komentarze
  • 18. Espen
    • 2021-11-13 00:11:04
    • *.warszawa.vectranet.pl

    @15 szczerze wątpię, aby Rosberg chciał tak spokojnie dojeżdżać na tych drugich miejscach, tym bardziej że tytuł zdobył z przewagą 5 pkt. Wiemy, że Lewis pojechał te 4 wyścigi jak w transie, bo też robił co mógł, a w Abu Zabi to już wgl. Przecież Rosberg to o mały włos właśnie na Yas Marina nie przegrał ostatecznie. GP Malezji było decydujące; to był jedyny wyścig sezonu dla Mercedesa, w którym ich bolid nie dojechał do mety (Hiszpanii z oczywistych względów nie liczę)

  • 19. AS34
    • 2021-11-13 00:15:17
    • *.29.44.82.ipv4.supernova.orange.pl

    @12,@15,@16
    Lewis przede wszystkim powinien ten tytuł zdobyć już do gp Malezji podobnie jak to robił w 2014 i 2015, gdzie mając nawet 3 DNF-y potrafił zgarniać tytuł z ponad 60 pkt zapasu. Kierowca od Rosberga jest lepszym i nawet mając więcej wygranych wyścigów( chociaż Monako to mu RB na tacy podało) powinien ten tytuł zgarnąć, jednak błędy, poświęcanie czasu na budowę wizerunku i zlekceważenie Rosberga doprowadziło do tego, że Lewis musiał gonić Nico po malezji, któremu wystarczało dojeżdżać na drugim miejscu. Także spłycanie wyników tego sezonu do tylko jednej awarii silnika jest nadużyciem.

  • 20. szymrap1
    • 2021-11-13 00:36:27
    • *.icpnet.pl

    @18 też mam wątpliwości czy decyzja była tak skalkulowana jak Rosberg twierdzi ale Del_Piero ma rację, że nie można stwierdzić, że gdyby nie malezja to Lewis by wygrał taką różnicą. Na bank Rosberg jeździłby inaczej - bardziej ryzykownie - w pozostałych wyścigach. Wcześniejsze wyniki w sezonie nie wskazywały na to, że Lewis miałby tak bezproblemowo rozwalać Nico, który już przed malezją prowadził w generalce

  • 21. Aeromis
    • 2021-11-13 02:32:36
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    Posiedzenie odłożone czyli rozumiem, że Mercedesowi nie udało się oczyścić z zarzutów i ktoś będzie mieć bezsenną nockę.

  • 22. szymrap1
    • 2021-11-13 02:47:17
    • *.icpnet.pl

    na racefans taki news. Ciekawie się dzieje, zobaczymy jutro

    "Verstappen faces investigation over parc ferme rules breach after touching Hamilton?s car."
    (...)
    "Amateur footage from the session showed Verstappen examining the rear wing of his Red Bull after he got out of the car. He then walked to Hamilton?s car and appeared to touch the underside of its rear wing in two places."

  • 23. berko
    • 2021-11-13 06:18:16
    • *.centertel.pl

    @22. szymrap1
    Coś faktycznie jest na rzeczy z Maksymilianem, też ma się wstawić u sędziów. Jeśli Ci faktycznie uznają że złamał zasady parc ferme, to nie widzę innego rozwiązania, jak odpuścić obydwóm, albo karać jednego i drugiego. Po co VER tam przytykał swojego palucha? Swędział go?

  • 24. berko
    • 2021-11-13 06:19:46
    • *.centertel.pl

    Teraz Merc może się tłumaczyć że Maksymilian coś tam poprzestawiał tym macaniem i dlatego pomiar FIA wyszedł jaki wyszedł. Maksymilian swoim zachowaniem dał Mercedesowi pole do odwołania się.

  • 25. Aeromis
    • 2021-11-13 06:59:42
    • *.bielsko.dialog.net.pl

    @24. berko
    Niby co poprzestawiał, chyba najpierw to była kontrola. To raczej osobne sprawy, mógł podpatrywać ten przypuszczalny szwindel Mercedesa.

  • 26. berko
    • 2021-11-13 07:02:44
    • *.centertel.pl

    @25. Aeromis
    Wiadomo że nic nie poprzestawiał, mówię tylko że dał pole do odwołania Mercedesowi. Po co pchał paluchy do nie swojego bolidu?

  • 27. Rn09
    • 2021-11-13 07:43:49
    • *.

    Myślę, że kary będą dla obu, jednak nie sądzę, że tej samej wielkości. Jeśli chodzi o sytuację w Mercedesie to Hamilton miał z tego korzyść, więc argument nie do podważenia. Natomiast jeśli chodzi o Verstappena, to wiadomo, że nic tam nie przestawił, na pewno tylko coś chciał zobaczyć, ale przepisy są przepisami, więc albo dostanie punkty karne, albo np. jakieś 5pozycji na starcie. Jeśli sędziowie uznają, że Max mógł tam coś przestawić i odpuszczą Hamiltonowi, to będzie kabaret. Ale tak też może być:)

  • 28. lobuzer
    • 2021-11-13 07:57:58
    • *.centertel.pl

    Gdyby to nie samochód Mercedesa już by było wiadomo o karze. Z Vettelem na Węgrzech nie mieli problemu. Teraz chyba szukają jakiejś wymówki żeby nie karać LH. Normalnie farsa. Skrzydło nie spełnia norm technicznych i po sprawie. W wielu przypadkach wcześniej szybko i jasno było to rozwiązywana, a przy Mercedesie wiecznie jest kręcenie i kombinowanie.

  • 29. iceneon
    • 2021-11-13 08:01:01
    • Blokada
    • *.cgn-gate.xinon.at

    @25. Aeromis
    Kontrola przed wyjściem z auta? Ktoś biegł obok i kontrolował?
    Jest filmik na yt. Nie będę tego komentował.

  • 30. Cadanowa
    • 2021-11-13 08:21:24
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Ma Cie tego linka?

  • 31. Skoczek130
    • 2021-11-13 08:29:32
    • Blokada
    • *.perfecteline.pl

    Cadanowa - "Macie", jak już coś (face palm). XD

  • 32. Skoczek130
    • 2021-11-13 08:34:00
    • Blokada
    • *.perfecteline.pl

    Fanów Hamiltona dalej boli sezon 2016. W tym samym wyścigu Rosberg o mało nie został wyeliminowany przez Vettela. Za tamtą awarię też poniekąd odpowiada. Jechał na za wysokich trybach. Zresztą zawalił wyścigi we Włoszech i Japonii, dostał bęcki od Rosberga w Baku i Singapurze. Po wakacyjnej przerwie zaczynał z zapasem punktowym nad Nico. Jeżeli kogoś może winić to tylko siebie.

  • 33. MarPOL_82
    • 2021-11-13 08:34:53
    • *.source.akaquill.net

    Wejdź na racefans - tam jest video.
    Po pierwsze jeśli skrzydło nie spełnia wymogów to kara się na pewno należy.
    Po drugie widzę ostry najazd psychofanow twierdzących że Mercedes zrobił to celowo. Przy kontrolach jakie przechodzi samochód to chyna Wam coś się w głowach poprzestawialo. Jeśli już to widocznie nastąpiła jakaś awaria.
    Po 3 - kara należy się również Maxowi. Po co wpychał tam swoje paluchy?

    Dał bardzo dobry argument Mercedesowi do obrony. Kontrola elememtu była juzy po tym jak swoje paluchy wpychał tam Max i zacznie się teraz telenowela.

  • 34. Skoczek130
    • 2021-11-13 08:36:33
    • Blokada
    • *.perfecteline.pl

    Co do werdyktu sędziów, nie od dziś są po stronie Merca i Hamiltona, więc nie zdziwię się, jak uwierzą im, że Max mógł coś tam poprzestawiać. Z drugiej strony Holender niepotrzebnie dał powód. Szkoda...

  • 35. Angry Tiger

    Nie będzie żadnej kary. Już samo odkładanie decyzji daje dużo do myślenia. W dodatku jak zaczyna się robić kolorowo to jeszcze Max musi coś niepotrzebnie odwalić i sprawić że to on zostanie udupiony i to Merc będzie miał dodatkowe argumenty przeciwko karze...

  • 36. MarPOL_82
    • 2021-11-13 08:51:06
    • *.source.akaquill.net

    A może ktoś powie jak to jest że Inspektor Max wiedział czego szukać zanim jeszcze była kontrola elementu przez FIA ? Przecież tak lubicie spiskowe teorie. ????

  • 37. hubertusss
    • 2021-11-13 08:54:45
    • *.17.172.2

    W przypadku Maxa napisano jasno WYDAWAŁ SIĘ DOTYKAĆ. A w przypadku Hamiltona cyferki nie kłamią. Nikt nie powie, że mu się wydaje bo da się zmierzyć. Gdyby to był inny kierowca sędziowie już by zdecydowali. Jednak tu jest walka o tytuł i sędziowie maja dumkę co zrobić. Bo jazda z końca poważnie zaszkodzi Hamiltonowi.

  • 38. MarPOL_82
    • 2021-11-13 08:57:56
    • *.source.akaquill.net

    A może ktoś powie jak to jest że Inspektor Max wiedział czego szukać zanim jeszcze była kontrola elementu przez FIA ? Przecież tak lubicie spiskowe teorie. ????

  • 39. MaselkoZ
    • 2021-11-13 09:10:56
    • *.play-internet.pl

    @38 Godzinę przed Q Rb zgłosił że skrzydło merca się mocniej ugina przy ponad 260 kmh, Horner dodał że robili to samo o co oskarżyli RB w Baku. Sprawa z DRS to co innego i została wykryta przez FIA. Max raczej nie patrzył na DRS tylko na to co RB zgłosił. Chociaż mogli i podejrzewać ich o DRS

  • 40. Krukkk
    • 2021-11-13 09:24:39
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @38. A Ty lubisz je czytac, wiec moze teraz Ty stworzysz cos z czego bedzie mozna sie posmiac?

  • 41. konewko01
    • 2021-11-13 09:36:21
    • *.8.149.91.ipv4.supernova.orange.pl

    @40 od tego mamy ciebie.

  • 42. MarPOL_82
    • 2021-11-13 09:40:35
    • *.

    @niestety nie
    Liczyłem na Was. Już wyciągnąłem popcorn.

  • 43. ekwador15
    • 2021-11-13 10:03:25
    • *.legionowodom.pl

    załosni fani tu są :D jak Vettel dostał dyskwalifikacje w tym roku za brak paliwa po wyscigu i stracil podium, to gadali ze restrykcyjna FIA i specjalnie dyskwalifkuje Vettela aby lewis wskoczyl na p2 i zyskal wiecej punktow. teraz dla LEwisa kara musi byc bo taki regulamin :D dla Seba nie musiala byc, regulamin nie był wazny :D

  • 44. jarko1961
    • 2021-11-13 10:47:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    myślę, że trudno porównywać nielegalne "dotknięcie" auta przeciwnika z niezgodną z regulaminem modyfikacją mającą duży wpływ na maksymalne prędkości. Dotknięcie auta Hamiltona nie miała żadnego wpływu na czas Maxa w eliminacjach.

  • 45. rowers
    • 2021-11-13 11:36:10
    • *.dynamic-1-kat-k-5-1-0.vectranet.pl

    @44, ale kontrola auta miała miejsce PO dotknięciu. Można zakładać w ciemno, że nie miało to wpływu, ale można to przyjąć jako linię obrony. Tak jak nie można mieć nielegalnego skrzydła tak samo nie można go dotykać. Wbrew pozorom nie jest to prosta sprawa dla sędziów. Zabawne, no ale taka jest F1. Inna sprawa, że jakoś ciężko mi uwierzyć żeby Mercedes tak łatwo wpadł. Tyle lat i nigdy nikt nic nielegalnego u nich nie znalazł. Wiadomo, są teraz przyparci do ściany, ale jednak nie chce mi się wierzyć, żeby wpaść na tak oczywistej rzeczy. Przecież to element, który jest kontrolowany zawsze.

  • 46. Krukkk
    • 2021-11-13 11:47:17
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @41 i 42. Dzisiaj mam urodziny, wiec Wy wysilcie sie zamiast czekac na gotowe.
    @konewko01. Od Ciebie nie oczekuje zyczen.

    @45. Dla mnie tez to jest dziwne ale Mercedes w tym sezenie pokazuje, ze sa bezradni (z wchodzeniem w glupie pyskowki z RBR Honda wlacznie).

  • 47. szymrap1
    • 2021-11-13 12:07:34
    • *.icpnet.pl

    @45 red bull ostatnio w meksyku kleił swoje skrzydła taśmą, bo miały pęknięcia. Taki zużyty element pewnie jest mało przewidywalny. Nie wiadomo jak jest teraz z sytuacją merca. Mamy ograniczenia budżetu, nikt nie rzuca nowymi częściami bez umiaru, bo to jest kasa, którą lepiej władować w rozwój. Koniec sezonu, części zużyte, do brazylii wszystko dojechało z opóźnieniem na ostatnią chwilę, mógł się wkraść ludzki błąd, ugięło się za bardzo w wyścigu i tyle.
    Nie ma opcji, żeby dotknięcie Maxa miało wpływ. Ciekawy jestem czy w ogóle merc będzie tego używał do obrony, bo moim zdaniem przypadki z przeszłości pokazują, że nie ma tu co negocjować a wizerunkowo może lepiej wziąć to na klatę niż tworzyć teorie spiskowe. Vettel w tym sezonie, RIC w 2019 za za dużo mocy z MGU-H też dostał dyskwalifikację a jego zysk wyliczono na jakiś mikro ułamek sekundy. Moim zdaniem jedyna opcja, żeby nie dostał dyskwalifikacji to wątpliwości co do poprawności pomiaru. Sędziowie nie zdecydowali się na karę na podstawie raportu z pomiarów tylko sami chcą jeszcze się upewnić, że nie spieprzono pomiaru. A Max pewnie coś tam dostanie ale nie sądzę, że go cofną na starcie. Raczej coś mniejszego

  • 48. tommek7
    • 2021-11-13 18:12:49
    • *.play-internet.pl

    @47 Ty to chyba w ogóle nie wiesz co się dzieje bo skoro Max został wezwany to chyba jasne że Merc go wydał, a Ty piszesz, że nie wiesz czy Merc będzie tego używał do obrony? Haha po drugie po samym czasie okrążenia nie udowodnią ze skrzydło było uszkodzone. No był. Jak, może miał dobra passę. Równie dobrze max mógł coś przestawić, tyle.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo