Oficjalnie: Alonso kierowcą Astona Martina od sezonu 2023
Mamy pierwszą transferową bombę tego sezonu w F1! Od przyszłego roku dwukrotny mistrz świata będzie reprezentował barwy Astona Martina, w którym zastąpi Sebastiana Vettela. Hiszpan podpisał z brytyjską stajnią wieloletni kontrakt.Aston Martin bardzo szybko wypełnił lukę w swoim zespole po tym, jak niespodziewaną decyzję o zakończeniu kariery podjął Sebastian Vettel. Już w poniedziałek ogłoszono bowiem, że nowym kierowcą ekipy z Silverstone zostanie Fernando Alonso, który tym samym odejdzie z Alpine.
Z jednej strony taki transfer jest sporym zaskoczeniem, ale z drugiej tak naprawdę wiele wątków sugerowało, że Hiszpan zdecyduje się na taki ruch. Przede wszystkim plotki o takim przejściu pojawiały się w sezonie 2021 i były oparte na tym, że Lawrence Stroll ma dobre relacje z nim oraz chce budować markę swojego syna, mając u boku uznanego i doświadczanego partnera. Z kolei sam Alonso już w czwartek przyznał, że jego rozmowy z obecnym zespołem nie idą najlepiej, dlatego od razu był łączony z ekipą kanadyjskiego miliardera.
41-latek podpisał z nią wieloletnią umowę i będzie to dla niego już 5 zespół w F1. Wcześniej reprezentował barwy Minardi, Renault (obecnie Alpine), McLarena czy Ferrari. Dzięki długiej współpracy z Astonem Martinem będzie mógł wyśrubować wiele rekordów związanych z długością startów w królowej motorsportu:
"Aston Martin wykorzystuje całą energię i zaangażowanie, by wygrywać i z tego powodu jest jednym z najbardziej ekscytujących zespołów w F1. Znam Lawrence'a i Lance'a od wielu lat i wiadomo, że mają ambicję i pasję, żeby odnieść sukces w tym sporcie. Ekipa ta systematycznie ściągała świetnych ludzi ze zwycięskimi epizodami i mam też świadomość zaangażowania w nowe obiekty i zasoby, jakie są w Silverstone", powiedział dwukrotny mistrz świata.
"Nikt w obecnej F1 nie demonstruje większej wizji i absolutnego zaangażowania w wygrywanie. Dzięki temu jest to dla mnie naprawdę ekscytująca szansa. Wciąż mam ten głód i ambicję, aby walczyć na czele stawki i chcę być częścią organizacji, która angażuje w naukę, rozwój i sukcesy."
"Pasja oraz pragnienie działania nadal przekonują mnie do cieszenia i angażowania się w ten sport. Zamierzam ponownie wygrywać tutaj i w związku z tym muszę wykorzystywać szanse, które są dla mnie właściwe."
Odejście Alonso otworzyło Alpine możliwość zatrudnienia Oscara Piastriego, dla którego Otmar Szafnauer i spółka od dłuższego czasu szukali miejsca w przyszłorocznej stawce. Tym samym Australijczyk najprawdopodobniej nie będzie musiał ścigać się w ekipach takich jak Williams czy Haas.
BREAKING: Fernando Alonso will join Aston Martin from 2023 on a multi-year contract #F1 pic.twitter.com/dfwktaMk6F
— Formula 1 (@F1) August 1, 2022
komentarze
1. tysu
Nie no, co ten Alonso zrobił.....
To chyba jakiś żart.
2. Woa-VooDoo
Alonso w większości podejmował złe decyzje co do zmian zespołów.
Tą zmianę też widzę na nietrafioną.
3. hubos21
Papa rozbił skarbonkę bo wiedział, że żaden junior nie wprowadzi zespołu na wyższy poziom, tak jak nigdy za Alonso nie przepadałem to po jego powrocie nawet mu kibicuję.
4. berko
Aston poprzez współpracę z Mercedesem, ma wieksz perspektywy rozwoju i poprawy, niż Alpine, które jako jedyne jeździ na silnikach Renault. Wg mnie gorzej miał nie będzie.
5. belzebub
Masakra, przecież Aston to złom. Fakt, Alpine też nie jest rewelacyjny, ale przynajmniej ostatnio regularnie kończy w punktach, w przyszłym sezonie może by się bardziej zbliżyć się do czołówki.
Czyli Alpine po prostu nie chciał dłuższego kontraktu dla Nando. To otwiera teraz drogę Piastriemu do fotela francuskiego zespołu.
Aston nie ma szans żeby walczył o coś więcej, skończy jak Kimi w Alfie.
6. Mayhem
Przyznam szczerze, że jestem mocno zaskoczony...
7. Bartko
Po chwili przemyślenie twierdzę że dobra decyzja . Aston mając silnik merca i dużo kasy może się rozwinąć. Alpine będzie stać w miejscu
8. belzebub
@4 Berko, żartujesz? Od kiedy tam rządzi Stroll ten zespół stacza się na dno, zobacz jakie wyniki mieli wcześniej za czasów Force India. Współpraca z Mercedesem nic nie oznacza, Aston to kliencki zespół któremu Mercedes sprzedaje silniki.
9. belzebub
@7 Właśnie widać, jak Aston się rozwija. Z mniejszym budżetem jako Force India potrafili kończyć w podium, a teraz? Kasa to nie wszystko.
10. camelii90
Przyznam, że jestem mocno zaskoczona tą informacją. Chyba tego dokładnie nie przemyślał...
11. hubos21
@8
Nie wiadomo co tam w głowie Strolla siedzi, są jakieś wzmianki, że myślą o produkcji własnego silnika, za chwilę może się okazać, że Audi tam się pojawi bo tam też zapukali, patrząc na decyzję ALO to w tym świecie niczego nie można być pewnym i nic mnie już nie zdziwi, pomysł z tylnym skrzydłem pokazuje, że czasem coś tam się dzieje poza kopiuj wklej.
12. BTX
Stroll, Stroll i Alonso w jednym teamier. Bedzie ciekawie. ;-)
13. Raptor Traktor
Jak rok temu Haas szorował po dnie tabeli, to chyba mało kto spodziewał się, że teraz będą walczyć o szóste miejsce w punktacji konstruktorów. Nie ma to jak krótkowzroczność, skoro teraz są słabi, to znaczy, że już zawsze tacy będą. Brawo wy.
14. Zirdiel
A pamietam jak Alonso ogłaszał powrot do F1, jak wtedy wychwalał Renault, opowiadał o długoterminowej współpracy. Pieniądze rewidują wszystko.
15. a!mLe$$
Stroll ma kasę, Alonso ma doświadczenie. Jeśli inżynierowie będą słuchać rad i komentarzy Alonso, może wyjść z tego przyzwoity bolid na 2k23...
16. OnOff
Piastri do Alpine a kto za Latifiego w Williamsie?
17. Harman1997
Już mi nikt nie powie ze alonso nie kocha sie scigac w dupiatych zespolach.
Poczawszy od duetu mcl z honda, po alpine ( tu jeszcze nie ma tragedi) teraz po astona gdzie bolod to gowno
18. Harman1997
Moze dzieki temu piastri pokdzie do alpiny a latifi dalej w wiliamsie :D
19. mcjs
Alonso najbardziej kocha się ścigać. Jeśli Aston mu to zapewni na wiele lat, czemu nie? Miejsca w czołowych zespołach są zabetonowane, a nawet jeśli przykładowo Hamilton zakończy karierę, Mercedes będzie wolał budować zespół wokół Russella.
A tak w ogóle, znając szczęście Alonso, Alpine będzie miało w przyszłym roku bolid pozwalający zwyciężać ;)
20. mirek8423
No to w alpine w tym sezonie już nic albo bardzo mało ugra.
21. Raptor Traktor
@16 Logan Sargeant, chyba że będą chcieli kolejnego paydrivera, to wtedy Zhou
22. qbakow
czyli w przyszłym sezonie Alpine będzie w TOP3
23. TomPo
Szybko poszlo...
Stroll potrzebuje doswiadczonego kierowcy, a ALO jak widac przestal wierzyc w Alpine.
Troche dziwne, patrzac gdzie jest Alpine a gdzie Aston w chwili obecnej.
No ale ALO znany jest z podejmowania zlych decyzji, wiec moze byc tak ze Aston spadnie a Alpine bedzie dalej w czubie reszty stawki.
Jakos watpie by nagle Aston wskoczyl na poziom McL.
No ale w niedziele Ocon chcial go zabic, a pozniej wolal blokowac ALO nic RIC wiec tam chyba super atmosfery to nie ma, a to tez wazne.
24. fanAlonso=pziom
nie po co tam ... bedę kibicował jak zawsze ale nie zgadzam się z jego decyzją
25. Emer7
Alpine jest bardziej perspektywiczne, mocno rozwijają bolid, co chwilę przywożą poprawki, mają swój silnik (jak czołowe ekipy, nie sa klientem, jak AM). W przyszłym sezonie mogą być bardziej konkurencyjni.
Na miejscu ALO trzymałbym się Alpine za wszelką cenę, jak pijany płotu, jak rozbitek belki
Jak przechodził z Fail-rrari do MclH to człowiek miał przynajmniej nadzieję, że takie marki jak Mclaren+Honda stworzą coś konkurencyjnego. Wyszło, jak wyszło, ale tutaj nawet nadziei nie ma. Jakoś tego nie widzę...
Po przejściu do AM Alonso będzie jezdził na silnikach Mercedesa, co oznacza, ze w erze hybrydowej jezdził na silnikach wszystkich producentów (Ferrari,Honda,Renault, teraz Mercedes)
Jedyne pocieszenie to ten ...... "wieloletni kontrakt"
*(Benson twierdzi ze to niby 2-3 letni deal. Alpine oferowało podobno tylko na 1 rok)
26. Bartis
@23
Całkowita zgoda, szczególnie ostatnie zdania. Ile razy Fernando pracował dla Ocona, grał zespołowo to nawet liczyć mi się nie chce, a Francuz odwdzięcza mu się właśnie takimi akcjami. Ciężko mieć frajdę ze ścigania w takich warunkach.
Wg mnie decyzja dobra. Cóż ma do stracenia Hiszpan? A nóż coś ciekawego go spotka u Stroll'ów.
27. artur2-74
Alo ,,,,, jest tyranem w zespole , ciężko z nim wytrzymać . A wy z góry zakładacie że z tych wszyskich zespołów odchodził on sam . A MOŻE ONI GO MAJĄ DOSYĆ.
Majstra zrobił bo wtedy rozwijano bolid wokół niego i pod niego.
A potem chcieli żeby on wnosił wiedzę i rozwijał bolid dla młodych.
Sam jest już za stary żeby zespół inwestował w niego
28. mpawlok
Skoro Alonso odchodzi z Alpine, to jest duże prawdopodobieństwo, że od 2023 zaliczą zwyżkę formy ;)
29. hubertusss
Brawo Ferdek tak trzymać. 4 dychy na karku i wciąż mu się chce.
30. Roxor
Nie powiem, jestem zaskoczony. Nie wykluczam, że AM będzie się rozwijał, ale to długotrwały proces, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie ciężko wymyślić coś rewolucyjnego, a jak się już wymyśli, to FIA od razu tego zakazuje. Alonso już nie ma czasu się włóczyć po zespołach z końca/środka stawki, jeśli chce jeszcze coś osiągnąć w tym sporcie. No ale będę mu kibicował..
No to pytanie czy zobaczymy teraz Alonso w starym wydaniu, bo po przejściu do Alpine tak jakby trochę złagodniał.
31. tomre
Podpisał umowę z Astonem.. Jak się zaraz zmieni właściciel na Audi lub kto inny to ta wieloletnia umowa do śmietnika..
32. Aeromis
Aston Martin miał dość ciekawy projekt na ten sezon. Okazał się klapą, jednak jeśli fundusze mają, to mogą za drugim razem znów spróbować, ale tym razem skuteczniej. Alpine wydaje się lepszym zespołem na przyszłość gdy patrzeć na zdobywane punkty, patrząc w ten sposób to Hamilton zostałby z McLarenie, prawda?
33. Grzesiek 12.
Stary człowiek a może :) i chce :)
34. Roxor
@32 nie do końca, bo Mercedes to nie był zespół z końca stawki. W 2012 Mercedes był już bardzo szybki, tylko mieli problem z tempem wyścigowym (bodajże problemy z oponami). Nawet jeśli AM zrobi krok do przodu to pamiętaj, że inne zespoły też go zrobią, być może nawet większy, bo nie muszą się mierzyć z aktualnymi problemami. Gdyby Alonso był młodszy, to można by wierzyć w ten projekt, a tak to pewnie będę kolejne frustracje. Obym się mylił..
35. kiwiknick
@27
Majstra zrobił, bo miał o dwie sekundy szybszego bolida od reszty stawki.
:)
36. Aeromis
@34. Roxor
Tak, mieli problem z oponami i tak, sam uważam że byli wówczas szybcy a i sam Ross Brawn mówił, że błędem było skupienie się na oponach kosztem poprawy osiągów bolidu.
Ja mam nieco więcej wiary w Aston Martina, którego największym problemem są jego kierowcy. Vettel - przeceniany i od lat wypalony oraz Stroll - bardzo słabiutki, bez szans choćby z Perezem. Jakby nie było w 2023 powstanie ich nowa siedziba o ile nic się nie zmieniło. Alpine miało być już teraz w lepszej sytuacji, a ten sezon pokazał im dość nisko zawieszony sufit - gdyby nie postawa Ricciardo byliby na p5. Niezbyt widzę ten zespół jako przyszłościowy i brak sygnałów które mogłoby dać jakąś nadzieję, a to że ostatnio lepiej punktują wydaje mi się taką "pułapką" w która można wpaść.
37. Aeromis
@27. artur2-74
Najprawdopodobniej to mieli dosyć Vettela i dlatego od razu po zwolnieniu go i daniu mu się ładnie wypowiedzieć na pożegnanie ogłosili zaklepaną umowę z Alonso, przecież takie umowy nie powstają w dwa dni.
38. Pastor Maldonad
@16 obstawiam ze dzugandzu wyląduje w williamsie a theo zasili alfe
39. Michael Schumi
Wszystko spoko, tylko przy transferze Hamiltona też wszyscy się pukali w głowę. Ja sądzę, że Aston Martin może nas jeszcze zaskoczyć.
40. rowers
Od kiedy tam jest Stroll to niestety spada to wszystko na dno, taka prawda. Ile oni wprowadzali "projektów", "innowacji". To wygląda tak jakby coś od kogoś skopiowali, albo ktoś sobie na coś wpadł i nie wiedzą jak tego używać. Po co wprowadzali te nowe tylne skrzydło, które (przynajmniej w ich rękach) po prostu nie działa. Ja rozumiem, że nie wszystkie rzeczy działają, ale oni wprowadzili całkowicie nowy bolid w Hiszpanii, potem nowe wersje podłogi i nowe "kreatywne" tylne skrzydło, i żadna z tych rzeczy nie poprawia ich pozycji w praktyce. Mercedes w praktyce zepsutym bolidem robi całkiem niezłe wyniki.
41. Manik999
Niby decyzja dziwna, ale z drugiej strony Ferdek nie odchodziłby z Alpine, gdyby wszystko grało. Francuski zespół od lat specjalnie nie rokuje, może Aston da radę? W każdym razie Hiszpan nic do stracenia nie ma, a teraz dostał wieloletni kontrakt. W Alpine podobno nie miał na to szans.
42. Manik999
Osobiście liczę na a faz Oscara Piatriego. Nie przepadam za Oknem, dlatego też mam nadzieję, że młody go wykurzyć z zespołu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz