komentarze
  • 1. redlum
    • 2009-09-22 12:29:10
    • *.175.149.106.piasta.pl

    rozłamu nie będzie - bo nie wierze że Ferrari i Maclaren pozbędą się KERS-u w przyszłym roku

  • 2. kacperboss
    • 2009-09-22 12:32:26
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Takim tempem to oni z tym Kersem sie na euro 2012 może wyrobią. Tworzą i tworzą ten kers od początku roku chyba.

  • 3. kempa007
    • 2009-09-22 12:51:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale jak go juzbeda mieli to moze sie to okazac strzalem w dziesiatke. Nie wiem ile ten system w calosci wazy, ale moze byc sporo lzejszy od standardowego, ale jednoczesnie dosc niebezpiczny i pewnie o to sie rozchodzi. Waga minimalna bolidow zostanie podniesiona do 620 kg i pelny zbiornik paliwa dla kazdego- moze byc ciekawie znowu :-)

  • 4. mpkaras
    • 2009-09-22 12:52:52
    • *.zep.com.pl

    Ale głupi ten Williams...

  • 5. kuniklo
    • 2009-09-22 12:56:37
    • *.ghnet.pl

    Ciekawy jest aspekt fizyczny tego pomyslu, bo przeciez ten krazek jak sie bedzie obracal z taka predkoscia to bedzie generowal gigantyczny moment pedu i bedzie sie musial obracac w plaszczyznie poziomej i jak dla mnie to nie bedzie szans zeby oni tego systemu mogli uzyc na gorzystych torach np w Belgii.

  • 6. saint77
    • 2009-09-22 13:03:58
    • *.76.187.226

    Na początku sezonu pisałem, że Wiliams zaskoczy swoją wersją KERS gdzieś w połowie trwania sezonu.
    Spóźnili się i swoją wersję KERS wprowadzą zapewne w sezonie 2010 ale podejrzewam, że skutek będzie rewelacyjny.
    Mam nadzieję, że skorzysta na tym Robert jeżdżąc w Wiliamsie w następnym sezonie:)

  • 7. Budda89
    • 2009-09-22 13:17:39
    • *.opera-mini.net

    3.kempa007 - Mówi się, że ten KERS ma ważyć ok. 15kg...

  • 8. jar188
    • 2009-09-22 13:25:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Williams kontynuuje pracę nad swoim KERSem bo zainwestowali w technologię i firmę która go buduje z myślą o zarobku. Dlatego przy tym się tak upierają.
    Bardzo jestem ciekawy jak będzie z niezawodnością tego urządzenia i zachowaniem się wirującego koła w razie wypadku.

  • 9. RapidWave
    • 2009-09-22 13:36:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    McLaren i Ferrari poradzili sobie z ciężkim kersem odchudzając bolid, a teraz kiedy minimalna waga bolidu wzrośnie to używanie lekkiego kersu juz nie ma takiego sensu jak w tym sezonie, jedynia Wiliams będzie miał łatwiej z ustawieniem balansu

  • 10. redlum
    • 2009-09-22 14:23:03
    • *.175.149.106.piasta.pl

    po woli dochodzę do wniosku - że ten KERS może być całkiem niezły - nie chcą w tym roku pokazać jak on działa - bo inne zespoły będą miałby sporo czasu przez zimę aby zmałpować pomysł

  • 11. Voight
    • 2009-09-22 14:23:52
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Stajnia Williams umiera od 10 lat. Od 1997 brak jakichkolwiek sukcesów. ostatnią ich szansą był mariaż z BMW ale i to zaprzepaścili na własną prośbę. Wątpię że kiedykolwiek Williams sie z tego podniesie wygrywając choć jeden wyścig o własnych siłach. Podwójny dyfuzor nic im nie dał i KERS też nie pomoże.

  • 12. david9
    • 2009-09-22 14:42:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Prawda że Williams to legenda w F1 ale w tej chwili nie liczą się w walce o podium. Kryzys Williamsa trwa już od wielu lat i co roku zapowiadają ze ten rok będzie rewolucyjny. Obecny sezon także miał należe do nich a tymczasem 6 miejsce w klasyfikacji konstruktorów (prawda ze niemała w tym zasługa kiepskiej jazdy Nakajimy). Czy ten KERS okaże sie strzałem w dziesiątke to sie okaże bo równie dobrze może być kolejną zmarnowaną inwestycją a na takie Williamsa nie stać. Jeszcze jak wezmą silniki od Coswortha to nie wiadomo co będzie ma nadzieje ze niezrobis ie drugie BMW z początku tego sezonu. Troche sie dziwie że większosc tak zawzięcie pcha Kubice do tego teamu, jakoś niewierze ze mogą w przyszłym roku stanowić elite.

  • 13. robtusiek
    • 2009-09-22 14:46:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    3. kempa007 ja też czekam na KERS Williamsa, jestem niezmiernie ciekawy jak się sprawdzi, być może chcą porawić bezpieczeństwo... lub wydajność!. Tak jak napisał 6. saint77 mieli wprowadzić KERS w połowie tego sezonu, przypuszczam że powodem nie wprowadzenia tego systemu w tym sezonie było jego niedopracowanie na tle wydajności, i postawili na wielostopniowy dyfuzor. Na przyszły sezon zobaczymy Williams-a z KERS i to przypuszczam dobrym KERS.

  • 14. pz0
    • 2009-09-22 15:13:06
    • *.1.92.188

    Każdy czeka z niecierpliwością na ten system. Ten wirujący dysk może bardzo poprawić stabilność bolidu w zakrętach, tym samym znacząco odciążyć pracę zawieszenia. 15kg to byłby rewelacyjny wynik i to jak zespoły wydają grube miliony w walce o każdy kilogram wagi. Trochę sobie nie wyobrażam gdyby w przypadku kraksy taki 5kg dysk mający na pokładzie 100000rpm odfrunął z bolidu. Ile szkód wyrządziła jedna sprężynka.
    Silniki Cosworth mogą już nie być przeszkodą. Mają być przecież wyrównane osiągi silników w dół.

  • 15. jar188
    • 2009-09-22 15:43:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    14. pz0, Sęk w tym, że nikt nie wie jak te wirujące koło zachowa się w w razie wypadku w warunkach wyścigowych. Na razie podobno robili symulację wypadku bolidu uderzającego przodem w przeszkodę a wiadomo, że warunki wyścigowe są bardzo nieprzewidywalne. Do tego dochodzi problem utrzymania w próżni tego dysku a wiec potrzebne jest bardzo szczelne pudło które wytrzyma duże przeciążenia.
    Dopiero testy w bolidzie tego KERSu pokażą czy z tego cokolwiek będzie.

  • 16. morek154
    • 2009-09-22 15:50:24
    • *.adsl.inetia.pl

    ale oni są poje..... wrócili do fota zeby ich zaraz znowu wyrzucili

  • 17. Musashi
    • 2009-09-22 16:30:14
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    KERS w BMW-Sauber to była atrapa autoalarmu. Jak pamiętamy po jego włączeniu gdy jeden z mechaników bez pozwolenia dotknął samochodu to padł porażony prądem. Chętnie bym taki "KERS" zamontował w swojej furze - szczególnie na okoliczność zostawiania jej na niestrzeżonym parkingu..

  • 18. Konik_mekr
    • 2009-09-22 16:40:10
    • *.gorzow.mm.pl

    5. kuniklo, być może kers będzie umiejscowiony w żyroskopie, tak, aby niezależnie od położenia bolidu zawsze był w poziomie.. Heh, 100000 obrotów nawet pojedyńcze molekuły dysku będą miały znaczenie..;)

  • 19. morek154
    • 2009-09-22 16:42:36
    • *.adsl.inetia.pl

    ciekawe co się stanie podczas wypadku kiedy ten dysk wyleci, pewnie okrązy calą ziemie traktując wszytko po drodze jak traizega

  • 20. walerus
    • 2009-09-22 16:42:49
    • *.klingspor.pl

    jak ten krążek im wyskoczy i dupnie kogoś w czoło to będzie kurna rozwój....

  • 21. Skoczek130
    • 2009-09-22 18:46:24
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Liczę na to, że ta praca zaowocuje w kolejnym sezonie!!! :))

  • 22. wit74
    • 2009-09-22 18:57:36
    • *.38.160.60.resman.pl

    Jeśli Williams będzie używał swojego kersu w nowym sezonie to jestem za tym żeby Kubica tam poszedł.Oczywiście jest ryzyko że ten ich kers będzie wielką porażką ale zawsze można z niego zrezygnować w trakcie sezonu. Ale również może to być bomba która da olbrzymią przewagę nad innymi. Lepiej chyba dla Roberta żeby zaryzykował na ten rok Williamsa niż jeździł w przeciętnym Reno.

  • 23. Aragorn
    • 2009-09-22 19:43:15
    • *.xdsl.centertel.pl

    Popieram przejście Kubicy do Williamsa bez względu na to czy będą mieli KERS, czy nie. I uważam, że ich system będzie dużo lepszy od obecnie stosowanych, a przynajmniej tak dobry jak KERS McLarena.
    17. Musashi - nie chciałbym być na Twoim miejscu gdybyś przypadkiem zapomniał wyłączyć tego "alarmu".

  • 24. fezuj
    • 2009-09-22 19:44:30
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Jak to ustrojstwo opuści w czasie wypadku tę próżnię to efekt może być taki że - wsiadł jeden kierowca a wyciągnęli dwóch :(

  • 25. darecky3
    • 2009-09-22 19:53:33
    • *.113.57.165

    24. fezuj mozna rowniez powiedziec ze "stracil glowe i niezapanowal nad bolidem"..hahah

  • 26. gaudius
    • 2009-09-22 21:09:36
    • *.adsl.inetia.pl

    Witam wszystkich serdecznie
    14. pz0 Może nie byłem za dobry z fizyki, ale "wirujący kawał czegoś cięzkiego" wytwarza efekt żyroskopowy i usiłuje utrzymać swoją oś w niezmienionej orientacji względem przestrzeni (Prawo zachowania wektora momentu pędu). Próba zmiany orientacji osi wywoła taki sam efekt jak w bączku -zabawce. Czyli podsumowując jeżeli kers elektryczny uniemożliwiał prawidłowe zbalansowanie bolidu z powodu wyżej położonego srodka ciężkości, to kers mechaniczy dołoży do tego "wędrujący" środek cięzkosci w zalezności od kierunku,promienia i pr edkości pokonywania łuku. Aż jestem ciekaw jak to rozwiaże Wiliams.

  • 27. pz0
    • 2009-09-23 08:08:16
    • *.1.92.188

    26. gaudius - Właśnie o to chodzi. Ten żyroskop będzie przeciwdziałał przechyłom bolidu bo krążek ma być poziomo, a oś w pionie. W zakrętach płaszczyzna wirowania pozostanie niezmieniona. Bolid powinien mniej skakać na tarkach czy nierównościach, powinien mniej dobijać do ziemi.

  • 28. Gosu
    • 2009-09-23 13:29:13
    • *.adsl.inetia.pl

    Chciałbym widzieć "boski" KERS u Franka. Już sporo lat minęło kiedy naprawdę liczyli się w stawce, a tegoroczny bolid jest całkiem dobry.
    W połączeniu z dopracowanym KERS'em mogą być szybcy.

  • 29. piter_neo
    • 2009-09-23 14:30:13
    • *.adsl.inetia.pl

    Ciekawe jak ten system pedzie się sprawował na początku wyscigu. Bo od czasu kiedy się zatrzymuja bolidy do startu mija wieeeele sekund i obawiam się, że koło zamachowe może stracić dużą część swojej mocy.

    ps. skoro KERS zostaje to wiadomo czy w takiej samej formie, czy moc ma być zwiększona 2-krotnie jak chciało FIA?

  • 30. walerus
    • 2009-09-23 16:26:23
    • *.klingspor.pl

    taa pedzie dobrze....

  • 31. pz0
    • 2009-09-23 21:03:29
    • *.1.92.188

    29. piter_neo - z mocy to nie straci. Jeżeli już coś takie koło straci to najwyżej malutką część energii, przypuszczam że tak małą że aż pomijalną. Dysk ma wirować w próżni z doskonałym łożyskowaniem. Dobra, na starcie niech straci 1% energii, w co wątpię to i tak bez wątpienia na prostą startową wystarczy, a po dohamowaniu przed pierwszym zakrętem znowu się doładuje. Jak zauważyłem nikt na starcie nie zużywa całej energii z systemu KERS.
    Moc nie będzie zwiększona bo regulaminy tegoroczne zostają na przyszły rok.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo