KONKURS: kolejna szansa na wygranie nowej biografii Kimiego Raikkonena
Na dobre zakończenie sezonu ponawiamy konkurs! Nowa biografia Kimiego Raikkonena jest już fizycznie w sprzedaży. Nasz serwis otrzymał sporą dawkę egzemplarzy. Ich zapas szybko się kurczy, ale przed ostatnim wyścigiem sezonu rozdamy kolejne trzy książki, które mogą stanowić świetny prezent mikołajkowy dla każdego fana F1.W ten weekend powracamy do tradycyjnego harmonogramu F1, a więc typować będziemy wyniki sobotniej czasówki na torze Yas Marina.
Konkurs będzie rozgrywał się równolegle na trzech kanałach naszej komunikacji, czyli na naszej stornie (pod poniższą wiadomością) oraz na Twitterze (link TUTAJ) i Facebooku (link TUTAJ).
W mediach społecznościowych udostępnimy tę informację, a Waszym zadaniem będzie podanie jej dalej i wytypowanie pod naszym wpisem wyniku w formacie x:yy.zzz, gdzie x to minuty, yy sekundy, a zzz tysięczne części sekundy. Format wpisywania czasu jest niezwykle ważny, gdyż takim wzorcem będziemy przeszukiwać Wasze typy. Jeżeli będzie on inny, Wasz głos automatycznie zostanie odrzucony. Ważne jest również, aby typy oddać pod naszymi wpisami, a nie Waszymi własnymi udostępnieniami.
Każdy z Was może wziąć udział w każdym z trzech kanałów typowania, ale tylko raz. Jeżeli ktoś odda typ dwukrotnie na jednej platformie jego głosy zostaną unieważnione.
Typujemy do czasu rozpoczęcia się sobotnich kwalifikacji czyli do godziny 15:00 w sobotę, 19 listopada 2022 r.
Wygrywa oczywiście ten, kto będzie najbliżej czasu uzyskanego przez zwycięzcę kwalifikacji (liczy się wynik ogłoszony zaraz po zakończeniu czasówki). Jeżeli dwóch użytkowników będzie miało ten sam czas, wygrywa ten, który wcześniej oddał swój typ. Nagrody potwierdzimy już po zakończeniu wyścigu, kontaktując się w wiadomościach prywatnych (na profilach społecznościowych) oraz e-mailowo (na stronie) w ciągu tygodnia od zakończenia konkursu.
Przy okazji przypominamy również o naszym konkursie typowania wyników wyścigów F1, gdzie co weekend czekają na fanów czapeczki F1, a na koniec sezonu inne ciekawe gadżety związane z Formułą 1. Warto więc się zarejestrować i typować!
komentarze
1. KrisseFan
1:25:173
2. darek20081
1:25.633
3. ElKivikos1981
1:24.889
4. fistaszeq
1:24:793
5. benek7
1:23.705
6. kwest1985
1:24.382
7. Grzesiek 12.
Usunięty
8. Krys007
1:23.889
9. dudzik93
1:23.693
10. Antorek
1:24.026
11. chojnyyyy
1:23:887
12. Adamwitt
1:22.783
13. Bella88
1:23.955
14. Michalm21
1:23.900
15. kris016
1:24.245
16. onetent1
1:23.674
17. martuszka
1:23.756
18. qwertylp
1:23.888
19. scud
1:24.205
20. barell123
1:25,003
21. alpagro
1:24.006
22. ggrzechuu
1:23.981
23. Kalusia
1:24.450
24. Koniarek
1:24.340
25. sebob
1:23.785
26. Derik
1:24.570
27. krysia0612
1:24.690
28. slewap17
1:23.621
29. KazimierzP
1:24.100
30. Menel1074
1:24.378
31. rwieczor84
1:23.358
32. borek87
1:24.341
33. mcjs
1:23.777
34. sebolek1993
1:24.123
35. chudy_p
1:23.789
36. BigBen
Już dawno kupione i przeczytane ale...1:23:900
37. SPec93
1:23.831
38. xandi_F1
1:23.698
39. Czabu
1:23.750
40. obol
1:22.780
41. Piter_nl
1:23.777
42. MarcinRulez
1:23.200
43. Shovers
1:24.000
44. champ21
1:23.532
45. Grzesiek 12.
1:23:824 :-D
46. ziembar
1:25:005
47. Killaoe
1:24.450
48. dexter
@Grzesiek 12.
Grzesiu, wytlumacz mi prosze jak to z Toba jest. Prowadzisz w internetach hate-speech w kierunku sportowca, a ksiazke chcesz wygrac? Nie uwazasz, ze cos tutaj nie pasuje, albo?
Co do Räikkönena ...
Na przelomie tysiaclecia Mateschitz byl waznym czlowiekiem dla szwajcarskiego zespolu wyscigowego Sauber. Zalozone przez niego przedsiebiorstwo Red Bull bylo glownym sponsorem, a Mateschitz mial pomysly na wybor kierowcow na sezon 2001: obok Nicka Heidfelda chcial zobaczyc Enrique Berndoli w jednym z pojazdow wyscigowych. Ale szef zespolu Peter Sauber nie byl przekonany do Brazylijczyka.
Peter mial jednak problem: nie byl zbyt entuzjastycznie nastawiony do innych kandydatow, ktorzy byli na rynku. Zespol nie chcial przedluzyc umowy z przecietnymi kierowcami, takimi jak Pedro Diniz czy Mika Salo. A weterani, tacy jak Jean Alesi czy Johnny Herbert rowniez nie byli wyborem. Tak sie zlozylo, ze we wrzesniu 2000 roku (z rekomendacji menedzera Jensona Buttona) Sauber zaprosil na jazdy probne do Mugello naprawde niezwyklego kandydata - 20-latka, ktory w swoim zyciu nie bral udzialu w dwoch tuzinach wyscigow w pojazdach jednomiejscowych: Kimiego Räikkönena.
Ruch byl odwazny dla obu stron. Prawdopodobienstwo, ze mlody chlopak wykreci czasy lepsze niz doswiadczeni kierowcy nie bylo duze. A jesli nawet: ze Sauber postawi wszystko na niezapisana karte wbrew woli waznych partnerow biznesowych, nie mozna bylo sie spodziewac. Ale tak sie wlasnie stalo.
Podczas testow Kimi imponowal nie tylko wykreconym czasem, ale takze sposobem wystepu. Gdy inzynierowie pochylili sie nad jego cockpitem, aby pochwalic kierowce jak nadzwyczajnie wykonal ich zalecenia, to mlody czlowiek powiedzial pozornie niewzruszony: "Nie ma problemu."
Jesli musialby pojechac szybcie po prostu tak by zrobil. Od tego czasu Peter Sauber byl zdeterminowany: dal kontrakt mlodemu kierowcy, chociaz formalnie Räikkönen nie kwalifikowal sie do Formuly 1. 23 wyscigi, punktem referencyjnym bylo jedno zwyciestwo w brytyjskiej Formule Renault pojazdem o mocy 180 KM - w tamtym czasie za malo, aby dostac sie do Formuly 1.
49. dexter
FIA musiala udzielic zwolnienia, co zrobila z trudem - aczkolwiek poczatkowo na zasadzie probnej. Gdyby Räikkönen popelnil glupstwa w pierwszych wyscigach, to jego kariera szybko by sie skonczyla. Jednak szybko okazalo sie, ze tak sie nie stanie. Przed swoim pierwszym wystepem w Australii w 2001 roku mlody czlowiek martwil sie z powodu niezwykle dlugiej podrozy. Ale w wyscigu zajmujac szoste miejsce zdobyl jeden punkt w Mistrzostwach Swiata.
I w takim stylu szlo dalej ... Jego krzywa uczenia byla tak wysoka, ze wkrotce nie bylo mowy o probnym prawie jazdy. Zamiast tego Räikkönen zostal sprzedany jako nastepca Miki Häkkinena, ktorego dni na szczycie w McLaren-Mercedes zblizaly sie do konca. Konstelacja byla dosc ciekawa, bo wlasciwie Nick Heidfeld mial pierwszenstwo jako kierowca Mercedesa. Ale w koncu Häkkinen przekonal Rona Dennisa do swojego rodka: "If you want to win, take the Finn!"
Takim sposobem Räikkönen po zaledwie roku stal sie kierowca McLaren-Mercedes. I dzieki temu odniosl sukces w pierwszym wyscigu dla McLarena w 2002 (trzecie miejsce na podium i najszybsze okrazenie). Nawiasem mowiac: Mateschitz umiescil wowczas Enrique Bornoldiego w zespole Arrows, gdzie kierowca pozostal bez zadnych znaczacych sukcesow.
50. Grzesiek 12.
@ 48 dexter
Poza tym portalem nigdzie więcej nie wypowiadam się w necie. Ani w temacie Raikkonena, F1, ani w żadnym innym.
Dziwne też że nie wyłapales ironii, gdyż dokładnie spisałem wynik z kwalifikacji trzy godziny później niż czas głosowania w którym można było wygrać książkę...
Tak więc Twoje wnioski są tylko strzałem kulą w płot, tym bardziej że moje komentarze dotyczące Kimiego, nawet jeśli są skrajnie subiektywne, to nigdy nie przekroczyłem granicy o której piszesz
51. dexter
Z drugiej strony Räikkönen rozwinel sie w cos, czego naprawde nikt nie mogl przewidziec: w dystansowca (350 startow w Grand Prix). Po latach McLarena (2002-2006) przeszedl do Ferrari jako nastepca Michaela Schumachera i od razu zostal tam Championem. Dwa lata pozniej, kiedy trzeba bylo zrobic miejsce dla Fernando Alonso i jego sponsora Santander, zostal brutalnie usuniety (finski kierowca wyscigowy mial jeszcze wazna umowe z Ferrari, potem z pieniazkow Santandera zostal wyplacony).
Räikkönen podszedl do tego bez urazy i przez dwa lata dobrze sie bawil w Rajdowych Mistrzostwach Swiata, zanim wrocil do Formuly 1 z Lotusem. Chociaz nie byl regularnie wynagradzany w uzgodniony sposob, odniosl tam dwa zwyciestwa w 2012 i 2013 roku (dzieki ktorym zarekomendowal sie do drugiej przygody z Ferrari, ktora jednak rowniez zakonczyla sie niegodnie. Nieuprawna roszada w 2019 roku doprowadzila Räikkönena tam, skad przybyl jego nastepca i jego kariera miala swoj poczatek: do zespolu Sauber).
52. dexter
Fakt, ze wyprzedzil Brazylijczyka Rubensa Barrichelo jako kierowca z najwieksza liczba startow w Grand Prix, to bardzo szczegolna pointa. Od pierwszego dnia w biznesie Grand Prix Kimi nigdy nie pozostawil watpliwosci, ze jedyna rzecza, ktora lubi robic jest prowadzenie pojazdu na granicy limitu. Media i spotkania ze sponsorami zawsze byly dla niego odrazajace. Jesli poproszono go o publiczne podniesienie glosu, byl to przewaznie monotonny pomruk. Kimi nienawidzil prowdzic polityki. I nawet rzezbienie wlasnego pomnika nigdy nie bylo jego rzecza. "Robie to tylko dlatego, ze sprawia mi to przyjemnosc. Kiedy tak juz nie bedzie, mam wiele innych rzeczy, ktore moge robic" - mowil o jezdzie w F1.
53. dexter
Wlasciwie mogl powiedziec to samo, kiedy zaczynal. Jesli jest jakas osoba, ktora naprawde pozostala wierna sobie przez lata, to jest to malomowny, lakoniczny Räikkönen. W swoim pierwszym roku w Formule 1 pojedynkowal sie z Josem Verstappenem - ojcem dzisiejszego przeciwnika Maxa Verstappena.
Fakt, ze tak dluga kariera sportowa w miedzyczasie nie jest juz absolutnym wyjatkiem ma rowniez cos wspolnego z tym, ze F1 zmienila sie fundamentalnie. Przez dlugi czas byl to mlyn kosci. Obecnie mamy znacznie wiecej wyscigow niz 20 lat temu, ale rowniez znacznie mniej jazd testowych. Ze wzgledu na koszty byly one coraz bardziej ograniczane a testy delegowano ekspertom od symulatorow. Mozna bylo wiec watpic, ze Räikkönen zachowa rekord na zawsze. Obecnie rekord nalezy do Alonso.
Nie przesadza to jednak o jego miejscu w historii tego sportu. Räikkönen zasluguje na wyjatkowa pozycje nawet bez istniejącego rekordu: jako typ uksztaltowal zwyciestwa. Jego komunikaty radiowe to klasyka komunikacji sportowej, a przede wszystkim odpowiedz na wskazowki jego inzyniera wyscigowego, kiedy niespodziewanie poprowadzil Lotusa na GP Abu Dhabi ku zwyciestwu w 2012 roku. "Leave me alone. I know what I am doing." To jest w 100 procentach Räikkönen. Rzadko zdarza sie, aby powiedzenie opisalo cala kariere sportowa lepiej ...
54. dexter
@Grzesiek 12
Wylapalem, wylapalem ... Grzesiu, nie ma problemu.
Wyniki na papierze nie mowia tez o tym, ze sportowiec jest leniwy. Ponadto: bylby to tez powod do zerwania umowy ze sportowcem. Kimi z pewnoscia tez chce wygrywac. Fin kocha to co robi, tzn. lubi jak najszybciej poruszac pojazd na limicie i wykonuje to z pasja. On tez chce wykonac swoja prace jak najlepiej i ciezko na to pracuje. A to niemale wyzwanie i pewien wysilek trzeba wlorzyc.
Ze Räikkönen uwazany jest za malomownego i jest niedostepny szczegolnie przed mikrofonem to sluszne. Prywatnie, tj. wsrod swoich przyjaciol i znajomych jest zupelnie innym czlowiekiem (jest otwarty i wesoly).
Ale, ze jest leniwy? Ponadto: czysta jazda (praca w cockpicie) to tylko czesc obowiazkow kierowcy wyscigowego. Kierowca musi byc rowniez przygotowany od strony fizycznej, poza cockpitem jest jeszcze caly biznes. Tak dluga kariera sportowa pokazuje wlasnie, ze sportowiec dal z siebie wszystko. Gdyby mu sie nie chcialo i nie mial motywacji, to nie bedzie uprawial sportu na najwyzszym poziomie.
Zarzuty braku motywacji i braku zainteresowania biora sie przede wszystkim z jego publicznych wypowiedzi ala "wszystko obojetne". Mysle jednak, ze to taki pancerz (chce miec totalny spokoj). W rzeczywistosci bedzie inaczej, bo poruszanie pojazdu na granicy limitu jest jego pasja a nie koniecznoscia i za kierownica daje 100 procent. Kropka. A jak cos nie idzie, to kazdy kierowca wyscigowy moze byc tez sfrustrowany.
"A i tak, jak Fin zakończył wdpółpracę z Lopezem i to jak w końcówce zdominował go Grosjean nie muszę przypominać."
Nie bylo tam czasmi sporow placowych? Jesli sportowiec nie dostal tego co mial wpisane w swoim kontrakcie?
PS: Nie wiesz przypadkowo co dzieje sie z kolezanka @elin?
55. keisaj
1:23:752
56. splmagw
1,24,160
57. dexter
Edit:
* trzeba wlozyc
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz