komentarze
  • 1. hubertusss
    • 2023-03-20 15:06:57
    • *.30.114.214.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Poddali się. Lepiej późno niż wcale. Widać było, że to lipa. I teraz pytanie czy oni wiedząc, że to lipa wystawili to auto na ten sezon i będą pracować w trakcie nad autem 2024 czy jeszcze wierzyli w tą lipną konstrukcję?
    Mercedes to największa porażka rewolucji aerodynamicznej. Brak przewagi wcześniej zaczętych prac i nie ograniczonego budżetu najbardziej uderzył w ten zespół.

  • 2. rowers
    • 2023-03-21 08:10:05
    • *.dynamic-1-kat-k-5-1-0.vectranet.pl

    Pytanie na czym to wszystko polega i gdzie tak na prawdę leży problem. Bo każdy twierdzi, że koncepcja jest lipna, tylko że lipna koncepcja Mercedesa jak widać jest mniej więcej na poziomie Astona, którego każdy nazywa klonem RBR oraz trochę przed również określaną przez wszystkich genialną i innowacyjną koncepcją Ferrari. To RBR po prostu świetnie wykorzystuje te rozwiązania, które wdrożył i testował sobie je cały zeszły sezon. I to, że AM nadrobił tyle tempa, nadal nie czyni go zespołem jakkolwiek na poziomie RBR a jedynie na poziomie Mercedesa, który nie działa. To jest jasne i logiczne, że nikt nawet w średnim terminie nie zbliży się do RBR w jego koncepcji bo nikt nie ma na to pieniędzy. RBR też sie rozwija i nie stoi w miejscu. Merc mógł osiągnąć coś więcej tylko czymś innym, inną koncepcją, ale prawdopodobnie jest ona po prostu trudniejsza w rozwoju.

  • 3. TomPo
    • 2023-03-21 09:11:49
    • *.152.45.66

    Zmienic koncepcje to jedno, a umiec z niej wyciagnac dobre osiagi, to zupelnie inna para kaloszy.
    No ale wiadomo, ze dobre rozwiazania sie kopiuje, tak jak wszyscy kopiowali dmuchany dyfuzor od jakiegos nic nie znaczacego zespolu Brawn-a.

  • 4. Manik999
    • 2023-03-21 11:40:49
    • *.toya.net.pl

    Zobaczymy, jak sobie poradzą. Pokładali duże nadzieje w swojej koncepcji, porpoising trochę zmylił ich trop. Myśleli bowiem, że to ich największy problem, a zwyczajnie osiągnęli sufit. Ograniczenia budżetowe nie pozwalają już na rozwijanie 2-3 koncepcji jednocześnie. Ja osobiście nie krytykowałbym ich decyzji - po pierwsze nie mieli za bardzo wyjścia, po drugie chcieli iść swoją drogą. Trzeba mieć świadomość, że F1 to walka na polu kreatywności i innowacyjności. Kopiując rozwiązania rywali, tak na prawdę dalej jest się w tyle. Obóz Mercedesa ewidentnie jest nie tyle w kryzysie formy, bo jako taką mają, ale personalnej. Dotąd ta machina działała idealnie. Nie są już jednak najlepsi, dlatego też wkrada się presja i wzajemny brak zaufania. Toto dobrze wie, że utrzyma Lewisa w zespole tylko, jeśli zapewnią mu mistrzowską maszynę. A to może potrwać. Anglik nie jest już jednak dwudziestoparolatkiem.

  • 5. hubertusss
    • 2023-03-21 13:02:00
    • *.30.114.9.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @2 jeden człowiek nie jest w stanie wynieść w głowie całej koncepcji RB i zastosować ją w AM. Wynoszenie na różnego rodzaju nośnikach już było przerabiane i po czasie wychodziło na jaw. Tak więc AM może być klonem RB tylko w jakimś stopniu na pewno nie 1 do 1. Dlatego jest na równi z nie trafioną koncepcją MB a nie tak dobry jak RB.

  • 6. jan_ka
    • 2023-03-21 15:17:39
    • *.home.aster.pl

    Dobrze ze mieli odwagę zaproponowac coś zupełnie nowego i jeszcze lepiej, że się z tego wycofują gdy widzą błąd. Oby wróciła walka na torze!

  • 7. Tomus1
    • 2023-03-21 19:32:55
    • *.

    Czuję coś, że pachnie kolejną aferą budżetową. Jak Mercedes chce zbudować praktycznie nowy bolid przy limicie finansowym?
    Cięcia na kateringu?

  • 8. rowers
    • 2023-03-21 23:06:43
    • *.dynamic-1-kat-k-5-1-0.vectranet.pl

    @7, to ogółem jest możliwe, tylko niewiele rozwiną ten nowy bolid potem. Może nie włożyli za dużo w ten co mają wiedząc, że może coś wyjść, tego nigdy nie wiemy. Wystarczy spojrzeć na AM, który w zeszłym sezonie 2 razy wprowadził gigantyczne zmiany, plus kombinowali z wieloma tylnymi skrzydłami. Jak widać da się. Tu jest też kwestia, że np. AM musi zapłacić za wynajem tunelu, a Mercedes nie. AM musi zapłacić za silnik, skrzynię, zawieszenie, a Mercedes nie. Oczywiście upraszczam, bo koszt produkcji, pierwotne koszta wdrożenia, ale z pewnością Mercedes tego nie robi wszystkiego dla AM charytatywnie, tylko żeby zarobić. Poza tym za silniki i inne komponenty płaci jeszcze McLaren oraz Williams. Idąc dalej, rozwój silnika nie wlicza się w limit budżetowy. Więc to czysty zysk dla producenta silnika jeśli to dobrze rozpiszą wszystko.

  • 9. Krukkk
    • 2023-03-22 12:19:51
    • Blokada
    • *.w83-112.abo.wanadoo.fr

    @8. Wszystko sie zgadza, tylko Mercedes zanotowal juz dwie porazki:
    1. Koncepcja plaszczki a nie konkurencyjnego bolidu.
    2. Kiedy zrozumieli blad nr 1 poszli lezec w siedzibie FiA zamiast do fabryki budujac nowy bolid od podstaw.

    Trzecia porazka bedzie kopiowanie koncepcji Bykow, bo bazuja tylko na tym co widac z zewnatrz i to nie gwarantuje zamerzonego efektu. Jezeli mam racje, to zainkasuja czwarta porazke i gwozdz do trumny.
    No i trzeba pamietac o tym, ze inzynierowie Mercedesa to zupelnie inna ekipa niz u Bykow.

    Wedlug mnie nie chodzi tutaj o pieniadze, a o mysl techniczna badz poprawne skopiowanie patentu Bykow, gdyz skopowianie praktycznie calego nadwozia i podwozia to nie kopiowanie byle dyfuzora albo skrzydla.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo