2020-08-15 GP Hiszpanii - Kwalifikacje 15:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:15.584 | |
2 | V.Bottas | Mercedes | 1:15.643 | |
3 | M.Verstappen | Red Bull | 1:16.292 | |
4 | S.Perez | Racing Point | 1:16.482 | |
5 | L.Stroll | Racing Point | 1:16.589 | |
6 | A.Albon | Red Bull | 1:17.029 | |
7 | C.Sainz | McLaren | 1:17.044 | |
8 | L.Norris | McLaren | 1:17.084 | |
9 | C.Leclerc | Ferrari | 1:17.087 | |
10 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:17.136 | |
11 | S.Vettel | Ferrari | 1:17.168 | |
12 | D.Kwiat | AlphaTauri | 1:17.192 | |
13 | D.Ricciardo | Renault | 1:17.198 | |
14 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:17.386 | |
15 | E.Ocon | Renault | 1:17.567 | |
16 | K.Magnussen | Haas | 1:17.908 | |
17 | R.Grosjean | Haas | 1:18.089 | |
18 | G.Russell | Williams | 1:18.099 | |
19 | N.Latifi | Williams | 1:18.532 | |
20 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:18.697 |
Hamilton w Hiszpanii sięgnął po swoje 92. pole position w karierze
Walka o pole position przed GP Hiszpanii rozgrała się tylko między kierowcami Mercedesa. Po drugim przejeździe w Q3 ze zwycięstwa w kwalifikacjach mógł cieszyć się Lewis Hamilton. Valtteri Bottas stracił do niego 0,059 sekundy, a trzeci Max Verstappen z Red Bulla stracił przeszło 0,7 sekundy.Pogoda pod Barceloną nie odpuszcza. Sesja kwalifikacyjna przed GP Hiszpanii przebiegła w upalnych warunkach. Tor rozgrzany był do 50 stopni Celsjusza, a temperatura powietrza oscylowała w okolicy 30 stopni.
Kierowcy Mercedesa po piątkowych treningach wydawali się murowanymi kandydatami, aby ponownie zakwalifikować się w pierwszym rzędzie i nie mieli z tym większego problemu.
Nieco większą zagadką jest ich tempo wyścigowe na tle głównego tegorocznego rywala, Red Bulla i to jak obie ekipy będą zrządzać oponami Pirelli. Max Verstappen na torze pod Barceloną zrobił co mógł i ponownie wywalczył start z trzeciego pola, tracąc do zdobywcy pole position przeszło 0,7 sekundy.
Na wymagający obiekt, który tradycyjnie gości kierowców F1 w maju, a w tym roku ze względu na pandemię koronawirusa przyszło mu organizować wyścig w sierpniu, firma Pirelli przywiozła trzy najtwardsze mieszanki opon.
Występ w Q3 kierowcy tradycyjnie podzielili na dwa przejazdy. Po pierwszym Lewis Hamilton miał 0,059 sekundy przewagi nad Valtteri Bottasem. Kierowcy Mercedesa jako jedyni zeszli z czasem poniżej 1minuty i 16 sekund.
0,7 sekundy tracił do nich Max Verstappen, a blisko sekundę Sergio Perez, który w Hiszpanii powrócił do padoku po zakażeniu koronawirusem i pauzowaniu przez dwa weekendy wyścigowe na Silverstone.
Druga tura przejazdów tradycyjnie zapewniała jedynie emocje jeżeli chodzi o walkę na dalszych pozycjach. Walka o dwa pierwsze pola rozgrała się tylko między kierowcami Mercedesa. Valtteri Bottas był blisko poprawienia wyniku Hamiltona z pierwszego przejazdu, ale ostatecznie nie zdołał nawet poprawić swojego czasu. To samo dotyczyło trzeciego Maksa Verstappena.
Swoje miejsce w pierwszego przejazdu utrzymał również Sergio Perez, który wyprzedził Lance'a Strolla i Alexa Albona.
Carlo Sainz, który w ten weekend otrzymał nowe podwozie i nowy silnik w końcu zaczął notować dobre wyniki. Hiszpan na domowym torze uplasował się przed swoim kolegą z zespołu, Lando Norrisem. Czołową dziesiątkę zamykali Charles Leclerc z Ferrari i Pierre Gasly z AlphaTauri.
Przebieg Q1 i Q2
W Q1 zespoły korzystały tylko z miękkich opon. Najszybszy był Lewis Hamilton, który wyprzedził powracającego po chorobie Sergio Pereza, Valtteriego Bottasa i Lance'a Strolla.
Po dobrym tempie Haasa z piątkowych treningów w sobotę nie było już śladu. Obaj kierowcy amerykańskiej ekipy opadali w Q1. Oprócz nich do Q2 nie przeszli: obaj kierowcy Williamsa a także Antonio Giovinazzi z Alfa Romeo, który zamykał stawkę.
Druga część kwalifikacji zapowiadała się ciekawie ze względu na strategię na jaką kierowcy muszą zdecydować się pod kątem wyścigu i fakt, że opony wykorzystane do ustanowienia najszybszych okrążeń w tej części kwalifikacji muszą zostać użyte podczas startu wyścigu.
Na pierwszy przejazd w Q1 wszyscy kierowcy wyjechali jednak na miękkich oponach. Jak się można było domyślać najszybsi na tym etapie sesji byli kierowcy Mercedesa- Hamilton przed Bottasem. Za nimi znalazł się Max Verstappen.
Trójka ta wypracowała sobie na tyle dużą przewagę nad resztą stawki, że w ogóle zrezygnowała z drugiego przejazdu podczas, gdy reszta kierowców walczyła o poprawę czasu ponownie na miękkich oponach.
W końcówce Q2 sensacyjnie pojechał Pierre Gasly, który wykręcił piąty czas, wypychając z czołowej dziatki Sebastiana Vettela. Niemcowi tym razem zabrakło do awansu do Q3 tylko 0,002 sekundy, które stracił do Lando Norrisa.
Oprócz kierowcy Ferrari do Q3 nie przeszli: Kwiata, Ricciardo, Raikkonena i Ocona.
Zdjęcia:
komentarze
1. FanHamilton
Brawo Lewis !!
2. fastestlap
Kiedy wreszcie wywalą Vettela?????
Prost w 1991 wyleciał dopiero przed ostatnim GP
3. lechart
A ja "trzymam kciuki", za LEC i VERST ......
4. Raptor202
Szykuje się kolejny pasjonujący wyścig.
5. konewko01
O ile Verstappen nie wpadnie na jakiś super pomysł to fascynująco się to zapowiada jutro -_-
6. hubos21
@2
Dzisiaj to chyba jego jedne z lepszych kwalifikacji w tym sezonie
Od 6-15 w 0,5s teraz każdy błąd to spadek kilka pozycji
7. Believer
@2
Tyle tylko, ze Prost nie wyleciał ze względu na osiągane wyniki.
8. Hawaii Hawajski
@2 To nie wina Vett ,ale tego co robi jego inżynier. Tak samo jak Ric w 2018. Gdy Red Bull wiedział, że Ric odchodzi z zespołu to zaczął mu psuć wyścigi i go sabotować. Tak samo jest z Vett. Inżynier w garażu kliknie pięć przycisków i moc silnika się zmienia. Dobrze szło Vett do Węgier. Po Węgrzech już jest źle. Czemu? Zobacz gdzie na Węgrzech był Lec. Był 11 a Vett 6. Po tym wyścigu zaczęli celowo (tak jak w przypadku Ric) psuć mu wyścigi żeby był za Lec. Bo gdy zespół wie , że jego kierowca odchodzi to kierowca w tym zespole już nic nie osiągnie.
9. Michael Schumi
@7 Prosta wywalili oczywiście za coś innego, ale mimo wszystko Seb też pozostaje - z tego co można zaobserwować - w chłodnych stosunkach ze swoim zespołem, który pokazał mu jego miejsce.
10. Skoczek130
Lewy mknie po złamanie setki w statystykach. Raczej nic nie stanie mu na przeszkodzie, aby tego dokonać. Z Bottasa bowiem żaden rywal, natomiast reszta nie ma czym walczyć. Zobaczymy, czy wpływ na układ sił wpłynie zakaz "trybu kwalifikacyjnego" oraz przyszłoroczne, 18-calowe opony. Na pewno są cięższe, a przez to trudniej je utrzymać w optymalnym oknie pracy. Trudniej je także dogrzać. Ale to w F2. Zobaczymy. ;)
11. FanHamilton
Lewis podobne ma Louis Luis a Lewy ma podobne Lewandowski Lew i Lewa
12. konewko01
@12 odstaw leki
13. konewko01
@11 miało być
14. KolczastyKaktus
10. Skoczek130
Powiedz proszę jak do tego doszedłeś, że 18 cali będzie cięższe od obecnych 13 i co ma to do utrzymania ich w odpowiednim oknie pracy...
15. Werter
Kempa bardzo cię proszę, zbanuj użytkownika FanHamilton. On na tym forum jest jak piąte koło u wozu.
16. Moria
@ 15.
Niby za co? Nikogo nie obraża, a jak ci się nie podoba, to nie czytaj.
17. Grellenort
@14 podejrzewam, że chociażby z wypowiedzi Jamesa Allisona, który otwarcie krytykował ten pomysł argumentując, że nowe 18 calowe koła są krokiem wstecz bo będę cięższe i wolniejsze.
I dodatkowo kilku kierowców którzy testowali i mieli okazję się wypowiedzieć.
18. Vendeur
@8. Hawaii Hawajski
Racja, Vettel od lat nie jest w formie, ale to wina jego inżyniera i całego zespołu, a nie Vettela.
19. Fanvettel
Cieszy wejście do Q2 Raikkonena .
Tym samym każdy zespół wprowadził swój bolid do Q2 chociaż raz .
20. FanHamilton
@12 Od kiedy Lewis to lewy.
@15 Konfident
@16 Spokojnie od tego mam zaufanego Kempa007 i zaraz @15 dostanie 1/3 Warna.
21. Xandi19
Brawo Lewis. Ja to lubię patrzeć jak Bottas robi okr. wszystko na fioletowo. Potem jedzie Lewis i tylko osobiste rekordy i na koniec przebija Bottasa. Teorie są dwie, które się pewnie łączą. Pierwsza taka, że Bottas wie, iż jest na dobrym okr i ze stresu wali ostatni techniczny sektor. Druga taka, że zajeżdża opony mając lepsze czasy po sektorach ale na ost sektor ma przegrzane gumy co pokazuje, że Lewis wie jak być szybszym na okr. a nie konkretnym sektorze i który jest ważniejszy. Aaaa. I Bottas jak kretyn skacze po tych krawężnikach na szykanie bo myśli, że to cięcie mu coś da.
22. FanHamilton
@21 Xandi19 Przepraszam że mamy podobny net :-(
23. skilder3000
Giovanazzi grubo ponad sekunda straty do Kimiego... Przepaść.
Ilu już ludzi widzi Kimiego na emeryturze?
Dostał by Kimi aktualnego McLarena to by jeszcze powalczył o podium.
24. FanHamilton
Mam tylko pytanie panie konewko01 i kruk. Czy k**** nie umiesz ignorować FanHamilton po to jest przycisk. Współczuje ci Xandi19 że masz problemy krukem.
25. Xandi19
@24
No bywa ciężko.
"Jeśli trzeba dotrzymywać kroku głupcom, lepiej ich nie wyprzedzać."
26. luki2662
Nie mogę oddać typowania!!! wyskakuje błąd choć nie typowałem
27. Skoczek130
@KolczastyKaktus - pooglądaj Formułę 2, to się dowiesz, co i jak... :P
28. Raptor202
@23 Ja widzę Kimiego na emeryturze. Jeden przypadkowy awans do Q2 o niczym nie świadczy, zwłaszcza że nadal ma 2-4 w czasówkach z Gio, nie mówiąc o tym, kto zdobył jedyne punkty dla zespołu.
PS. Giovinazzi też powinien wylecieć. Alfa ma najsłabszy skład w tym roku.
@8 Jak inżynier wciśnie przycisk, to bolid jedzie do tyłu. W ogóle to tak naprawdę oni sterują tym bolidem, siedząc na stanowisku i dlatego Vettel się obraca.
29. Forizoo
Klopsy w sosie
30. Kruk
@21 Xandi. Obydwie Twoje teorie sa do bani. Nie zamierzam wyjasniac ci, bo i tak tego nie zrozumiesz.
A jesli chodzi o Twoj komentarz nr 25. Jest ci ciezko, bo sam przyznales, ze nie potrafisz rozmawiac z ludzmi.
31. Hawaii Hawajski
@18 @28 Chodziło mi o to , że Ferrari specjalnie zmniejsza moc silnika Vett by uprzykrzyć mu życie. Ale on też sobie uprzykrza kiedy się obraca...
32. konewko01
@24 przycisk ignoruj nie rozwiąże problemu twojej egzystencji.
33. mark.
Ferrari to jest śmiech na sali. Obejrzałem porównanie mini sektorów na FB F1 między Sainz'em a Vettel'em i to ile Ferrari traci na prostych do silnika Renault w samochodzie McLaren'a to po prostu jakaś masakra.
34. goodness702
@28
Czyli Kubica nadal powinien jeździć w F1 bo zdobył jedyne punkty dla Williamsa w zeszłym roku?
35. Forizoo
@30 krucze jaja
36. Raptor202
@34 Nie. Kubica dostawał w dupę w prawie każdym wyścigu, za to wielkiej przewagi Kimiego w tym roku nie widzę.
37. fpawel19669
@8 Najgorsze jest to, ze Ty chyba napisałeś to na poważnie.... Witamy w świecie Antoniego M, anty-szczepionkowcow, plaskoziemcow itp.
38. FanHamilton
@32 Skoro przycisk ignoruj nie rozwiąże problemu to proszę nmie nie czytać mojego postu, trochę jest nękanie FH. Ja piszę o Hamiltona gratulacjami a Ty nmie czepiasz więc sorry. Każdy ma prawa pisać o problemach Hamiltona
39. Raptor202
@38 Zacznij pisać poprawnie i z sensem, to nikt nie będzie się czepiał.
40. konewko01
@38 gdybym cię nękał to byłbym zbanowany, proste.
41. FanHamilton
@39 Mogę pisać Ale po Niemiecku bo jest łatwy.
@40 Nie dostaniesz bana.
42. Kruk
On robi sobie jaja z tego serwisu i jego uzytkownikow, a Wy przejmujecie sie.
43. Xandi19
@Kruk
pffff skończ. Do bani Ty jesteś. Ty nie potrafisz rozmawiać z ludźmi. Takie wywyższanie się myślę, że w tym kraju jeszcze gorzej jest odbierane niż gdziekolwiek indziej. A jak pisałem wtedy o tej rozmowie z ludźmi to pisałem w innym kontekście. Nic nie poradzę, że musisz wrzucać wszystko do jednego worka aby twoja wypowiedź trzymała się kupy. tak wiem bla bla bla.
44. Kruk
@Xandi. Wytrzyj nosek, bo zaraz wyscig.
45. Forizoo
Zamknijcie mordy
46. kiwiknick
LeClerc kręci bączki.
Powinni go wywalić ;)
47. fpawel19669
@46 Ciebie powinien admin wywalić. Na zbity pysk.
48. Xandi19
@Kruk
spier...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz