2008-05-22 GP Monako - #1 trening 10:00 - 11:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 K.Raikkonen Ferrari 1:15.948 26
2 L.Hamilton McLaren 1:16.216 27
3 H.Kovalainen McLaren 1:16.248 28
4 F.Massa Ferrari 1:16.292 26
5 N.Rosberg Williams 1:16.653 27
6 R.Kubica BMW Sauber 1:16.834 23
7 F.Alonso Renault 1:17.498 25
8 R.Barrichello Honda 1:17.511 26
9 M.Webber Red Bull 1:17.798 23
10 G.Fisichella Force India 1:17.835 26
11 T.Glock Toyota 1:17.942 26
12 J.Button Honda 1:18.153 26
13 S.Bourdais Toro Rosso 1:18.245 30
14 N.Heidfeld BMW Sauber 1:18.263 13
15 K. Nakajima Williams 1:18.274 28
16 J.Trulli Toyota 1:18.360 16
17 A.Sutil Force India 1:18.360 25
18 N.Piquet Renault 1:18.955 32
19 S.Vettel Toro Rosso 1:19.176 35
20 D.Coulthard Red Bull -:--.--- 3

komentarze
  • 29. totalfun
    • 2008-05-22 12:51:49
    • *.nsm.pl

    Oglądałem wczoraj ciekawy wywiad z Robertem w TV Sport (jak na Roberta dość długi). Kilka ciekawszych opini Roberta po tym wywiadzie: 1. Po testach w Paul Ricard Robert uważa, że w Monaco będzie ciężko o wygraną, gdyż jak to określił bolid wydaje się ociężały i nie reaguje tak szybko jak choćby rok temu (a to bardzo istotne w Monaco). 2. Nie jest zadowolony z tego, iż jego zespół "napompował balon oczekiwań" i odebrał jego ostatnie 4-te miejsca wręcz jako porażkę. A według Roberta ostatnie wyścigi w jego wykonaniu były bardzo dobre. 3. Uważa, że zaczyna się powtarzać sytuacja z przed roku (jak to określił-3-4 dychy za Ferrari, McLarenem; 3-4 dychy przed resztą stawki). 4. Pierwszy raz widziałem aby tak otwarcie skrytykował (z ironicznym uśmiechem) Nicka. Powiedział, że problem rozgrzania opon to tylko wymówka. Bo jak to określił jak w jest 30 stopni C w powietrzu a 50 ma tor to nie ma o czym mówić. 5. To że teraz jest lepszy od Nicka to nie dzięki zmianom w przepisach, tylko jak to określił powrót do roku 2006. W 2007 twierdzi, że miał zbyt dużo problemów, aby walczyć o cokolwiek. 6. Co jest najbardziej zaskakujące (mimo opinii w sumie większości z BMW), Robert twierdzi, że bolid z 2007 był bardzo dobry i gdyby nie te wszystkie problemy mogło być zwycięstwo w GP. Po oglądnięciu wywiadu nie jestem optymistą przed GP Monaco. Wygląda na to, że Robert też nie ;(

  • 30. kooba
    • 2008-05-22 13:06:48
    • *.adsl.inetia.pl

    na którym programie jest dsf w cyfrowym polsacie??

  • 31. Ziobul
    • 2008-05-22 13:14:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    totalfun, czyli wniosek z tego, że tegoroczny bolid BMW jest gorszy od poprzednika a tylko dzięki dobrej postawie Roberta BMW jest odbierana jako ekipa która zrobiła duży postęp. Forma NIcka potwierdzałaby tą tezę... Nie wygląda to zbyt optymistycznie :-(

  • 32. arcykarol
    • 2008-05-22 13:18:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    brawo kimi

  • 33. abbin
    • 2008-05-22 13:18:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    BMW BLEFUJE ?? HAHAHAHAHAH odzywaja sie sezonowi znawcy F1 !!!! nie wazne jaki tor i jaka ma charakterystke, w tym sezOnie zwyciezac bedzie tylko FERRARI!! jestescie jak fani Adama Malysza, gdy on przestanie skakac przstaniecie sie interesowac skokami, tak samo bd z F1... zal

  • 34. Niespokojny
    • 2008-05-22 13:19:18
    • *.164.254.135

    Bardzo dobrze!Trzeba studzić emocje!Robert wyciska maximum z tego ,na co mu sprzęt pozwala!!! ...i jedzie z głową!Oby tak też w Monako!-jechać swoje,i w treningach,i w kwalifikacjach,i w wyścigu,tak by ukończyć!,bo na tym torze trzeba uważać już od 1-go treningu!,a na mecie... zobaczymy,które miejsce wypracowało się ciężką pracą,każde jest możliwe,1-wsze również ,czego Robertowi życzę!

  • 35. Leeloo
    • 2008-05-22 13:27:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @totalfun w tym co piszesz jest wiele sensu i możnaby się z tym zgodzić w 99% ale co powiedzieć o P1 i P2 zdobytym przez Roberta w Qualach ? W tamtym roku niestety nie był nawet w stanie sie zbliżyć do P2. Myślę że BMW jest bardzo szybkie kieedy jest lekkie natomiast ma problem kiedy jest zatankowane (wolniejsze od mcl, fer ale szybsze od reszty stawki) i to jest tegoroczny problem BMW

  • 36. Amadeusz
    • 2008-05-22 13:39:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    abbib - popieram

  • 37. Xellos
    • 2008-05-22 13:42:51
    • *.icpnet.pl

    a ja się nie zgodze, tegoroczne GP pokazały co innego, na początku wyścigu Robert trzyma się stawki a dopiero później wyraźnie traci, więc jak do tego ma się teoria o dotankowaniu, właśnie im lżejsze są bolidy tym co chwile ze strony Ferrari jest fastest lap a BMW traci traci i na końcu wyścigu jest to już kilkanaście sekund

  • 38. Leeloo
    • 2008-05-22 13:50:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @xellos to czemu w Q2 robert ma takie dobre czasy?

  • 39. Wirus
    • 2008-05-22 13:50:52
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    trudno powiedziec bo to treningi mnie niepokoi troche czas w 2 sektorze no i robert zostawal na tyle samo kolek co reszta i predkosci tez w sektorach mial niezle wiec nie sadze zeby mial duzo wiecej paliwa, mysle ze cos jeszcze z ustawieniem musza poprobowac Mysle ze bedzie ciezko wyprzedzic RAI i HAM bo reszta jakos tak nie rownomiernie ale to treningi tylko zobaczymy jutro no licze na 1 lub 2 linie Roberta mimo wszystko. pozatym Barichello niezle, Rosberg z mniejsza iloscia paliwa.

  • 40. Lizak
    • 2008-05-22 13:54:40
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    I co stego ze RAI zrobil czas na samym koncu widocznie znalazl dobre ustawienia i wykorzystal to HAM tez w koncowce staral sie poprawic czas ale mu to nie wyszlo

  • 41. matibak
    • 2008-05-22 14:04:10
    • *.gprs.plus.pl

    wiecie gdzie można oglądać jeszcze treningi poza sport extra? kurcze ja mam kablówkę i mnie szlag trafia

  • 42. Alakhai
    • 2008-05-22 14:12:34
    • *.broker.com.pl

    mały skrót z treningu porannego
    rapidshare.com /files/116754372/czwartek_Pr01.wmv

  • 43. shad2pl
    • 2008-05-22 14:47:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wtf? czy mi sie przywidzialo czy Ferdek na slickach jechal kolko przed chwila?

  • 44. huj13
    • 2008-05-22 15:18:18
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    dobrze kubica pojechał .heidfeld słabo

  • 45. Alakhai
    • 2008-05-22 15:24:12
    • *.broker.com.pl

    wpadki kierowców Renault (usunac spacje po com)

    rapidshare.com /files/116767918/reno.wmv

  • 46. shad2pl
    • 2008-05-22 15:36:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale jednak odstaja od macow i ferrari, pomimo tego ze hamilton pewnie pojechal na oparach (takie dowartosciowanie sie za pierwsza sesje). Zobaczymy w sobote jak trening wypadnie i qual.

  • 47. Xellos
    • 2008-05-22 15:44:43
    • *.icpnet.pl

    @Leeloo moim zdaniem to, że każdy jedzie w Q2 na maxa to mit i nic więcej. Bujda rozpowiadana co wyścig przez komentatora, Ferrari nie musi jechać na maxa bo po co ? Nie ma nawet 1% szansy, że oni nie wejdą do Q3 nieważne jakby pojechali. Obserwuj uważnie wyścig jak się na początku wszyscy podniecają, że Robert się trzyma czołówki i nawet każdy myśli, że wygra etc...a po 1 pit stopie okazuje się, że traci już wiele sekund do lidera. No niestety ale bujdy o Kubicy cysternie a pozostałych na oparach to tylko bujdy. Ostatnio Raikkonen miał cięższy bolid i go po 1 picie raz dwa pyknął.

  • 48. panicz1992
    • 2008-05-22 15:45:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    totalfun- mógłbyś podać linka do tego wywiadu z Robertem?

  • 49. totalfun
    • 2008-05-22 15:50:16
    • *.nsm.pl

    Niestety nie nagrałem, ale dziś chyba o 17.15 będzie powtórka-TVP Sport, program TV Moto-Sport.

  • 50. tt16
    • 2008-05-22 16:00:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem Robert ma szanse na podium ale mniejsze niz McLareny i Ferrari...Ten tor jest wolny ale to nie znaczy ze Robert pojedzie najlepiej z wszystkich bo ma wolny bolid i umiejetnosci... Gdyby Raikkonen i Massa nie mieli umiejetnosci to nie byli by w Ferrari, ale moim zdaniem Robert jest najlepszym kierowca w stawce (młody a jaki doświadczony..hehe) :))

  • 51. Leeloo
    • 2008-05-22 16:25:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Xellos widzisz nie do końca się zgodzę - chodzi mi o Q2. Nie sądzę że zawsze ferarri odpuszcza w Q2 bo wiedzą że wejdą, charakter kierowcy wyścigowego nie pozwala mu na takie traktowanie sprawy, w momencie przebywania na torze chce wykonać swoją robotę jak najlepiej i jedzie na maxa (obojętnie która część QUAL). I nie zgodzę się że zawsze Robert traci po piewrwszym pit'stopie dużo do lidera (patrz Bahrajn). A to że Raikonen wyprzedził Roberta po pit stopie jak najbardziej potwierdza to że zatankowanym bolidem BMW już cięko się jeździ.

  • 52. Xellos
    • 2008-05-22 16:51:04
    • *.icpnet.pl

    Czyli Twoim zdaniem Kubica powienen ostatnio jechać szybciej od Raikkonena ? ;) Ja tak nie uważam. Ferrari jest lepsze moim zdaniem i nie ma co szukać dziury w całym odnosząc się do Q2 bo to bez sensu. Kierowca może jechać na maxa ale samochód nie musi być tak ustawiony. Co z tego, że RAI i MAS pojadą na maxa skoro bolid troche gorzej ustawią by ukryć forme a w wyścigu robią pogrom i Robert zostaje daleko w tyle.

  • 53. Leeloo
    • 2008-05-22 17:18:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Xellos nigdzie nie napisałem że powinien jechać szybciej od Raikonena a wręcz przeciwnie, musisz bardziej czytać ze zrozumieniem :)

  • 54. Xellos
    • 2008-05-22 18:26:12
    • *.icpnet.pl

    Poprostu logika, piszesz na samym końcu posta że..."A to że Raikonen wyprzedził Roberta po pit stopie jak najbardziej potwierdza to że zatankowanym bolidem BMW już cięko się jeździ." Czyli łączysz to wyprzedzenie ze swoją teoria o ciężkiej jeździe zatankowanym bolidem BMW. Innymi słowy gdyby odwrócić sytuacje i nie było by Twojego wymyślonego problemu to Kubica powinien się oddalić. Widzisz coś tu nielogicznego i bez zrozumienia ? Bo ja nie. Logiczne jest że skoro wedle Ciebie jest problem to po jego eliminacji Kubica by jechał szybciej i by się oddalił od Kimiego. A ja twierdze, że takiego czegoś nie ma i Ferrari jest szybsze poprostu a Kubica utrzymywał rytm bo miał lżejszy bolid, potem zjechał w pit-stop i Raikkonem się oddalił. Innymi słowy na początku jechali podobnie bo Kubica miał lżejszy pojazd. Gdyby jechali z identyczną ilościa paliwa wyszło by odrazu na wierzch, że Ferrari jest szybsze, niewiele ale jednak wciąż są to brakujące setne z których przez cały wyścig robi się kilkanaście sekund. Q2 nie jest wyznacznikiem niczego, to poprostu moje zdanie. Wyznacznikiem jest wyścig, a przez całe treningi i kwali może dziać się magia. Np. Heidfeld jedzie kiepsko kwali a w wyścigu potrafi się skupić. Skąd mam wiedzieć czy np. wysoka pozycja w Q2 Kubicy to nie efekt jego idealnego przejazdu a przeciętnej dyspozycji Massy czy Raikkonena. RAI w kwali ostatnio też nie błyszczy. Wyścig to co innego.

  • 55. leo_
    • 2008-05-22 20:06:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obserwując Q2 i Q3 można przewidzieć ilość paliwa w wyścigu do pierwszego pit stopu. Takie obliczenia ogólnie się sprawdzają, choć są czasami odstępstwa. Ostatnio chyba z Raikonenem nie trafiłem, ale błąd był o jakieś 2-3 kółka, czyli 6-9 kg paliwa, czyli około 0,3 sek/okrążenie. Innymi słowy , średnio z obserwacji kilku wyścigów (a nie tylko jednego) wynika, że Q2 i Q3 są dobrym prognostykiem możliwości bolidu i kierowcy, nawet jeśli uwzględnić pomyłkę na poziomie 0,2 - 0,3 sek./ okrążenie. Przyznaję jednak, że w przypadku ferrari rozrzuty między przewidywaniami a rzeczywistością bywają największe, co może sugerować albo niezamierzone w Q2 i/lub Q3 błędy kierowców, albo, co rzeczywiście nie jest wykluczone , świadome zwodzenie przeciwników. Ale uwaga, pomocne w określaniu możliwości teamów na wyścig, są komentarze po treningach, a przede wszystkim po Qualach!! Ponadto, szacuję (po Q2 i Q3) różnicę między BMW a Ferrari na poziomie 0,03 sek. do 0,3 sek. a na wyścigu , po powiedzmy 20 kółkach , które to są najbardziej wiarygodne jeśli chodzi o tempo zespołów , bo potem to już wszyscy, a szczególnie ci z przodu odpuszczają, różnica między BMW a Ferrai bywała chyba ok. 10 - 15 sek. Daje to na kółko 0,5 - 0,7 sek. ( a przypomnę po Qualach szacowana różnica ta wynosi do 0,3 sek.) więc skąd ta różnica? Ano, albo jazda w wyścigu kieruje się z natury rzeczy troszkę innymi prawami (jazda za bolidami z przyczyn aerodynamicznych jest utrudniona, stąd w czasie wyścigu czołówce łatwiej jest odsadzić resztę, a czego nie ma w Qualach), albo w przypadku Ferrari szacowanie po Q2 i Q3 ich przewagi nad BMW jest nieco zafałszowane na skutek tego co napisałem wyżej - niezamierzone w Q2 i/lub Q3 błędy kierowców, albo, świadome zwodzenie przeciwników. Podsumowanie. Chociaż w czasie Q2 i Q3 możliwe jest zwodzenie przeciwników, to jednak takie systematyczne obserwacje Quali dają bardzo wiele prawdziwych informacji o możliwościach bolidów i kierowców w nich zasiadających, szczególnie, jeśli te info wzbogacić np. o wypowiedzi teamów i kierowców.

  • 56. shad2pl
    • 2008-05-22 22:12:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A ten znowu o swoich wyliczeniach...

  • 57. Leeloo
    • 2008-05-22 23:00:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Xellos - ciężko odpisać na Twoją wypowiedź bo jest to masło maślane

  • 58. Xellos
    • 2008-05-23 00:21:01
    • *.icpnet.pl

    To napisze to prosto i w skrócie. Zatankowany bolid to nie tylko moment po pit-stopie ale też stoi już na starcie zatankowany. Więc jeśli na początku Kubica utrzymuje tempo czołówki to jedzie niczym innym jak właśnie zatankowanym bolidem ! Więc nie widze logiki dlaczego nagle coś ma tracić po pit-stopie bo go zatankowali skoro na początku też ma tyle paliwa.

  • 59. shad2pl
    • 2008-05-23 08:08:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Traci po pit stopie, w przypadku gdy inni zostają jeszcze na torze. Wyjeżdża zatankowanym bolidem i za wolniejszych kierowców.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo