Budkowski wyjaśnił działanie ogromnej obudowy silnika w A521
Szerokość górnej części bolidu Alpine szybko stała się obiektem zainteresowania wśród obserwatorów przedsezonowych testów. Jeden z szefów francuskiego zespołu wytłumaczył dziś powody stojące za ciekawą konstrukcją.By najlepiej zobrazować o czym w ogóle mowa, najprościej porównać obudowę silnika w A521 z obudową w jakimkolwiek innym samochodzie. Autorzy poniższego tweeta zdecydowali się na McLarena.
That Alpine engine cover is GINORMOUS ? Just look at it compared to McLaren's. It's like when you stuff your mouth marshmallows #F1 #F1Testing pic.twitter.com/SQopncmr65
? Motorsport Week (@MotorsportWeek) March 12, 2021
Nic w Formule 1 nie jest jednak pozostawione przypadkowi. Podczas sobotniej konferencji prasowej Marcin Budkowski wyjaśnił, że takie rozwiązanie co prawda wiąże się z podwyższeniem środka ciężkości, ale w zamian umożliwia smuklejsze opakowanie dolnej części A521.
"To techniczny wybór. Zauważyliśmy, że wychudzenie sidepodów [tylnego obszaru bolidu znajdującego się tuż za bocznymi wlotami - przyp. red.] to kierunek, w którym powinniśmy podążać. Ale to tak naprawdę żadna nowość."
"Jednak z tego właśnie powodu przenieśliśmy te najgrubsze elementy za górny wlot powietrza. Owszem, nadaje to takiego masywnego wyglądu bolidowi, ale przekonaliśmy się, że u nas to po prostu świetnie działa. I tak, środek ciężkości wymaga kompromisu z aerodynamiką, ale zazwyczaj to właśnie ona więcej znaczy."
Polak podsumował też krótko pierwszy dzień testów, który w pełni należał do Estebana Ocona.
"To był dobry dzień, przeszliśmy przez cały nasz program. Pokombinowaliśmy z ustawieniami i rozwiązaniami aero. Pod koniec dnia Esteban czuł się już całkiem komfortowo w bolidzie i chociaż warunki były wymagające, ogólnie można powiedzieć, że było pozytywnie."
komentarze
1. XandrasPL
Wszyscy tylko odchudzają a okaże się, że ogromne chłodzenie na dystansie wyścigu pomoże Alpinie w końcówkach wyścigu przebijać się do przodu
2. Krukkk
@1 Xandi. Nic bardziej mylnego, takie eksperymenty Renault moglo sobie urzadzac w latach 2014-2016. Dzisiaj mamy za soba rozpoczecie osmego sezonu ery V6 Turbo Hybrid i watpie by takie rozwiazanie zaowocowalo przewaga.
Chlodzenie juz jest dawno dopracowane i sprawdza sie przy pomocy chudziutkich pokryw silnika.
Cholera wie co tam ukrywa Alpine-moze atomowy generator pradu? ;)
3. hubertusss
A co do chłodzenia maja chudziutkie pokrywy silnika? Kompromitujesz się po raz kolejny. O efektywności chłodzenia nie świadczą chudziutkie jak to piszesz pokrywy tylko otwory w nich. Od wielkości otworów zależy jak bardzo efektywne będzie chłodzenie. Większe otwory lepsze chłodzenie ale większe otwory. Mniejsze otwory odwrotnie.
Natomiast jeśli chodzi o renault ideą ich rozwiązania jest przeniesienie części chłodnic na górę. Taka by na dole obudowa była bardziej smukła i kierowała więcej powietrza w tylną część podłogi. Tak chcą odzyskać utracony przez zmiany regulaminowe docisk tylnej osi. Chłodzenie nie ma tu nic do rzeczy.
4. Krukkk
@3 hubertusss. Bardzo przypominasz mi mojego kolege ze szkoly, ktory potem okazal sie homoseksualista (celowo nie napisze jaka to byla szkola, bo cenie sobie prywatnosc). Uwielbial podpuszczac mnie, bo podniecalo go to w jaki sposob wyjasnialem mu jakies rozwiazanie albo zagadnie.
Analizujac Twoje nastawienie do mnie nasuwaja mi sie dwa warianty:
1. Faktycznie nie potrafisz czytac ze zrozumieniem.
2. Celowo podpuszczasz mnie, bo podnieca Cie rozmowa ze mna.
Pomijajac aspekty erotyczne zwroc uwage na to, ze @Xandi nawiazal do chlodzenia- nie ja, bo prawdopodobnie z tym skojarzyla Mu sie poszerzona gorna czesc pokrywy silnika. Ja napisalem tylko, ze efektywne chlodzenie zostalo juz sprawdzone przy pomocy chudziutkich pokryw silnika i nic nie nawiazywalem do otworow wlotowych, gdyz to jest sprawa oczywista.
5. konewko01
@4 idąc tą logiką dalej, też jesteś homoseksualny. Cenisz sobie prywatność, a to dobre, właśnie zdradziłeś kolegę. Teraz konfederaci go znajdą.
Koloryzowane.
6. Krukkk
@5 konewko01. Sledzisz kazdy moj komentarz i doskonale wiesz jakiej jestem orientacji seksualnej.
A tak na marginesie...Potrafisz cos napisac z sensem? Czy tylko pomamrotac polzdaniami i skamlec do Adminstratora: "Zbanuj tego, zbanuj tamtego".
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz