komentarze
  • 1. Sasilton
    • 2020-06-02 12:01:59
    • *.dynamic-4-waw-k-3-0-0.vectranet.pl

    GP Hiszpanii może być gorące. Sprawdziłem średnią temperaturę w Barcelonie i najcieplej jest tam w lipcu i sierpniu. W sierpniu trochę chłodniej, ale wciąż ciepło.
    Ten tor ma tak, że jak jest za gorąco, to jest gorsza przyczepność, a to było w maju, gdzie średnio jest 7C mniej niż w sierpniu.

  • 2. Mayhem
    • 2020-06-02 12:30:43
    • *.135.207.37

    2 razy Austria, czyli tor którego Mercedes nie lubi, jest szansa na mocny początek dla Red bulla, później wszystko powinno wrócić do normy.

  • 3. Krys007
    • 2020-06-02 13:06:50
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @2 Obawiam się, że Merc będzie gotowy na Austrię już...przygotują odpowiednie poprawki.

  • 4. RoyalFlesh F1
    • 2020-06-02 14:43:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zakładam TO od pierwszego wyścigu i szanse dla BOT, przy pechu HAM.

  • 5. XandrasPL
    • 2020-06-02 14:50:32
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Przy mocnym RBR nie widzę BOTTASA aby kończył jedną pozycję przed Hamiltonem. Znów nie wygra ani jednego wyścigu a potem będą gadać, że Mercedes był wolniejszy i to dlatego, bla bla bla. Przydałby się deszcz w jednym z tych wyścigów. Najlepiej taki, który przyszedłby po 20-30 minutach.

  • 6. hubi7251
    • 2020-06-02 17:06:49
    • *.play-internet.pl

    Czyli w tym sezonie jeszcze zobaczymy vettela w ferrari???

  • 7. Fanvettel
    • 2020-06-02 17:14:43
    • *.219.73.246

    @6
    Głupie pytanie .
    Oczywiście że tak !

  • 8. sliwa007
    • 2020-06-02 19:58:21
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    3. Krys007
    Tak jak każdy inny zespół. Wszyscy będą gotowi.

  • 9. Hooman
    • 2020-06-03 00:11:02
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Wszyscy będą gotowi z wyjątkiem Williamsa, ci nie zdążą z przemalowywaniem bolidu. A po za tym mam nadzieję na zwycięstwo Bottasa który będzie chciał udowodnić swoją wartość.

  • 10. FanHamilton
    • 2020-06-03 01:12:26
    • *.play-internet.pl

    Spokojnie Lewis da radę

  • 11. LeadwonLJ
    • 2020-06-03 19:29:52
    • *.techmedia.com.pl

    Nareszcie jakieś konkrety. Liczę na walkę o mistrzostwo pomiędzy Lewisem a Valtterim (oczywiście z zwycięstwem Lewisa). Fajnie by było zobaczyć Albona na podium i więcej podiów McLarena.

  • 12. Orlo
    • 2020-06-03 23:09:12
    • *.13-3.cable.virginm.net

    @Sasilton
    W sensie, że w południowej Europie jest ciepło w lipcu i w sierpniu? Kurde, przełomowe rzeczy tutaj wypisujesz, teraz już nic nie będzie takie samo...

  • 13. Pan5er
    • 2020-06-04 00:58:54
    • *.cable.dynamic.v4.ziggo.nl

    Dobry plan - będzie ciekawie. Zobaczymy czy dwa razy będzie z rzędu to samo czy będzie inna konfiguracja toru. Niemniej jednak - to coś innego niż do tej pory było - i może nawet lepiej

  • 14. dexter
    • 2020-06-04 08:20:33
    • *.dyn.telefonica.de

    @Sasilton

    Stary "nick" na portalu. Zawsze milo zobaczyc...

    "GP Hiszpanii może być gorące. Sprawdziłem średnią temperaturę w Barcelonie i najcieplej jest tam w lipcu i sierpniu. W sierpniu trochę chłodniej, ale wciąż ciepło ?"

    Zgadza sie. No, ale jesli ktos lubi kapiele parowe, jest to odpowiednia pora roku... ;-). A tak bardziej powaznie: wysoka wilgotnosc sprawia wrazenie, ze temperatura jest jeszcze wyzsza.

    Jednakze patrzac tak na kalendarz, to wiekszym wyzwaniem (fizycznym, mentalnym, pod katem temperatury) moze byc tutaj Budapeszt. Zakret za zakretem. Layout taki, ze powietrza prawie nie mozna zlapac. W odroznieniu do Barcelony co najmniej z takimi wybojami jak kurs uliczny, a asfalt czesto nie ma przyczepnosci. Na takim obiekcie po kazdej sesji fizjoterapeuci zawsze tez maja pelne rece pracy. Do tego cala okolica nagrzana jak piekarnik i wszystko tak wyczerpujace jak Monte Carlo czy Malezja. Hungaroring zawsze moze byc prawdziwym wyzwaniem.

    Dla maszyny, sportowca i zespolu wyscigowego wysoka tempertaura zawsze jest ekstremalnym obciazeniem. Wowczas kluczowe haslo brzmi: chlodzenie, chlodzenie i jeszcze raz chlodzenie. W takich temperaturach podstawowym materialem jest suchy lod. Kazdy zespol podczas goracego weekendu wyscigowego zuzywa setki kilogramow suchego lodu. Lod wchodzi do wentylatora, a wentylatory chlodza np. plyn w chlodnicy. Gdy tylko pojazd stoi w miejscu cala procedura rozpoczyna sie od nowa.

    A piloci przed goracymi weekendami przewaznie wykonuja jeszcze specjalny trening przygotowaczy. Na przyklad bieznia + odpowiednie obciazenie na korpusie etc. To nie zart, ze niektorzy kierowcy Formuly 1 przenosili swoj rower spinningowy do sauny, gdzie pozniej w kompletnym montazu wyscigowym wsiadali na rower i trenowali przed upalnym weekendem wyscigowym. Aczkolwiek kazdy sportowiec bedzie mial indywidualne metody przygotowawcze.

    W wysokich temperaturach dla organizmu najwazniejsza jest odpowiednia dawka plynow. Wazne jest aby kierowca przed wyscigiem odpowiednio duzo pil. Mowa jest nie o butelce wody, lecz od 4 do 5 litrow roznych mineralow. Ponadto sa specjalne tabletki. Naturalnie nie znaczy, ze sportowiec sam cos zazywa - haslo: doping. Niemniej jednak w kazdym zespole pracuja lekarze i w ekstremalnych warunkach szczegolnie opiekuja sie sportowcami. Dzieki czemu organizm ma pelna wydajnosc, wystarczajaca ilosc mineralow i moze osiagnac maksimum.

    Oczywiscie oznacza to, ze kierowca rowniez duzo konsumuje jesli chodzi o wage. Poniewaz duzo pije. Ale z drugiej strony duzo traci na wadze. Dla inzynierow duze wyzwanie aby perfekcyjnie ustawic ciezar auta. W ekstremalnych temperaturach trzeba zawsze rozwazyc, ile kierowca straci na wadze.

    Jednakze to nie tylko cieplo, ktore stwarza ekstremalne warunki (slonce, nagrzany asfalt, za plecami goracy silnik), lecz rowniez caly ekwipunek wyscigowy. Kierowca przy wysokich temperaturach na sobie ma bielizne ognioodporna: skarpety, kalesony, bluze z dlugim rekawem. W zasadzie bielizna, jak podczas wyjazdu na narty (przy minus 10°C). Na te warstwe przypada kilkuwarstwowy ognioodporny kombinezon wyscigowy, buty, balaklava, helm i rekawice - mimo, ze materialy czy tkanina jest oddychajaca, kierowca sie poci jeszcze bardziej. I w takim ekwipunku trzeba uprawic sport wyczynowy, tzn. kierowca sie sciga i jest na limicie. A wszystko przy wysokiej wilgotnosci i temperaturze niekiedy okolo 40°C.

    Niemniej jednak jest pewien trick 17. Jest taki srodek, ktory nazywa sie liquid ice i ma dosc dobry efekt parowania. Ewentualnie tym srodkiem mozna spreparowac bielizne pod kombinezonem. Odpowiednio cialo bedzie przyjemnie ochlodzone. Przy wysokich temperaturach srodek jest dosc skuteczny - przynajmniej krotkotrwale, tzn. podczas czasu spedzonego na gridzie. A jak juz nic nie pomaga, tzn. nawet modyfikacja helmu wyscigowego, jest stare dobre powiedzenie: "Skarbie, gdzie sa Twoje podpaski?". Sprawdzony srodek, ktory dosc dobrze zatrzymuje krople potu na czole :-)

  • 15. dexter
    • 2020-06-04 08:27:47
    • *.dyn.telefonica.de

    @ LeadwonLJ

    "Nareszcie jakieś konkrety"

    Wreszcie kierowcy wyscigowi maja jakas konkretna date. To wazne. Jest konkretna data, tzn. teraz kazdy sportowiec ma cel i wie, ze w dniu X, o godzinie Y od strony mentalnej i fizycznej trzeba byc perfekcyjnie przygotowanym. Inaczej kazdy trening troche mija sie z celem.

  • 16. wheelman
    • 2020-06-05 17:42:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    GP Stryrii, śmech na sali. Może zorganizujmy wyścigi gokartów o GP jakiegoś powiatu Polskiego.

  • 17. Xandi19
    • 2020-06-05 19:15:14
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Niby Niemcy w rezerwie a to Silverstone podwójne. Nazwy jak nazwy. Jednak kiedyś były 2 wyścigi w Japonii i nazwali to jakoś znośnie "GP Pacyfiku".

    Szkoda, że Hungaroring nie jest podwójny. GP Polski jak nic :D

  • 18. Igor
    • 2020-06-07 12:59:36
    • *.146.32.11.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Czy kierowcy sikają w kombinezon?

  • 19. dexter
    • 2020-06-08 15:22:29
    • *.dyn.telefonica.de

    @wheelman

    W F1 rozne rzeczy juz byly. Do lat siedemdziesiatych w wielu krajach odbywaly sie rozne wyscigi Formuly 1. Tylko najwazniejszy wyscig roku zwykle otrzymal status "Grand Prix" i byl uwzgledniony w kalendarzu mistrzostw swiata. W miedzyczasie wyscigi poza mistrzostwami swiata calkowicie zniknely. Wszystkie wyscigi maja status MS, za wszystkie wyscigi sa punkty. Ale gdy w kraju odbywaja sie dwa wyscigi Formuly 1, potrzebne sa kreatywne nazwy. GP Europy zorganizowane bylo na szesciu torach: dwanascie razy na Nürburgringu, piec w Walencji, dwa w Branch Hatch i Jerez oraz jedno Donington i Baku.
    W 1982r. F1 goscila trzy razy w USA. GP USA West - w Long Beach, GP USA Detroit - w Detroit, Cesar's Palace USA GP - w Las Vegas. We Wloszech w Monza odbylo sie GP Wloch, ale GP Pescara w Pascara. W Japonii, jak kolega Xandi19 juz wspomnial obok Suzuka (GP Japonii), F1 scigala sie takze w Aida (GP Pacyfiku). Rowniez byly takie wyscigi, ktore otrzymaly nazwy z krajow w ktorych nie byly przeprowadzone. Na przyklad GP Luxemburga odbylo sie na Nürburgringu (1997 i 1998 r.), GP Szwajcarii w Dijon we Francji (1982 r.), a GP San Marino w Imoli we Wloszech (1981-2006).


    @Igor

    Przewaznie krotko przed startem, tzn. gdy auto stoi juz na gridzie, kierowcy ida jeszcze do toalety. W przypadku gdy kolejka jest przed drzwiami, zawsze mozna skorzystac z toalety dla kobiet ;-)

    Niemniej jednak zdarza sie. Jesli jest taka potrzeba i juz nie mozna wytrzymac - kierowca wyscigowy raczej sie nie zatrzyma :-) A przed wyscigiem kazdy pije kilka litrow wody/mineralow.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo