WYNIKI Jerez [ 05 marca 2009 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 N.Heidfeld BMW Sauber 1:20.052 123
2 K.Raikkonen Ferrari 1:20.404 112
3 L.Hamilton McLaren 1:21.272 58
4 M.Webber Red Bull 1:22.219 47
5 K. Nakajima Williams 1:22.226 54
6 J.Trulli Toyota 1:23.119 38

komentarze
  • 27. hot dog
    • 2009-03-05 21:01:21
    • *.222.245.239

    walerus-"serce sie raduje pomimo ze Heidfeld BMW kieruje"....;-)pzdr

  • 28. niza
    • 2009-03-05 21:08:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ludziska ale macie problemy, jeśli ktoś uważa nadal, że czasy na testach są ważne to niech dalej żyje w swej błogiej nieświadomości. koniec i kropka!

  • 29. yaneq
    • 2009-03-05 21:11:43
    • *.2.99.201

    heidfeld lata luthansą :) a tak poważnie co myślicie o mc i jego tylnim docisku? dlaczego tak dlugo używaja specyfikacji z 2008 roku? ja myśle, że od poniedziałku będą już mieli właściwe skrzydło. pewnie coś tam jeszcze poprawiają.

  • 30. shodan
    • 2009-03-05 21:16:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a ja jestem ciekaw co tam jeszcze podczas ostatnich testow co poniektore teamy z nowinek technicznych zaprezetuja

  • 31. leo_
    • 2009-03-05 22:14:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Cały czas wraca temat, że testy nic nie znaczą. I tak, i nie. Też już o tym nie dawno pisałem, ale powtórzę. Dokładne obserwacje (najlepiej być na torze, np. zespoły na pewno wzajemnie się podglądają, a i kierowcy różnych teamów zapewne wymieniają się nieoficjalnie swoimi opiniami) mogą moim zdaniem dużo powiedzieć, natomiast same suche czasy, szczególnie po niewielu dniach testów, niestety z dużym prawdopodobieństwem fałszują rzeczywisty obraz formy zespołów. Tak więc w sumie, pełna w tym zgoda z anderis8. A tak w ogóle, to niezależnie od tego wszystkiego, i tak dość ciekawa jest wymiana zdań. W końcu nawet ci, co narzekają, w końcu wypowiadają się na tym forum. No i jestem pewien, choć to może i banał, że my wszyscy z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu. NIeprawdaż?

  • 32. sivshy
    • 2009-03-05 22:50:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @leo: Jeśli ktoś snuje domysły, z ogólnej sytuacji, to są to jeszcze spekulacje w miarę na poziomie, gorzej kiedy ktoś uważa, że "bmw spieprzyło testy" po czasach, które uzyskiwali. Trzeba potrafić to rozróżnić.

  • 33. GawoLoveKubica
    • 2009-03-05 23:59:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja pierdziele ile można tłuc to ludziom testy to testy . . . Kto lepszy w BMW ? Nie wiadomo... Myślę ze Robercik. Dlaczego mniej od Nicka przejechał ??? Nie miał zbyt sprzyjających warunków ? Czas - nie wiadomo który z nich co testował.. Australia czeka ;] BMW POWER www.f1dvl.lua.pl

  • 34. GawoLoveKubica
    • 2009-03-06 00:03:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niektórzy widzę już widzą Nicka w roli faworyta bo wygrał testy :D

    Nick
    Wzrost: 164 cm
    Waga: 59 kg

    Robert

    Wzrost: 184 cm
    Waga: 69 kg

    hmmm 10 kg balastu dla Nicka , Robert umiejętnościami nadrobi ;)

  • 35. Xig
    • 2009-03-06 01:23:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?" - Zwialo go. Wiatrek o predkosci 44km/s [km, nie m :>] wywalil go z toru po prostu. :P -> "While the impact was only a mere 44km/h, the car went in rearwards, doing enough to dislodge the rear wing and lightly damage the car’s rear-end."... Hmm... A jakby tak zawialo jeszcze mocniej? :o

  • 36. pees
    • 2009-03-06 08:11:07
    • *.adsl.inetia.pl

    ciekawe co testowalo ferrari, mieli najrowniejsze czasy podczas testow. 1.20.xxx

  • 37. narya
    • 2009-03-06 08:58:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    leo_ - akurat informacjami na jakim etapie obecnie są bolidy, to zdecydowanie nie wymieniają się ani zespoły, ani kierowcy. Zbyt duże możliwość podpatrzenia jakiejś " nowinki ", która ma być atutem podczas wyścigu, ale tylko dla jednego zespołu. Najlepszy na to przykład był na obecnym teście- kiedy dwa razy mechanicy McLarena ściągali bolid Hamiltona do garażu, za pierwszym razem musieli "odganiać" mechanika BMW, który próbował ( podobno ) fotografować jedną z części bolidu, a za drugim razem, kiedy McLaren wypadł z toru, dziwnym sposobem znależli się przy nim dwaj dwaj mechanicy Ferrari, którzy również zostali "wyproszeni " z miejsca wypadku.

  • 38. Qbus81
    • 2009-03-06 10:29:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    fajnie by było gdyby się okazało, że BMW uzyskuje takie czasy na testach zatankowane pod korek. Przed rokiem Alonso ich wyczuł :)

  • 39. KERS
    • 2009-03-06 11:43:01
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ra-v; Trulli uszkodził przednie skrzydło, zaś Hamilton... to trochę tajemnicze, ja stawiam na problemy z silnikiem, dzień wcześniej musiał zjechać do boksu właśnie przez silnik, więc pewnie to, ale w sumie nie zostało to nigdzie potwierdzone

  • 40. radzix
    • 2009-03-06 13:05:53
    • *.ip.netia.com.pl

    ciule to tylnie skrzydlo w MCL to je Hamilton rozwalil :)

  • 41. Skoczek130
    • 2009-03-06 13:06:28
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I boy tak było przez cały sezon (z Robertem na czele).

  • 42. malgosia25
    • 2009-03-06 15:24:24
    • *.adsl.inetia.pl

    pamietajcie że kolega Roberta z teamu to jego najwiekszy rywal w całej stawce

  • 43. sivshy
    • 2009-03-06 16:26:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @malgosia25: To raczej Robert jest największym rywalem dla Heidfelda, bo trochę w poprzednim sezonu narobił mu chyba kompleksów ;]. Za to Robert wiele razy powtarzał, że Nick jest dla niego rywalem takim jak każdy inny kierowca w stawce.

  • 44. malgosia25
    • 2009-03-06 17:00:07
    • *.adsl.inetia.pl

    myśle że Nik w tym sezonie bedzie mocny.Nowy system KERS bedzie go faworyzował i boje sie że to on będzie GWIAZDĄ w BMW i będzie lepszy od ROBERTA. Dlatego nie kibicuje Nikowi a uznaje go za najwiekszego przeciwnika dla ROBERTA a i ROBERT pewnie tak samo myśli że najwiekszy przeciwnik to NICK

  • 45. jareklykos
    • 2009-03-06 18:13:05
    • *.gprs.plus.pl

    testy to co innego liczy się wyścig.

  • 46. iza81
    • 2009-03-06 18:34:00
    • *.sotn.cable.ntl.com

    A ja czekam na rozpoczecie sezonu , bo dopiero wtedy zobaczymy prawdziwy uklad sie. Kibice tez beda mieli o czym pisac i przestana sie moze obrzucac blotem a zacznie sie merytoryczna wymiana pogladow.

  • 47. KERS
    • 2009-03-06 18:39:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Radzix jeśli to do mnie, to rzeczywiście błąd, Trulli miał problem ze skrzydłem dopiero gdy wyjechał po południu, nie zwróciłem uwagi dokładnie na pytanie Ra-va, mój błąd, nie wiem dlaczego zatrzymał się wcześniej. Ty z kolei wejdź sobie chłopcze na google i sprawdź czym jest CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM - pisałem, że Trulli uszkodził przednie skrzydło wczoraj i jest to prawdą choć była to inna sytuacja niż ta o którą pytał Ra-v, ale nie wyjeżdżaj mi tu madralo z tylnym skrzydłem Hamiltona bo to zupełnie inna sprawa. Czy lewy but też jest dla ciebie tym samym co prawy? Pewnie tak, a miedzy butem a twoją głowa też pewnie niewielka róznica

  • 48. darecky3
    • 2009-03-06 19:51:46
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    widze ze dyskusja na temat wygrywania testow jest zazarta. hahah testy nie sa do wygrywania lecz tylko do testowania. Natomiast co do czasow podczas sesji testowych owszem sa on bardzo istotne ale pamietajmy o tym ze sa one najwazniejszym kluczem testowania jedynie w obrebie samego teamu. Czasy uzuskiwane przez innych nie moga byc porownywalne tabelowo jak to robi wielu z was. Grupa mechanikow wypuszcza samochod na tor i sprawdza telemetrie zachowania samochodu. Dokonuja pewnych poprawek czasem tylko jednego zespolu aby wyciagnac jak najlepszy czas. Czasami roznica pomiedzy konkurencyjnym samochodem moze byc nawet 3 sekundowa, wcale nie oznacza to ze konkurencja jest slabsza. Byc moze testuja jedynie jakis maly modol na bazowych ustawieniach bo one sa wartoscia wyjsciowa i jedynie analizuja zmiany czasow uzyskiwanych na roznych setupach jedynie jednego elementu. Ostatnio McLaren jak zauwazylem skupil sie jedynie na oponach i tylnym skrzydle. Tak wiec czasy na tle innych teamow wygladaja niekorzystnie, dlatego nie sa wyznacznikiem formy zadnego z zespolow. Niesadze aby jakikolwiek team wystawil samochod na setupie pod Australie wiec nigdy sie nie dowiemy gdzie kto stoi. Co do BMW to wogole nie wiadomo gdzie i jak daleko sa zaawansowani. Testuja jak inni i to wszystko., a spekulacje dlaczego tyle NIck a dlaczego tyle Kubica zaczynaja wywolywac u mnie odruchy wymiotne. Proponuje nowym przeczytac wszystkie watki co najmniej 3 miesiace do tylu a bedzie mniej bzdurnej paplaniny. Wiem ze wolnosc slowa i takie tam ale na litosc boska szanujcie te wolnosc slowa i cierpliwosc innych. Pozdrawiam

  • 49. leo_
    • 2009-03-06 21:14:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak darecky, ale dłuższe obserwacje już co nieco mówią. No bo dany zespół nie będzie testował cały czas to samo, tzn kiedyś musi nalać mniej do baku i wtedy powinien jechać szybciej. Jak nie jedzie to wtedy niedobrze. Tak więc jeżeli dany zespół przez 20 dni testów zachowuje się jakby cały czas jechał na pełnym baku, to musi to budzić podejrzenia. Piszę, podejrzenia, a nie pewność, że jest totalnie do dupy . Bo przypuszczam, że można, jak kiedyś ktoś już pisał, tak testować nawet na pustym baku, że w jakimś sektorze jedzie się na mniejszym gazie , a na innym-daje full, i tak na zmianę. W efekcie - czasy na całym okrążeniu takie sobie, a spece zespołu od statystyki powiedzą - jest git. Tak więc podsumowując, sprawa nie jest jednoznaczna, choć jakieś tam domysły zawsze można snuć. Kwestia jest do dyskusji, ale nie do kategorycznych stwierdzeń. Ale jak pisałem, jakbysmy siedzieli na trybunach i dokładnie obserwowali testy - to wtedy wiedzielibyśmy dużo więcej. Choć to tylko takie gdybanie.

  • 50. leo_
    • 2009-03-06 21:26:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do narya- w sumie to zgoda. W każdym razie zespoły na pewno, oficjalnie, nie zdradzają , bo nie byłoby to w ich interesie. Choć nie byłbym już taki pewny poszczególnych członków zespołów. Zakładam jednak, że ewidentne zdrady zdarzają się nie często. Mnie chodziło jeszcze o coś dodatkowego. Czy to mechanicy, czy to kierowcy zawsze są bliżej innych zespołów , i coś tam mimochodem podpatrzą, coś tam usłyszą i jakieś tam wnioski wyciągną. Jak do tego dodać obserwacje stałych obserwatorów-szpiegów (bo pewnie tacy są) to w takim np. BMW na pewno dużo więcej wiedzą o innych teamach niż my , i dużo więcej wiedzą, niż nam przekazują.

  • 51. leo_
    • 2009-03-06 21:30:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A w każdym razie, takie testy, to , oprócz samego testowania, dodatkowo taka gra uprawiana przez wszystkie zespoły, tak myślę.

  • 52. TuR1smo
    • 2009-03-06 21:35:54
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Kubica był gorszy, dlatego, że testował lusterka na sezon 2012 :) Są już tak do przodu, że skupiają się na następnych sezonach

  • 53. Budyn_F1
    • 2009-03-07 00:04:53
    • *.199.253.213

    brawo brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 54. radzix
    • 2009-03-07 13:14:50
    • *.122.223.77

    DO KERSA : no rozbroiłeś mnie człowieku co Ty sie czepiasz mnie? moja wypowiedź ucieło miało być : ciulowe to tylnie skrzydło MCL to je Hamilton rozwalił i tyczyło się to testów i zdjęcia, które jest na f1com gdzie wyraźnie widać brak tylniego skrzydła w bolidzie Brytyjczyka a nie Twojej wypowiedzi czy też pytania rave'a czy kogoś tam, czy każda wypowiedź pod Twoja tyczy się tego co napisałeś? opanuj sie troche ja wchodze komentować dany artykuł czy informacje a nie prowadzić dyskusje na forum jesli chce cos do kogos napisac do zaczne swoja wypowiedź od nicka osoby do której bede ja kierował, to już nawet nic napisac nie mozna bo Cie z błotem zmieszają daj na luz człowieku i przeproś bo pojechałeś mi zupełnie bezpodstawnie acha i to nie było do Ciebie :)

  • 55. norek7107
    • 2009-03-07 17:56:10
    • *.gprs.plus.pl

    wiecie ile dni Kubica spędzi na testach w Montemelo ???

  • 56. totalfun
    • 2009-03-08 12:43:39
    • *.nat0.sta.nsm.pl

    10,11-Nick; 12,13-Robert

  • 57. totalfun
    • 2009-03-08 12:44:09
    • *.nat0.sta.nsm.pl

    9,10-Nick; 11,12-Robert


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo