Verstappen po raz czwarty odebrał nagrodę FIA za Manewr Roku
Podczas wczorajszej gali wręczenia nagród FIA Max Verstappen po raz kolejny odebrał wyróżnienie za Manewr Roku.Przyznawana od 2014 roku nagroda to prestiżowe wyróżnienie FIA za najlepszy manewr w sportach motorowych ogółem.
Holender już po raz czwarty odbierał tę nagrodę. Po raz pierwszy otrzymał ją w 2014 roku jeszcze za wyprzedzenie Antonio Giovinazziego na torze Imola w zawodach Formuły 3.
Przez kolejne dwa lata otrzymywał ją już za manewry w Formule 1. Najpierw za wyprzedzenie podczas GP Belgii Felipe Nasra po zewnętrznej zakrętu Blanchimont, a następnie w 2016 roku za wyprzedzenie Nico Rosberga w GP Brazylii.
W 2017 i 2018 roku nagroda FIA przypadała kierowcom rajdowym.
Wczoraj po raz czwarty sięgnął po nią Max Verstappen. Jury uznało, że na Manewr Roku zasługuje jego wyprzedzenie Charlesa Leclerca podczas GP Wielkiej Brytanii na torze Silverstone.
Partner zespołowy holenderskiego kierowcy, Alexander Albon, odebrał za to wyróżnienie Debiutanta Roku.
komentarze
1. Sasilton
W jednym wyścigu za taki manewr dają 5 sekund kary, a w innym dają nagrodę.
2. Raptor202
Według mnie najlepszy był manewr Leclerca na Grosjeanie w Monaco.
3. Ilona
Nie dziwię się, że kolejny raz ta nagroda trafia do Maxa, jest specjalistą od efektownych manewrów.
4. XandrasPL
Brak mi słów. Co za bezsens. Na ciul tory i ich limity skoro tak można robić a raczej niektórzy mogą.
Myślałem, że za atak na Leclercu ale w Austrii ale jednak miniaturka postu nie kłamała.
Mieli racje, że sporty motorowe, które nie są zrzeszone z FIA trzymają się lepiej.
5. furman 1974
Sasilton
Dokładnie
6. Orlo
Nie wiem, może jestem ograniczony, może coś ze mną nie tak, ale to nie jest manewr wyprzedzenia, to jest obrona pozycji. Na początku wideo Max jest przed Charliem, na końcu też. A pomiędzy Monakijczyk nigdy nie jest o cała długość bolidu z przodu, co najwyżej lekko.
7. Grafii
Tez się nie zgadzam z tym wyróżnieniem. Były lepsze manewry wyprzedzania.
Nie rozumiem tez przepisów F1... po co są wyznaczone tory? Po co jest ta biała linia po obwodzie każdego toru (od wewnętrznej i zewnętrznej)? Jak dla mnie wyznacza ona granice toru i wyjechanie poza nią 4 kołami na dowolnym zakręcie, dowolnego toru, powinno być równoznaczne z obowiązkiem oddania pozycji/kasowaniem czasu w kwalifikacjach. Albo się ścigamy po torze, albo szukamy jak nagiąć przepisy? Co za różnica czy ścinasz po wewnętrznej zakręt czy nabierasz prędkości na zewnętrznej poza torem?
Te pasy wokół toru określają umowną granice. Powinno być tak że na torach bez band można wyjechać poza, ale nie wolno 4 kołami. Wyjeżdzasz to oddajesz pozycje (jak zyskałeś), a jak ?nic? nie zyskałeś to doliczamy 5 sek kary do czasu. Zniechęcałoby co niektórych do jeżdżenia poza torem. Gdyby były bandy wokół toru, to kierowca poniósłby większa stratę niż doliczone 5 sek.
8. mario 88
Byłem 4 raz w Austrii na wyścigu. Dla mnie manewr VET pierwsza klasa . 50 tyś Holendrów i kara dla VER byłaby nie do ogarnięcia przez POLICJE. Sędziowie FIA wystraszeni.
9. OOXXYY
Też uważam że nie jest to najlepszy manewr roku ale to tylko moje zdanie a ponad to przyznany przedwczesne bo do końca roku jeszcze pozostało troche dni ;)
A poza tym co niektorzy nie rozumieją że chodzi tu o obojetnie jaki manewr w sportach motorowych a nie strikte manewr wyprzedzania.
10. OOXXYY
A już się łudzilam że mój komentarz nie będzie wymagał akceptacji.
A jednak widze że administracja tego serwisu ma podobne podejście do tego które reprezentowali sędziowie F1 w tym roku.
Nie rozumiem tego, skoro właścicielom tego serwisu zależy na jak największej oglądalności i liczbie wyświetleń to dla czego jednocześnie zniechęca się w ten sposób użytkowników/czytelników ?
11. Hekate
Trudno nie odnieść wrażenia, że Verstappen jest ulubieńcem FIA. Każdy inny kierowca (może poza Hamiltonem) dostał by za taki manewr wspomniane wyżej 5 sekund kary. Najwyraźniej Verstappena regulamin nie dotyczy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz