Porównanie dotychczas zaprezentowanych bolidów
Poniżej prezentujemy zestawienie wszystkich zaprezentowanych dotychczas bolidów wraz z podstawowymi danymi udostępnionymi przez zespoły.Silnik: Renault RS27-2010
Długość: 5050mm
Rozstaw kół przód: 1450mm
Rozstaw kół tył: 1400mm
Mercedes W01
Silnik: Mercedes-Benz FO108X
Długość: 4800mm
Toro Rosso STR5
Silnik: Ferrari 056
Red Bull RB6
Silnik: Renault RS27-2010
Ferrari F10
Silnik: Ferrari 056
McLaren MP4-25
Silnik: Mercedes-Benz FO108X
BMW Sauber C29
Silnik: Ferrari 056
Williams FW32
Silnik: Cosworth CA2010
Virgin Racing VR-01
Silnik: Cosworth CA2010
Długość: 5500mm
Rozstaw osi: 3200mm
Force India VJM-03
Silnik: Mercedes-Benz FO108X
Długość: 4900mm
Rozstaw osi: 3500mm
komentarze
1. Koyot.
chyba force india to pomylka? :)
2. Koyot.
widzę że R30 ma najbardziej masywny i najmniej urozmaicony nos
3. Koyot.
o juz lepiej jesli chodzi o FI
4. losister
no to mamy już pierwszy skandal tego sezonu, plagiacik ze strony FRC India :P
5. Koyot.
nie no juz jest poprawka :)
6. Koyot.
plagiacik zażegnany :)
7. kuba1808
Renault jest oczywiście z czasów prezentacji, więc ze starymi skrzydłami, sekcjami bocznymi etc.
8. Fanatyk-F1
Długość: 5050mm - Renault
Długość: 4800mm - Mercedes
????? to chyba błąd
9. Koyot.
nie raczej nie błąd zobacz ze VR ma dł 5500mm
10. Fanatyk-F1
7.
Sekcje boczne takie same
11. Fanatyk-F1
9.
No ale Robert mówił, że Renault jest krótsze od innych...
12. kempa007
No to Robert sie widac pomylil...
13. ripazha8
te dlugosci mi sie za bardzo nie zgaddzaja
reno prawie nic nie wydluzyl auta a ma 5050 a merc ma dluzszy i 4800
14. bia
Virgin Racing to jest to.Rasowa sylwetka,wspaniałe malowanie reszta w Bahrajnie
15. kempa007
to sa oficjalne dane, jak jest naprawde tego nikt nie wie. Jak widac nie kazdy zespol udostepnia swoje wymiary...
16. Fanatyk-F1
Mamy trochę krótszy bolid niż rywale. Z pełnym bakiem będziemy dalej w grze. W takich warunkach nie będziemy wcale wolniejsi od Ferrari - uważa Robert Kubica.
17. piotrass
sauber ma najbrzydsze felgi
18. pbg
od innych to nie znaczy od wszystkich...
19. fabian
Ciekawe co pokaże REB BULL ??!!!
20. kempa007
16. Fanatyk-F1 to co podaja zespoly to jedno, to co mowi Robert to drugie, a to jak jest naprawde to zapewne jeszcze inna kwestia... Z czym masz problem?
21. Fanatyk-F1
PORÓWNANIE BOLIDÓW (usunąć spacje)
http: //img 638.image shack.us/img638/5910/52226933.jpg
22. jgkmarcin
Jutro te bolidy będą miały inne aero, szczególnie nos reno
Co do wyglądu to
1 vr
2 reno
3 c 29
4 ferrari
23. Fanatyk-F1
Nie mam problemu tylko, tylko tak się zastanawiam ale to co napisałeś to racja...
24. jgkmarcin
dzięki Ci fanatyk-f1
25. pesymista
W ogóle nie podoba mi się Mercedes nico i miszcza- wygląda jakby był brudny. I nigdy też nie podobały mi się barwy Williamsa- takie "szkolne". A reszta spoko.
Pozdrawiam
26. pbg
po pierwsze to koła tych samochodów nie są tej samej wielkości więc i długość poszczególnych bolidów się zmieni(w momencie kiedy dopasujesz wielkość wszystkich kół)...
po drugie sugeruje się że bolid na tym zdjęciu to renault R29 chociaż Kubica twierdzi inaczej...
27. cyk
14. bia Szanuje twoje zdanie ale z tym co mówisz sie nie zgadzam :) Na tym zdjęciu Virgin wygląda ok ale na zjęciach z toru wyglądało okropnie :/ Patrząc na zdjęcia tego bolidu mam wrażenie że to nie będzie udana konstrukcja, niewiem dlaczego ale takie mam wrażenie( czy błędne to sie okaże) i dziwne jest to że jak myślę o Virgin zaczynam myśleć o Spykerze a jak im szło to wiemy
28. kempa007
wystarczy, ze dopasujesz wielkosc jednego kola to raz, autor dolozyl staran zeby byly podobne, te ktore sa w takim samym rzucie przynajmniej...
29. chlebekf1
Czytalem kiedys wywiad z szefem technicznym Renault. Bylo tam o zaczynajacych sie jutro testach i mowil ze beda wprowadzone poprawki jakie zobaczymy jutro i w kolejne dni. A wspomnial tez o tym ze na testy bodaj ze 17 lutego maja przywiez juz dosc mocnie zmodyfikowana wersje bolidu
30. kempa007
jak kazdy chyba- wszystkie porownania przedstawione tutaj dotycza dnia prezentacji i ewentualnie zdjec studyjnych...
31. bia
cyk ok dlatego mówię że reszta Bahrajnie po pierwszym wyścigu będziemy mądrzejsi a teraz to tylko nasze domysły
32. matwit
spójrzcie od boku na nos : Ferrari, VR i Williamsa.. są niemal identyczne...
33. jar188
Nie długość bolidu a rozstaw osi jest istotny, a u Renault jest (na oko) najkrótszy co dam im zapewne przewagę na niektórych torach.
34. WioRaf
fajne foto Fanatyk-F1:) sądze ze Renia będzie najkrutsza ze wszystkich a co za tym idzie na pełnym baku szybsza :) wypracowana przewaga na początku wyścigu zao9wocuje dobrymi miejscami na mecie :) hmm... trochę naciągana teoria ale moja :)
35. frg1pl
Mclaren z takiego ujęcia wygląda ostro
36. lesio70
Kurcze....... BMW napędzane silnikiem ferrari..... to brzmi dziwnie no nie?
37. Renault F1 Team
ht tp:// www.auto sport.com/ne ws/report. php/id/ 81365
pierwsze zdjęcie nowego lotusa. Ale autosport jest przygotowane na te spy shoty:)
38. Grapuś
Jeśli to jest ten Lotus co będzie jutro to ten nos jest dziwny troszkę.....
39. lesio70
Fajnie że malowania bolidów znacznie się róznią od siebie.... wreszcie będe mógł widzieć w powtórkach ze startu kto co broi...:) oczy mam jakie mam..:)
40. Oset72
Hehe,dziwny nie znaczy gorszy
41. tomek4815
mi się najbardziej podoba mclaren i mercedes gp :)
42. Elektram
o mój boże, ten lotus jest... No kurde nie wiem jak to określić. Całkowicie dziwaczny ale wygląda, patrząc na barwę i na jakość i na tło, wygląda jak stare lotusy. Ale nie dziwię się, może tak wyglądać. Co do williamsa się nie mylili, tutaj też sądzę że mają rację, ale i tak nie mogę uwierzyć w to co widzę.
Co do obecnych bolidów, to owszem weselmy się, radujmy się alleluja, ale jest jeden problem. Może tak, renault będzie miało przewagę, będzie lżejsze, przez co na początku będzie miało lepiej. Może osiągi są nie najlepsze na pustym baku (te na razie ma ferrari) ale i tak będzie miało przewagę.
UWAGA! teraz co o tym sądzę: może i w wyścigu będzie miało przewagę ale co zrobi podczas kwalifikacji na pustym baku? Nic, absolutnie nic. A wyprzedzić ponad 20 samochodów w obecnej F1 przy prawie identycznej wadze jest niemożliwe. Renault nie ma w tym roku żadnych szans, będą wygrywać te szybkie bolidy, które w wyścigu i tak będą jechać równo a o wszystkim będą decydować kwalifikacje. Sezon wygra ferrari, w redbulla nie wierzę aczkolwiek mogą wykorzystać prędkość i atut silnika.
43. Elektram
Jednak to jest prawdziwy lotus, porównajcie sobie jego zdjęcie:
ht tp:// cdn. images. autosport. com /editorial/ 1265734646.jpg
ze zdjęciem modelu z tunelu aero prezentowanym kawał czasu temu:
ht tp:// www. carthusiast. com /media /2009/10/ 2010-lotus-f1-car-01-640x480.jpg
44. RoninRonin
virgin 5500 mm Może bys się ktoś tak do tego przyłożył bo na razie to wygląda jak zestawienie dziecka z 5 klasy. MYŚLCIE
45. cyk
ten lotus taki......no króciutki :) kanciasty ?? troszke dziwny ale to nie znaczy ze wolny...zobaczymy
46. Elektram
jeszcze wymiary bolidów:
Mercedes, 4.800 m
force India, 4.900 +10cm
BMW Sauber, 4.940 +14cm
Renault, 5.050 +25 cm
Virgin racing, 5.500 +70 cm !!!!
MClaren, nie wiadomo ( 5.20, +40cm)
Ferrari, nie wiadomo ( 5.10, +30cm)
To w nawiasach to przewidywania z f1technical
Virgin mnie zaskakuje, tzn. ta długość. Nie mogą mieć aż tyle!
Mają nawet krótszy bolid od ferrari, btw. fajne porównanie:
ht tp: //i67.servimg. com /u /f67 /12 /27 /97 /52 /comapr14.jpg
47. kempa007
dzisiaj Lotus mial shakedown na silverstone wiec to jest Lotus nowy :-)
48. brusss_2008
o której są te testy w jarez jutro ??
49. Grapuś
Pewnie zaczną się o 10 ale nie jestem pewnien
50. Grapuś
pewien*
51. Doomsday81
Jak na razie 4 bolidy z płetwą i 4 bez płetwy. Ciekawe, czy płetwiaste będą wygrywać?
52. Kojag
44 Zobaczymy na torze, jak będą obok siebie Merc i Virgin, wtedy będzie wiadomo, czy dane są poprawne. Pewno jest jedno - są one oficjalne.
Co do Lotusa, to jest on moim zdaniem najbrzydszym bolidem w tym sezonie spośród zaprezentowanych. Tak się właśnie zastanawiałem, któy z nowych zespołów zrobi bolid całkowicie różniący się od pozostałych. Teraz już wiadomo... I myślę, że USF1 może mieć podobny kształt.
53. lechu55
MGP ładny nawet ale Renault, Ferrari i BMW wg mnie na raize najładniej sie prezentują.
54. Punksnotdead
Lotus strasznie krótki się wydaje. szczególnie przód. poza tym okropne malowanie ;p
55. mazur81
Pewnie za to co zaraz napiszę wszyscy będą mnie chcieli zjeść ale moje zdanie jest takie że Renia wygląda najbardziej ubogo ze wszystkich :( za to Mclaren rulez. To tylko subiektywne zdanie i dotyczące tylko i wyłącznie wyglądu
56. Kojag
Wydaje mi się, że po pewnym czasie Lotus zmieni ten nos. Jako nowy zespół będą wolniejsi od starych i będą szukać przyczyn. Widocznych przyczyn, a ten nos jest bardzo widoczny.
57. Kojag
Myślę, że gdyby Robert nie przechodził do Reni, to wszyscy by się jej wyglądem tak nie zachwycali, tylko wyśmiewali...
58. Voight
Malowanie Lotusa jest rewelacyjne. Klasyczny kolor british racing green. Panowie z Malezji uszanowali tradycję
59. yantar
Lotus został wykonany w technologii stealth ;) (joke, dużo robi malowanie)
Całkowitymi długościami tez nie ma się co przejmować, każda ekipa projektuje kilka nosów i tylnych skrzydeł. Jednym może przybyć, innym może nieco ubyć (taki Virgin długaśny ale rozstaw osi mniejszy niż u FI)
60. ripazha8
27.cyk zgadzam sie ze virgin wyglonda podobnie do spykera
lotus mi sie za bardzo nie podoba nos jakis dziwny a jak szybki nie wiadomo
61. yaneq
@57 niby dlaczego? malowanie jest piękne. najgorzej prezentuje się wg mnie mercedes. piękno jest pojęciem względnym więc nie można tutaj generalizować. poza tym- BOLID MA BYĆ SZYBKI, a nie pięknie wyglądać. a wielu osobom przypomnę, że wygląd jednak o szybkości nie świadczy!
62. Porky2
jesli chodzi o najlepsze malowanie to 1. virgin; 2. renault; reszta bez rewelacji:)
63. ykhai
A williams to obrażony na producenta opon że na zdjęciu bez loga?
64. ykhai
A mi się najbardziej podoba malowanie Ferrari i Force India
Nie to żeby było jakieś rewelacyjne
Ale jest stałe, bez względu na migawkę, tłok na starcie, deszcz czy żaby z nieba wiem kogo widziałem podczas transmisji, nie muszę się zastanawiać kto to był
A reno, cóż paskudne jak diabli, oczywiście Robert nim pocina więc się wszystkim podoba ale gdyby jeździł czymkolwiek innym to pewnie dla polskich kibiców to by było najładniejsze
Jak zwykle brak chłodnej głowy
65. rafekf1
63.ykhai ..... prowokatorek z ciebie;) Nakarmię cie tym wpisem ;)
66. gujak
przypomnijcie sobie BrawnGP wyglad taki se a malowanie masakra a zgarneli wszystko
67. Elektram
mam jeszcze pytanie, gdzie można będzie jutro na żywo oglądać testy jerez?
chodzi mi o obraz, czy będzie jutro na żywo dostępny w necie? (może na tej niemieckiej stacji N?)
68. fan100
Przepraszam ale Renówka to jakoś tak niewyraznie wygląda przy reszcie. Ale trzymam kciuki.
69. rafekf1
Fajne jest to porównanie. Mam nadzieję, że będzie na bieżąco aktualizowane ;) Widać wiele odmiennych filozofii budowy bolidu F1 w wykonaniu poszczególnych team-ów. Niby do siebie podobne jednak różnice są znaczne, nawet gdy spojrzy się na nie z boku. Na szczęście wygląd nie decyduje o szybkości a jedynie idealne zgranie wszystkich elementów konstrukcji. Ten, kto zrobi to najlepiej będzie górą. Mając oczywiście kierowcę, który będzie wstanie w pełni wykorzystać potencjał bolidu..... ach, wiele można by pisać, więc już nie przynudzam ;)
70. kuba1808
Ostatnio ktoś na czacie mówił, że ma być live stream z Jerez. Ja nie znalazłem w każdym bądź razie :)
71. Voight
Piękne jest szybkie. To filozofia Enzo Ferrari. F1 ma gigantyczną oglądalność i wygląd bolidów też ma na nią wpływ. Już chyba wszyscy zapomnieli o szumie w mediach wywołanym oszpeceniem bolidów w 2009. Poza tym gdybyśmy się chcieli kierować matematyką to wszystkie bolidy byłyby bez farby (waga) i z krzemowym kierowcą bo taniej i bezpieczniej
72. gustavof199
Jeśli chodzi o malowanie ranault to jedną pozytywną rzeczą z tego wyglądu jest to ,że teraz będzie można bez problemu dostrzec gdzie jedzie Kubica, a nie jak to miało miejsce w bmw gdzie podobne kolory mieli kierowcy Brawna i troche force india
73. mlq
I tak walczyć bedze mclaren z ferrari
74. rafekf1
73.@mlg .... skoro tak twierdzisz, to ja już nie oglądam. Przecież już wszystko jasne. Sorry za sarkazm ale skąd ta pewność??
75. Linux783
51. 5 bolidów ma płetwe
76. leonardo1899
ferrari ma najwięcej sponsorów na bolidzie a sauber tylko dwóch, delarose i kobajka...
77. LeX IcoN
.Panowie nie wiem co mnie ominęło ale prosze zdradźcie mi gdzie Wy macie tego lotusa?
78. gustavof199
autosport
79. LeX IcoN
@gustavof199 sliczne dzieki :)
80. Notari
" 63. ykhai 2010-02-09 20:48:50 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
A williams to obrażony na producenta opon że na zdjęciu bez loga?"
A może jest w ruchu uchwycony :) ?
81. frg1pl
Nie wiem czy te zdjęcia dobrze oddają rzeczywistość ale McLaren ma najkrótszy nos i chyba jako jedyny ma przednie skrzydło wysunięte przed obrys tegoż.
82. hho
Mercedes, Ferrari, Williams, Toro Rosso i Virgin mają wklęsłe nosy (patrząc od frontu) - ciekawe, że razem na to wpadli. No i ciekawe jaką to daje przewagę? A może chłopaki z Renault też trochę wyklepią ich karoserię, żeby dopasować się do trendu?
83. devious
ehhh tak czytam te komentarze i mnie niektórzy załamują ;)
żeby było jasno i przejrzyście kilka moich wniosków w punktach:
-@82 - nie wpadli na to razem tylko kontynuują pomysł Neweya z Red Bulla RB5... takie wyprofilowane przodu pojazdu umożliwia wysokie umiejscowienie mocowań przedniego zawieszenia (zapewne miał to duży wpływ na geometrię) przy jednocześnie dobrym poprowadzeniu strugi powietrza (dobrze ukształtowany nos generuje trochę dociążenia a przy tym co ważne dobrze kieruje strugi powietrza na tylne części bolidu)
-co do Lotusa nie wiem czemu się dziwicie - przód bolidu ma praktycznie identyczny do całkiem szybkiej Toyoty TF109 - więc nie jest jakiś wybitnie oryginalny ani też nie spowoduje, że bolid będzie słaby albo bardzo dobry... za dużo czynników tutaj działa by od razu można było cos takiego stwierdzić po wyglądzie ;)
-co do porównań bolidów - raczej należy tu zachować dystans bo niektóre dane wydają się naciągane a same geometryczne porównania przy pomocy zdjęć to tylko mniej więcej dają jakieś pojęcie - ktoś tam dał linka to "porządnego" porównania, gdzie niby były zachowane proporcje na podstawie rozmiarów kół - tyle, że bolid Ferrari przy rzucie z boku i rzucie z góry przy takiej samej długości miał koła w zupełnie innych miejscach! a to dlatego, że na rzucie z boku "montujący" fotki poucinał fragmenty tylnego skrzydła - może celowo skupiał sie na rozstawie kół a nie długości całkowitej, nie wiem...
ale co do samego wyglądu bolidów jeszcze - z zewnątrz to niewiele można wywnioskować, ponoć np. Ferrari sporo niespodzianek ma w środku - np. silnik zamontowali pod kątek 4,5 stopnia pochylony do przodu - dzięki czemu udało się powiększyć dyfuzor i poprawić docisk tylnej osi... i ponoć Ferrari ma sporo takich "poprawek" a zapewne i inne zespoły szykują swoje innowacje...
z zewnątrz przy dużym uproszczeniu aerodynamiki i wielu zakazach i nakazach ciężko już oczekiwać rewolucji - no chyba, ze ktoś kolejny patent w stylu podwójnego dyfuzora wymyśli - ale raczej nie i większość bolidów będzie podobna aerodynamicznie (różne nosy wiele tu nie zmieniają) więc w sumie różny wygląd bolidów to przynajmniej gratka dla kibiców - a o szybkości będą decydować głównie rzeczy niewidoczne - dyfuzory z całymi podłogami, silniki, zawieszenie...
84. Nadia
64. @ykhai, ja się z Tobą zgadzam. Tzn. może nie w kwestii top 2, bo mam inne typy w kwestii malowania bolidów, ale mam taką samą opinię jeśli chodzi o Renault. Kurde, przecież ten bolid jest przebrzydki! Fakt, że będzie go widać z daleka i nie będzie się go dało pomylić z żadnym innym, ale na Boga... Ten żółty jest ohydny, do tego paski, wygląda rzeczywiście jak pszczoła i nie jest to komplement. Ale jako że jest to bolid Roberta Kubicy, to dla wielu jest cacy. Pewnie nawet jakby był w kolorze, za przeproszeniem, sraczki w różowo-pomarańczowe ciapki, to by się Wam podobał, bo Kubica w nim jeździ. Ładnie, że tyle w Was patriotyzmu, no ale spójrzmy obiektywnie...
Co do moich typów: Virgin Racing i Mercedes, na trzecim na upartego Ferrari, ale dowalili tymi białymi skrzydłami. Tak, wiem, że tak już było, ale nie zmienia to faktu, że mi się to nie podoba. VR ma genialne, drapieżne malowanie, nie miałabym nic przeciwko, by ta drapieżność miała swe odwzorowanie na torze. Merca określiłabym słowami "klasyka" i "elegancja".
Jeśli chodzi o najbrzydsze, to żeby Renault nie było takie osamotnione, dorzucę jeszcze Toro Rosso - nigdy mi się nie podobały ich bolidy.
85. Budyn_F1
Ciekawe kiedy reszta bolidow.
86. Miro66
Zastanawia mnie rozstaw osi Virgin Racing. 3,20m przy 5,50m długości bolidu. Czyli poza osiami pozostaje 2,30m bolidu.
W Force India 3,50 przy długośći 4,90m. Pozostaje 1,40m. Patrzę na zdjęcia i aż takich różnic nie widać.
Poza tym chyba byłyby to skrajnie odmienne konstrukcje.
87. greg78
Do Nadia. Nie rozumiem, jak może podobać Ci się bolid Mercedes. Toż to paszkwil jakich mało. Nie dość, że paskudy (wstrętny nos) to jeszcze smętnie pomalowany. Zero w nim klasy i elegancji. Przyznaję Ci rację co do bolidu Renault. On również nie jest najpiękniejszy, ale i tak wygląda o niebie lepiej od szwaba. Co do najpiękniejszego bolidu to prym tu (moim zdaniem) wiedzie McLaren. Ich bolid jest po prostu niesamowity. Ma piękną, szlachetną linię, zgrabny nos oraz super malowanie.
88. riqoor
Niech ktoś ogranie te porównanie, bo w takiej formie to nic porównać nie idzie. R30 ze starym nosem. Brakuje danych a zdjęcia z różnych ujęć. Takie porównanie to głupiego robota, bo nic nie widać.
89. Dagmara_W
wazne by bolid byl szybki i nniezaqwodny, co nam po kolorach jak bedzie sie wlokl na koncu stawki..tyle nam daja ze przynajmniej sa sie je normlanie rozruznic a nie jak kiedys williams i bmw.. dlugosci bolidow sa rozne.. to tez bedzie duzo znaczyc no i jak dany bolid bedzie spall paliwo i ogumienie,.. to nie konkurs pieknosci na swiat wycigow. licza sie wyniki nie najladniejsze skrzydlo. Pozdrawiam
90. Michals
Dagmara_W masz rację, ale tak z przymrużeniem oka: może ten renault, swoimi barwami jak szerszeń ma straszyć konkurentów ?
91. yantar
To malowanie Renault moim zdaniem na 99% nie jest jeszcze ostateczne. Za dużo wolnego miejsca, pewnie czeka na loga nowych sponsorów.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz