komentarze
  • 1. NieantyF1
    • 2024-07-12 16:08:53
    • *.play-internet.pl

    Nie na polskie dziury

  • 2. TomPo
    • 2024-07-12 17:52:24
    • *.180.61.234

    @1 to jest hypercar wiec raczej nie pojedzie po zadnych drogach, nawet tych mitycznych niemieckich autostradach.

  • 3. kiwiknick
    • 2024-07-12 18:51:19
    • *.

    Coekawe czy na Nürburgringu będzie szybszy od AMG One.

  • 4. Vendeur
    • 2024-07-13 02:42:39
    • *.icpnet.pl

    @kiwiknick

    A co ma do tego AMG One...? Niby wyznacznik rekordu na tym torze?

    Pomijając już fakt, ze ten pojazd raczej nie będzie próbował bić tam rekordów.

  • 5. kiwiknick
    • 2024-07-14 10:50:15
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @4
    Tak, AMG One wykręcił na razie najlepszą rundę samochodów produkcyjnych!

  • 6. Vendeur
    • 2024-07-14 14:04:15
    • *.icpnet.pl

    @5. kiwiknick

    RB17 nie jest samochodem produkcyjnym, ani tym bardziej nadającym się do jazdy na drogach, jak ma to miejsce z AMG One. RB17 powinien być porównywany do Porsche 919.

  • 7. brain87pl
    • 2024-07-15 18:36:17
    • *.124.126.11.rybnet.pl

    @6. Vendeur:
    Nie odbierz tego że się czepiam, ale co to znaczy że coś jest czy nie jest samochodem produkcyjnym? Chwilę poszperałem, ale może będzie w stanie to wyjaśnić. Rozumiem że RB17 jeszcze nie jest produkowany i dopiero mają prototyp, ale planują wyprodukować 50 sztuk. Czy wtedy jeden z tych 50 egzemplarzy będzie produkcyjny i będzie mógł rywalizować z AMG One o czasy okrążeń? Dochodzi drugi czynnik że AMG One jak większość tego typów hypercarów ma homologację drogową, a RB17 póki co nie znalazłem informacji żeby miał ją uzyskać. Niemniej nie wykluczam tego skoro poprzedni hypercar od RB czyli Aston Martin Valkyrie taką homologację ma.

    Szukając informacji o tym rekordzie AMG One w anglojęzycznych źródłach spotkałem się z określeniem "production-spec vehicle" oraz wspomnienia że tamten egzemplarz miał zmienione ustawienia zawieszenia, ale wciąż w zakresie możliwym do ustawienia przez właściciela pojazdu - nie trzeba zmieniać żadnych części ani robić głębokich modyfikacji. Moja interpretacja jest taka że dowolny samochód który jest dostępny do kupienia - tutaj bez znaczenia ile wyprodukowano egzemplarzy - i który nie był znacząco modyfikowany, spełnia kryteria "production-spec vehicle". No chyba że są jeszcze jakieś dodatkowe kryteria w tej klasyfikacji. Poprawcie mnie jak źle myślę, ale wydaje mi się że całkiem zasadne jest oczekiwanie na czasy okrążeń RB17 na Nurburgring. Zwłaszcza że byłoby to bardzo medialne dla samego Red Bull i

    Ostatnia kwestia na ile te czasy będą porównywalne. Wspomniany Porsche 919 akurat bił rekordy na Nurburgring i jest ponad minutę szybszy niż AMG One. Być może RB17 będzie bliżej do tego Porsche 919 niż do AMG One, jednak ja bym się wstrzymał z takimi ocenami dopóki nie zobaczymy tego samochodu w akcji.

  • 8. Vendeur
    • 2024-07-16 20:06:42
    • *.icpnet.pl

    @7. brain87pl

    W końcu jakaś rzeczowa i mądra wypowiedź tutaj... ;)

    Samochód produkcyjny to model, który jest normalnie dostępny w sprzedaży, a nie że z założenia jest limitowany. I tutaj AMG One także pod to podchodzi.

    Ale bardziej chodziło mi tutaj o kwestię homologacji drogowej. RB17 to nie jest pojazd do poruszania się po drogach i jest przeznaczony stricte na tor. Podobnie jak Porsche 919. Zatem jakielwiek sugerowanie porównywania czasów RB17 do AMG One jest trochę "niespełna rozumu".

    RB17, podobnie zresztą jak 919 są nieco z innego świata. I, jakkolwiek uważam, że szans na pobicie rekordu 919 by nie miał (nie sądzę nawet, aby była jakaś próba ku temu...), to jednak będzie o kilka klas wyżej od AMG One.

    AMG One to można sobie porównywać do hipersamochodów w stylu LaFerrari, może wolniejszych Koenigssegów (bo te szybsze parametrami zostawiają AMG One daleko w tyle... :) ).

  • 9. B_O_N_K
    • 2024-07-17 06:39:37
    • *.175.151.214.piasta.pl

    Nie wiem skąd bzdury aby zestawiać RB17 z 919. Porsche 919 to z krwi i kości wyścigowy samochód stworzony do wyścigów długodystansowych, pod przepisy regulaminu tychże wyścigów, biorący w nich udział z wieloma sukcesami. RB17 to, w pewnym sensie, wybryk techniki, stworzony dla 50 bogatych kolekcjonerów, którzy w 90% przypadków, nie wyjadą nim na żaden tor. RedBull stworzył go tylko i wyłącznie dla rozgłosu medialnego, aby pokazać że też mamy swój "AMG One" bo właśnie do niego należy porównywać RB17. I ani on ani AMG One realnie nie miałby szans w żadnym motorsporcie. Ani jeden ani drugi nie został do tego stworzony. Miejsce ich obydwu to hala obok innych Valkyrii, Koenigseggów, Pagani itd. FXX też nie miał homologacji na drogi i to oznacza, że można go zestawić z Audi R10? Pohamujcie wodze fantazji.

  • 10. Vendeur
    • 2024-07-17 17:31:08
    • *.icpnet.pl

    @9. B_O_N_K

    Ależ bzdury wypisujesz...

    I co z tego, że 919 jest stworzony do wyścigów? A RB17 do czego niby (poza staniem w garażu...)?

    W ogóle nie rozumiesz, o czym jest dyskusja. Nie chodzi o to, czy miałby szanse w motorsporcie. Swoją drogą, twierdzenie, że by nie miał żadnych szans w żadnym motorsporcie jest wybitną ignorancją, wręcz głupotą... Podobnie jak porównywanie go pod względem osiągów i zastanawianie się, czy pobiłby czas AMG One, który jest pod każdym względem kilka klas niżej. To kompletnie bezmyślne pisanie od rzeczy, bez zastanowienia się nad czymkolwiek...

    Przypomnę, AMG One ma moc 1000 KM i waży 1700 kg, a RB17 ma 1200 KM i waży 900 kg... Porsche 919 Evo odpowiednio 1160 KM i 850 kg.

    Zatem, jeszcze raz, zastanawianie się, czy RB17 mógłby pokonać czas AMG One jest niespełna rozumu... Podobnie jak zestawianie go w jakikolwiek sposób z drogowymi samochodami, w tym AMG One.

  • 11. B_O_N_K
    • 2024-07-18 06:41:59
    • *.175.151.214.piasta.pl

    @10. Człowieku, pozycjonujesz auta na podstawie mocy i masy i wyzywasz innych użytkowników od głupków?

    No ale niech Ci będzie... Ty wiesz lepiej... "Znafco" wybitny...

  • 12. Vendeur
    • 2024-07-19 02:28:24
    • *.icpnet.pl

    @11. B_O_N_K

    Czyli nie rozumiesz sensu zagadnienia i nawet nie rozumiesz, co czytasz, przez co, bezpodstawnie, oskarżasz mnie o jakieś wyzwiska, których w żadnym miejscu nie zawarłem. Nie wstyd tak?

  • 13. B_O_N_K
    • 2024-07-19 07:19:33
    • *.175.151.214.piasta.pl

    @12

    "twierdzenie, że by nie miał żadnych szans w żadnym motorsporcie jest wybitną ignorancją, wręcz głupotą..."

    "bezpodstawnie, oskarżasz mnie o jakieś wyzwiska, których w żadnym miejscu nie zawarłem"

    Nawet nie pamiętasz co pisałeś post wyżej?

    Pozwolisz, że zakończę dyskusję przytaczając kolejny cytat, nie Twój tym razem:

    "Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo