komentarze
  • 3. Skoczek130
    • 2009-01-22 15:28:21
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oby do Melbourne wszystko doprowadzili do ładu.

  • 4. sly
    • 2009-01-22 15:32:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ma wplyw na szybkosc...zawirowania spalin

  • 5. sivshy
    • 2009-01-22 16:19:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W F1 każdy detal ma znaczenie...

  • 6. Xig
    • 2009-01-22 16:32:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby nie mial znaczenia skrociliby te rury, bo każdy ich kawałek waży przecież. :P

  • 7. karol
    • 2009-01-22 16:33:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Legalne,czy nielegalne?Na pewno nie decydują o tym panowie z konkurencyjnych zespołów,prawdopodobnie na podstawie wizualnej oceny. Będzie niezgodne z regulaminem,muszą zmienić,będzie ok to niech się biorą do roboty bo ferrari im odjedzie i będzie nudny sezon.Każdy niech pracuje na swoje konto,a nie patrzy na innych,konkurencyjność to podstawa rozwoju!

  • 8. soviet
    • 2009-01-22 16:39:10
    • *.broker.com.pl

    Chodzi o to ze wystaje ponad karoserie i ma wplyw na aerodynamike :) A co do wagi to chyba ma male znaczenie szczegolnie ze bolidy potrafia byc za lekkie i sa dociazane :D

  • 9. tomaszek f1
    • 2009-01-22 16:49:46
    • *.sta.tvknaszapraca.pl

    gdyby to nie mialo pozytywnych wplywow albo by mialo negatywne to by zaden team sie nie odzywal wiec cos musi byc nie tak chybe ze ferrari wykorzystalo jaka dziure w regulaminie FIA i nic im nie mozna za to zrobic

  • 10. Sister
    • 2009-01-22 16:51:07
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Regulamin jest po to ....aby go przestrzegać

  • 11. tReNt
    • 2009-01-22 17:09:52
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Będę pod dużym wrażaniem, jeśli Ferrari będzie miało bolid, który utrzyma się w czołówce. (Wątpie w to)

  • 12. Qbus81
    • 2009-01-22 17:10:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Xig - bolid sam w sobie może ważyć nawet 450 kg - 500 kg że. reszta to balast i waga kierowcy, więc kawałek rurki nie robi różnicy.

  • 13. yantar
    • 2009-01-22 17:23:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Takie rzeczy wystawia sie na widok po to, zeby ktos zauwazyl i podniosl larum. Wtedy nie dostrzegnie tego co sie faktycznie chcialo ukryc ;) (joke). Przyjdzie komisja i zbada jak nakaze zmienic ten wydech to Ferrari zmieni i juz.

  • 14. thoo24mass
    • 2009-01-22 19:01:32
    • *.254.175.154

    tak ładne, że aż nielegalne

  • 15. Voight
    • 2009-01-22 19:34:21
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Kto jak kto ale to Toyota właśnie używa płetwy. Nie wiem czy to dozwolone. Spaliny kieruje się właśnie na spoiler w celu dociążenia. Ogólnie to regulamin wygląda tak że bolid jest podzielony na strefy w ktorych nie może być np żaden element aero. I dlatego dużo jest interpretacji przepisów. Bo kto piszący regulamin wpadłby na to że można zamontować nieruchome kołpaki?

  • 16. ptasior
    • 2009-01-22 19:45:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @tReNt - rozwiń swoją myśl, bo nie znajduje ani jednego powodu, dla którego Twoja teza byłaby słuszna.

  • 17. obi216
    • 2009-01-22 22:20:19
    • *.191.204.194

    @radish - Nie licz na to - nigdy nie będzie fair ;) . Zbyt dużo jest do stracenia w tej stawce ;/

  • 18. sivshy
    • 2009-01-22 23:04:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @karol: Na pewno konkurencyjne teamy o tym nie decydują, ale myślę że jeżeli wykryto coś, co mogłoby być niezgodne z regulaminem, to warto o tym mówić, aby FIA tego nie przeoczyła, celowo lub nieumyślnie... Szefowie konkurencyjnych teamów o tym wiedzą, stąd takie wypowiedzi. Jeśli fama, że F60 jest niezgodne z regulaminem pójdzie w eter, to FIA nie ma wyboru: musi się do tego doczepić. Czy tego chcą czy nie. W końcu trzeba przynajmniej zachować pozory uczciwości i równych szans.

  • 19. Kojo
    • 2009-01-23 01:48:15
    • *.nplay.net.pl

    Jeśli coś jest niezgodne z regulaminem, to też nielegalne i trzeba to zmienić, by z regulaminem było zgodne-Koniec, kropka

  • 20. karol
    • 2009-01-23 04:39:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sivshy,czyli mogło być,czy jest niezgodne z regulaminem i kto to zmierzył?Ferrari testuje tylko swoją koncepcje.Są najlepsi,ale nie są Bogami,będzie niezgodne z regulaminem nie dopuszczą ich do wyścigu i tyle w temacie.To tylko rozgrzewka.

  • 21. sivshy
    • 2009-01-23 11:12:32
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    OK, chodzi mi tylko o to, że konkurencja nie śpi i widzą że coś jest, lub może być niezgodne z nowym regulaminem, więc zwracają na to uwagę opinii publicznej właśnie po to, aby nie zostało to przeoczone...

  • 22. Bonano
    • 2009-01-23 18:38:02
    • *.welnowiec.net

    Akurat BMW ma tutaj najmniej do powiedzenia bo samo używa końcówek wydech ów skierowanych w stronę tylnego spojlera. Jak ktoś mi nie wierzy niech sam obejrzy dokładnie zdjęcia ich nowego bolidu. Jak ktoś jest bez winy niech sam rzuci kamień inaczej niech sieci cicho i się nie odzywa.

  • 23. TrueVanDal
    • 2009-01-23 18:50:02
    • *.skomur.pl

    @Bonano. Tylko że w BMW końcówki wydechu nie wystają ponad karoserię jak w przypadku Ferrari (idea jest ta sama ale w BMW sprytnie to obudowali kawałkiem karoserii). Zresztą co za problem? Będzie trzeba to zmienią i tyle, ewentualnie nie wystartują w Australii...

  • 24. sivshy
    • 2009-01-24 16:28:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Niewystartowanie w Australii nawet nie wchodzi w grę. Na pewno FIA będzie sprawdzać te bolidy w takim terminie, aby każdy zdążył nanieść odpowiednie poprawki przed pierwszym weekendem GP.

  • 25. kysss
    • 2009-01-25 03:31:15
    • *.cdma.centertel.pl

    Kolessssssss sam jest nie legalny....za zdrosci szybkosci nowego dziecka FERRARI....A swietnie czasy kreci....:))))

  • 26. sivshy
    • 2009-01-25 09:45:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ta wypowiedź chyba nie wymaga komentarza. Oczywiście kręci świetne czasy, tylko w porównaniu z kim/czym, skoro na tym torze testują sami? Miałem nie reagować na takie teksty, ale normalnie krew mnie zalewa kiedy czytam coś takiego. Najpierw poznaj, o co tak na prawdę chodzi w F1, a dopiero potem możesz zacząć udawać eksperta...

  • 27. kysss
    • 2009-01-25 18:13:05
    • *.cdma.centertel.pl

    Odezwal sie wielki ekspert f1.heh...czlowieku mam prawo wyrazic swoja opinie na portalu...więc sie nie wpierd....sory....bo widze ze udajesz wielkiego eksperta f1 a pewnie turllasz po cienkim lodzie jesli chodzi o f1....ja nie jestem ekspertem i ty na pewno nie jestessssss....a tak mysle bo widze po dlugosci toru i temperaturze....heh

  • 28. ptasior
    • 2009-01-26 12:21:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @kysss - ten tekst z długością toru i temperaturą to żart/ironia? ;-)

  • 29. sivshy
    • 2009-01-26 16:38:33
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @ptasior: Na twoim miejscu bym się tak nie łudził. Aby stosować środki stylistyczne takie jak ironia trzeba mieć IQ mieszczące się w pewnej normie...
    @kyss: No i tą wypowiedzią ostatecznie udowodniłeś jaki z ciebie ekspert. Potrafisz obliczyć na podstawie długości toru i temperatury idealny czas okrążenia? Może masz na to wzór? Uwzględniłeś w nim kąt nachylenia zakrętów i poziom docisku aerodynamicznego? W takim razie jestem pod wrażeniem, ekspercie.

  • 30. pjc
    • 2009-01-26 18:05:44
    • *.244.91.2

    @sivshy ktos tu ostatnio wspominał,że nie da się sprowokować:)
    Ferrari z pewnością zmodyfikuje ten wydech i przystąpi do rywalizacji z bolidem spełniającym wymogi regulaminu.
    Mnie bardziej martwią problemy poszczególnych zespołów ze sponsorami.
    Oby nie odbiło się to na wynikach.

  • 31. sivshy
    • 2009-01-27 21:03:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @pjc: Chyba jednak nie potrafię się nie dawać prowokować ;] Muszę jeszcze nad tym popracować.

  • 32. pjc
    • 2009-01-28 16:10:14
    • *.244.91.2

    No i poprawka już jest. Co wy na to?

  • 33. sivshy
    • 2009-02-01 20:49:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    no i git ;d


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo