komentarze
  • 1. rokosowski
    • 2012-06-29 11:42:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    „Uważa, że to mogłoby być dobre rozwiązanie pozwalające na przepływ większej ilości powietrza do dyfuzora.”
    Ludzie litości......

  • 2. Kalor666
    • 2012-06-29 12:33:08
    • *.40.193.175.threembb.co.uk

    Co w tym zdaniu jest nie tak?

  • 3. fotoman
    • 2012-06-29 13:07:46
    • *.adsl.inetia.pl

    rokosowski może myśli, że nie ma w tym roku dyfuzora?

  • 4. luca motorsport
    • 2012-06-29 14:31:10
    • *.194.233.207

    Dobre, ha ha! Bolid musi miec dyfuzor, inaczej nie utrzymal by sie na torze, po ubieglym sezonie zabroniono uzywania podwojnego dyfuzora.

  • 5. rokosowski
    • 2012-06-29 15:20:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Idea dyfuzora opiera się na wytworzeniu podciśnienia pod podłogą samochodu, nie chodzi więc o "przepływ większej ilości powietrza do dyfuzora" tak jak to jest napisane w artykule, chodzi o to by go tam (pod podłogą) było jak najmniej, w takich wypowiedział zespołom chodzi o polepszenie przepływu powietrza wokół sekcji bocznych i dalej w rejonie tylnego zawieszenia, ale ciągle NAD górną płaszczyzną podłogi, nie w dyfuzorze.
    Żeby to dostrzec nie potrzeba zresztą jakiejś szczególnej wiedzy, wystarczy popatrzeć jak wygląda samochód F1, zobaczyć jak nisko nad ziemią znajduje się przednia krawędź podłogi i wyobrazić sobie jak płynie powietrze pod nosem (za rozdzielaczem), jak opływa sekcje boczne

  • 6. rokosowski
    • 2012-06-29 15:22:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4@ wprowadzasz ludzi w błąd, po ubiegłym sezonie zabroniono DMUCHANEGO dyfuzora (zasilanego spalinami), nie podwójnego, to są całkowicie różne rozwiązania

  • 7. mazur81
    • 2012-06-29 15:39:21
    • *.212.63.157

    4@ Podwójnego dyfuzora zabroniono po sezonie 2010. A nie po ubiegłym sezonie.
    Czemu tak ciężko ludziom ogarnąć różnicę pomiędzy dmuchanym a podwójnym dyfuzorem. To nie jest aż takie trudne :/

  • 8. kempa007
    • 2012-06-29 16:31:45
    • *.dynamic.chello.pl

    5. rokosowski dyfuzor ma za zadanie jak najszybciej wyssac powietrze spod auta przy okazji generując spadek cisnienia i dociskanie auta do nawierzchni, im wiecej tego powietrza wyssa tym wieksze bedzie podcisnienie, dyrektorzy techniczni ekip nie mowili by glupot raczej...

  • 9. luca motorsport
    • 2012-06-29 17:25:42
    • *.198.152.57

    Sorry, moj blad, faktycznie pomylilem podwojny dyfuzor z dmuchanym, troche zmylil mnie @fotoman, jeszcze raz przepraszam

  • 10. Skoczek130
    • 2012-06-29 17:35:00
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @kempa007 - @rokosowski wie lepiej... ;)

  • 11. głodny
    • 2012-06-29 17:55:17
    • *.wapgw.era.pl

    Eh ten dyfuzor , otóż im więcej czystego powietrza trafi pod bolid tym więcej go dyfuzor odessa , co da lepszy efekt przyssania .powietrze wpadając pod bolid na początku wytwarza nadciśnienie ale gdy już trafia na dyfuzor zaczyna się rozprezac wytwarzając podciśnienie (właściwie to wraca ono do panującego ciśnienia w otoczeniu ) , bez tego powietrza wpadającego pod samochód dyfuzor nie miał by nic do odprowadzania .jest taki filmik na YouTube gdzie chłopak za pomocą kartonowego podwozia bolidu z dyfuzorem dmucha powietrzem z suszarki i im więcej dmucha tym te podwozie bardziej przysysa się do stołu. A co do pullroda Ferrari to pisałem już na początku sezonu że w połowie sezonu będą piąć się w górę, po prostu potrzebowali czasu aby zgrać to wszystko że sobą. Sorki za błędy ale piszę z telefonu.

  • 12. sebsaa
    • 2012-06-29 21:41:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Idea dyfuzora a właściwie zwężki Venturiego polega na szybkim i niezaburzonym przepływie powietrza pod bolidem. Co ważne! powietrze to MUSI przepływać szybciej pod bolidem niż nad nim. Im szybciej powietrze przepływa pod nim tym większe wytwarza się podciśnienie. Sam "dyfuzor" to zakończenie tejże zwężki na końcu bolidu "dyfuzor tylni"- powodujący rozprężenie powietrza wypływającego z pod bolidu, samochodu a także jej początek "dyfuzor przedni" - mający za zadanie złapać jak najwięcej powietrza i wtłoczyć je pod bolid, samochód

  • 13. pz0
    • 2012-06-30 02:45:06
    • *.1.94.2

    Każdy krąży koło tematu, niektórym coś nawet w dyni dzwoni, niektórzy kompletnie w cel nie trafiają.
    Bernoulli się kłania i podstawy hydrodynamiki (przynajmniej przy niskich prędkościach, jakie są w F1).
    12. sebsaa - wreszcie ktoś w miarę sensownie wyłożył sprawę, tylko ten ''dyfuzor przedni, tylni''... Może kiedyś komuś obiło się o uszy określenie konfuzor? Tylko gdzie go w bolidzie znaleźć?
    Szkoda miejsca i czasu na wykład, zresztą swego czasu sporo na ten temat było tu stukane (chyba przeze mnie i głównie dareckiego). Jak kogoś fizyka interesuje to bez problemu potrzebne informacje znajdzie (choćby w podręcznikach do fizyki), jak ma ze ścisłymi problemy to tylko pogorszę sprawę i potem będę czytał podobne bzdury jak tutaj dzisiaj.

  • 14. rokosowski
    • 2012-06-30 10:51:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hahaha jest coraz lepiej, jeszcze raz radzę przyjrzeć się jak wygląda samochód F1

  • 15. Skoczek130
    • 2012-06-30 11:24:04
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wiadomo jednak o co chodzi - o przyczepnośc tyłu. ;]

  • 16. głodny
    • 2012-06-30 13:17:16
    • *.wapgw.era.pl

    Ha ha rokosowski , bolid działa jak odwrócone skrzydło samolotu. Więc. Powietrze pod bolidem musi się poruszać szybciej jak nad nim , proste prawda .. Po przeczytaniu kilku artykułów widzę to tak ,Konfuzor jest przeciwieństwem. Dyfuzora . Zmniejsza ciśnienie zwiększając prędkość przepływu cieczy . Dyfuzor odwrotnie zwiększa ciśnienie zmniejszając prędkość cieczy . a zwęźką Venturiego jest w tym przypadku przestrzeń po między bolidem a powierzchnią toru .

  • 17. pz0
    • 2012-07-01 20:10:25
    • *.1.94.2

    15. Skoczek130 - BRAWO!!! Chylę czoła, W połowie zdania zawarłeś wszystko co w kilka osób przez kilka dni staraliśmy się przekazać innym.

  • 18. Skoczek130
    • 2012-07-02 00:22:55
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @pz0 - bo trzeba krótko, a konkretnie. Pozdro :)

  • 19. sebsaa
    • 2012-07-02 15:28:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Szanowny Panie pz0. Konfuzor z zasady jed przekrojem MALEJĄCYM - by miał zastosowanie w bolidzie, samochodzie pojazdy te musiałyby poruszać się tyłem - wszak przekrój pod bolidem, samochodem (patrząc oczywiście z punktu kierunku przepływu powietrza) jest przekrojem ROSNĄCYM. Proszę jeszcze wpisać w google hasło "dyfuzor zderzaka przedniego" to ten mój nieszczęsny dyfuzor przedni - oczywiście w bolidzie go nie ma ale już w konstrukcjach pojazdów ze zderzakami występuje.

  • 20. Reaglag
    • 2012-07-05 08:02:27
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    czyli będzie dmuchany dyfuzor

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo