Eric Boullier został dyrektorem zarządzającym GP Francji
GP Francji ogłosiło awans Erica Boullier w swoich strukturach.W lutym 2019 były szef McLarena został ambasadorem rundy w Le Castellet i jednocześnie doradcą strategicznym i operacyjnym.
Niecały rok później udało mu się zająć wyższą pozycję i zostać dyrektorem zarządzającym.
Wraz z ogłoszeniem awansu, GP Francji przedstawiło też plan, który ma usprawnić organizację wyścigu. Dotyczy on głównie zagospodarowania miejsca, parkingów i transportu.
"Jestem zadowolony i dumny, będąc bardziej zaangażowany w ten piękny projekt, jakim jest GP Francji. Nie mogę się doczekać dalszego przyczyniania się do sukcesu tego świetnego motorsportowego wydarzenia na francuskiej ziemi. Chcę podziękować za zaufanie Christianowi Estrosi i GIP Grand Prix de France - Le Castellet."
Runda na Paul Ricard nie cieszy się uznaniem wśród kibiców Formuły 1. Francja wróciła do kalendarz królowej motorsportu w 2018 roku i zorganizowała dwa wyścigi, które zostały bardzo skrytykowane przez środowisko.
Od pewnego czasu mówiło się o możliwości zmiany konfiguracji dla F1. Obiekt we Francji dysponuje wieloma wariantami, przez co jest to dużo prostsza operacja niż w innych miejscach.
Portale RaceFans i Motorsportweek zgodnie sugerują, że korekta powinna dotyczyć tylko pierwszego sektora.
Patrząc na możliwe konfiguracje tylko w tej części toru, wybór nie jest duży. Można spodziewać się skorzystania ze znacznie szybszej wersji zakrętów 1-2, pokonywanych najprawdopodobniej pełnym gazem, a także usunięcia obecnych zakrętów 3-4 i pozwolenia bolidom jechać prosto aż do obecnego zakrętu nr 5.
komentarze
1. Jameson
Dla mnie osobiście najgorszy jest sektor 3, przede wszystkim ostatni powolny zakręt wypadający na prostą startową. Te łuki wymagają strasznie dużo przyczepności i stabilności w środku zakrętu. Zawsze jest tak, że bolid goniący będzie miał mniej lub bardziej drobne uślizgi, co kończy się sekundą straty w strefie DRS. Jeśli nie masz 15 okr. świeższych opon to nie przejedziesz.
2. ahaed
Dla mnie ten tor jest do usunięcia. Chyba najgorszy z wszystkich.
3. Raptor202
Niech wyleje tysiąc litrów oleju na ten tor tuż przed wyścigiem. I tak tego "widowiska" nie da się bardziej zepsuć.
4. Kruk
Najwiekszymi sukcesami tego "Pana" bylo:
-doprowadzenie do konfliktu z Kimim, ktory wolal symulowac operacje kregoslupa niz scigac sie dla Jego
Moscia. Szkoda, bo bolid Lotusa mial potencjal a Groszkowi chyba do tej pory snia sie wysokie pozycje
jakie zajmowal za sterami tej udanej konstrukcji.
-wyprowadzenie Mclarena w pole, postulujac za silnikami Renault.
Francuzi jednak caly czas pokazuja jak dbaja o swoich Judaszow. Carlos Ghosn sprytnie wykradziony i przemycony z dala od Japonskiego wymiaru sprawiedliwosci, a Bulion zabezpieczony ciepla posadka.
5. nekos
No to koniec GP Francji...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz