Grzesiu10
Ostatnia aktywność
avatar
Grzesiu10

28.08.2020 19:07

0

@3 Na pewno dodadzą, bo ta wersja toru ma tylko 3,5 km(oryginalna nitka GP 5,4 km). Dystans wyścigu to ok 305 km, przy tej długości nitki daje to 87 okrążeń i pewnie około tyle będzie miał wyścig.

avatar
Grzesiu10

10.07.2020 13:02

0

@1 Podobno jest pomysł, aby wykorzystać "owalną" nitkę toru w Bahrajnie.

avatar
Grzesiu10

15.06.2020 18:52

0

@3 A mercedes to lepszy? Bez nielegalnych testów opon w 2013 roku do dziś by nie ogarnęli zużycia.

avatar
Grzesiu10

11.06.2020 13:10

0

@5 2 procesji w Abu Zabi chyba nie zdzierżę :)

avatar
Grzesiu10

11.06.2020 11:37

0

Władze F1 planowały w tym roku 15-18 wyścigów a teraz wychodzi na to, że będzie problem z dobiciem do 10. Sytuacja z covidem poza Europą jest nieciekawa więc moim zdaniem poza Europą uda się zorganizować tylko wyścig w Chinach, Bahrajnie i Abu Zabi.

avatar
Grzesiu10

31.05.2020 00:36

0

@3 Nie do końca, jakiś czas temu było głośno o tym, że Ferrari miało problem z kalibracją swojego nowego tunelu i przez długi czas mimo posiadania własnego nowego obiektu korzystali z tunelu Toyoty i nie wiadomo czy już całkowicie rozwiązali problem.

avatar
Grzesiu10

29.05.2020 12:42

0

@1 Najpierw to muszą wymienić szefa zespołu.

avatar
Grzesiu10

24.05.2020 14:46

0

@8 Niby tak ale trzeba pamiętać, że FI to była dobrze naoliwiona maszyna i wystarczyło kontynuować to co było. Na drugim biegunie jest Gene Haas i Renault, którzy się zastanawiają nad odejściem i Williams który ledwo zipie. Nowych zespołów tez na horyzoncie nie widać, koncerny też nie palą się do wejścia w świat F1.

avatar
Grzesiu10

24.05.2020 10:56

0

EDIT chodziło mi oczywiście o właściciela zespołu a nie sponsorów.

avatar
Grzesiu10

24.05.2020 10:54

0

@4 Sytuacja ekonomiczna sprawia, że nie ma innego wyjścia. W MotoGP budżet na poziomie 100 milionów pozwala walczyć o majstra, w F1 to jest nic. Jaki inwestor będzie chciał wejść albo być w F1 mając świadomość że wywalając 100 milionów i tak nie będzie nic znaczyć.

avatar
Grzesiu10

24.05.2020 08:33

0

@2 Nie do końca, zespoły takie jak RP, Haas czy McLaren mają tryb pracy już dostosowany do małego budżetu, z kolei Ferrari, RBR i Merc będą musiały przedefiniować swój sposób funkcjonowania co może sprawić, że ich przewaga stopnieje.

avatar
Grzesiu10

12.05.2020 12:21

0

@15 Właśnie dlatego wezmą solidnego Sainza albo Pereza aby uniknąć konfliktowych sytuacji jakie się zdarzały w 2019.

avatar
Grzesiu10

28.04.2020 10:19

0

@12 GP Włoch prawie na pewno się nie odbędzie, poza tym żaden europejski kraj nie zaryzykuje wyścigu z kibicami na trybunach, poza Europą też sytuacja jest niewesoła. Może w Abu Zabi i Bahrajnie wpuszczą kibiców na trybuny, pozostałe wyścigi raczej będą przy pustych.

avatar
Grzesiu10

18.02.2020 10:53

0

@3 Tak jak wszystkie, w przyszłym roku rewolucja techniczna więc teraz każdy tylko ulepszył poprzedni bolid aby nie marnować roboczogodzin.

avatar
Grzesiu10

23.01.2020 23:01

0

@3 On nie musiał ich zdobywać. To przyjście Verstappena do F1 spowodowało wprowadzenie tych punktów.

avatar
Grzesiu10

18.11.2018 00:20

0

@1 Ferrari pozbyło się właściwego kierowcy. Kimi i tak nie dałby im majstra a Vettel albo się ogarnie czując na karku oddech młodego łaknącego sukcesu albo zostanie zastąpiony przez Leclerca. Vettel póki co nadal będzie nr 1 ale przestał być niekwestionowanym liderem.

avatar
Grzesiu10

07.11.2018 22:38

0

@12 Wietnam jest kontynuacją tradycji organizowania wyścigów przez dyktatury, bo mają takie widzimisię. W Tajlandii czy Malezji nie mają parcia na prestiż więc olali F1 bo z biznesowego punktu widzenia organizacja wyścigów F1 się nie opłaca. Co ciekawe Malezja nie zrezygnowała z MotoGP a i Tajlandia w tym roku dołączyła. Cały model biznesowy F1 opierający się na opłatach wnoszonych przez włodarzy torów jest do wymiany.

avatar
Grzesiu10

07.11.2018 14:34

0

@4 Kandydatów jest kilku. Brytyjczykom kończy się umowa, w Niemczech od lat z organizacją są problemy, Włosi też zaczynają kręcić nosem bo ciągle finansowo tracą.

avatar
Grzesiu10

13.10.2018 13:59

0

@5 Nie da się odwrócić kierunku ścigania bez przebudowy toru. Strefy bezpieczeństwa czy też wjazd i wyjazd z alei serwisowej jest dostosowany do konkretnego kierunku jazdy. Przykładowo wyobraź sobie hamowanie przed tunelem który jest obecnie na wyjeździe z alei w Abu Zabi.

avatar
Grzesiu10

05.10.2018 09:11

0

@3 Problemem nie są kontrakty z kierowcami tylko zbyt niskie nagrody dla teamów będących poza czołową trójką. To one sprawiają, że Williamsowi bardziej się opłaca paydriver niż ogarnięty kierowca który powalczy o wyższe miejsce w przyszłym sezonie.

avatar
Grzesiu10

26.09.2018 22:16

0

@13 W Ferrari sytuacja jest zupełnie inna, to Vettel się nie sprawdza jako kierowca nr 1. Chcą go przycisnąć i albo się ogarnie czując presję młodego albo za 2-3 lata zastąpią go Leclerciem.

avatar
Grzesiu10

25.09.2018 20:29

0

@17 Jeśli dobrze pamiętam to ta dziwna nazwa nowego Saubera w 2010 była spowodowana tym, że inaczej nie dostaliby hajsu z FOM za 2009 rok.

avatar
Grzesiu10

23.08.2018 22:49

0

@10 Nie mieli innego wyjścia, jeżeli zespół był pod zarządem komisarycznym to zawsze po wyjściu z niego staje się nowym zespołem.

avatar
Grzesiu10

16.08.2018 16:35

0

GDZIE JEST OPCJA EDYCJI KOMENTARZA!!!

avatar
Grzesiu10

16.08.2018 16:34

0

@3 Przecież Williams nie da Robertowi fotela. Stracili Strolla, Martini nie przedłuży umowy, kasy z FOM w tym roku też nie będzie bo w tabeli są na końcu. Mają ogromną dziurę w budżecie do załatania i już gadają z kolejnym ruskiem który ma kasę(Artiom Markiełow) a jeżeli to nie wypali to będą próbować stać się satelitą Mercedesa i obok Sirotkina posadzą jakiegoś mercedesowego młodzika.

avatar
Grzesiu10

16.08.2018 15:31

0

@56 Nie zrozumiałeś, chodzi mi o to że ta strona nie jest na bieżąco.

avatar
Grzesiu10

16.08.2018 14:46

0

Gdzie info, że Sainz oficjalnie idzie do McLarena?

avatar
Grzesiu10

19.07.2018 22:10

0

@3 Wiadomo, że Perez wyleci. Ocon jest młodzikiem merca i jego obecność zapewne gwarantuje tańsze silniki.

avatar
Grzesiu10

18.05.2018 12:25

0

Moim zdaniem F1 powinna iść w tym samym kierunku co MotoGP, skrócić wyścigi o połowę, brak wymiany opon, żadnej wojny strategii.

avatar
Grzesiu10

03.05.2018 10:44

0

Renault cały czas się rozwija, więc może to być dobra opcja na dłuższą metę dla Ric. BTW Dodajcie w końcu możliwość edycji komentarza!!!

avatar
Grzesiu10

03.05.2018 10:42

0

@2 Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna opcją jest wymiana Daniela za Carlosa. Maxiu coraz bardziej działa na nerwy Danielowi a że Verstappen jest pupilkiem władz RBR to Ricciardo dostanie po tyłku. Wątpię w to, że Vettel czy Hamilton zgodzą się na drugiego kierowcę który będzie dla nich równorzędnym przeciwnikiem więc moim zdaniem Ric nie trafi ani do Ferrari ani do Merca.

avatar
Grzesiu10

20.01.2018 21:15

0

To się jeszcze okaże. Z tego co pamiętam to kilka lat temu Sirotkin prawie dostał fotel Saubera ale ostatecznie do tego nie doszło bo właśnie z wypłatą kasy od sponsorów był problem.

avatar
Grzesiu10

14.09.2017 22:03

0

@4 Jakie Porsche? Nawet, jeżeli Porsche wejdzie do F1 to będzie to najwcześniej 2021 rok gdy wejdą nowe silniki a RBR może stracić silnik Renault już w 2019.

avatar
Grzesiu10

12.09.2017 22:54

0

@4 Tu chodzi o coś innego, TR to poligon doświadczalny Red Bulla. Red Bull musi dążyć do bycia fabrycznym zespołem jeżeli chce się jeszcze liczyć w walce z Ferrari, Mercem czy coraz mocniejszą Renówką. Chodzi o to, że jeżeli jakimś cudem Honda w końcu zrobi porządny silnik to RBR zamienia się z TR na silniki i bach, RBR ma swój silnik na wyłączność. Jeżeli nie uda im się wciągnąć do F1 nowego producenta silników, który traktowałby ich jak pierwszy zespół to Honda jest ich jedyną nadzieją bo RBR raczej nie ma możliwości technicznych ani odpowiednich ludzi do stworzenia własnego silnika..

avatar
Grzesiu10

30.07.2017 19:02

0

@3 Honda jest w takiej samej dziurze co zwykle, po prostu ten tor nie premiuje mocnych silników i dzięki temu Alo mógł powalczyć. Wychodzi na to, że buda McL jest całkiem dobra i z odpowiednim silnikiem mogliby powalczyć w czołówce.

avatar
Grzesiu10

22.07.2017 00:25

0

@4 Jeżeli będzie to połączone z awansem Groszka do Ferrari to jestem za. Moim zdaniem Ferrari powinno wymienić Raikkonena. Niestety Vettel jest wielkim zwolennikiem pozostawienia Fina.

avatar
Grzesiu10

14.07.2017 18:08

0

@7 Prędzej obstawiałbym Grosjeana w Ferrari jako drugiego kierowcę, Perez po wybryku z 2012 jest spalony w Ferrari. W Renault pewnie będzie Alo z Hulkiem bo wiele wskazuje na to, że Honda jednak zostanie w F1 z McL. W zatrudnienie RK jako etatowego kierowcy na sezon 2018 nie wierzę, może ktoś weźmie go na testera i pojeździ w kilku treningach. Moim zdaniem nie ma szans, że gość który od 6 lat nie jeździ w F1 trafi od razu do wyścigowego składu.

avatar
Grzesiu10

13.07.2017 16:29

0

@2 Ten problem wywołało samo FIA. Silniki w obecnej specyfikacji są zbyt drogie i skomplikowane. Jeszcze do tego FIA wymyśliła sobie, że mają być mega niezawodne co miało sprawić, że będzie taniej bo będzie mniej silników na sezon ale w praktyce zwiększyło to ceny jednostek bo rozwój kosztuje. Dodatkowo problemy Hondy i (na początku)Renault odstraszyły innych potencjalnych producentów i jest jak jest.

avatar
Grzesiu10

24.06.2017 04:18

0

@6 @7 No nie wiem. Patrząc na to, co Michelin wyczynia w MotoGP chyba nie chciałbym ich widzieć w F1. Już lepszy byłby powrót do bridgestone.

avatar
Grzesiu10

21.06.2017 22:59

0

@1 Z tym trio historia była trochę inna. Najpierw FIA naobiecywała im gruszek na wierzbie(limit budżetu, ustępstwa w regulaminie technicznym dla biednych zespołów itd) a potem giganci się postawili i z planów FIA nic nie wyszło, to FIA skazała te zespoły na pożarcie na samym początku.

avatar
Grzesiu10

29.05.2017 13:19

0

Prawda jest taka, że gdyby nie dominacja Merca w poprzednich sezonach i zapewniony majster konstruktorów to Merc też nie pozwoliłby na walkę Ros i Ham

avatar
Grzesiu10

25.05.2017 23:31

0

@6 Wychodzi na to, że więcej kasy płaci Stroll za samo miejsce w bolidzie niż daje FOM za 4 w generalce.

avatar
Grzesiu10

19.04.2017 18:14

0

@6 Już zapomniałeś o Grosjeanie? W ostatnim roku z V8 jako jedyny starał się dotrzymać kroku Sebowi. Później już nie miał odpowiedniego bolidu ale to nie zmienia faktu, że jest dojrzałym i doświadczonym zawodnikiem.

avatar
Grzesiu10

06.04.2017 12:50

0

@14 Tylko, że tam współpraca odbywa się na zupełnie innej zasadzie. Zespół fabryczny Renault dopiero raczkuje dlatego zgodzili się utrzymać status "fabrycznego zespołu" Red Bullowi. Gdy zespół Renault się rozkręci to pewnie też zostawią RBR na lodzie.

avatar
Grzesiu10

05.04.2017 10:40

0

@10 Tylko że w tamtym okresie Mercedes traktował McLarena jak swój zespół fabryczny. To oznacza pełne wsparcie z fabryki, dostęp do telemetrii z hamowni itd. Dzisiaj żaden z zespołów klienckich nie może liczyć na takie wsparcie, bo Merc ma własny zespół. Tak więc nawiązania do tamtego okresu nie mają sensu, gdyż realia były inne.

avatar
Grzesiu10

29.03.2017 17:04

0

@1 @7 Nie ma szans, audi odchodząc z LMP 1 przyznała, że turbodiesle nie są w stanie rywalizować z hybrydowymi benzyniakami. Silnik TDI zdolny do rywalizacji z obecnymi w F1 V6 turbo byłby zbyt ciężki.

avatar
Grzesiu10

27.03.2017 15:20

0

@13 Na przejście Alonso do merca nie ma szans. W poprzednich sezonach mogli sobie pozwolić na walkę wewnątrz zespołu bo i tak dominowali. Obecnie prawdopodobnie Ferrari ich dogoniło, więc lepszym rozwiązaniem dla nich byłoby wprowadzenie jasnego podziału na kierowcę nr 1 i 2 tak, aby uniknąć głupich strat punktowych spowodowanych walką wewnątrz zespołu. Dlatego moim zdaniem Bottas zostanie na dłużej.

avatar
Grzesiu10

21.02.2017 16:26

0

Zeszłoroczny bolid miał ładniejsze malowanie, bardziej mi się podobał cały żółty, ten ma za dużo czarnego.

avatar
Grzesiu10

17.02.2017 23:07

0

@3 Ferrari nic nie mogło z tym zrobić. Allistonowi najbardziej przeszkadzało to, że Ferrari nie ma siedziby w Wlk Brytanii i dlatego odszedł. Po tym, jak żona mu umarła został sam z dziećmi a one mieszkają w Wlk Brytanii i dlatego chciał tam mieszkać na stałe.

avatar
Grzesiu10

10.01.2017 14:28

0

@6 Bernie i spółka bardzo pilnują swoich praw autorskich do wyścigów, więc próba zrealizowania tego pomysłu zakończyłaby się fiaskiem.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu