WYNIKI Walencja [ 22 stycznia 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Massa | Ferrari | 1:12.182 | 97 |
2 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:12.721 | 100 |
3 | N.Rosberg | Williams | 1:12.838 | 80 |
4 | H.Kovalainen | McLaren | 1:13.026 | 100 |
5 | P.de la Rosa | McLaren | 1:13.163 | 107 |
6 | F.Alonso | Renault | 1:13.316 | 133 |
7 | K. Nakajima | Williams | 1:13.473 | 89 |
8 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:13.627 | 86 |
9 | M.Asmer | BMW Sauber | 1:13.669 | 44 |
10 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:13.675 | 73 |
11 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:13.779 | 80 |
12 | J.Trulli | Toyota | 1:13.820 | 69 |
13 | D.Coulthard | Red Bull | 1:13.944 | 70 |
14 | T.Glock | Toyota | 1:14.095 | 76 |
15 | V.Liuzzi | Force India | 1:15.095 | 64 |
16 | A. Wurz | Honda | 1:15.440 | 49 |
Testy w Walencji: Ferrari najszybsze
W dzisiejszych testach w Walencji najszybciej jedno okrążenie toru pokonywali kierowcy Ferrari – Felipe Massa uzyskał najlepszy czas dnia 1:12.182, a drugi w tej klasyfikacji był Kimi Raikkonen z czasem 1:12.721. Łącznie kierowcy tego teamu przejechali blisko 200 okrążeń.Kazuki Nakajima testujący stary bolid Williamsa, FW29 miał czas 1:13.473 i przejechał 89 okrążeń, o 3 więcej od znajdującego się za nim Sebastiana Vettela z Toro Rosso, który zakończył dzień z czasem 1:13.627. Dziewiąte miejsce zajął testujący dla BMW Marko Asmer, który z czasem 1:13.669 w starym bolidzie okazał się być szybszym od Nicka Heidfelda. Niemiec jechał nowym bolidem BMW - F1.08, przejechał 80 okrążeń, czyli o 36 więcej od Asmera, i był 11 z czasem 1:13.779. Kierowców BMW rozdzielił jeszcze Sebastien Bourdais (1:13.675).
Za kolegą z zespołu Roberta Kubicy znalazło się jeszcze trzech kierowców jeżdżących w nowych bolidach swoich teamów. Jarno Trulli i Timo Glock z czasami 1:13.820 i 1:14.095 uplasowali się odpowiednio na 12 i 14 pozycji. Między nimi znalazł się weteran Formuły 1, David Coulthard w RB4 z czasem 1:13.944.
W dniu dzisiejszym stawkę zamykają Vitantonio Liuzzi (Force India) z czasem 1:15.095 i Alexander Wurz, nowy tester Hondy, którego czas 1:15.440 okazał się być dziś najsłabszym.
Temperatura na torze w Walencji dochodziła nawet do 20 stopni. Jutro kolejny dzień testów.
komentarze
1. przesio
AJ Ten nick !!! Gdyby Robert Jezdzil moze by wykrecil czas 1.12.300 i bylo by po sprawie :) Czyzby BMW takie slabe czy tylko kierowcy tak dali ciala ??
2. quick B
Nie ma sie co dziwić że Massa poprawił czas Roberta z 16 tor był już dziś mocno nagumowany.
3. przesio
ja mam pytanie z innej strony. Jakie byly najlepsze czasy na tym torze w poprzednich sezonach ?? Ma ktos informacje ?? Czy bolidy sa szybsze niz zeszloroczne z TC??
4. LichuKlichu
napisaliby coś wiecej, bo tak to za dużo nie wiemy, czy to QuickNick tak słabo pojechał, czy to wina bolidu, a może testował bolid na dłuższym dystansie? ale czas Kubicy z prywatnych testów napawa optymizmem (tym bardziej że został wykręcony przy mało nagumowanym torze)
5. hot dog
zobaczcie na formula1.com jaki dziwny nos mial zalozony Heidfeld cos podobnego do Hondy w ubieglym roku - uszy slonia :)))
6. Zako
Porównajcie sobie tegoroczne wersje bolidów z zeszłorocznymi. Wyraznie widac jak duzo wiekszy kładziony jest nacisk pakiety aero, porównujac zeszłoroczne bolidy do tego rocznych mozna by powiedziec ze w tamtym roku kierowcy jezdzili aerodynamicznymi "golasami"
7. mpstir
Nic nie wiadomo co Nick testował i z zaką ilością paliwa, ale mimo wszystko trochę duża ta strata do Ferrari, zważywszy, że BMW ma walczyć o zwycięstwa.
8. MnQ
heh hot dog rzeczywiscie... bardzo modernistyczne rozwiazanie ;D ale sadzac po czasie pewnie nie przynioslo oczekiwanego efektu
9. Zako
Porównujac bolid Bmw z testów z 16.01 z bolidem z dzisiejszych testów wyraznie mozemy zobaczyc ze dzis Nick miał nieco inny pakiet aero stad tez moze taki czas i strata do Ferrari i tym samym najlepszego czasu Roberta.
10. Guzik
Na www.v10.pl piszą, że "Niestety po raz kolejny nowy bolid BMW, któremu dziś na nosie wyrosły dodatkowe „rogi”, uległ awarii..." Czy to się w końcu kiedyś skończy ??? Pozdrawiam i życzę dużo optymizmu.
11. jarko dnb 85
Przesio jestes jeszcze laikiem w tym temacie.jest duzo osob ktore nie rozumieja ze w testach nie licza sie czasy.liczy sie praca wewnatrz teamu i to czy zespol rozwiazal swoje problemy.w sezonie 07 miedzy wyscigami tez odbywaly sie testy i np.Kovalainen potrafil wykrecic drugi czas dnia a Robert szesnasty;gdy nadchodzil kolejny wyscig Kubica byl duzo sybszy.musicie zrozumiec ze to nie sa kwalifikacje do grand prix gdzie liczy sie czas,tylko testy gdzie jedna ekipa probuje dlugich przejazdow a inne krotkich.to sprawia ze nawet Toyota moze zaliczyc czas lepszy niz Ferrari;bo jezeli ferrari dotanowalo 90ltrs wiecej to samochod wazy prawie sto kilo wiecej!!!!liczy sie praca i wyciagniete wnioski z planu danego zespolu.bmw sauber przykladowo w zeszlym sezonie na testach skupialo sie na Skrzyni biegow bo z to bylo ich glownym problemem,zas Renault kladlo nacisk na ogumienie czego powodem bylo wycofanie sie firmy Michelin.to tylo testy iwynikow jednego kółka nie maja znaczenia!!!!!!Pozdrowki dla prawdziwych fanow tego sportu i slowa zrozumienia dla tych ktorzy dopiero co zajarali sie F1 i nie rozumieja jeszcze wielu prostych kwestii jak np. Przesio.narka
12. jarko dnb 85
zwroc uwage na to ze Glock mial najlepszy czas na Jerez a w Walencji dopiero szesnasty.ferrari mialo w jerez 5 i 8 czas,dzis byli najlepsi.Bourdais dzisiaj byl nizej od Vettela a na Jerez byl o kilkanascie pozycji wyzej.to musi dac do zrozumienia...
13. PrzemeQ
F.Alonso, 133 okrążenia ...... no to sie chłopak napracował ! :O
14. Tvey
No, Koval lepiej od de la Rosy. Świetnie, Ferrari na przodzie. O to chodzi. Coś Heidfeld cienko.
15. przesio
jarko dnb 85: Mi chodzilo o zwykla rywalizacje na torze i nie jestem laikiem. Wiem dokladnie ze to nie jest najwazniejsze ale koles zwroc uwage na to ze Ferari sa zawsze 1 na testach i przewaznie w Gran prix. Co ty na to ?? To tez ma znaczenie skoro sa caly czas na poczatku a nie szlajaja sie w polowie czy koncowce stawki
16. przesio
A jak ci sie nie podoba to przynajmniej nie wyzywaj innych bo tu kazdy ma prawo sie zapytac i powiedziec cos od siebie skoro tego nie umiesz uszanowac to nie obrazaj innych !!!!
17. pingu2000
przesio a kto tu Cie wyzywa??? jesteś przewrażliwiony ;-)
18. tomspoon
spokojnie przesio zostaw agresje na tor wyscigowy
19. ziebapawel
A ja się całkowicie zgadzam z jarko dnb 85
Większość ludzi którzy się tu wypowiadają myślą że na testach wszystkie zespoły jeżdżą bo chcą uzyskać najlepszy czas ale tak nie jest bo niektóre zespoły testują zupełnie nowe części które nie muszą od razu do końca działać poprawnie lub też pracują nad wieloma innymi rzeczami np. takimi jak różne układy elektroniczne o których większość ludzi nie ma pojęcia że w ogóle one są w bolidzie. Wszyscy myślą że na testach f1 liczy się tylko to kto ma lepszy czas. Co z tego że ktoś później przez pół wyścigu będzie kręcił najlepsze czasy jak mu się później coś zepsuje i nic z tych czasów nie wyjdzie bo nie dojedzie do mety.
20. lania01
Niekloccie sie chlopaki jeszcze niecale dwa miesiace i okaze sie kto jest lepszy a kto gorszy. Pozdro, narka.
21. wojsku
przesio i jarko dnb 85 dajcie se po razie a nie kloćcie sie kto zna sie lepiej na f1 . a z innej beczki to na youtube jest filmik z testow reno w walencji i ich nowa bron wyglada dosc ciekawie zwlaszcza w zakresie nosa bolidu - jest jakos plaski i niski ale wyglada fajnie. jesli chodzi o ta czesc auta to widze tu duza roznice pomiedzy roznymi timami ferrari szerokie , maki tradycyjnie b. wąskie i to plaskie reno.
22. arek.jan
Na razie nie wiemy jakie szybkie jest BMW Bo to Nick jeździł, a Robert jest od niego troszkę szybszy. No sory ale przegrać z tym Estończykiem w f1.07 to przegięcie.Miejmy nadzieję iż jutro będzie lepiej i Robert wykręci dobry czas. pozdro dla wszystkich fanów F1.
23. jan55
ale niektórzy to pacany, testy traktujecie jak wyścig, ferrari jeździ szybko na treningach, testach itd więc tylko oni pokazują swoje mozliwości, np taki alosno przejechał za 133 okrązenia czyli wiadomo ze testował długie przejazdy, i jak zwykle ferrqari bedzie miał problemy na poczatku sezonu, tak samo bmw jest częsciej wolne i mówi sie o awariach w bmw a było ich 4, ferrari miało chyba tyle samo
24. quick B
Nie wiem czemu tak siedliście na "przesia". Czasem na testach trzeba pojechać na maxa żeby sprawdzić czy zastosowane rozwiązania są dobre. Jak bedą jeżdzić na pół gwizdka to nigdy nie dojdą do tego co najlepsze.
25. lankas
bmw juz wie ile moga tu wykrecic i teraz wydziwiaja
26. zet075
Ja również polecam fotke BMW na www.formula1.com... Nos bolidu jest piekny z tymi skrzydełkami... i napewno nie są to uszy słonia od Hondy...
27. walerus
na today piszą, iż Heifeld najwięcej przerw w testach spowodował.....w......1,08....
28. radish
no i zaczynamy pomalu dzien 2 testów,dzisiaj nowa HONDA
29. atomic
panowie dajcie spokój .gadka o tym co testują jest gadką o gruszkach na wierzbie . ferrari jest nr 1 na testach i tyle . kierowca testowy bmw jest lepszy od skrzata i tyle . poczekamy na hamila może coś zmieni i tyle .
30. atomic
wiliams wysoko i to jest fajne , choć jak wiemy testują dobrze a w gp zaliczają środki . toyota dalej z tyłu - kasa to nie wszystko.
31. radish
i quick nick jako pierwszy wyjechal F108,czyzby bmw zrobilo juz 2 bolidy?bo z komentarza zrozumialem ze kubik dzisiaj testuje
32. SFMaciuś
Sorry za offtop, ale daleko jest do silverstone z birmingham?
33. yaneq
kubica z tego co wiem dzisiaj mial jezdzic f1.08 a dostal 07b...
34. yaneq
aj sam nie wiem na f1today pisza co innego na zdjeciach co innego...
35. SFMaciuś
koło 50 mil, chyba się wybiorę w tym roku na GP wielkiej brytanii
36. radish
na zdjeciach widac nowy nos w bmw kubka,heidfeld w f07B
37. yaneq
no więc właśnie... a piszą co innego. czyli trzeci czas kubicy jak narazie?
38. Zako
A nie może byc tak że Robert jezdzi F1.07B ale z wczorajszym pakietem aero ( tym co wczoraj Nick miał w F1.08) a Nick jezdzi dzis F1.08 ale z normalnym pakietem aero (czyli z tym co testowali tydzien temu ) ?
39. yaneq
na stronie bmw sauber jest napisane, ze robert dzis mial jezdzic 08
40. radish
wedlug mnie ze zdjec widac że to jest F08,a heidfeld dziadkiem jezdzi.a jesli o czasy,wczoraj sie tez gubili,bylo kilka pomylek.
41. radish
i jest nowa honda,nos podobny do bmw,wielkich zmian nie widac(jeszcze)
42. Pieter
Przy temperaturze sięgającej 24 stopni Celsjusza, 16 kierowców skorzystało z okazji by wziąć udział w drugim programie testów w tym roku. Pogoda była słoneczna i sucha.
Nick ukończył 80 okrążeń tego liczącego 4,055km toru. Jego najszybszy czas to 1.13,779. Marko podczas 44 okrążeń osiągnął najszybszy czas jednego okrążenia minimalnie szybszy od Nicka - 1.13,669.
Nick prowadził prace rozwojowe nad BMW Sauber F1.08, próbując różnych ustawień aerodynamiki i zawieszenia. Mimo tego, że spotkały go niewielkie problemy techniczne, był to udany dzień. W przeciwieństwie do zeszłego tygodnia, warunki pogodowe były wyjątkowo dobre, pozwalając inżynierom na zgromadzenie wielu pożytecznych danych. Marko prowadził F1.07B. Jego program testowy był mniej obszerny, koncentrując się na sprawdzeniu działania systemów i rozwoju SECU.
źródło http://www.bmw-sauber-f1.com
to tak żeby każdy miał jasność jeżeli chodzi o czasy z testów
43. radish
tak jak jest ogólnie wiadomo,to tylko testy i każdy realizuje swoje założenia,więc na czasy patrzymy z przymruzeniem oka,chociaz milo sie zawsze patrzy jak nasz kubik nawet w takich testach jest w czołówce.
44. yaneq
raikonen niezly czas wykrecil wlasnie
45. tom38
Ja by się tak bardzo czasami nie przejmował. Weźmy chociażby BMW: w ubiegłum tygodniu na nienagumowanym torze i przy niższej temp. Robert uzyskał czas plasujący Go tuż za Massą, a teraz w tym samyma bolidzie Heidferd jest 1,5 s za Robertem; wniosek jest oczywisty, chłopaki z BMW chca jak najszybciej w realu sprawdzić to co im ich suprkomputer wyliczył przez zimę i tyle. Czasy ich nie interesują, bo jak tu zrobić dobry czas ze specyfikacją dajmy na to na Monaco lub Monze?
Ja wierzę Robertowi o on jest jak na razie zadowolony!
46. radish
a ten 4ty czas dzisiaj podpisany jako heidfeld to jest chyba roberta.
47. yaneq
theissen sie okreslił :Jesteśmy przekonani, że tym bolidem możemy więcej niż tylko walczyć. Oczekuję, że teraz odniesiemy sukces. Jeśli chodzi o wielkość, to jesteśmy zespołem ze środka stawki, ale mamy aspiracje na bycie zespołem z absolutnej czołówki."
48. pz0
Po kształcie wygląda że Nick jeździ w F107B bez jelenia z przodu, ale ze zmienioną nieco pokrywą silnika. Z tych fotek na f1today nie poznaje w jakim jeździ Kubica, ale skoro mają jedną furmankę F108 to prawdopodobnie jeździ w F108 i z jeleniem.
49. walerus
kurna widać że Kubica działa jak katalizator na Heifelda - i jednak ferrari na topie a potem wlaczy wiliams z renault a potem dopiero BMW i mclaren - czyżby tak miało byćw 2008 ....?
50. walerus
Kubica w 1.07 - Nick w 1.08....
51. yaneq
ile razy mozna pisac, ze to testy! bmw wyraznie sie okreslilo. testuje rozne czesci. wiec nie oczekujcie dobrych czasow skoro robia eksperymenty. a ze f08 szybki to wystarczy zobaczyc czas roberta z zeszlego tygodnia. to testy i nic wiecej
52. Zako
Mimo ze to testy to i tak Koval ma niezły czs:1:11.436
53. Basiorek
Nie, najbardziej miła jest strata Hamiltona do Heikkiego- 1.675 :D Oby tak dalej :)
54. Guzik
Panowie - skąd macie takie aktualne informacje dotyczące czasów?. Bardzo proszę o stronkę. Pozdrawiam.
55. mateo_f1
www.f1today.nl
56. Zako
Koval juz naprawde szaleje i mimo ze to testy zaczynam sie obawiac juz o Bmw.Czas 1:11.000 mówi sam za siebie
57. yaneq
szaleje... sami widzicie, ze dobre auto to 80% sukcesu jeśli chodzi o dobre czasy.
58. walerus
NO MCL DAŁ CZADZIORRA....
59. jarko dnb 85
Przesio na jerez ferrari bylo 5 i 7 a wygral Glock.ale to nic nie oznacza bo wczoraj byl 16.widocznie wyjechal na tor na oparach i zrobil trzy szybkie kolka.ferrari wtedy testowalo pewnie dluzsze przejazdy ze spora iloscia paliwa.nawet gdy wypalili benzyne to opony juz nie byly tak przyczepne!!!!na dobra sprawe wszystkie zespoly maja gdzies ktore miejsce zajely w testach;najwazniejsze jest poprawienie specyfikacji bolidu.
60. radish
slyszeliscie o tym ze niektore zespoly znalazly obejscie ograniczenia kontroli trakcji i sa w stanie ja symulowac co w duzym stopniu zapobiega uslizgom kół?!toyota podobna posiada takie informacje,jesli to prawda to znow F1 wpieprza sie w bagno,eh ten duch fair play....
61. artturo
oj nie zaryzykował bym twierdzenia, że "wszystkie zespoły mają gdzieś, które miejsce zajęły". Chociażby ze względu na sponsorów.
62. quick B
Zerknijcie na dzisiejsze czasy. Finowie jak na razie rewelacyjnie.
63. vasirvivis
no to zerknijcie sobie tez przy okazji na rozmowe z Nickiem po dzisiejszych testach ktora jest dostepna w Gazecie..
64. Zako
Dziwne bo Robert po pierwszej jedzie w Walencji tydzien temu mówił ze poczynili krok do przodu i ze ten bolid ma lepszy balans i tu nawet cytat:"Bolid spisuje się bardziej stabilnie niż poprzedni model i dostarcza więcej przyczepności" Chyba ze wpływ na to co mówi Nick ma nowy pakiet aero, (ten z "rogami")Albo 2 mozliwosc Nick nie moze wyczuc nowego bolidu i sobie w nim po prostu nie radzi.
65. pz0
Jest jeszcze jedna możliwość, Kubica ściemnia. Może niech BMW wystartuje w bolidzie F107. F108 może być tak nieudany jak Hondy w 2007.
66. quick B
Te rogi chyba trzymają BMW albo mieszają z balansem
67. baudin
Spokojnie ludziska bmw potestowalo w zeszlym tygodniu to co chcialo teraz beda poprostu testowac elektronike i aerodynamike na wyjatkowe okazje jak na przyklad monaco co potrafi bmw juz wiedza a po co maja wiedziec inne zespoly wiadomo ktos podpatrzy to ktos tamto i zaraz to samo bedzie w hondzie lub toyocie a tak to moga sobie patrzyc :d
68. TOTTI
oj oj nieciekawie sie spisuje sie BMW, choc to dopiero testy i lepiej nie wyciagac z bolidu pelnej mocy bo na sezon zabraknie a Ferrari wyciska sporo mocy i to ze teraz oni wymiataja to wcale nie oznacza ze maja zdominowac sezon jak w 2004 roku ale nie sadze by Ferrari sie rozpieprzylo i nawet bym sie cieszyl gdyby to oni zdominowali sezon.
69. pz0
Ale w testach właśnie o to chodzi żeby z furmanki wycisnąć ostatnie poty. Przecież w bolidzie wyścigowym nie zostanie użyta nawet jedna śrubka z obecnych testowych.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz