komentarze
  • 12. phoros
    • 2007-12-07 21:03:59
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A marchewka może urosnąć do 12,45cm... To w końcu mistrzostwa świata konstruktorów czy piaskownica FIA?

  • 13. mg56
    • 2007-12-07 21:25:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niech FIA lepiej ograniczy swoje kompetencje.doprowadzi w koncu do tego,ze nie bedzie mial sie kto scigac.

  • 14. walerus
    • 2007-12-07 21:33:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i kierowca też ma być w skali 60%.....

  • 15. reikorp
    • 2007-12-07 21:39:48
    • *.gprs.plus.pl

    Inżynieryjnym okiem powiedzieć można, że kimś tu pojebawszy. To kiedy i w jakim stopniu rozwój przeniesie się na CFD zależy wyłącznie od potrzeb i zasobów. Oni chcą ograniczać dostępność tuneli oraz moc CFD. Co się stanie, jeśli zasoby pozwalają na znacznie więcej? Będą zmuszeni wydać je na mało znaczące (aczkolwiek niezbędne przy niemal zerowym rozwoju do którego dąży FIA) pierdoły typu z ilu warst zrobić lotke zaginającą opływ powietrza przed przednią oponą - z 202 czy może z 203? I zobaczycie, że na takie pierdoły będą wydawać po kilka milionów, bo na nic pożytecznego nie będzie już im wolno. Możnaby przyspieszyć bolida o 0,5 s za 5 mln używając tunelu. Ale możemy go też przyspieszyć go o 0,005 s nie używając tunelu. Skoro go nie wolno używać, mamy 5 mln i musimy przyspieszyć auto, to co robimy? No właśnie.

  • 16. Havoc
    • 2007-12-07 21:44:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeśli FIA za mocno przyciśnie, to niektóre koncerny samochodowe mogą dojść do wniosku, że nie warto się w to bawić.

  • 17. rufus
    • 2007-12-07 21:48:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    F1 jest poprostu poligonem doświadczalnym FIA ...

  • 18. dras
    • 2007-12-07 22:03:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    teraz wyjdzie na to że zespoly będą robić dwa razy więcej bolidów: jeden normalny do jeżdżenia i drugi 40% mniejszy na testy w tunelach aerodynamicznych

  • 19. vitantonio
    • 2007-12-07 22:05:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Chyba możemy spodziewać się niedługo kolejnej afery polegającej na nielegalnym korzystaniu z tajnych tuneli aerodynamicznych :) Kogo obstawiacie pierwszego? Ja mówię, że to będzie Honda. Hehe :)

  • 20. obi216
    • 2007-12-07 22:05:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Myślisz reikorp , że myślą ? Czy tylko myślą , że myślą.

  • 21. afx
    • 2007-12-07 22:10:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ograniczają rozwój techniczny zespołów, ale może przez to ferrari i mclaren przestaną byc najlepszymi. FIA chce sprawic by sezony w nadchodzących latach dziesiątych były odmienne, bardziej ciekawe.

  • 22. vitantonio
    • 2007-12-07 22:16:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Nazywam się Jan Kowalski. Kandyduje na członka FIA. Głównym punktem mojego programu jest wprowadzenie ograniczenie narodowości w zespołach. Sądzę, BA! Wręcz jestem pewny, że kiedy we Włoskim zespole będą mogli jeździć jedynie Włosi oraz pracować jedynie Włoscy inżynierowie tak będzie uczciwiej, bezpieczniej, taniej, atrakcyjniej, wydajniej i co najważniejsze - w końcu będziemy mieli walkę zespołową a co za tym idzie więcej wyprzedzania. Kierowcami takimi jak Raikkonen, Massa , Alonso czy Kubica się nie przejmujemy. Wystarczy , że zmienią narodowość! Mam nadzieję, że będziecie na mnie głosować. Dziękuje

    P.S. W Hamiltonie widzę następce Schumachera.

  • 23. shav
    • 2007-12-07 22:17:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Będą oddawać projekty bolidów innym firmom nie związanym z F1 i płacic im za uzyskane z tuneli dane

  • 24. kosola
    • 2007-12-07 22:17:11
    • *.dip.t-dialin.net

    moze ktos mi laskawie powiedziec , na jakiego huja oni to wprowadzaja ...
    zamiast rozwijac F1 zatrmuja !!!
    to jest szmieszne !

  • 25. reikorp
    • 2007-12-07 22:22:12
    • *.gprs.plus.pl

    obi216 oni nie tyle myślą, że myślą, myląc się tak myśląc. Oni zwyczajnie nie myślą, a są pewni swych racji. W przeciwnym razie pomyśleliby i byłoby inaczej:)

  • 26. reikorp
    • 2007-12-07 22:28:30
    • *.gprs.plus.pl

    Brawo kosola za prawdziwe zdziwienie! A odpowiedź brzmi: bo są pewni, że F1 będzie tańsza po tych zmianach, co jest brednią (vide: poprzednie moje komentarze pod tym newsem).

  • 27. Smola
    • 2007-12-07 22:47:06
    • *.adsl.inetia.pl

    Czytajac ten idiotyczny news, mozna dostac niemalze zawrotow glowy od hiperidiotyzmu panow w garniturkach plaszczacych tylki na cieplych posadach, mowiacych ze wiedza, co jest zlotym srodkiem na F1. Ale bym se na nich poprzeklinal ale bana mi dadza :P podpisuje sie pod twoimi komentarzami reikorp, bo trafiaja w sedno. Prawda jest taka, ze F1 to sport, w ktorym wydaje sie miliony nawet na bzdury, aby tylko przyspieszyc autko o nawet 0,001 sec / okrazeniu. Jezeli zabiera sie pole manewru zespolom, to beda pompowali kase w idiotyzmy (np w warstwy :P) Mam nadzieje, ze Mosley juz niedlugo nie bedzie sprawowal funkcji szefa FIA i przyjdzie jakis normalny czlowieczek, ktory zrobi z tego sportu... sport!! sport szybki, drogi, cuchnacy spalinami, ze wszystkim co bylo do roku 2006! i ze slikami! Moje zyczenia na przyszly rok! "Swiety Mikolaju, pisze do ciebie, bo chce nowego szefa FIA... przynies mi takiego!"

  • 28. M@ReK
    • 2007-12-07 22:57:22
    • *.wroclaw.dialog.net.pl

    ja Ci zaraz dam idiotyczny news :D:D:D

  • 29. Smola
    • 2007-12-07 23:02:52
    • *.adsl.inetia.pl

    :D

  • 30. AndrzejOpolski
    • 2007-12-08 00:35:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak czytam co raz to o nowych ograniczeniach to uparcie nawiedza mnie widok Freda Flinstone'a w swoim "ekologicznym" samochodzie...

  • 31. Fantasmagoria
    • 2007-12-08 07:00:59
    • *.toya.net.pl

    W przypadku ekologii to faktycznie jest już przesada...ale...w f1 od zawsze była walka inżynierów o pokonanie restrykcji FIA, a jakoś zawsze wygrywają inżynierowie. Kiedyś były fartuchy boczne pod podwoziem, aktywne zawieszenie,szersze opony tylne, slicki, silniki turbo doładowane, silniki V12....zakazano tego aby spowolnić bolidy. Jak bardzo się to udało stwierdźcie sami. FIA po prostu wymusza stosowanie nowych rozwiązań. To że FIA zakaże używać w ogóle jakichkolwiek silników na pewno nie wpłynęłoby na prędkość bolidów-jestem tego przekonany :P

  • 32. pz0
    • 2007-12-08 09:52:18
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Widzę że odczucia innych są podobne do moich, czyli to co pisałem wcześniej że F1 skończy na furmankach napędzanych żywym kucykiem (albo koniem w skali 60%) niezmodyfikowanym genetycznie, i badanym w tunelu aerodynamicznym może stać się faktem.

  • 33. Kamil F1
    • 2007-12-08 10:45:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niedługo zmieni się cały wygląd bolidów :P

  • 34. holyjoe
    • 2007-12-08 12:11:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jedno słowo które przychodzi na myśl - ŻENADAIII
    dorzuce jeszcze oszołomizm kolesi z rady. bardziej pojeb... niż rządy pisu.

  • 35. vandalam
    • 2007-12-08 12:52:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to już FIA zbliża sie poziomem do PZPNu jeszcze troche i wogule zabronią testów i ograniczą prędkości do 100/h abo pobudują tory zabawkowe i tam będą się ścigać modelami F1

  • 36. zu7
    • 2007-12-08 13:54:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Sorry ale może to wy jesteście ograniczeni a nie ludzie z FIA? Zobaczcie do czego doprowadził brak ograniczeń: kierowca jest tylko mało znaczącym dodatkiem do bolidu. Jego wynik zależy gdzieś tak w 95% od samochodu. Może dla was to ok ale mnie to nudzi. Co mnie obchodzi jakaś nowinka techniczna zdobyta w tunelu aerodynamicznym za 10mln$ i wyliczona w kompie za drugie 10mln$? Was to jakoś podnieca? Może powinna istnieć jakaś f1 inżynierów: Każdy zespół podaje ile mu się udało technicznie skrócić czas okrążenia i wygra np McLaren - my uszczknęliśmy 0.1 s a wszyscy wydadzą jęk zachwytu. Najważniejszy inżynier dostanie puchar a widownia zacznie mu bić brawo. Może to co teraz wprowadza FIA jest cokolwiek sztuczne i przede wszystkim podatne na różne przekręty ale musi być coś w tym kierunku zrobione by jedyną niewiadomą nie było czy tym razem wygra Ferrari czy też McLaren jak było w poprzednim sezonie. Mi osobiście wydaje się że ruchem w dobrym kierunku byłoby zezwolenie na aktywne elem. aerodynamiczne (sterowane przez kierowcę) i być może powrót do czegoś w rodzaju manualnej skrzyni biegów. Tak by wreszcie kierowca miał większy wpływ niż komputer na bieg wydarzeń.

  • 37. reikorp
    • 2007-12-08 15:44:30
    • *.gprs.plus.pl

    Jakby kolega nie zauważył F1 jest tak popularna właśnie przez to, iż są to wyścigi głównie konstuktorów. Może to Pan, zu7, jest ograniczony, skoro wypowiada się na forum F1, zamiast pobawić się w gp2, gdzie bardzo dużo zależy od kierowcy (standaryzacja bolidów) lub też na forum rowerzystów (rower też droga rzecz i się wydaje na pierdółki typu kilkanaście rodzajów smaru do łańcucha) lub też dla biegaczy (koniecznie bez obuwia, które może dać przewagę). Może tam Pan znajdzie to, co Pana tak podnieca. Mnie podnieca to, że z pierwotnych dżungli porastających Ziemię Człowiek potrafił zrobić coś takiego jak ipod touch, system GPS2, czy właśnie samochód wyścigowy formuły 1. Pan może powie, że wszystko zależy od komputera. Ale komputer sam się nie zbudował, drogi Panie. Zatem ligę bezbutych biegaczy radzę propagować.

  • 38. nowyziomal
    • 2007-12-08 17:32:17
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    FIA powinna ograniczyc ale liczbe swoich madrych członków moze wtedy byłoby mniej tych idiotyzmów, może niedługo ustalą w której ręce kierowca ma trzymać nóż i widelec

  • 39. bartek_s
    • 2007-12-09 13:07:02
    • Blokada
    • *.tpnet.pl

    Jak zwykle FIA coś miesza. Szkoda, że BMW na tym najwięcej straci :(

  • 40. Sowison
    • 2007-12-09 14:07:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hahah, niedługo inzynierowie, aby móc wykonać jakiekolwiek testy aerodynamiczne, będą musieli dmuchać na bolidy xD żenua!

  • 41. lewusFIA
    • 2007-12-09 15:29:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w zasadzie przepisy sa dla wszystkich rowne, ale zastanowila mnie wypowiedz bartka_s, i mysle ze ma racje / BMW ma znacznie wiecej do przeanalizowania, przetestowania, rozwiazania itd... niz Ferrari czy McLaren ktore juz ta droge przeszly i tak naprawde niektore restrykcje hamuja najbardziej rozwoj mlodych stazem teamow

  • 42. pz0
    • 2007-12-10 10:44:39
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    właściwie to te przepisy jednak wyrównują szanse BMW i Ferrari, bo o ile mnie pamięć nie myli to Ferrari ma dwa tunele, a BMW zaledwie jeden, Więc Ferrari nie będzie już mogło 'dmuchać' dwa razy tyle co BMW. Jednak kolejne ograniczenia są bez sensu. Mam pieniądze i chcę je wydać to wydaję, chyba proste.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo