komentarze
  • 1. berko
    • 2020-01-14 08:37:50
    • *.

    Po co cofać się wstecz? F1 musiałaby wtedy zrezygnować z 3 silników na sezon, dwusuw raczej by takiego obciążenia nie wytrzymał. Chyba, że Symonds miał na myśli silnik zbliżony działaniem do dwusuwowego silnika spalinowego, ale o zupełnie innowacyjnej konstrukcji,

  • 2. Igor
    • 2020-01-14 09:56:28
    • *.telekomunikacjawschod.pl

    Zamiast iść w wynalazki typu kers powinno się pójść w stronę lpg

  • 3. Jacko
    • 2020-01-14 10:13:19
    • *.

    @1. berko
    A co, myślisz że planuje włożyć dwusuwa z Syrenki albo Trabanta? Chyba oczywistym jest, że trochę się pozmieniało od tamtego czasu. Np. w motocrossie jeszcze całkiem niedawno w MŚ w klasach 125 i 250 używano silników dwusuwowych, bo były dużo lżejsze i sprawniejsze od czterosuwów w pięćsetkach. I to 250-ki były tam najszybszą klasą, a nie ciężkie i wolniejsze 500-ki.

  • 4. AdamBB
    • 2020-01-14 10:20:52
    • *.185-18-140.tkchopin.pl

    mnie baaardzo ciekawi ten temat, chcialbym zobaczyc cos takiego

  • 5. giovanni paolo
    • 2020-01-14 11:10:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obecność głośnych silników spalinowych w F1 można obronić. Jeżeli oglądasz wyścig na ekranie to tobie lata wokół pewnej części ciała czy masz tam dźwięk diesla, trzycylindrowca, V12 czy silnika elektrycznego. Wtedy ciebie interesują manewry, dochodzenie rywala przez kilka okrążeń, efektowne wyprzedzania na w dowolnej sekcji toru. Jeżeli zaś jedziesz na wyścig, siedzisz na trybunach, to przyjemniej jest czuć na całym ciele ryk silników niż widzieć najbardziej pasjonujący pojedynek pojazdów, które nawet nie wydają dźwięku, szybciutko zbliżą się do zakrętu i już ich nie ma, tyle z twojego oglądania, do zobaczenia za rok.
    Bolidy są w jakiś sposób transportowane po całym świecie, włodarze chcą większej ilości wyścigów, kierowcy latają samolotami nieustannie. Szczerze wątpię, by wpakowanie miliardów w technologię układów hybrydowych (a pieniądze to też energia, która nie bierze się znikąd i surowce) sprawiło, by "zaoszczędzone" 30 litrów paliwa (które można pozyskiwać na różne sposoby niż tylko w postaci tradycyjnej benzyny) na wyścig na każdy bolid jakkolwiek zrekompensowało pozostałe koszty, pozostałe miliony ton wykorzystywanego paliwa, by pod pewnymi sloganami forsować pewne interesy.
    Królowa motorsportu to igrzyska. Jeździjcie moi biedni poddani elektrycznymi samochodami, patrzcie, my też je mamy. Bo równie dobrze można organizować ekologiczne wyścigi na komputerach, no chyba że pan dobrodziej nie chce ekologii, chce tylko zysków.

  • 6. gzr
    • 2020-01-14 12:55:51
    • *.play-internet.pl

    Rozumiem taki artykuł 1 kwietnia... chore pomysły.

  • 7. Vendeur
    • 2020-01-14 13:19:12
    • *.

    @3. Jacko

    Trochę kiepskie porównanie. Jak już, to porównuj do sportu, który rozgrywa się w podobny sposób i na podobnych torach, czyli MotoGP.

  • 8. Kruk
    • 2020-01-14 15:27:13
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @6. Chore, to sa wyscigi sprzetu AGD (Formula E). W silnikach spalinowych jest ogromny potencjal i mozna kombinowac na wiele sposobow.

    @giovanni paolo i @Vendeur. Jak zwykle bladza, ale to akurat zadne zaskoczenie.

  • 9. TomPo
    • 2020-01-14 17:15:09
    • *.

    Czekam kiedy F1 przejdzie na jedyne rozsadne paliwo - wodor.

  • 10. Tom66
    • 2020-01-15 21:59:26
    • *.centertel.pl

    TomPo
    Czekaj. Może się doczekasz.

  • 11. Ocato
    • 2020-01-16 07:42:15
    • *.15.219.75

    @9 TomPo
    Akurat w normalnych silnikach tłokowych zastosowanie wodoru nie ma sensu. Ma on sens w silnikach Wankla (szybsza propagacja płomienia w wąskiej komorze) i w ogniwach paliwowych (zasilanie silników elektrycznych znacznie wygodniejsze, niż z baterii).

    Tak czy siak duże straty przy produkcji i transporcie wodoru raczej wykluczają jego popularyzację gdziekolwiek na świecie.

  • 12. Skoczek130
    • 2020-01-17 22:42:52
    • *.toya.net.pl

    @TomPo - już widzę, co na to "mafia paliwowa"... :D

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2020 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo