy czy ładny bolid czy nie, ma wygrywać i tyle
30. Bajto
Nie sa i to widać jak na dłoni oficjalnie są podane wyiary bolidów :
Reno - 5050 cm
Mercedes - 4800 cm
Virgin - 5500 cm
proszę odnieść te wymiary do zdjęć między Mietkiem a Dziewica jest różnica 70 cm w długości całkowitej.
31. faficki
Ależ Lotus jest pięknie oldschoolowy:-) Bardzo mi się podoba. I równie krótki jak Renault.
32. Elektram
Ranking długości (najkrótszy->najdłuższy) : 1.Red Bull 2.Lotus (nieznaczna różnica, praktycznie równa długość) 3.Renault 4.Williams 5.Toro Rosso 6,7,8.McLaren, Mercedes i Virgin (każdy z tych zespołów podał przekłamane dane techniczne) 9.Force India 10.Ferrari 11.Sauber
Według rozstawu osi:1.Redbull 2.Renault 3.Lotus 4.Williams 5.Toro Rosso 6,7. MercedesGP i Virgin 8.Ferrari 9.Mclaren 10.Force India 11.Sauber
33. jfc
To porównanie może służyć tylko jako porównanie wyglądu i malowania. Błędy skalowania spowodowane m.in. kadrowaniem zdjęć może spokojnie sięgać 10% czyli 50cm.
Mi tam najbardziej podoba się malowanie Toro Rosso. Ten ich pędzący Byk wygląda jak prawdziwy :)
Najmniej podobają mi się Williams i Sauber - bardzo ascetyczne ubarwienie (jeśli to można jeszcze nazwać ubarwieniem)
Jeśli chodzi o bolidy RB i TR to rzeczywiście niby projektowano je osobno, ale patrząc na to zestawienie to po prostu nie da się nie zauważyć podobieństw we wszystkich aspektach, a więc prawdopodobnie i w wielkości bolidu.
34. saint77
ok. ale z tymi oficjalnymi wymiarami to byłbym ostrożny.
70cm to przepaść, na torze będzie widoczne gołym okiem.
35. Bajto
Podaję tylko dane które oficjalnie były opublikowane a jeżeli ktoś ma lepsze źródło i twierdzi ze wymiary podane były aby kogoś zmylić to już jego sprawa. Również wydaje się mi to dość sporą różnicą lecz liczby nie kłamią.
36. jfc
@34 pewnie - oficjalna długość bolidu dla poszczególnych zespołów może znaczyć coś trochę innego.
37. misiauek
jeżeli prawdą jest to co pisze elektra o rozstawie osi to powinno to dawać przewagę na krętych i wolnych torach dla RB, Szerszenia i Williamsa (w Lotusa za bardzo nie wierzę póki co) - to miałoby też sens z punktu widzenia Reni jeśli rzeczywiście chcieli zrobić bolid pod KUB
38. tamersF1
VR ma bardzo fajne malowanie,ale Ferrari F10 wyglada po prostu najlepiej :)
39. jfc
#35 Liczby rzeczywiście nie kłamią, ale nic tak dobrze nie uzasadnia kłamstwa jak podanie zmanipulowanych lub nie prawdziwych danych (np. wszelkie sondarze).
40. misiauek
Choc to już bylo wiadomo nie od dziś to jednak ciekawe żaden zespół nie ma nosa podobnego do R30 - ciekawe czy poszli w inna stronę niż reszta czy będą to jeszcze zmieniac..???
41. Elektram
Jeszcze podam dodatkowe porównania z rozstawami osi i posegregowanymi bolidami:
h ttp://im g694.ima geshack.us/i/porwnanie20 10x.pn g/
ht tp://i45.tinyp ic.c o m/2 cf2n w9.jp g
@40: sądzę, że zespoły poszły do przodu ściągając rozwiązanie Red Bulla, a Renault zostało przy swoim z 2009 i je tylko rozwinęło
42. MateuszF1
a wogule jakie znaczenie ma dlugosc bolidu?
Reno calkiem inny nos od reszty
Jak dla mnie najlepsze malowania Force India, McL, Ferrari i oczywiscie Robertowski szerszeń fajnie ze jedyny zespol zolty bedzie Roberta latwo na torze dostrzec i rozpoznac.
43. MateuszF1
Ok. 11 temów+ pewno dojdzie SGP wiec rezem 12temow czyli 24 bolidy na torze mysle, że na dlugich torach typu Spa bedzie dosyc miejsca na walke ale boje sie co sie bedzie dzialo na Monako3km i tam sie maja pomiescic-bedzie ześ:D Juz tylko 20 dni do pierwszszych treningów na Bahrajnie
44. Maxo
Ok, nawet jeśli skala jest taka sama to chyba długość mierzy się od tylniego spoilera, co nie? Najlepiej byłoby zrównać je obcinając zdjęcia równo z ostatnią wystającą częścią, czyli tylnym skrzydłem.
45. Vysogota
Należało by chyba porównać rozstaw osi. Dziwi mnie że Mac jest dość długi, za to Lotus zadziwia :) pewnie ciężko go będzie zbalansować. Merc miał byś niby taki króciutki a jak widać cudów nie ma.
46. bebinx
z profilu najladniejsze renowka, mclaren i sauber
47. egonF1
pewnie uznacie ze jestem lajk, ale ja na torze bede miał problem z rozróznieniem Red Bulla z Torro Rosso
48. Patrikos
Renowka w tych barwach bedzie widoczna nawet w totalnym zamieszaniu na torze
49. jar188
Pytanie pomocnicze:
Dlaczego Autor zdjęć skupia się na porównaniu długości bolidów a nie z na porównaniu rozstawu osi???? I dlaczego przedstawione porównanie ie ma sensu?
50. Surman
Porownanie jest ok. Ja sobie dodalem jeszcze dwie linie - przy przednim kole i przy wlocie powietrza. Ale napewno moze byc jakies znieksztalcenie zdjecia. te zdjacia nie sa wykonane idealnie prostopadle do boku bolidu.
51. mateos4
MSC zmienil kask czy to jest Nico na zdjeciu Mercedesa??
52. Jacko
@43. MateuszF1
Kiedy ja zaczynałem oglądać F1, to w stawce były 32 bolidy. Po kwalifikacjach odpadało 6 najsłabszych kierowców i w wyścigu startowało 26. Wcale nie było bardzo ciasno, a wyścigi były bardziej emocjonujące niżw kilku ostatnich sezonach i przez cały czas coś się działo.
53. Kojag
Już raz to wspominałem, ale powtórzę:
Na tym porównaniu BMW Sauber z Virgin, to BMW miałoby około 6 metrów, zakładając, że Virgin ma 5,5 metra.
porównując Merca, który ma 4,8 metra do RB6, to nowy Red Bull miałby niewiele ponad 4 metry i byłby krótrzy od starego,,,
Porównanie jest hmm... 'kiepskie'
54. rafekf1
49. @jar188 ... Dokładnie tak jak piszesz. Porównanie całkowitej długości bolidu jest mniej ważne niż rozstaw pomiędzy tylną i przednią osią. Jedne bolidy mają np. końcówkę nosa znacznie wystającą poza przedni spojler, inne mniej. Ważne jest też podobno umiejscowienie kokpitu kierowcy pomiędzy osiami co ma wpływ na balans auta. W Reni podobno zachowali rozstaw osi z modelu R29. Aby "upchnąć" większy zbiornik paliwa umieścili fotel kierowcy bliżej przednich kół R30 w porównaniu z zeszłorocznym modelem.
55. tomspoon
a może te linie pionowe po lewej stronie zdjęć obejmują dokładnie zeskalowaną felgę,
która powinna mieć taki sam rozmiar we wszystkich bolidach?
czy to tylko porównanie kolorystyczne panie kempa 007 :)
56. kokon510
reno ma strasznie dziwny przod(nos) calkiem odbiega od innych
57. Vysogota
53 Kojag to znaczy że dane podawane przez zespoły można sobie wsadzić. Nikt nie podaje od którego miejsca mierzy bolid, może jedni liczą od nosa inni od przedniego płata?
I od początku nie wierzyłem że Merc jest najkrótszy. Tutaj mamy okazję dość dokładnie zweryfikować jak wyglądają tegoroczne furmanki :)
58. Kojag
Ja bym chciał kiedyś zobaczyć takie porównanie bolidów z różnych serii wyścigowych: F1, Nippon, GP2, A1GP, F2, Master, Superleague, F3, GP3, IRL, WSbR i może jeszcze Formuła BMW. Do tego jeszcze opisy z najważniejszymi informacjami, jak np średnie i najwyższe prędkości, To by pokazało jakie są różnice między seriami.
59. Kojag
57. Skala błędu jest zbyt duża, żeby można było porównywać. Gołym okiem widać, że opony są źle wyskalowane.
60. bullit34
a co to za różnica który jest dłuższy, jeśli będzie porządnie ustawiony i dość szybki a do tego bezawaryjny to sukces osiągnięty. chyba to jest wazne bo o wyglądzie to powiem bo tylko tyle tak jak ładna miska jeść nie da tak i piękny bolid bez mocy i szybkości jest skazany na porażkę
61. grabin
Pomysł jest fajny na pokazanie różnic, ale wykonanie kiepskie. Panie kempa007 jak pan coś umieszczasz w newsie to niech to będzie rzetelna informacja tak jak do tej pory rzetelny uważalem ten portal. Inaczej będziemy częściej zagladac do konkurencji...
62. Musashi
61. garbin: Czyli kto? Ty i papuga na Twoim ramieniu?? ;-)
63. Musashi
Z tych wszystkich w profilu bocznym najlepiej prezentuje się Lotus. No i najłatwiej nim zaparkować w mieście.
64. dick777
Obejrzałem te zdjęcia pod dużym powiększeniem i okazuje się, że osoba robiąca to zestawienie odwaliła kawał dobrej roboty. Średnica felg wynosi 32 piksele, zaś różnica między nimi nie przekracza 1 piksela, co daje błąd wynoszący w zaokrągleniu 3 procent. Taki błąd przy pięciu metrach (średnia długość bolidu) to 15 cm. Zdjęcia wykonane są pod mniej więcej takim samym kątem, co dodatkowo ogranicza skalę błędu. Przyjmując jako punkt odniesienia długość bolidu Renault wynoszącą 505 cm (na zdjęciu 399 pikseli po uwzględnieniu kąta, pod jakim zrobiono zdjęcie) oraz identyczną średnicę felg (fundamentalne założenie), długości pozostałych bolidów i rozstaw ich osi wynosi (w nawiasach podaję wielkość w pikselach na zdjęciach):
Renault: 505 cm (399), 338 cm (267)
Williams: 510 cm (403), 341 cm (269)
Ferrari: 540 cm (427), 358 cm (283)
BMW-Sauber: 563 cm (445), 376 cm (297)
Force India: 546 cm (431), 372 cm (294)
McLaren: 530 cm (419), 366 cm (289)
Mercedes: 529 cm (418), 353 cm (279)
Red Bull: 495 cm (391), 334 cm (264)
Virgin: 527 cm (416), 351 cm (277)
Lotus: 496 cm (392), 341 cm (270)
Toro Rosso: 516 cm (408), 352 cm (278)
Oczywiście, wszystkie te wymiary należy traktować jako umowne, ponieważ nie wiemy, czy Renault ma rzeczywiście 505 cm długości. Jeśli za punkt odniesienia przyjmiemy Mercedesa z jego rzekomo 480 centymetrami, to bezwzględne wymiary bolidów będą zupełnie inne, niemniej względne różnice między nimi będą zachowane. Proszę nie spierać się, że rzeczywiste wymiary są inne, bo to oczywiste. To zestawienie ma na celu jedynie unaocznienie skali różnic – nic więcej.
65. kubica41
Niektóre bolidy są bardzo do siebie podobne wrecz identyczne
66. fabian
Gdyby jeszcze wszystkie bolidy były np. białe bez jakichkolwiek malowań i deseni wtedy znacznie łatwiej można by porównać je ze sobą. Mimo wszystko barwa i deseń często myli i tuszuje (zafałszowuje) załamania i profile nadwozia.
67. cyk
Bolid Mclarena wygląda niesamowicie, widac że naprawdę ciężko pracowali ale czy będzie tak szybki na jaki wygląda :) historia uczy że niekoniecznie
68. Elektram
Jest zrobione porównanie z uwzględnieniem rozstawu osi, pisałem juz posta z linkami. Patrzcie na post nr. 41
Porównanie było robione do felg (bo wszystkie zespoły mają takie same wymiary koła i felg) i dodatkowo chciałem pokazać długość poszczególnych bolidów. Patrzcie na te linki z 41 posta to macie tam wszystko posegregowane i z dodatkowymi liniami porównującymi rozstaw osi.
69. luka55
Oceniajac malowanie to wedluga mnie najladniejsze maja Mercedes ,Mclaren oraz Ferrari jesli zas chodzi o najbrzydsze to Sauber i zdecydowanie Renault. ( moja subiektywna ocena ) . Wiadomo kolorki nie robia wynikow
70. grabin
62. Musashi Tak czy inaczej panie musashi zdjęcie jest do d...
71. fezuj
68. Elektram - świetny pomysł z wykorzystaniem stałej i jednakowej dla wszystkich cech - czyli średnicy felg.
Zwrócę jeszcze na jeną rzecz bo niektórym te wymiary niezbyt się zgadzają z długościami podanymi przez zespoły - zwracacie szczególną uwagę na długość bolidu od tylnego koła w przód a różnice są również w tył bo i tu bolidy wykazują sporą różnicę długości tylnego skrzydła ( jak na moje oko to w skrajnych przypadkach może być to nawet kilkanaście cm. jak np. Ferrari i Sauber)
72. perduto
Co ja mogę dodać. Jeżeli uznać zaprezentowane zdjęcia jako wiarygodne i w jednej skali... to rozstaw osi przedniej do tylnej najmniejszy ma RedBull. Potem jest Renówka, minimalnie większy od Renault ma Lotus i Williams. McLarem ma zdecydowanie największy rozstaw pomiędzy osiami. Co z tego wynika? Myślę że promień skrętu... Czym mniejszy rozstaw osi, tym mniejszy promień skrętu... więc miejmy nadzieję że przełoży się to na zwrotność samochodu...
O oby Renault okazał się the best! Oby do Bahrajnu! Go Go KUBEK, trzymamy kciuki
73. Anteaus
@72. perduto Wydaje mi się ,że akurat w F1 geometryczny promień skrętu ma niewielkie znaczenie w odróżnieniu np do aut cywilnych. W F1 gł. problemem jest promień skrętu aerodynamiczny czyli to ,żę im jedziesz z wiekszą prędkością tym np docisk musi być wiekszy aby auto wogóle miało szansę skręcać.
Szczególnie w tym sezonie gdy waga bolidu jest większa większość teamów (w tym Roberta) zmaga się z tzw podsterownością. Jeżeli Twoja teoria byłaby słuszna to właśnie Renault jako bolid z jednym z najmniejszych rozstawów osi by tego nie było.
74. romekf1
Powiedzcie mi dlaczego w renówce nie widac co jest za przednim kołem a we wszystkich innych bolidach widac co jest a tam nie. cos tam maja ciekawe co:) wie ktos moze?? nie ma wcale przeswitu tak jak jest np wiliamsie. prosze o odpowiedz
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz