WYNIKI Jerez [ 05 marca 2009 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:20.052 | 123 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:20.404 | 112 |
3 | L.Hamilton | McLaren | 1:21.272 | 58 |
4 | M.Webber | Red Bull | 1:22.219 | 47 |
5 | K. Nakajima | Williams | 1:22.226 | 54 |
6 | J.Trulli | Toyota | 1:23.119 | 38 |
Zespoły kończą sesję testową w Jerez
Zespoły Formuły 1 zakończył dzisiaj przedostatnią grupową sesję testową przed nowym sezonem. Ostatniego dnia testów w Jerez nowe bolidy sprawdzało już tylko sześć stajni. Zespoły Renault i Force India wczoraj spakowały się i opuściły Jerez. Najszybszym kierowcą na torze okazał się Nick Heidfeld, który jedno okrążenie toru pokonał w czasie 1:20,052.Drugi czas dnia po przejechaniu 112 kółek odnotował Kimi Raikkonen. Tempo Fina było jednak o prawie 0,4 sekundy wolniejsze niż kierowcy BMW Sauber.
Pozostała część kierowców, z Lewisem Hamiltonem na czele nie jeździła dzisiaj zbyt wiele. Brytyjczyk zajmując trzecie miejsce, stracił do lidera tabeli z czasami przeszło sekundę oraz zaliczył małą wycieczkę po za tor.
Mark Webber, powracający do formy po kontuzji jakiej doznał pod koniec ubiegłego roku był dzisiaj czwarty z sekundową stratą do Hamiltona. Za Australijczykiem sesję zakończyli Kazuki Nakajima oraz Jarno Trulli.
W najbliższy poniedziałek na torze pod Barceloną rozpoczyna się ostatnia grupowa sesja testowa, gdzie spodziewane są wszystkie zespoły włącznie z nowopowstającym na bazie Hondy.
komentarze
1. szymontaz
EEeeee tam to nic nie mówi ! Testy sa tylko dla zespołow dla nas to tylko kilka cyferek i nic wiecej!
2. sado81
Brawo Nick!!! Oby tak dalajj.
3. GawoLoveKubica
Brawo Hajcfeld ;] dzisiaj tak rozkminiałem , czy BMW nie będzie chciało zanotować najlepszego w ostatnim dniu :D sprawdziło się. Ale własnie.. to tylko testy
4. Bobekman
BMW wkońcu poakazało że należy się ich trochę bać. Ake tak właśnie myślałem, że w końcu będą też chcieć znaleźć się na szczycie tej bądź co bądź nic nie wyjaśniającej do końca tabeli z czasami.
5. 14797
jaki zal Kubica i bmw zawalili testy oprocz ost. czy ktos wie dlaczego Force India dziś nie testował
6. lechu55
Mam nadzieje, ze w Barcelonie dadzą na tych ustawieniach co dzis miał heidfeld pojezdzic Kubicy i nie moge sie doczekac na wyniki tego hondopodobnego zespołu
7. sado81
Ham się nie popisał czytałem,że trochę uszkodził fure tą "wycieczką po za tor"
8. GawoLoveKubica
14797" ile masz lat ;> ?
9. kamil6761
szymontaz- jak to czytam, to aż mi sie zbiera na wymioty...czy mozecie juz tego nie pisac? czy myslicie, ze ludzie tego nie widzieli? widzieli i to 100 razy!!! przestan pisac o jednym i tym samym, tobie nic nie mowia, innym moze mowia, wiec sie zamknij i nie wypisuj w kazdym temacie o testach(czyli 5 takich tematow od niedzieli), ze one nic nie mowia ...MOWIE TO DO WSZYSTKICH KTORZY TAK ROBIA...
10. Ra-v
Trulli i Hamilton zatrzymali sie na torze w oewnych momentach - zna ktos przyczyny ??
11. vodafix
no nareźcie coś bmw pokazało
12. szymontaz
14797 twoj nick mowi wszystko za siebie!Intiligentny to ty nie jestes jak nawet nie potrafisz wymyslec swojego nicku.Nie rozumiesz ze Robert Kubica Testowal cos innego niz Heidfeld i to mu niepozwolilo osiagnac dobrego czasu!I tak wogole to oni nie jezdza po to aby miec najlepszy czas tylko zeby jak sama nazwa wskazuje "TESTY" testowanie swojego sprzetu... i ogolnie to ty jestes zal.pozdro
13. Jacobek
ogólnie w Jerez Heidfeld testował 2 dni a przejechał tyle okrążeń co Kubica w 3 dni... A wiec nic Kubica nie nadrobił, ogólnie przejechał mniej od Heidfelda, zważając też na ten nieszczęsny Bahrajn :( ... Ogólnie jednak o forme BMW sie nie martwie. Myśle ze Heidfeld jednak lepiej sie czuje w tym bolidzie niż Kubica. Co do Hamiltona, miał na swoim bolidzie jakąś farbę która się zieleniła od strug powietrza ... xd badają i badają tę areodynamikę, już się wszystkiego chwytają ale skrzydło nadal nie pracuje jak trzeba ; )
14. szymontaz
kamil6761 ja powtarzam do takich jak np ten 14797 bo jak sam widzisz to on tego nie rozumie i nie unos sie!!a to do ciebie i do tych co juz zrozumieli co to sa testy nie pisze tylko do takich osob jak 14797!Nudne to sie robi ale jeszcze znajduja sie takie osoby jak 14797!
15. hipcio
ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?
16. hipcio
Ra-v właśnie mam ten sam problem
17. kamil6761
szymontaz- ale widac ze on jest dzieckiem, ew. specjalnie tak pisze, ale gdy zaczynam czytac posty pod tematem z testow, to chce dowiedziec sie czegos o nich, moze ktos zna np. powody awarii itd... ale tutaj 3/4 postow jest o tym, ze testy sie nie licza, po czyms takim niedobrze robi...
18. szymontaz
Przyczyną bylo to że jest on cienki heh nie lubie HAMA!A tak powaznie ktoś wie?
19. totalfun
A ja myślałem, że po testach przed sezonem dowiem się chociaż który z kierowców BMW będzie lepszy w tym sezonie. I szczerze powiem nie wiem (ze wskazaniem na Nicka). Slicki-dzięki nim kierowcy jeżdżący agresywnie mają przewagę (+Robert), KERS-dużo waży, lżejsi kierowcy mają przewagę, mogą lepiej ustawić balans bolidu (+Nick). Graining opon - miał być mniejszy niż w rowkowanych, ale wydaje mi się, że tak nie jest. Sutil mówił, że wielu kierowcom wydaje się, że graining jest nawet większy niż w poprzednim roku (może przez aero?). Tak więc + dla Nicka (lepiej dba o opony, a Robert o zgrozo prawie zawsze podczas wyścigu miał problem z grainingiem...).
20. Ra-v
@szymontaz - nie ma sensu tego pisac w zadnym wypadku jak ktos jest głupi i sie przejmuje czasami testow to niech sie przejmuje dalej... bo tak to tylko jeden wielki spam sie robi... wracajac do tematu to mam jeszcze jedno pytanie czemu Renault i FI juz dzisiaj nie testowali?
21. totalfun
*może po Katalonii obraz będzie wyraźniejszy....
22. totalfun
Brak kasy?
23. Ra-v
hipcio - przyczyna wypadku pewnie bylo to ze ham dal konikom za duzo owsa :P ale mi chodzi o przyczyna zatrzymania sie na torze hamiltona w zakrecie 6 i Trullego w zakrecie 4.
24. anderis8
Testy mówią sporo, ale nie wtedy, gdy patrzy się na tabelkę z najszybszymi okrążeniami z jednego dnia testów. W zeszłym roku widziałem ciekawą analizę czasów z testów zimowych i prognozy w dużej mierze sprawdziły się w trakcie sezonu. Bo wiadomo, ze jeden kierowca wykręci jedno kółko na krótkim stincie, a ktoś przez całą sesję będzie kręcił dobre czasy i to na długich stintach.
25. yaneq
kamil6761: to tylko testy, też mi to nic nie mówi. koleś staram się być spokojny ale jak czytam takie uwagi, to krew mnie zalewa. każdy pisze co uważa, byle tylko gupiego spamu nie wklejał, wolność słowa gwarantuje prawo... a czasy jak to czasy, bmw nadrobiło straty w ilości przejechanych okrążeń w jerez, czas normalny, nic nie znaczący. były lepsze w tym tygodniu. pozdrowienia. łączy nas pasja do tego sportu więc po co się tak wycierać?
26. walerus
serce się raduje - mimo iż to tylko teściki....
27. hot dog
walerus-"serce sie raduje pomimo ze Heidfeld BMW kieruje"....;-)pzdr
28. niza
ludziska ale macie problemy, jeśli ktoś uważa nadal, że czasy na testach są ważne to niech dalej żyje w swej błogiej nieświadomości. koniec i kropka!
29. yaneq
heidfeld lata luthansą :) a tak poważnie co myślicie o mc i jego tylnim docisku? dlaczego tak dlugo używaja specyfikacji z 2008 roku? ja myśle, że od poniedziałku będą już mieli właściwe skrzydło. pewnie coś tam jeszcze poprawiają.
30. shodan
a ja jestem ciekaw co tam jeszcze podczas ostatnich testow co poniektore teamy z nowinek technicznych zaprezetuja
31. leo_
Cały czas wraca temat, że testy nic nie znaczą. I tak, i nie. Też już o tym nie dawno pisałem, ale powtórzę. Dokładne obserwacje (najlepiej być na torze, np. zespoły na pewno wzajemnie się podglądają, a i kierowcy różnych teamów zapewne wymieniają się nieoficjalnie swoimi opiniami) mogą moim zdaniem dużo powiedzieć, natomiast same suche czasy, szczególnie po niewielu dniach testów, niestety z dużym prawdopodobieństwem fałszują rzeczywisty obraz formy zespołów. Tak więc w sumie, pełna w tym zgoda z anderis8. A tak w ogóle, to niezależnie od tego wszystkiego, i tak dość ciekawa jest wymiana zdań. W końcu nawet ci, co narzekają, w końcu wypowiadają się na tym forum. No i jestem pewien, choć to może i banał, że my wszyscy z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu. NIeprawdaż?
32. sivshy
@leo: Jeśli ktoś snuje domysły, z ogólnej sytuacji, to są to jeszcze spekulacje w miarę na poziomie, gorzej kiedy ktoś uważa, że "bmw spieprzyło testy" po czasach, które uzyskiwali. Trzeba potrafić to rozróżnić.
33. GawoLoveKubica
Ja pierdziele ile można tłuc to ludziom testy to testy . . . Kto lepszy w BMW ? Nie wiadomo... Myślę ze Robercik. Dlaczego mniej od Nicka przejechał ??? Nie miał zbyt sprzyjających warunków ? Czas - nie wiadomo który z nich co testował.. Australia czeka ;] BMW POWER www.f1dvl.lua.pl
34. GawoLoveKubica
Niektórzy widzę już widzą Nicka w roli faworyta bo wygrał testy :D
Nick
Wzrost: 164 cm
Waga: 59 kg
Robert
Wzrost: 184 cm
Waga: 69 kg
hmmm 10 kg balastu dla Nicka , Robert umiejętnościami nadrobi ;)
35. Xig
"ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?" - Zwialo go. Wiatrek o predkosci 44km/s [km, nie m :>] wywalil go z toru po prostu. :P -> "While the impact was only a mere 44km/h, the car went in rearwards, doing enough to dislodge the rear wing and lightly damage the car’s rear-end."... Hmm... A jakby tak zawialo jeszcze mocniej? :o
36. pees
ciekawe co testowalo ferrari, mieli najrowniejsze czasy podczas testow. 1.20.xxx
37. narya
leo_ - akurat informacjami na jakim etapie obecnie są bolidy, to zdecydowanie nie wymieniają się ani zespoły, ani kierowcy. Zbyt duże możliwość podpatrzenia jakiejś " nowinki ", która ma być atutem podczas wyścigu, ale tylko dla jednego zespołu. Najlepszy na to przykład był na obecnym teście- kiedy dwa razy mechanicy McLarena ściągali bolid Hamiltona do garażu, za pierwszym razem musieli "odganiać" mechanika BMW, który próbował ( podobno ) fotografować jedną z części bolidu, a za drugim razem, kiedy McLaren wypadł z toru, dziwnym sposobem znależli się przy nim dwaj dwaj mechanicy Ferrari, którzy również zostali "wyproszeni " z miejsca wypadku.
38. Qbus81
fajnie by było gdyby się okazało, że BMW uzyskuje takie czasy na testach zatankowane pod korek. Przed rokiem Alonso ich wyczuł :)
39. KERS
Ra-v; Trulli uszkodził przednie skrzydło, zaś Hamilton... to trochę tajemnicze, ja stawiam na problemy z silnikiem, dzień wcześniej musiał zjechać do boksu właśnie przez silnik, więc pewnie to, ale w sumie nie zostało to nigdzie potwierdzone
40. radzix
ciule to tylnie skrzydlo w MCL to je Hamilton rozwalil :)
41. Skoczek130
I boy tak było przez cały sezon (z Robertem na czele).
42. malgosia25
pamietajcie że kolega Roberta z teamu to jego najwiekszy rywal w całej stawce
43. sivshy
@malgosia25: To raczej Robert jest największym rywalem dla Heidfelda, bo trochę w poprzednim sezonu narobił mu chyba kompleksów ;]. Za to Robert wiele razy powtarzał, że Nick jest dla niego rywalem takim jak każdy inny kierowca w stawce.
44. malgosia25
myśle że Nik w tym sezonie bedzie mocny.Nowy system KERS bedzie go faworyzował i boje sie że to on będzie GWIAZDĄ w BMW i będzie lepszy od ROBERTA. Dlatego nie kibicuje Nikowi a uznaje go za najwiekszego przeciwnika dla ROBERTA a i ROBERT pewnie tak samo myśli że najwiekszy przeciwnik to NICK
45. jareklykos
testy to co innego liczy się wyścig.
46. iza81
A ja czekam na rozpoczecie sezonu , bo dopiero wtedy zobaczymy prawdziwy uklad sie. Kibice tez beda mieli o czym pisac i przestana sie moze obrzucac blotem a zacznie sie merytoryczna wymiana pogladow.
47. KERS
Radzix jeśli to do mnie, to rzeczywiście błąd, Trulli miał problem ze skrzydłem dopiero gdy wyjechał po południu, nie zwróciłem uwagi dokładnie na pytanie Ra-va, mój błąd, nie wiem dlaczego zatrzymał się wcześniej. Ty z kolei wejdź sobie chłopcze na google i sprawdź czym jest CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM - pisałem, że Trulli uszkodził przednie skrzydło wczoraj i jest to prawdą choć była to inna sytuacja niż ta o którą pytał Ra-v, ale nie wyjeżdżaj mi tu madralo z tylnym skrzydłem Hamiltona bo to zupełnie inna sprawa. Czy lewy but też jest dla ciebie tym samym co prawy? Pewnie tak, a miedzy butem a twoją głowa też pewnie niewielka róznica
48. darecky3
widze ze dyskusja na temat wygrywania testow jest zazarta. hahah testy nie sa do wygrywania lecz tylko do testowania. Natomiast co do czasow podczas sesji testowych owszem sa on bardzo istotne ale pamietajmy o tym ze sa one najwazniejszym kluczem testowania jedynie w obrebie samego teamu. Czasy uzuskiwane przez innych nie moga byc porownywalne tabelowo jak to robi wielu z was. Grupa mechanikow wypuszcza samochod na tor i sprawdza telemetrie zachowania samochodu. Dokonuja pewnych poprawek czasem tylko jednego zespolu aby wyciagnac jak najlepszy czas. Czasami roznica pomiedzy konkurencyjnym samochodem moze byc nawet 3 sekundowa, wcale nie oznacza to ze konkurencja jest slabsza. Byc moze testuja jedynie jakis maly modol na bazowych ustawieniach bo one sa wartoscia wyjsciowa i jedynie analizuja zmiany czasow uzyskiwanych na roznych setupach jedynie jednego elementu. Ostatnio McLaren jak zauwazylem skupil sie jedynie na oponach i tylnym skrzydle. Tak wiec czasy na tle innych teamow wygladaja niekorzystnie, dlatego nie sa wyznacznikiem formy zadnego z zespolow. Niesadze aby jakikolwiek team wystawil samochod na setupie pod Australie wiec nigdy sie nie dowiemy gdzie kto stoi. Co do BMW to wogole nie wiadomo gdzie i jak daleko sa zaawansowani. Testuja jak inni i to wszystko., a spekulacje dlaczego tyle NIck a dlaczego tyle Kubica zaczynaja wywolywac u mnie odruchy wymiotne. Proponuje nowym przeczytac wszystkie watki co najmniej 3 miesiace do tylu a bedzie mniej bzdurnej paplaniny. Wiem ze wolnosc slowa i takie tam ale na litosc boska szanujcie te wolnosc slowa i cierpliwosc innych. Pozdrawiam
49. leo_
Tak darecky, ale dłuższe obserwacje już co nieco mówią. No bo dany zespół nie będzie testował cały czas to samo, tzn kiedyś musi nalać mniej do baku i wtedy powinien jechać szybciej. Jak nie jedzie to wtedy niedobrze. Tak więc jeżeli dany zespół przez 20 dni testów zachowuje się jakby cały czas jechał na pełnym baku, to musi to budzić podejrzenia. Piszę, podejrzenia, a nie pewność, że jest totalnie do dupy . Bo przypuszczam, że można, jak kiedyś ktoś już pisał, tak testować nawet na pustym baku, że w jakimś sektorze jedzie się na mniejszym gazie , a na innym-daje full, i tak na zmianę. W efekcie - czasy na całym okrążeniu takie sobie, a spece zespołu od statystyki powiedzą - jest git. Tak więc podsumowując, sprawa nie jest jednoznaczna, choć jakieś tam domysły zawsze można snuć. Kwestia jest do dyskusji, ale nie do kategorycznych stwierdzeń. Ale jak pisałem, jakbysmy siedzieli na trybunach i dokładnie obserwowali testy - to wtedy wiedzielibyśmy dużo więcej. Choć to tylko takie gdybanie.
50. leo_
do narya- w sumie to zgoda. W każdym razie zespoły na pewno, oficjalnie, nie zdradzają , bo nie byłoby to w ich interesie. Choć nie byłbym już taki pewny poszczególnych członków zespołów. Zakładam jednak, że ewidentne zdrady zdarzają się nie często. Mnie chodziło jeszcze o coś dodatkowego. Czy to mechanicy, czy to kierowcy zawsze są bliżej innych zespołów , i coś tam mimochodem podpatrzą, coś tam usłyszą i jakieś tam wnioski wyciągną. Jak do tego dodać obserwacje stałych obserwatorów-szpiegów (bo pewnie tacy są) to w takim np. BMW na pewno dużo więcej wiedzą o innych teamach niż my , i dużo więcej wiedzą, niż nam przekazują.
51. leo_
A w każdym razie, takie testy, to , oprócz samego testowania, dodatkowo taka gra uprawiana przez wszystkie zespoły, tak myślę.
52. TuR1smo
Kubica był gorszy, dlatego, że testował lusterka na sezon 2012 :) Są już tak do przodu, że skupiają się na następnych sezonach
53. Budyn_F1
brawo brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
54. radzix
DO KERSA : no rozbroiłeś mnie człowieku co Ty sie czepiasz mnie? moja wypowiedź ucieło miało być : ciulowe to tylnie skrzydło MCL to je Hamilton rozwalił i tyczyło się to testów i zdjęcia, które jest na f1com gdzie wyraźnie widać brak tylniego skrzydła w bolidzie Brytyjczyka a nie Twojej wypowiedzi czy też pytania rave'a czy kogoś tam, czy każda wypowiedź pod Twoja tyczy się tego co napisałeś? opanuj sie troche ja wchodze komentować dany artykuł czy informacje a nie prowadzić dyskusje na forum jesli chce cos do kogos napisac do zaczne swoja wypowiedź od nicka osoby do której bede ja kierował, to już nawet nic napisac nie mozna bo Cie z błotem zmieszają daj na luz człowieku i przeproś bo pojechałeś mi zupełnie bezpodstawnie acha i to nie było do Ciebie :)
55. norek7107
wiecie ile dni Kubica spędzi na testach w Montemelo ???
56. totalfun
10,11-Nick; 12,13-Robert
57. totalfun
9,10-Nick; 11,12-Robert
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz