komentarze
  • 22. fan massy
    • 2009-03-26 14:25:20
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Odszedł Ron Dennis. McLaren niemoże się pozbierać w nowych przepisach. Muszą się poprawić o ile chcą pomarzyć o obronie mistrzowskiego tytółu Hamiltona. Jestem ciekaw które miejsca zdobedą w GP Australli

  • 23. GodFather
    • 2009-03-26 14:34:47
    • *.netbase.pl

    Hehehe no i kolejny dowod jka fajtlapa jest hamilton nawet nie potrafi pomoc mechanika w stworzeniu dobrego bolidu :) hehehe no sierota i on zostal mistrzem swiata zal

  • 24. sivshy
    • 2009-03-26 14:45:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kimi Rajdkoniem: Wszystko super, ale skoro sądzisz, że Alonso tak dużo wniósł do McL, to Twoim zdaniem, swój mistrzowski bolid z 2008 roku również zbudowali dzięki Alonso? Późno z deka, ale niech Ci będzie. Co do Renault, to ich spadek formy przyszedłby tak czy inaczej. Alonso o tym wiedział, dlatego stamtąd zwiał do McL. Chyba trochę przeceniasz możliwości Alonso. Podobno słynie podczas testów z dobrej współpracy z inżynierami, ale najwięcej roboty podczas testów i tak wykonują właśnie oni. Może i lepiej dostosowuje się do wskazówek inżynierów, którzy lepiej wiedzą, jak ma pojechać, aby wyciągnąć z tego więcej danych, ale w gruncie rzeczy, nie ma to chyba decydującego wpływu na formę zespołu w trakcie sezonu. Przecież w sumie dla kierowców sprowadzają się tylko do jazdy, a każdy, kto jeździ w F1 umie to robić.

  • 25. Cwirs
    • 2009-03-26 15:52:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0, Twoje stwierdzenie mialoby sens, gdyby Ferrari posiadalo dokumentacje McLarena, co 2 glowy to nie 1

  • 26. Kimi Rajdkoniem
    • 2009-03-26 16:28:48
    • *.warszawa.supermedia.pl

    @sivshy-sprowadzasz sprawę do błahego stwierdzenie, że każdy z kierowców F1 umie jeździć. No tak, ale niektórzy robią to minimalnie lepiej inni minimalnie gorzej. Jedni potrafią się komunikować z inżynierami, na testach jeździć równo, powtarzalnie by dane zebrane przez inżynierów były miarodajne a inni robią to nieco gorzej. O MSC mówili,ze jest jak maszyna, robi kółka z dokładnością do setnych sekundy, KUB podobno też tak potrafi. Praca ALO w związku z autem na 2007 oraz dobra jazda podczas testów i wyścigów w trakcie sezonu dała dobrą bazę do zbudowania bolidu na 2008. Nie rożni się od w zamyśle od 07 aż tak diametralnie jak 08 od 09

  • 27. ger@
    • 2009-03-26 16:28:53
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    w historii F1 już zdarzało się tak, że zespół z czoła stawki w następnym sezonie przesunął się na koniec... ale jeśli chodzi o ten przypadek coś mi się nie chce w to wierzyć... Chociaż nie ukrywam, że taki rozwój wypadków bardzo by mnie cieszył ^^

  • 28. krz08
    • 2009-03-26 17:12:55
    • *.xdsl.centertel.pl

    ściema

  • 29. daav
    • 2009-03-26 17:16:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Aby!!!

  • 30. Raven89
    • 2009-03-26 17:19:45
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Nie wydaje mi się,że ściema.Wyścig to pokaże.

  • 31. kumahara
    • 2009-03-26 17:47:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten gościu o mentalności dziecka jest szczery w swoich emocjach i nie sądzę by ściemniał.

  • 32. sivshy
    • 2009-03-26 18:40:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kimi Rajdkoniem: Ok, może trochę przesadziłem. Praca kierowcy na testach nie ogranicza się tylko do jazdy. Ale według twojego toku rozumowania, Alonso jest alfą i omegą i bez niego każdy zespół prędzej czy później spadnie w otchłań środka, lub końca stawki, co jest oczywistą bzdurą. Gdybyś powiedział tak o projektancie samochodu, czy szefie teamu, mógłbym się ewentualnie zgodzić. Ale wątpię, że spadek formy McL nastąpił przez brak Alonso. Zresztą, uważasz że całosezonowe dane zebrane z jazdy Alonso bolidem z 2007 roku dały inżynierom McL więcej, niż testy nowego auta? Wątpię. Porównując umiejętności Hamiltona i Alonso jako testerów wyciągasz takie wnioski, jakbyś porównywał owocność testów wykonanych przez równie jeżdżącego kierowce o dobrej umiejętności komunikacji z inżynierami i słabego kierowcę, którego różnice między poszczególnymi okrążeniami wynoszą co najmniej 5 sekund,. a dodatkowo jest głucho-niemy, przez co nie potrafi się porozumieć z inżynierami. Czyli mówiąc prościej, trochę przesadzasz. @kumahara: Nie można było się przyczepić do arogancji, bo ta wypowiedź była dość skromna, więc pojawił się kolejny zarzut-mentalność dziecka. Widzę, że znalazłeś sobie obiekt, na którym możesz się wyżyć. I jak, lepiej Ci?

  • 33. jordan23
    • 2009-03-26 18:58:05
    • *.koscierzyna.vectranet.pl

    Lewis przestraszony ,niewierzę !

  • 34. SwiezyK
    • 2009-03-26 19:10:22
    • *.chello.pl

    moim zdaniem troche przesadza i sciemnia, ale na bank bez dokumentacji Ferrari nie beda w stanie zbudowac rownie konkurencyjnego bolidu jak w ostatnim sezonie i za to niesportowe zachowanie zycze im aby ich dublowalo Force India :D die in hell McL! ,|,,(>_<),,|,

  • 35. kumahara
    • 2009-03-26 20:26:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Też obraziłem bożyszcze ??? Napisz, że to nieprawda ! sivshy daj sobie na luz bo osiwiejesz do reszty. pozdr.

  • 36. niza
    • 2009-03-26 20:40:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mimo wszystko nadal nie wierzę w to, ściema i tyle. Ale jakby jakimś cudem okazało się, że to prawda to będę niesamowicie szczęśliwa hehe

  • 37. dziarmol@biss
    • 2009-03-26 20:43:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2009-03-26 11:40:51 masaj- Twoja uwaga jak najbardziej celna :-)

  • 38. grzes12
    • 2009-03-26 21:54:52
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Papa Denis odszedł i nie ma komu Luiska głaskać po głowce

  • 39. ArsonS
    • 2009-03-26 22:00:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ściema ? Czy mistrz F1 przyznaje się iż nie są w stanie walczyć w tym sezonie ? zobaczymy juz w niedziele :)

  • 40. elin
    • 2009-03-26 22:37:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ArsonS - Lewis mówi o GP Australii, a nie o całym sezonie, ale jak będzie naprawdę, to okaże się dopiero w niedziele. Chociaż, na razie jakoś trudno mi sobie wyobrazić, żeby McLaren nie był w czołówce ... - zobaczymy, czas pokaże

  • 41. obi216
    • 2009-03-26 22:58:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jednym słowem : Przedwyścigowe szachy - zdaje mi się :))..........Jakoś "zamiatanie tyłów " przez McLareny mi nie leży. Ale już za moment............;)

  • 42. jarko dnb 85
    • 2009-03-26 23:04:03
    • *.toya.net.pl

    sivshy masz w zupelnosci racje!spadek formy Renault z sezonu na sezon to nie brak Alonso tylko przesiadka z Michelin na Bridgstone i to jest fakt,ktory kazdy normalnie trzezwo myslacy potwierdzi.inna sprawa to jak niby Ferdzio pomogl McLarenowi przez caly sezon jak tylko zrobil dym w zespole??przez niego nie zdobyli mistrza ani on ani Hamilton,a prawda jest taka,ze to Hiszpan,gdyby nie poprzewracalo mu sie w dupce,zdobyl by Tytuł!!Alonso jest dobrym kierowca,co przyznaje za kazdym razem,ale wszystko musi krecic sie wokol niego!tak ma u Briatore,ale Papa nie bedzie zyl wiecznie.co do wypowiedzi Lewisa to chyba poprostu chec zrobienia niespodzianki,tym debilom ktorzy nienawidza go,za to,ze jest i ze sie scigal z Kubica iRosbergiem(w Niemczech tez jest nielubiany)i z nimi wygrywal.Ja nie czuje nienawisci do zadnego z kierowcow i darze ich szacunkiem i prponuje nauczuc sie tego reszcie forumowiczom,jeszcze raz powtorze dla opornych:aLONSO JEST DOBRYM KIEROWCĄ!!!!!pozdro!!!

  • 43. Kimi Rajdkoniem
    • 2009-03-26 23:40:31
    • *.warszawa.supermedia.pl

    ok, ale Renault miał największe kłopoty po zmianie dostawcy opon. Ciekawe,że auto Renault na początku sezonu było do D a potem jakoś pojawiły się zwycięstwa. Myślę, że większy wpływ na formę zespołu ma to kto jeździ i testuje auta niż kto jest szefem.
    @sivshy: to co napisałeś to nie jest mój tok rozumowania. ALO nie jest wyrocznią, jest lepszym fachowcem. Ale jeśli twierdzisz,że kierowca jeżdżący w F1 dwa sezony [z sukcesami, ok] może być tak samo dobrym testerem [gdzie jednak liczy się doświadczenie] jak kierowca startujący 6 lat to raczej się mylisz. Czy całosezonowe jazdy w 2007 dały więcej niż testy przed 2008? Tak, bo jak pisałem auta 08 to ewolucja modeli 07 oparta na doświadczeniach zebranych przez sezon. teraz nie mamy ewolucji tylko rewolucję.
    @jarko dnb 85:Co do sytuacji w McLarenie w 2007r to nie ma sensu wypowiadać się na temat który znamy w ok 1%. HAM jest szybki jak cholera-tego nie można mu odmówić. Szanuję jego talent, ale obserwując F1 kilkanaście lat twierdzę, że jeszcze brakuje mu trochę do klasy Hakkinena czy MSC

  • 44. pz0
    • 2009-03-26 23:50:22
    • *.1.92.40

    Tym razem myślę że to jednak nie ściema. Makówki uzyskiwały dobre czasy na starym tylnym skrzydle. Zastanowiłem się dlaczego. i chyba już wiem. stare tylne skrzydło jest wiele szersze i co ważniejsze zawieszone dużo niżej, dzięki temu lepiej współpracuje z dyfuzorem, który jest przy samej ziemi. po podniesieniu skrzydła całą współpracę diabli wzięli i w efekcie dyfuzor i skrzydło pracują niejako niezależnie i w tym momencie zaczął się problem dla McLarena. w zeszłym sezonie na dokładkę dyfuzor był bardziej z przodu i McLaren był w zakrętach jakby przyklejony do gleby. McLaren ma prawdopodobnie problem nie z tylnym skrzydłem jak początkowo sądziłem, a właśnie z dyfuzorem. Może nawet nie z dyfuzorem a z zasileniem go w powietrze, bo sam dyfuzor jest ''standardowy''. Podejrzewam że źródłem nieszczęścia w McLarenie jest KERS. McLaren ma potężne chłodnice, na dokładkę przedni czteroslotowy płat wygląda na tak skonstruowany jakby miał właśnie bezpośrednio zasilać w powietrze wloty chłodnic. To jakieś olbrzymie zapotrzebowanie bolidu na chłodzenie. Czyżby aż tyle powietrza wymagał system KERS? U BGP malutkie wloty, chyba mnie nawet niż 50% McLarena i zasilane nie z przedniego skrzydła a z deflektorów. Przednie skrzydło u BGP wygląda tak jakby pompowało część powietrza właśnie pod podłogę (te trójkątne elementy od wewnątrz).McLaren gorączkowo szuka rozwiązania problemu. W czasie dwóch ostatnich testów używali co najmniej trzech różnych dyfuzorów, co najmniej dwóch tylnych skrzydeł i co dziwniejsze zmieniali płytę podłogową, teraz ma takie wcięcia w tylnej sekcji. Te wcięcia również wyglądają na wykonane po to by zassać powietrze pod spód. Wyraźnie gorączkowo czegoś szukają. Nie wygląda to na ściemę. Jednak coś w końcu osiągnęli, ale zapewne jednak jeszcze nie osiągnęli tego co zamierzali.

  • 45. peca20
    • 2009-03-27 00:16:53
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    wydaje mi sie, ze sciema.... obym sie mylił :)

  • 46. dziarmol@biss
    • 2009-03-27 09:00:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @jarko dnb 85 pozwól że odpisze ci debil, piszesz że słaba forma Renaulta to efekt zmiany opon , racja ale to nie wszystko, pomyśl czemu 2007 rok to totalna klapa(bez Alonso) natomiast rok 2008 (druga połowa sezonu) powrót na szczyt, jak to wytłumaczysz? wszak nadal jeżdżą na bridgestone ? A co do tzw. nienawiści jak piszesz (która zrodziła się chyba tylko w twojej głowie) to ty raczej nie pojmujesz tego że wielu ludzi ceni kierowców za tzw. całokształt a nie np. za to że jest ładny (bardzo powierzchowne) to tak jak z tobą, fajny user fajny kmiot A twoje "sympatie" do Alonso to daruj sobie- dwulicowość? to chyba dobre określenie . O Stalinie powiedział swego czasu Churchill >>wielki człowiek, wielki zbrodniarz<< czy można to zbalansować?to od debila :-)

  • 47. pz0
    • 2009-03-27 09:46:06
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    dziarmol - Jakoś podjąłeś temat Renault, przypominam że news traktuje o McLarenie nie o Renault...o Renault to nie tu . Kącik pozytywnie zakręconych pod innym tytułem :-)

  • 48. jarko dnb 85
    • 2009-03-27 10:53:06
    • *.toya.net.pl

    pz0 :)))))

  • 49. dziarmol@biss
    • 2009-03-27 19:44:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @pz0- 1:1 :-)

  • 50. dziarmol@biss
    • 2009-03-27 20:42:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Swoje wypowiedzi zacznę chyba chronić prawami autorskimi gdyż dochodzi do plagiatu..

  • 51. pz0
    • 2009-03-27 21:21:17
    • *.1.92.40

    dziarmol, tym razem to był żart z mojej strony. Może być 1:0 dla ciebie :-)

  • 52. dziarmol@biss
    • 2009-03-27 21:27:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @pz0 ja również zażartowałem : )


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo