komentarze
  • 1. Grzesiek 12.
    • 2022-12-02 20:05:14
    • *.centertel.pl

    Osobiście się dziwię ze, F1 zamknęła się w swojej bańce i nie otwiera się na nowe ekipy
    Rozumiem że chodzi o podział zysków. Ale to nie może wszystkiego tłumaczyć, tym bardziej że zanosi się na to, ze po odejściu Alfy, być może w stawce przez dwa sezony będzie jedynie 9 zespołów

  • 2. lucasdriver22
    • 2022-12-02 21:02:39
    • *.play-internet.pl

    @1 przecież po odejściu Alfy będzie Sauber F1 Team a później zespoł przekształci się w Audi/Sauber. Nazwa Alfy jest tylko marketingowo

  • 3. Pajol
    • 2022-12-02 22:27:28
    • *.netdrive.pl

    @1 Było , jest i będzie 10 zespołów w stawce, nikt nie odchodzi. Alfa tylko, ale to jakby współwłaściciel i promotor tytularny Saubra. A sam Pan Sauber nigdzie nie odchodzi w ze swoim zespołem.

  • 4. Pajol
    • 2022-12-02 22:42:16
    • *.netdrive.pl

    "Nie ważne czy będzie to topowy zespół czy zamykający stawkę, ale chodzi o różnorodność "

    Pana Lo interesują tylko same zyski finansowe na rynku Azjatyckim wchodząc do F1, nic poza tym , będzie zamykał stawkę , będą być może dublowania po kilka razy ,ale to nie ważne ,ważne żeby kasa się zgadzała xD

  • 5. Grzesiek 12.
    • 2022-12-03 03:38:59
    • *.centertel.pl

    @2,3
    Nie jestem pewien czy Sauber to udzwignie. Jeśli nawet, to będzie tylko atrapa zespołu.
    Ale może się mylę.

  • 6. sliwa007
    • 2022-12-03 08:17:47
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    5. Grzesiek 12.
    A ten cały Calvin Lo nie stworzy kolejnej atrapy zespołu? Oczywiście, że stworzy. Myślę, że lepiej jest mieć w stawce 8 zespołów zdolnych czymś zaskoczyć, niż 13 zespołów, z czego 3-4 zespoły za sukces uznają już sam fakt, że są w F1.

  • 7. Grzesiek 12.
    • 2022-12-03 10:43:03
    • *.

    Sliwa007
    Jeśli to się robi dobrze, nie oznacza że nowy zespół będzie tylko wydmuszka . Jeśli tak jak ostatnio... , na chybcika, bez bazy, silnikiem odbiegajacym od reszty i ze strachem ze nie będzie komu jeździc, gdy wchodziła pamiętna trójca do F1, to na pewno. Ale jeśli się da czas, a teraz jest dobry moment aby od 2026 rozszerzyć ilość zespołów o 1 czy 2, to może się udać Tym bardziej że wydaje się że niektórzy podchodzą poważnie do tego projektu, jak choćby Andretti, z prawie gotowa bazą.
    Wolę dać szansę nowymi z zapleczem finansowym , niz na siłę trzymać stare zespoły, które ledwo zipią i od x lat bujają się w końcu stawki.
    A strach niektórych że będzie mniej tortu do podziału, nie może być argumentem aby zamykać się w istniejącej bańce zespołów.

  • 8. Krukkk
    • 2022-12-03 17:38:47
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @6 sliwa007. Zespoly TOP 3 odpowiednio zadbaja o to, zeby nowy zespol stal sie atrapa. Czym zaskakuje Cie Scuderia Ferrari, albo czym zaskoczyl Cie w tym sezonie Mercedes?

  • 9. sliwa007
    • 2022-12-03 18:16:34
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    8. Krukkk
    Tym, że ścigają się w czołówce? Tym, że ścigają się tam kierowcy, którzy na to zasługują a nie dlatego, że mają bogatego ojca/sponsora? Tym, że ciągną serię do przodu zamiast być hamulcowym? Można tak w nieskończoność.
    Przyjdzie taki Chińczyk, skleci bolid z tego co mu zaoferują na padoku, kilka części zrobi sam i to będzie "bolid F1". Idąc dalej - zatrudni jakichś kierowców z łapanki, którzy zaoferują po kilka/kilkanaście mln $ do budżetu i oczywiście będzie za kolejnym ograniczeniem budżetów, ograniczeniem innowacyjności i zwiększeniem listy części, które może kupić.
    Mamy Williamsa, mamy Haas'a i jak dla mnie więcej nijakości w F1 nie potrzebujemy. Takie samo zdanie mam o tym co stworzyć chce Andretti.

  • 10. Krukkk
    • 2022-12-03 19:19:07
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @9 sliwa007. Jezeli trzy zespoly maja status swietej krowy i decyduja o ksztalcie F1 majac za rywali podwykonawcow, no to trudno w takiej sytuacji o wylot z czolowki.
    Temat kierowcow zespolow TOP 3 odpuszczam, bo gdyby Hamilton, Leclerc albo Verstappen byli z biednych rodzin to nawet nie powachaliby F1.

    Masz duzo racji w tym co napisales, ale to jest oparte na obecnym schemacie chroniacym Byki, Ferrari i Mercedesa.
    Sorry, ale nie mozna mowic o rywalizacji w przypadku kiedy:
    1. Mercedes powraca do F1 pod warunkiem, ze regulamin sportowy i techniczny bedzie
    podporzadkowany Srebrnej Gwiezdzie.
    2. Ferrarri dopuszcza sie oszustwa przeplywu paliwa i to konczy sie "Tajna Ugoda", zamiast DSK.
    3. FIA ingeruje w przebieg rywalizacji o tytuly tylko po to, zeby dzieciakom lepiej ogladalo sie F1 do
    ostatniego okrazenia sezonu.
    4.Byki otrzymuja symboliczna kare za przekroczenie budzetu.

    Teraz powiedz co dzialby sie, gdyby powyzsze cztery punkty dotyczyly takich zespolow jak Jordan, Manor, Caterham, Force India itd.

  • 11. sliwa007
    • 2022-12-04 08:02:44
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    10. Krukkk
    FIA dba o wizerunek i widowisko nie patrząc na zasady, osobiście też mi to przeszkadza, ale to jest jeden problem a wpuszczanie słabych zespołów do serii to jest drugi problem. Nie można tego łączyć. Aston Martin też sporo nawywijał i sprawa poszła pod dywan, Renault też czyste nie jest. O AT czy Haas, gdzie jest ciągły przepływ informacji nie wspominam.
    Mamy 10 ekip, to optymalna liczba. Za chwilę wejdzie Audi i to będzie wzmocnienie serii, wniosą swój silnik, odpowiednie pieniądze, markę itd. Mam nadzieję, że Porsche też ciągle walczy o swój zespół i to byłoby kolejne wzmocnienie. W tej serii wyścigowej nie ma już miejsca na małe, niezależne ekipy.

  • 12. sliwa007
    • 2022-12-04 08:30:11
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    7. Grzesiek 12.
    Mam inne zdanie, mogą stworzyć zespół na wzór Haas'a, ale i to wymaga ogromnych inwestycji. Problem w tym, że kolejny zespół na wzór Haas'a to nie jest to czego potrzebuje F1.
    Zobacz na przykładzie Williamsa, że nawet przejęcie istniejącego zespołu, z wyposażeniem, pracownikami i całym know-how nie wystarczy aby odbić się od dna. Potrzeba ogromnych pieniędzy i kilku lat na stworzenie struktur od nowa. Mowa tu o przejęciu gotowego zespołu, (chociaż wyniszczonego) a co dopiero o budowie zespołu od zera.
    Dlaczego Porsche czy Audi nie chce budować zespołu od zera tylko szukają ekipy do przejęcia? Bo wiedzą, że to już jest kwestia nie mln $ tylko kilku mld $ i 5-10 lat ciągłego rozwoju. Dla małego prywatnego zespołu jest to nie do przejścia.

  • 13. Grzesiek 12.
    • 2022-12-04 09:40:51
    • *.

    12.sliwa007
    Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje i niech tak zostanie.
    Tylko dodam, że z tego co czytałem, Andretti już wcześniej przejął fabrykę po Marussi, a dodatkowo do 2025 ma wybudować nową tam u siebie w USA. Do tego podpisal przedwstępny kontrakt na silniki Renault. Oraz, co najwazniejsze , jest w stanie zainwestować duże pieniądze.
    Oczywiscie nie wiem czy by to starczyło aby być konkurencyjnym. Na pewno nie w pierwszym sezonie. Ale też wiem że każdy obecny zespół, kiedyś wchodził do F1 i zaczynał defacto od zera. Dlatego dałbym mu szansę, a kto wie czy w dłuższej perspektywie, taki team by nie namieszał w czołówce.

  • 14. Krukkk
    • 2022-12-04 11:42:59
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @11 sliwa007. Zgadzam sie, ze 10 zespolow jest optymalne, ale niech to beda zespoly samodzielne a nie podwykonawcy lub zespoly corki.

  • 15. sliwa007
    • 2022-12-04 12:07:18
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    13. Grzesiek 12.
    Po Marussi to przypadkiem nie Haas przejął fabryki? Chyba, że mówimy o różnych fabrykach.
    Który zespół w ostatnich latach wszedł do F1 od zera i z sukcesem istnieje do dzisiaj? Szanuję Twoje zdanie na ten temat, ale nie wierzę w takie projekty w obecnych czasach.

    14. Krukkk
    No i właśnie do tego zmierzam, że zespół jaki chce wprowadzić Andretti czy ten Chińczyk (te informacje to bardziej plotka niż jakaś deklaracja, więc tu trzeba i tak podejść z dużym dystansem) to nie będzie samodzielny zespół tylko mniej lub bardziej "zespół córka" zależny od któregoś z czołowych zespołów.
    Audi będzie samodzielne, Porsche też i dlatego kibicuję im, aby się udało.

  • 16. Krukkk
    • 2022-12-04 18:45:26
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @15 sliwa007. Nie czaruj. Byki doskonale pokazaly, ze prywatny zespol jest w stanie zagrac na nosie Wielkim Legendom F1.

    Czy Audi i Porsche beda samodzielne...? Przekonamy sie kiedy zawitaja do Krolowej Motorsportu.

  • 17. sliwa007
    • 2022-12-05 08:01:46
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    16. Krukkk
    Teraz to żeś przywalił. Red Bull ma za sobą wsparcie potężnego koncernu, chociaż nie z branży motoryzacyjnej. Budżet jeden z najwyższych w stawce, dwa zespoły na utrzymaniu i opłacani najlepsi inżynierowie/kierowcy. Na prawdę chcesz się bawić w takie przygryzanie? Akurat Ty powinieneś zrozumieć o czym piszę bo w temacie F1 trochę już jesteś. Kolejny pracowity tydzień przede mną, także trzymaj się Kruk.

  • 18. manikspy
    • 2022-12-05 09:58:25
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Stwierdzenie "samodzielny zespół" do RB to trochę nieporozumienie. Dla mnie to zespół z własnym silnikiem i całą resztą jak Merc, Ferrari czy McLaren. Takie zespoły jak RB czy Alpha czy Hass to składak.

  • 19. Krukkk
    • 2022-12-05 10:45:34
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @17 sliwa007. Absolutnie nie przygryzam, tylko zwracam uwage na to, ze F1 to business a nie kacik historyczny.
    Nie mozna calkowicie wykluczyc powtorki sukcesu Bykow przez inny prywatny zespol.

    Udanego tygodnia zycze i pozdrawiam.

  • 20. Otta
    • 2023-01-04 20:07:32
    • *.

    @10: Ja tylko sprostuje, że Hamilton nie był "bananowym dzieckiem", pochodzącym z bogatej rodziny.

    Moim zdaniem powinno się wpuścić dobrze rokujących Andrettich oraz nowe zespoły producenckie - niezależnie czy to Honda, czy Hyundai, to żadna marka automotive nie chce pokazywać się za wszystkimi.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo