Poprawa bezpieczeństwa na torze Monza
Kierowcom Formuły 1 udało się wywalczyć poprawę warunków bezpieczeństwa na legendarnym torze Monza. Szybki tor, na którym rozgrywane jest od lat GP Włoch, od zawsze był kością niezgody pomiędzy Stowarzyszeniem Kierowców Grand Prix (GPDA), a organizatorami wyścigu.GPDA wnioskowało o taką poprawę już w roku 2000, kiedy to na torze Monza w tym miejscu zginął strażak- Paolo Gislimberti, który został uderzony kołem oderwanym z bolidu Jordana prowadzonego przez Heinza- Haralda Frentzena, po karambolu, w którym uczestniczyło kilka pojazdów.
W ubiegłym roku nastąpiło apogeum nacisków na podwyższenie standardów bezpieczeństwa i GPDA zagroziło nawet bojkotem GP Włoch, po tym jak ich prośby ponownie zostały zignorowane.
Kierowcy domagali się także wymiany przestarzałych tarek, ale jak na razie zmodyfikowano tylko pobocze wokół drugiej szykany.
komentarze
1. Aerodynamik
Włosi jak zwykle zbyt leniwy żeby ruszyć tyłek i coś zrobić;)
2. TomaszQ34
na każdym torze powinli zlikwidować żwir bo jak ktos w niego wpada pużniej się zakopuje a asfalt jest bezpieczny bo łatwo na nim wychamować
3. Disi
Testy są dziś czy we wtorek za tydzień?
4. barteks3
A po co są w ogóle tarki ???
5. barteks3
Disi: po prawej stronie masz tabelke "TESTY".
6. michalchlebicki
testy sa dzis bo przecierz pisze 28 sierpnia
7. antiblaxx
Nie "pisze" tylko "jest napisane" ofermo.
8. michalchlebicki
tarki sa poto by wjezszajac w zakret po tarkach masz wieksze bezpieczenstwo ze cie nieobruci to tak jak magnez poto sa tarki
9. Disi
hehe..dzieki Barteks ;) Najciemniej jest pod latarnią ;)
10. Kazik
Gdy popada to akurat tarki mają mniejszą przyczepność i wtedy nie za bardzo z tym "magnezem".
11. Czarny8
antiblaxx "pisze" i "jest napisane" od jakiegoś czasu oba te zwroty są uznawane za poprawne.
12. mateuszj44
co wy bedziecie sie o jezyk polski klocic??Przecie to jest strona poswiecona formule1.
13. atomic
tarki są po to żeby kierowcy nie zcinali zakrętów "baranie"
14. walerus
Bezpieczeństwo najważniejsze - pewnie Robert swoim wypadkiem przechylił szalę na korzyść stowarzyszenia kierowców. Piękny tor we Włoszech - nie mogę się już doczekać wyścigu!!!...;-)
15. michalchlebicki
atomic ty dupo tarki sa poto zeby niescinac zakretow ?? zastanow sie co mowisz czemu robert jak okraza tor w studia to mowi czasem ten zakrent atakujemy tarki golo jedna tarki sluza do przyczeptnosci w zeszczu i na sloncu
16. Kazik
michalchlebicki-zgadza się,tarki są pewnego rodzaju ogranicznikiem danego zakrętu.Na mokrym jednak torze (inna struktura) mogą spowodować utratę przyczepności.Widziałem wiele sytuacji gdy kierowca najeżdżający tylnymi kołami na tarki w "zeszczu" wykonywał piruet na torze.chłe,chłe.
17. qTeCk
Na Monzie jest co zmieniac w kwestii bezpieczeństwa, więc nie dziwie się kierowcom. Ale przeszkód jest wiele,np. fakt że drzewa rosnące w pobliżu toru są prawnie chronione jako częśc parku i nie ma szns na chocby tknięcie ich... (a jednak F1 przyjazna środowisku ;>)
18. walerus
deszcz w tym roku tylko raz zawitał na torze i namieszał - akurat jak nie oglądałem wyścigu.....;-/
19. Morte
Co ya bzdet... Turcja zakręt nr. 8... gdyby tam był żwir zamiast tego betoniku to odrazu by każdy kierowca podchodził do niego z większym respektem... Po przerwanym wyścigu na Nurburgring chyba nic mnie nie zaskoczy... Co do tarek... kiedyś były one tak wysoko, że po zbytnim najechaniu na nie samochód poprostu na nich wisiał :P
20. michalchlebicki
tak ale on najechal tylnymi kolami a zazwyczaj jedzie sie po tarkach cala strona przednim kolem jak i tylnim
21. michalchlebicki
wiesz morte mam nieco doswiadzczenia co do tarek i choc so one wysokie to i tak spelniaja role pzyczepnosci bo te tarki wysokie one sa waskie i dlatego kierowcy ich tak malo uzywaja
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz