komentarze
  • 80. Budda89
    • 2009-11-28 16:49:24
    • *.opera-mini.net

    78. Ano nie wiedziałem, że piszę do pasjonata historii motoryzacji. Ja tak mam, że jak ktoś wychwala Mercedesa i pisze jaka to jakość a miesza z łajnem BMW to nie mogę przejść obok tego obojętnie.

  • 81. beltzaboob
    • 2009-11-28 16:49:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Budda-żadne z przedwojennych silników tak pięknie nie gadają jak bemy. Gang niesamowity mimo małej pojemności. 1,5l i 6 garów. Merole to były przy tym czołgi. Ale w f1 nie mieli startu do Neumayera. Poczytaj...;)

  • 82. Budda89
    • 2009-11-28 16:51:21
    • *.opera-mini.net

    79. A Rosberg czym zasłużył? Nazwiskiem?

  • 83. Budda89
    • 2009-11-28 16:54:50
    • *.opera-mini.net

    81. Wiem, że Mercedes w F1 więcej pokazał. Ja bronię tylko samochody drogowe BMW.

  • 84. Budda89
    • 2009-11-28 16:55:03
    • *.opera-mini.net

    81. Wiem, że Mercedes w F1 więcej pokazał. Ja bronię tylko samochody drogowe BMW. Pozdrawiam.

  • 85. Master666
    • 2009-11-28 17:07:07
    • *.dolsat.pl

    76. beltzaboob - dokładnie z takiego założenia wychodzę ;-) Za dużo aut znanych marek przewinęło mi się przez ręce, żeby mieć inne zdanie.
    77. Budda89 - To prawda, mam na myśli Polski rynek, inny mnie nie interesuje, bo w końcu żyję w Polsce i tudzież kupuję samochody. Szczerze mówiąc nie wiem jak jest na rynku światowym. Jeśli możesz to wzbogać moją wiedzę. Z góry dziękuję. I ja wcale bezpodstawnie nie wychwalam Mercedesa i nie karcę BMW. Moje spostrzeżenia wynikają po prostu z doświadczenia, jakie zdobyłem poprzez testowanie danych autach. Każdy ma prawo do własnej opinii i każdy mógł z innym powodzeniem testować samochody. Może akurat spotkałem się z nielicznymi, idealnymi modelami Mercedesa i jednocześnie dane mi było jeździć nielicznymi felernymi modelami BMW. Tego nie wiem, chociaż taki scenariusz jest mało prawdopodobny... Ale staram się, aby moje zdanie było obiektywne i poparte doświadczeniem, które zdobyłem jeżdżąc poszczególnymi autami. A tak jeszcze między nami, czy o jakości jaka płynie z danej marki świadczy liczba sprzedanych egzemplarzy...?

  • 86. Budda89
    • 2009-11-28 19:02:17
    • *.opera-mini.net

    86. Jeśli taki Mercedes czy BMW kosztuje tyle co kosztuje i dobrze sie sprzedaje to jak najbardziej świadczy to o jakości tych aut. Badziewia nikt by nie kupił za 100000€

  • 87. Budda89
    • 2009-11-28 19:03:15
    • *.opera-mini.net

    >Odpowiedź do postu 85 oczywiście

  • 88. Budda89
    • 2009-11-28 19:04:25
    • *.opera-mini.net

    >100000 euro oczywiście

  • 89. Master666
    • 2009-11-28 19:14:11
    • *.dolsat.pl

    86. Budda89 - Dalej nic nie wiem o tym, że BMW jest liderem segmentu premium...

  • 90. Budda89
    • 2009-11-28 19:35:22
    • *.opera-mini.net

    89. Jakieś dwa numery temu AutoBild pisał, że BMW jest światowym liderem klasy premium.

  • 91. antos05
    • 2009-11-28 21:38:25
    • *.chello.pl

    79. Mark30
    Ciekawi mnie co Ty bierzesz pisząc takie brednie.Wygląda na to że oglądałeś jedynie wyścig w którym Robert odniósł zwycięstwo a inne to pewnie przespałeś po ty towarze co bierzesz:)
    Zejdź na ziemię i oglądaj z uwagą wszystkie wyścigi z udziałem Polaka a dopiero potem komentuj...tylko z sensem ... bo Twó post był żenującej jakości.
    Dobrze Ci odpowiedział 82. Budda89
    79. A Rosberg czym zasłużył? Nazwiskiem?

  • 92. BMWbmw
    • 2009-11-28 22:03:07
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Jestem ciekawy tej niespodzianki w Mercedesie...

  • 93. michalde
    • 2009-11-28 22:47:36
    • *.chello.pl

    Robert dostał zgodę na odejście z renault! niech idzie od razu do Mercedesa. Wyczytałem na jakieś stronie sportowej

  • 94. Horhe
    • 2009-11-29 07:38:10
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @93. michalde / nic głupszego jeszcze nie słyszałem. Iść to Ty sobie możesz np do kibelka, do sklepu albo na ryby. Myślisz, ze to takie proste sobie ot tak gdzieś pójść? No widzę, że dla Ciebie tak :))) Pół roku temu też ktoś w moim towarzystwie palnął "niech idzie do Ferrari". Godzinę go uświadamiałem, że w tym cały jest ambaras by oboje...
    Dobra co tu dziś mamy? Aaaa... jest niedziela, jestem w pracy. Może by tak "iść" do domu? Mam jakiś wybór? Mogę "iść" też na spacer, hmmm ale mam gdzie "iść"- co za wybór :)
    ręce opadają...

  • 95. dziarmol@biss
    • 2009-11-29 15:18:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    68. Master666 - Ależ ja wcale nie neguję jakości jaka płynie ze Stuttgartu ;-)) Martwi mnie jedynie ta ich (niemiecka) mentalność która niczym nie różni się od tej z BMW (bawarska) ;-))

  • 96. master123
    • 2009-11-29 16:35:56
    • *.68.65.130.kutno65.tnp.pl

    niech robert idzie do merca bo renault to według mnie nie bedzie konkurencyjnym teamem w sezonie 2010 o ile wogóle zdecyduje sie startować. Ferrari mclaren mercedes moze jeszcze williams i red bull to bedą teamy z czołowki a reszta bedzie pełniła role drugoplanowe .Takie jest moje zdanie i obym sie mylił jesli robert pozostanie w renault ;p

  • 97. dziarmol@biss
    • 2009-11-29 17:32:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    96. master123- A na jakiej podstawie tak twierdzisz ??

  • 98. master123
    • 2009-11-29 19:06:59
    • *.68.65.130.kutno65.tnp.pl

    takie jest moje zdanie. Moge sie mylic oczywiscie . Nie mam jako takich argumentów na uzasadnienie mojej opini. Wszystko okaze sie jak przyjdzie sezon ;d

  • 99. Seveir
    • 2009-11-29 19:36:24
    • Blokada
    • *.116.35.17

    Co za zażarta dyskusja. Bynajmniej troche śmiechu dostarczacie :d.

  • 100. Seveir
    • 2009-11-29 19:36:32
    • Blokada
    • *.116.35.17

    <setny post>

  • 101. Dagmara_W
    • 2009-11-29 20:13:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    co z tego jak już am ktoś kontrakt skoro i tak nic nie jest pewne.. az czlowiek nie wie jak sie ubrac:P.

  • 102. master123
    • 2009-11-29 21:13:38
    • *.68.71.71.kutno71.tnp.pl

    Seveir jaką ty tu zazartą dyskusje widzisz ? Raptem dwie wypowiedzi na krzyz a ty o zazartej dyskusji piszesz.

  • 103. gucioF1
    • 2009-11-29 23:31:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    99. Seveir Kolega chyba na tym forum jeszcze nie widział zażartej dyskusji. Leciały blokady , bany itp.

    98. master123 a ja myślę że jednak zostanie w Renault. Na potwierdzenie tej informacji nie będziemy już czekać zbyt długo i dobrze .

    pozdrawiam

  • 104. master123
    • 2009-11-30 12:29:44
    • *.68.71.71.kutno71.tnp.pl

    jesli robert ma wygrywac to mi to jest obojętne w jakim zespole ;d ale sadze ze renault nie bedzie miało lepszego samochodu od merca ani od ferrari czy chociazby mclarena no ale coz wszystko okaze sie za rok .

  • 105. Seveir
    • 2009-11-30 14:20:47
    • Blokada
    • *.116.35.17

    A możliwe, że nie widziałem, możliwe :).

  • 106. Tomq
    • 2009-11-30 22:09:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Budda-89: ja też nic nie wiem, żeby to BMW było tym liderem klasy premium. W jakim ujęciu, w jakich kategoriach? Z tego co wiem, to pod kątem sprzedaży tego segmentu MB w ostatnich dwóch, trzech latach wypada dużo lepiej. Ogólnie Mercedes, jak na kryzys gospodarczy, ma się całkiem nieźle (zachowuje nieduże, ale jednak zyski). Kryzys w BMW w ubiegłym roku spowodował, że zaczęli zwalniać ludzi. W czerwcu 2007 r. (tuż po wprowadzeniu na rynek nowej C-klasse) MB pobił swój historyczny rekord - 104 tysiące sprzedanych aut osobowych w ciągu jednego miesiąca. Dobra kondycja gospodarcza producentów ze Stuttgartu przekłada się na to, że poważnie inwestują w najbardziej prestiżowe wyścigi świata - F1. Po raz pierwszy tak poważnie od czasu tragicznej śmierci Stirlinga Mossa. Ta sprzyjająca sytuacja ekonomiczna MB sprawia, że koncern ponownie zaczął budować naprawdę dobre samochody (Merc miał słaby okres w latach 90., nie do końca udane modele, słabsza sprzedaż osobówek niż BMW, poważne tarapaty ekonomiczne). Mercedes kilka lat temu zmienił swoją politykę: odszedł od tzw. stylu bogatych emerytów na rzecz nowoczesnych, odważnych nadwozi (pierwszym zwiastunem był CLS), obniżył nieco ceny aut, niemal zrównując je z BMW i budując dużo mocnych zabawek (np. AMG stało się w ciągu kilku lat parokrotnie wydajniejsze). Od tego czasu firma ma się naprawdę nieźle. Zainteresowanie młodszym odbiorcą to m.in. wspominane inwestowanie w F1. Do tego prestiżowe traktowanie tzw. supersportowych "cywilnych" aut (np. "rodzina" SLR, SLS AMG i kompilacja z Brabusem MB Brabus C69 AMG). Dodatkowo merc skończył z tanimi częściami i wrócił do solidności sprzed lat 90.
    BMW o mały włos dawno temu nie zostało kupione przez MB. Teraz pewnie przetrwają kryzys, ale to już nie jest ten monachijski challenger sprzed kilku lat.
    Co do historii. Wspomniałem o Mossie. Do tego czasu Mercedes od początku swego istnienia bardzo priorytetowo traktował sport wyścigowy. Przed drugą wojną światową słynne Srebrne Strzały zdominowały torowe ściganie na najwyższym światowym poziomie. Dodam tylko, że nie byłoby Mercedesa, gdyby nie sport samochodowy (proponuję poczytać o E. Jelinku, jego córce i sportowych cackach z początku ubiegłego wieku, to naprawdę ciekawe historie). Taka ciekawostka w odniesieniu do tego wiatraczka i lotnictwa: symbol MB (gwiazda) miała symbolizować dążenia firmy do "ogarnięcia" trzech kierunków: dróg lądowych, powietrznych i morskich. Szkoda, że powietrze i morze kiedyś zaprzepaszczono.
    Tak czy inaczej, pzdr dla wszystkich poważnych ludzi jeżdżących zarówno MB, jak i BMW.

  • 107. Tomq
    • 2009-11-30 23:09:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeszcze parę słów o innej sprawie. Szefostwo BMW może sobie mówić, co chce, ale mało kto uwierzy, że wycofali się z F1, dlatego, żeby zaoszczędzić kasę na promocję marki w filmach o Bondzie itp. "Jedynka" to najdroższy sport świata, ale i szansa na doskonałą promocję marki produkującej sportowe auta. BMW nie chce sobie pozwolić na porażki z konkurencją (nie tylko Mercedes) i stąd nie raz już uciekało od bezpośredniej konfrontacji. Kiedyś wydawało się, że mocno osiądą w cyklu DTM, bo to zabawa w sam raz dla Beemek. Dziś o DTM wcale nie zabiegają, wolą koncentrować się na SUV-ach w rajdach terenowych. Audi tymczasem wyczuło, że Mercedes zagości na dłużej w F1 nieco kosztem DTM-u. Dawniej bywało już trochę nudno. Bernd Schneider w Mercach lał wszystkich z roku na rok. Teraz Bernda nie ma (jest za to np. Ralf Schumacher, który pod kątem umiejętności do pięt nie dorasta swojemu bratu Michaelowi), Audi wyczuło dobry moment i zaczęło wygrywać w tym niemieckim serialu nawet z Mercedesem. Duży szacun dla Audi. Fajnie było by, gdyby BMW aktywnie włączyło się w tym cyklu do walki o najwyższe cele wraz z dwoma głównymi starymi rywalami. Czy jednak nie zabraknie motywacji i odwagi. Pożyjemy, zobaczymy...

  • 108. Tomq
    • 2009-11-30 23:14:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście pisząc o SUVach, mam na myśli auta produkowane dla przeciętnych odbiorców jako samochody tego typu (np. X5), jednak pod kątem rajdów przygotowane jako profesjonalne terenówki.

  • 109. Tomq
    • 2009-12-01 23:02:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ups... Wyleciało parę słów, spora część zdania gdzieś uleciała i przypadkiem wyszedł spory babol w 106. Stirling Moss oczywiście nie zginął i żyje do dziś. W 1955 roku podczas wyścigu Le Mans śmierć ponieśli kibice (rozpędzony 300SLR wjechał wtedy w ludzi). W tym czasie zespół wyścigowy Mercedesa reprezentował legendarny Stirling Moss. Po tym zdarzeniu MB na wiele lat wycofał teamy fabryczny z wyścigów.

  • 110. da kub
    • 2009-12-09 19:08:13
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    82. właśnie!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo