F1 utworzy grupę zajmującą się problemami dotyczącymi limitów toru
Królowa motorsportu od początku tegorocznej rywalizacji ma duży problem związany z zasadami limitów toru. Chcąc zaradzić tej sytuacji, zespoły F1 wyraziły swoją aprobatę w kwestii utworzenia specjalnej grupy, która będzie rozmyślać nad tym, jak skutecznie rozwiązać ten kłopot.Od początku sezonu 2021 dużo mówi się o kwestiach związanych z limitami toru, które wypaczają wyniki zmagań, a dodatkowo są często zmieniane w trakcie weekendu wyścigowego.
Najbardziej dotkniętą tym problemem jest ekipa Red Bulla. Kierowca stajni z Milton Keynes, Max Verstappen przez kontrowersyjne zasady związane z ograniczeniami trasy stracił podczas GP Bahrajnu zwycięstwo, a podczas weekendu w Portugalii pole position oraz punkt za najszybsze okrążenie.
Z tego powodu nikogo nie powinien zaskakiwać fakt, iż to szef Red Bulla, Christian Horner najbardziej naciskał na F1 i pozostałe ekipy, aby utworzyć specjalne stowarzyszenie, które będzie analizować kwestie z limitami toru:
"Odbyła się standardowa dyskusja i zadecydowano o powstaniu specjalnej grupy roboczej", mówił Brytyjczyk, cytowany przez RaceFans.
"Musimy wymyślić coś prostego i jasnego do zrozumienia dla kierowców, kibiców oraz zespołów. To nie powinno być aż tak trudne."
Podczas niedawno zakończonego weekendu pod Barceloną większość limitów toru było wyznaczonych przez pułapki żwirowe oraz trawę. Dzięki temu sędziowie nie musieli aż tak często interweniować, a kierowcy, którzy próbowali naginać te ograniczenia, od razu mogli zapomnieć o przejechaniu "czystego" okrążenia.
Horner również zwrócił uwagę na tę sytuację:
"To nie był główny problem na tym obiekcie z powodu nitki toru. To powinno nam coś uświadomić, prawda?"
"Dlaczego tu nie ma z tym kłopotu, a na innych torach już jest? Podczas najbliższych dwóch rund prawdopodobnie nie będziemy musieli się z tym zmagać."
Dyrektor wyścigowy F1, Michael Masi, przyznał, że chciałby, aby na każdym wyścigu były "prawdziwe" ograniczenia toru, natomiast wyznał, iż jest to niemożliwe:
"Idealnie byłoby, gdybyśmy wszędzie mieli "surowe" limity. Natomiast nie wszystkie układy torów na to pozwalają. Jest to proces ciągłej ewolucji."
"Mamy parę takich miejsc, gdzie w jednym sezonie pojawiają się kłopoty z tymi limitami, a w następnym już nie. Jest to ciągła ewolucja, nad którą pracujemy na każdym obiekcie."
komentarze
1. Purrek
"Musimy wymyślić coś prostego i jasnego do zrozumienia dla kierowców, kibiców oraz zespołów. To nie powinno być aż tak trudne."
Rozwiązanie: limit = tor
Co robi F1: ZRUPMY SPECJALNO GRUPE
Oni są mistrzami w kwadraturze koła.
2. Aeromis
Albo limit = limit, albo dla łatwego zrozumienia tam gdzie limit ma być limitem to muszą być inne kolory. Na przykład biały dla limitów i żółte dla pseudo limitów.
Jeśli FIA nie jest w stanie ustalić zasad na najbliższy wyścig do tego stopnia że w trakcie treningów coś zmienia to powinni walnąć się w ten durny łeb i przestać to robić. Jak już się walną polecam test chodzenia prosto - po linii, można też zrobić jaskółkę i zbadać się alkomatem (w wersji onLINE).
3. Raptor202
Niech posmarują wyasfaltowane pobocze klejem, może wtedy rozwiążą problem :)
4. mardab
Ja bym poustawia takie przenośne betonowe bariery i po kłopocie.
5. Vendeur
Biorą przykład z naszego rządu. Zrobią grupę/komisję/ministerstwo, będzie kim obsadzić nowe stołki, przyznać prezesury, premie...
6. Krzepki
@1 - dokładnie w punkt :D
Zropio grupe i wymyślo. :D
7. Krukkk
Jednym slowem: Szopka.
8. czuczo
Antek zabrał się teraz za komisje w F1? Biała linia = limit toru. Nie ma za co.
9. Ocato
Komisja w składzie Purrek, Aeromis, Raptor202, mardab, czuczo i Ocato zgłosiła swoje propozycje i ustaliła, że najlepszym rozwiązanie problemu limitów toru jest zaznaczenie ich na torze białymi liniami. Za wyjechanie poza limity toru uznaje się sytuację, w której wszystkie 4 opony samochodu znajdują się poza wyznaczonymi liniami. By uniknąć dalszych problemów zaleca się nie tworzenie pierdyliarda wyjątków dla każdego toru.
Wynagrodzenie za działanie komisji prosimy wpłacać przelewem na konta każdego z członków.
10. Purrek
Potwierdzam, przelew wpłynął.
11. czuczo
Zaraz zaraz, kto jest członkiem, a kto przewodniczącym? hymmmmm :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz