Ferrari nie zastosuje nowej podłogi w kwalifikacjach i wyścigu w Portugalii
Stajnia z Maranello przywiozła spory pakiet aktualizacji na weekend w Portugalii i jedną z nich była innowacyjna podłoga. Nowy element bardzo dobrze sprawdził się w bolidach SF21, aczkolwiek obaj kierowcy skorzystają z niego dopiero podczas... GP Hiszpanii.Kierowcy Ferrari znakomicie rozpoczęli weekend w Portugalii. W pierwszym treningu Charles Leclerc uplasował się na czwartym miejscu, a w drugim tę pozycję zajął jego zespołowy kolega, Carlos Sainz.
Wysokie lokaty zawodników włoskiego zespołu, a dodatkowo dość mała strata do Mercedesa oraz Red Bulla poskutkowały tym, że eksperci zaczęli doszukiwać się innowacyjnych rozwiązań w ich konstrukcji..
Po wnikliwej analizie okazało się, że Ferrari przywiozło na weekend w Portugalii zupełnie nową podłogę, która okazała się być zdecydowanie lepsza od poprzedniej. W porannej sesji testował ją Leclerc, a w popołudniowej Sainz.
Ferrari SF21 Floor
? Racing Tech (@racingtech5) April 30, 2021
New floor tested in FP1 ahead of the rear tyre. Previous 4-element device now at least 6-element, and longer chord overall. #TechF1 #F1 #PortugueseGP pic.twitter.com/BTc5FGfQME
Mimo pozytywnych odczuć ze strony samych zawodników, nie będą mogli oni z niej skorzystać w czasówce i niedzielnych zmaganiach. Otóż okazało się, że utytułowana ekipa przywiozła tylko jeden nowy element. Jak poinformował włoski Motorsport, kierownictwo zespołu chce uniknąć faworyzowania któregoś z kierowców i z tego powodu zastosują innowacyjną podłogę dopiero za tydzień w Hiszpanii.
"Inżynierowie z Ferrari przygotowali tylko jedną poprawkę, więc nie będzie ona używana w ten weekend. Po prostu kierownictwo chce uniknąć faworyzowania zawodników i zobaczymy ją w Hiszpanii", czytamy na stronie włoskiego serwisu.
Zespół Ferrari nie był jedynym, który testował w piątkowych treningach nowe komponenty. Spore aktualizacje przywiózł również Red Bull. Stajnia z Milton Keynes zaprezentowała dzisiaj m.in. innowacyjny dyfuzor, tzw. "bargeboardy" czy tzw. "łopatki boczne".
Red Bull RB16B Bargeboards
? Racing Tech (@racingtech5) April 30, 2021
Details of the new bargeboards on the Red Bull. Hopefully some better images will arrive later, more side on... #TechF1 #F1 #PortugueseGP pic.twitter.com/HLn7rbfg8z
New slimmed diffuser on the Red Bull. Might be other differences but difficult to say due to viewing angles.
? nicolas carpentiers (@NicolasF1i) April 30, 2021
#F1 | #TechF1 | #PortugueseGP pic.twitter.com/UHgOOlTmVC
Red Bull RB16B Sidepod Vanes
? Racing Tech (@racingtech5) April 30, 2021
Comparison of the new vs old sidepod vanes. #TechF1 #F1 #PortugueseGP pic.twitter.com/VNtpAaaSb9
komentarze
1. Sasilton
Leclerc był szybszy w FP1, a Sainz w FP2, więc może różnice wynikały właśnie z tej podłogi.
2. Schumi83
Czytałem że na Hiszpanie Ferrari też ma przywieźć poprawiony nos
3. elin
Jeśli ta podłoga faktycznie daje jakąś poprawę, to Ferrari źle robi nie korzystając z niej już teraz.
Nie chcą faworyzować żadnego z kierowców, więc niech ci rzucają monetą, czy losują, który pojedzie z nową podłogą w Portugalii. Ale rezygnując z niej całkowicie, tylko sami siebie ( jako zespół ) pozbawiają szansy na lepszy wynik i punkty.
4. hubertusss
Bardzo głupia decyzja. Jeśli walczą z McL to każdy punkt na koniec sezonu może się liczyć. Zdecydowanie powinni ja dać Leclercowi. Patrząc na wyniki obu sesji to Charles był bliżej pierwszego kierowcy czasowo i uzyskał większą przewagę nad Sainzem. Niż Sainz nad nim korzystając z tej podłogi. Ewentualnie od biedy powinni losować.
5. szachu1991
grande strategia się zaczyna:)
6. Mayhem
Tzw. podłoga Święty Graal, Williams coś o tym wie :)
7. Krukkk
Tak skutecznie przeprojektowali podloge, ze lepiej z niej nie korzystac ;D
8. Muni
To znaczy że nowa podłoga urywa 1-2 dziesiąte a oni nie zastosują jej żeby nie urazić jednego z kierowców. Powodzenia.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz