Brown został dyrektorem McLaren Technology Group
McLaren potwierdził, że funkcję dyrektora zarządzającego McLaren Technology Group obejmie słynący ze swoich marketingowych przedsięwzięć Zak Brown.Informacja ta została potwierdzona tuż po oficjalnym zmuszeniu Rona Dennisa do ustąpienia ze stanowiska dyrektora zarządzającego i prezesa grupy McLarena. 69-letni Dennis ze swoim 25-procentowym udziałem w McLarenie w ostatnich miesiącach próbował utrzymać się u władzy, jednak po 35 latach dowodzenia firmą został zmuszony do odejścia przez swoich współudziałowców.
Brown będzie jednak odpowiadał bezpośrednio przed prezydium McLaren Technology Group, podobnie jak dyrektor operacyjny Jonathan Neale.
Można się domyślać, że obowiązki Browna będą dotyczyły działań w zakresie zespołu wyścigowego McLarena i nie będą wpływały na pozostałe biznesy spółki. Poszukiwania dyrektora zarządzającego dla całej Grupy McLarena będą kontynuowane.
45-letni Brown najlepiej znany jest w padoku Formuły 1 jeżeli chodzi o marketing. Założył dobrze znaną firmę Just Marketing International, a niedawno ustąpił ze stanowiska dyrektora zarządzającego CSM Sport & Entertainment, które przejęło JMI. Oprócz McLarena w ostatnim czasie łączony był również z wysoką funkcją w Liberty Media, które przejmuje Formułę 1.
„Jestem ogromnie dumny, że mogę dołączyć do McLaren Technology Group” mówił Brown. „Posiadam ogromny szacunek i podziwiam to co ten biznes osiągnął do tej pory i nie mogę doczekać się wkroczenia w kolejną fazę jego rozwoju.”
„Pracując ściśle z McLarenem przez wiele lat, byłem pod wrażeniem talentu i ambicji całej jego siły roboczej i nie mogę doczekać się uzupełnienia silnych stron tego biznesu, aby przyniosły one sukces w przyszłości.”
„Jako założyciel Just Marketing International- obecnie największej agencji marketingowej w sportach motorowych- jak już mówiłem, często blisko współpracowałem z McLarenem i rozwinąłem kilka doskonałych relacji w firmie.”
„Wspólnie udało nam się doprowadzić do skutku umowy między innymi z Johnnie Walker, GSK, Hilton, Lenovo, Chandon czy NTT.”
„Co najlepsze w tym wszystkim. Moja nowa rola pozwali mi połączyć moją pasję z wiedzą ekspercką, czyli sport motorowy z marketingiem i pozwoli mi w pełni zachować między nimi odpowiedni balans.”
komentarze
1. Skoczek130
Oby w przypadku McLarena było już tylko lepiej. Niestety jednak poszli drogą Williamsa... choć i zespół z Grove potrafił się trochę podnieść np. po rewolucji technicznej w 2014 roku. :) Powodzenia! :)) Mają najlepszego kierowcę ostatnich lat oraz wschodzącą gwiazdę. Oby otrzymali bolid godny ich skilla. :))
2. gzr
No to jeszcze tylko niech odejdzie Éric Boullier i będę zadowolony.
3. unknowncaller
A przez chwilę myślałem, że ten drugi Brown
4. tonia24
@3. Ja też. xD
5. fanFelipeMassa3
@3 i ja :D
6. Lukas9_5
@3,4,5 "ten drugi" to Brawn :D
7. St Devote
Clickbait z literówką hyhy
8. Grzesiu10
Marketingowiec na czele zespołu F1, to nigdy nie wróży nic dobrego.
9. PanPikuś
@8 Grzesiu10 Flavio coś tam osiągnął. Fakt, że kilka jego zagrań było kontrowersyjnych delikatnie sprawę ujmując, ale co się nawygrywał z Benettonem/Renault to jego. Z drugiej strony wszędzie teraz spece od zarządzania. Brakuje mi po prostu charyzmatycznych gości z pasją dla których wyścigi to był sport, a nie biznes.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz