Na długo przed GP Monako powszechna stała się opinia o tym, że to właśnie na wolnych i krętych torach zespół BMW Sauber może upatrywać swojej szansy na realizację celu na sezon 2008. Tuż przed najbardziej prestiżowym wyścigiem sezonu oczekiwania w zespole nagle umilkły, a prasa ponownie otrzymała bardzo okrojony komunikat prasowy. Czyżby podobnie jak w Australii szykowała się duża niespodzianka? Po pierwszej sesji treningowej w bolidzie Nicka Heidfelda wymieniono uszkodzoną jednostkę napędową. Regulamin dopuszcza jednak wymianę silnika w piątek, tak więc Niemiec nie zostanie ukarany przesunięciem na starcie.
Robert Kubica„Dzisiejsze dwie sesje treningowe były całkiem udane. To był bardzo pracowity czwartek i przejechaliśmy wiele okrążeń. Teraz musimy przyjrzeć się gdzie możemy poprawić się przed sobotą.”
Nick Heidfeld
„W porannej sesji zorientowałem się, że silnik traci moc i szukałem dobrego miejsca do zatrzymania się. Oczywiście postój kosztował nas czas i cenne dane, ale mimo to udało się nam wykonać kilka zmian w bolidzie w drugiej sesji. Ogólnie poprawiliśmy się. Biorąc pod uwagę, że to Monako, mogę pokusić się o stwierdzenie, że mój bolid bardzo nadaje się do jazdy.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Nie byliśmy w stanie ukończyć naszego normalnego programu. Spowodowane było to pewnymi przerwami w sesjach. Obok tego po pierwszej sesji musieliśmy zmienić silnik w bolidzie Nicka. Powtórzyliśmy kilka rzeczy, które wykonaliśmy na testach na torze Paul Ricard, ponieważ charakterystyka toru w Monako jest bardzo specyficzna. Z tego powodu użyliśmy ‘kołpaków’ na przednich kołach. Teraz mamy więcej niż jeden dzień na rozwinięcie danych, zanim skoncentrujemy się na przygotowaniach do sobotnich kwalifikacji.”
22.05.2008 17:02
0
Kubica krótko i zwięźle.. ciekawe czy coś ukrywają, czy poprostu tegoroczny bolid będzie trzecią siłą na Tym torze.. okaże się w sobote.. ja sie bede modlić o to by wszystko bylo ok i taktyka roberta była udana a on sam zadowlony.. Trzymam kciuki..
22.05.2008 17:03
0
Robert opisał 180 minut w 3 zdaniach no no no Ciekawe jak tam ustawinie na kwalifikacje niech mu daja tyle paliwa zeby na pole positions starczyło a potem to juz bedzie zalezało od szczescie w wyscigu
22.05.2008 17:14
0
Robert widze bardzo krótka wypowiedź... Widać było że Kubica ma około 1sec straty do czołówki, lecz dzisiejsze treningi dały wiele cennych danych do analizy. Myśle ze w Sobotnim treningu Bmw Sauber pokaże na co stać ich bolid na tym krętym ciasnym torze i w kwalifikacjach R.Kubica będzie walczył o Pole Possition. Prognozy pogody przewiduja opady deszczu na sobote i niedziele. Ciekawe czy Bmw jest gotowe na taką ewentualność. Wydaje mi się, że dzisiejsze treningi były w pewnym stopniu prowadzone pod ewentualne takie warunki atmosferyczne :) Z pewnością były sprawdzane ustawienia na wyścig przy odpowiednim obciążeniu paliwem...
22.05.2008 17:19
0
Krótka wypowiedź Roberta ewidentnie świadczy o tym, że nie jest zadowolony z przebiegu dzisiejszych treningów. Muszę przyznać, że Robert wraz z zespołem BMW ostudzili nieco mój optymizm przed tym weekendem (niezależnie jakie będą warunki atmosferyczne w Monako).
22.05.2008 17:32
0
a ja nie wiem czemu ale tak jakoś sie tym wszystkim martwię Robert już nie raz pokazywał klase i mam nadzieje że i tym razem tak będzie... Ale intuicja mi mówi ze nie będzie tak różowo jak sie to zapowiadało wcześniej.. pozdro
22.05.2008 17:35
0
Niedziela - deszcz 90% chance of precipitation. I wszystko jasne. Tez mam takie podejrzenia, ze BMW moglo testowac ustawienia pod deszcz
22.05.2008 17:36
0
I tak się jutro dopiero wszystko rozstrzygnie:)
22.05.2008 17:36
0
No faktycznie McLaren pokazał ze jest silny :( Ferrari też.. Rosberg niespodziewanie 2 :D Dam sobie coś uciąć ze BM-ki miały więcej paliwa na pokładzie i testowali zachowanie podczas wyścigu ;) Gdy w sobote spadnie deszcz, oczami wyobraźni widze wściekłego masse rozbijającego się się o bariery, Hamiltona kręcocego bączki i stabilnego, pewnego Kubice zapewniającego sobie PolePossition^^ Wiem ze to moze zbytni optymizm ale tak właśnie widze szanse Roberta w tym Wyścigu... :)
22.05.2008 17:46
0
HUN rozstrzygnie się w sobotę;) Ja osobiście wolę krótkie wypowiedzi Kubicy bo na nic nie narzeka. Choć to jest zastanawiające czemu nie narzeka?;)
22.05.2008 17:55
0
Bo moze po prostu nie miał na co xD Ale to mało prawdopodobne... Rampf mówi o przerwach w sesji... ciekawe jak bardzo wpłyneło to na realizacje planu treningowego. :)
22.05.2008 18:00
0
A może 1 tankowanie ... przecież to że wyjedzie SC jest prawie pewne !!!
22.05.2008 18:00
0
@pionek16-80: Podczas drugiej sesji treningowej przez radio było słychać, że narzeka trochę na hamulce, bo podczas hamowania samochód lekko driftował... Oby BMW rzeczywiście testowało dzisiaj ustawienia na deszcz ;)
22.05.2008 18:20
0
Robert- czytać Marti ,,Nick -będzie lepiej jak do tej pory (mam nadzieję bo stracą pozycję na rzecz MCL ) życzę dużo szczęścia na GP ja obejrzę tylko powtórkę jak mi szwagier nagra ale będę trzymał kciuki
22.05.2008 18:44
0
Ta cywilizacja zginie zanim osiągnie prędkość światła.................
22.05.2008 19:33
0
będzie podium jak nic hehe
22.05.2008 19:43
0
no zobaczymy :)
22.05.2008 20:02
0
3 mam kciuki za BMW!!! good luck guys! ;)
22.05.2008 20:11
0
kempa007: w tym przypadku zapewne chodziło Ci o wymiane silnika w czwartek:)
22.05.2008 20:17
0
No tak... Przed tym weekendem każdy ostrzył sobie zęby na pierwszą wygraną BMW.... No i co, teraz mają walczyć z Wiliamsem?!!!! Coś tu śmierdzi
22.05.2008 20:21
0
Petronas - zgadzam się z Tobą, i po to chyba ciężki bolid na treningu... no no, będzie się działo...
22.05.2008 20:23
0
Na ochłodę kubeł zimnej wody,podobnie do bmw postąpiło ferarri... teraz tylko czekać na sobotę.!! ;-)
22.05.2008 20:31
0
No żeby tylko z taktyką trafili bo że muszą zaryzykować to już wiadomo tylko kto będzie miał tą ryzykowną taktykę Robert czy Nick??
22.05.2008 20:33
0
bo wynikach kierwców myślę że Robert :P
22.05.2008 20:37
0
Robert miał jakieś problemy w 2 sesji z hamulcami o ile dobrze pamiętam.
22.05.2008 20:47
0
supermiękka nie wytrzyma pół wyścigu, chyba że w permanentnym deszczu, więc dwa pit stopy na suchym i ewentualnie jeden na mokrym.Albo się nie znam...
22.05.2008 20:54
0
chyba nie jest dobrze, Nie znalezli odpowiednich ustawien na ten tor. Nalezy teraz trzymac kciuki, zeby robert ze swoim inzynierem w dniu jutrzejszym wyciagneli wlasciwe wnioski z analiz i wprowadzili ulepszenia.
22.05.2008 20:56
0
chyba, ze... robili ustawienia na deszcz. To bylby numer ;)
22.05.2008 21:04
0
cały problem, to czy pogoda w sobotę będzie taka, jak w niedzielę. Jeden pit-stop jest zbyt ryzykowny ze względu na zużycie opon.
22.05.2008 21:32
0
PIT STOP F1.PL: Jak udały się Panu dzisiejsze przygotowania? ROBERT KUBICA: Było ok. PIT STOP F1.PL: Nie brzmi to zbyt entuzjastycznie. RK: Co więcej mogę powiedzieć? Treningi poszły w miarę dobrze. Wykonaliśmy zwyczajowy piątkowy, a w tym przypadku czwartkowy program przygotowań do wyścigu. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć, co jeszcze da się poprawić w moim bolidzie. Tak jak zazwyczaj. PIT STOP F1.PL: Który rodzaj opon sprawował się dzisiaj lepiej? RK: Nie robiłem dzisiaj porównania opon, a przynajmniej takiego z prawdziwego zdarzenia. Pracowaliśmy w trochę innym kierunku, więc nie wiem jeszcze która mieszanka jest tutaj lepsza. PIT STOP F1.PL: Czy jazda bez systemów kontroli przyczepności jest znacznie trudniejsza? RK: Nie. Powiedziałbym, że jest tak samo jak w zeszłym roku. Nie testowali opon bo założenie jest takie ze wyjadą na Intermidiatach albo Monsunach... :D Naprawde staram się być dobrej myśli... Co do pit stopów- myślę ze trzeba przeanalizowac czynnik częstych neutralizacji które zapewne pojawią się w niedzielnym wyścigu
22.05.2008 21:48
0
Czy niektórzy z was naprawdę pierwszy raz oglądało treningi? W Barcelonie Renault miało być w top 5, w Stambule Red Bull, teraz Williams. Na jedno okrążenie prezentowały te teamy dobrą dyspozycję, ale jak już przyszło do kwalifikacji i tempa wyścigowego to wszystko było po staremu. Myślę, że Mcl wraca z dalekiej podróży.
22.05.2008 23:06
0
Powiem szczerze , że mam mieszane uczucia. Chcę wierzyć , że wszystko jest OK , że więcej w tym ściemy niż pokazanie faktycznych możliwości. Jednak tak do końca nie jestem o tym przekonany. Pozytywne jest to , że mają jeszcze jeden dzień na przeanalizowanie wszystkiego i wyciągnięcie właściwych wniosków! .... A przy tym zwyżkująca forma McLarenów zdaje się im w tym nie pomagać. Poczekamy - zobaczymy ( mam nadzieję , że uda mi się wrócić na wyścig , bo kwalifikacje mam w plecy :/ )
22.05.2008 23:08
0
mam nadzieje, ze BMW zaskoczy nas w kwalifikacjach... ;) trzymam Kciuki i mocno wierze w Roberta :D
22.05.2008 23:16
0
Ja nie sądzę, że BMW dziś "ściemniało". Nie są jeszcze optymalnie przygotowani do wyścigu i również mam nadzieję, że już w sobotę lepiej się zaprezentują. Uważam, że ewentualne opady deszczu podczas wyścigu byłyby dla BMW bardziej korzystne niż "normalne" warunki. @ obi216 - nie martw się, ja też z qualem tym razem będę w plecy, a wyścig zobaczę dopiero w niedzielę wieczorem :/ i zanerwię się chyba, gdyby (powtarzam gdyby) Robert zdobył to pierwsze, tak bardzo wyczekiwane przez nas zwycięstwo, a nie zobaczę tego na żywo.
22.05.2008 23:48
0
Kołpaki!!! Kurczę, nie zwróciłem na nie uwagi! A co do strategi, to Kubik powinein dostać 2 stopy, a Nick 1 stopa - któraś strategia musi się sprawdzić zwiększając szanse na pierwsze najwyższe pudło :)
22.05.2008 23:48
0
O - przy takim obrocie sprawy ( jak piszesz Marti ) tj. wygrana Roberta - też nie byłbym zachwycony niemogąc luknąć na żywo. Kurczę wracam w nocy - obym nie odsypiał zbyt długo he he he ..........Właśnie z tym deszczem - Robert ( rzekomo ) życzyłby sobie takową pogodę :)
22.05.2008 23:59
0
a czy wiecie cos na temat nowego nosa w bolidzie bmw? Uzywaja jakiegos nowego w monaco?
23.05.2008 00:02
0
Póki co , nic o tym nie słyszałem @wegels :)
23.05.2008 00:03
0
Póki co , nic o tym nie słyszałem @wegels :) ......Sorka >wegles<
23.05.2008 01:10
0
szanse na deszcz 60% wg weather.com podzielić to przez 12 h dnia i pomnożyć przez 2 h wyścigu to wychodzi że szanse na deszcz podczas wyścigu wynosi 10%
23.05.2008 03:58
0
Jak dla mnie wszystko jest w normie, czyli po staremu. Nie napawające jakimś wielkim optymizmem wyniki Zespołu podczas pierwszych dwóch treningów stały się już w BMW normą! I to niezależnie od wyścigu... Jakoś później w kwalifikacjach Kubica zawsze znajduje jakiś ("magiczny"? - nie sądzę ;) ) sposób na nawiązanie walki ze ścisłą czołówką... I zwykle zajmuje miejsce w okolicach 2 linii...Z Heidfeldem sprawa już wygląda nieco inaczej (przynajmniej jeśli chodzi o ten sezon). Popatrzcie zresztą na statystyki obecnego sezonu. Polak ma średnią pozycję startową do wyścigu -równą 3,2 i jest w tej klasyfikacji , póki co na drugiej pozycji. Wyprzedza go tylko Massa ( średnia- 2,2). Dla porównania Heidfeld - 6,8 . Idźmy dalej- Najgorsze miejsce Polaka w kwal. to piąte, z kolei Niemiec zajął piąte miejsce w kwal. podczas pierwszych dwóch GP- i to były jego najwyższe pozycje w sezonie!!! Wiadomo, że w monaco kwalifikacje mogą okazać się kluczowe , więc wierzę że Robert zajmie w najgorszym wypadku start z 2 linii, wtedy będzie mógł nawiązać walkę o najwyższe miejsca... Będzie dobrze...
23.05.2008 09:46
0
A ja myślę,że McLaren testował wczoraj tempo kwalifikacyjne,natomiast BMW ustawiało bolid pod kątem wyścigu-ot cała tajemnica straty.Zobaczycie,że już w 3 treningu bolidy BMW ruszą ostro i zredukują przewagę McLarena-w kwalifikacjach o Pole Position będą walczyć Kubica,Hamilton i Raikkonen.
23.05.2008 10:31
0
Ja myślę że oni czekają na symulacje z Alberta2 odnośnie załamań pogody.W Hinwil pracują pełną parą i chcą wiedzieć w miarę dokładnie co się będzie działo i co należy zrobić
23.05.2008 10:34
0
wiem ze nic niewiem
23.05.2008 11:57
0
wydaje mi sie jednak, ze prawdopodobnie zarowno Cuquerella jak i Robert byli zaskoczeni tak zlym zachowaniu bolidu na torze. Ustawienia, ktore sobie wypracowali w czasie testow na Paul Ricard, w wiekszej lub mniejszej czesci nie sprawdzily sie w monaco. Zly balans, zle zachowanie bolidu na dohamowaniu, zwlaszcza na szybszych zakretach. Dzisiaj musza znalezc "dziure w całym". Robert juz twierdzi, ze byc moze szeroki rozstaw osi w F1 08 jest przyczyna zlego zachowania bolidu. Wierze, ze duet Cuquerella-Kubica poradzi sobie z tymi problemami i jutro bedzie ok. Trzymam kciuki. Co ciekawe, Heidfeld po treningach czwartkowych stwierdzil, ze jest zadowolony. Pytanie, tylko z czego? Chyba z tego, ze w 1 i 2 sektorze jechal na poziomie kubicy, a kubek jechal zdecydowanie ponizej swego poziomu (w ubieglym roku w 2 sektorze uzyskiwal czas lepszy o prawie 1 sekunde!). theissen na motorsport-total skomentowal wypowiedz heidfelda krotko: nie mozna byc zadowolonym z takich osiagów.
23.05.2008 12:06
0
w wywiadzie dia polsatu Robert mówił coś o pewnej części w F1 08 która nie spisuje sie najlepiej na tym torze ... oby znalazł odpowiedni setup to bedzie dobrze
23.05.2008 13:10
0
zaraz sie okaze, ze w Monaco BMW bedzie mialo najgorszy wystep w tym sezonie
23.05.2008 14:13
0
Mi się wydaje że strategia 1 pit stopa nie będzie dobra: a) jak nie będzie padać to miękkie opony mogą się za szybko zużyć b) jak będzie padać to będą najprawdopodobniej zmieniać opomy w trakcie wyścigu częściej
23.05.2008 16:45
0
jeśli nick dick nie weźmie się do roboty to bmka spadnie na 3pozycje nie ma bata. sam kubica nie narobi punktów zadwóch
23.05.2008 17:41
0
padac bedzie napewno maja byc burze w niedziele wczesnie rano jezeli chodzi o wyscig to na 70% 1 pitstop to najleprza stragedia i czhyba wiele teamow z niej skorzysta
23.05.2008 19:50
0
Przykro mi ale wszystkie wypowiedzi na temat GP Monaco sa z biegiem czasu coraz gorsze. Ostatnio Robert powiedział ze tegoroczny bolid ma wiekszy rozstaw osi i ze tegoroczna konstrukcja wcale mu nie pomoze:/. Optymizm gasnie z kazdym dniem:/. Miejmy tylko nadzieje ze to zasłona dymna i w niedziele ujrzymy Polaka na podium.
23.05.2008 19:55
0
Jesli bedzie padac to taktyka na 1 pit stop wcale nie bedzie dobra!!! Przyjmijmy,ze Robert wyjezdza na start z opona twarda, musi sie tylko raz zatrzymywac na dotankowanie. Zaczyna padac deszcz, Robert zjezdza po opony deszczowe, deszcz przestaje padac, tor wysycha i Robert musi jeszcze raz zmienic opony na suche. A wiec mamy dwa zjazdy, a zeby dolac odpowiednia ilosc paliwa trzeba tylko jeden. Wiec jesli deszczu nie bedzie w czasie rozpoczecia wyscigu to strategia na 1pit stopa jest badziewiasta
23.05.2008 19:57
0
Wiec majac duzo paliwa w kwalifikacjach straci tylko szanse na dobra pozycje, a potem i tak bedzie musiał min 2 razy zjezdzac
23.05.2008 23:26
0
Raven89 . Przychylam się do Twoich przewidywań odnośnie kwalifikacji- Rai, Kub i Ham będą walczyć o pole position, dołożyłbym jeszcze Massę. A z kolei Kovalainen to dla mnie największa niewiadoma.... Boję się , że się w końcu odblokuje w Macu.... choć nie twierdzę, że akurat już w monaco :)
24.05.2008 09:00
0
Też przychylam się do opini Ravena 89 ,że RAI,KUB,HAM bedą walczyć o PP:) Massa powiedział ,że wyraźnie ten tor mu nie leży dodał jeszcze że woli "prawdziwe" tory typu Turcja. Jeśli Monako nie jest prawdziwym torem to ja nie wiem :) Monako to tor z duszą,których coraz mniej w kalendarzu..
24.05.2008 09:01
0
Też przychylam się do opini Ravena 89 ,że RAI,KUB,HAM bedą walczyć o PP:) Massa powiedział ,że wyraźnie ten tor mu nie leży dodał jeszcze że woli "prawdziwe" tory typu Turcja. Jeśli Monako nie jest prawdziwym torem to ja nie wiem :) Monako to tor z duszą,których coraz mniej w kalendarzu..
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się