komentarze
  • 5. atoman
    • 2011-06-29 12:05:19
    • *.internetia.net.pl

    A mieliście mieć coś, co utrzyma przewagę i co? To już ponad Wasze horyzonty?
    Sam Adrian może nie wystarczyć i mam nadzieję, że nie wystarczy ;)

  • 6. reXio
    • 2011-06-29 12:25:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    twoj stary baton czekoladowy !!

  • 7. Gosu
    • 2011-06-29 12:42:13
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Zmiany dotkną wszystkich lub prawie wszystkich. RBR w tej chwili ma około 0.4-0.8 sekundy przewagi i nie sądze by jakiekolwiek zmiany mogłyby coś zmienić w układzie stawki, bo przecież konkurencja też straci.
    Jedynie FIA wprowadzając zmiany zasad "podczas gry" pokazuje swoją polityczną twarz :)

  • 8. FLV
    • 2011-06-29 12:49:48
    • *.lublin.hypnet.pl

    Mam nadzieję, że pozostaną na szczycie. Dość politycznych zagrywek ze zmianami przepisów.

  • 9. sliwa007
    • 2011-06-29 12:52:44
    • *.unknown.vectranet.pl

    Wierze mu że tyle stracą, ale ile stracą inne zespoły?? To jest kluczowe pytanie. Może być tak że np Ferrari straci 0,7s i wtedy przewaga Re Bulla bedzie jeszcze większa.
    Myślę ze po najbliższym GP jeśli sytuacja na torze nie ulegnie zmianie wiele zespołów powaznie zastanowi się nad sensem pracy nad tegorocznymi konstukcjami.

  • 10. konradosf1
    • 2011-06-29 12:53:18
    • *.opera-mini.net

    zdaje mi się że pan Helmut blefuje. Co do tego, że stracą to jestem pewien, jednak niewiele to zmieni

  • 11. Sztandi
    • 2011-06-29 13:15:42
    • *.dynamic.chello.pl

    Jak dla mnie takie zmiany są bez sensu, niby technika ma iść do przodu, a FIA ciągle czegoś zakazuje... Jak dla mnie bolidy powinny mieć nawet potrójne dmuchane dyfuzory, kanały F z DRSami (pewnie to awykonalne ale co mi tam) i innymi cudami, żeby tylko były jak najszybsze, wkońcu to F1, całe szczęście te bolidy przynajmniej juz po ludzku wyglądają bo w 2009 sie na nie patrzeć nie dało :] Brak Kontroli trakcji i innych el wspomagaczy mogę zrozumieć, a wręcz popieram tamte zmiany, ale usilnego "zwalniania" bolidów już nie... Co mnie obchodzi ze jakies tam HRT ma mniejszy budżet, jak ma mniejszy niech startuje sobie w GP2, bo ma bolid o podobnych osiągach do tej serii ;)

  • 12. Wiater
    • 2011-06-29 13:45:37
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Nie, on nie blefuje, jednak 0,5 sek straci RBR, ale pozostali stracą podobnie, poprostu wolniej pojadą wolne zakręty a w szybkich i tak króluje RBR, bo wtedy dodają gazu i nadmuch działa ;) Myślę że jedyny co zyska to będzie Ferrari, Renault natomiast może już myśleć o utrzymaniu 5 pozycji, a nie walki z Mercedesem.

  • 13. jar188
    • 2011-06-29 13:50:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @ sliwa007, Bez przesady, RBR ma najlepiej rozwinięty i najbardziej efektywny system więc z jakiej racji inne zespoły mają stracić więcej?? Nielogiczne. Jedynie Renault może mieć podobne straty do RBR ale jak będzie naprawdę to się przekonamy, zespoły doskonale wiedzą o tym i z całą pewnością kombinują tak żeby stracić jak najmniej chociaż pewnie przyjdzie poczekać dłużej niż te jedne GP po kolejne tory to są "tory" RBR oni tam zawsze dobrze wypadali.

    Z ostatnimi słowami Helmuta ciężko się nie zgodzić, przepisy perfidnie wymierzone w RBR przez FIA, Todt i spółka zrobią wszystko żeby podciąć im skrzydła, szkoda że nie byli tacy konsekwentni w innych przypadkach, czy to kanału F czy podwójnych dyfuzorów, no cóż ten sport nigdy nie był czysty i przejrzysty i nigdy nie będzie, takie F1 z bagienkiem w którym od czasu do czasu ktoś się tapla.

  • 14. agnesia96
    • 2011-06-29 14:04:02
    • *.adsl.inetia.pl

    To pewnie jakiś chwyt.Nie wierzę w to.Nawet jak GP Wielkiej Brytanii im nie wyjdzie i zajmą "złe" 5,6 miejsca,to od następnego znowu będą wygrywac.Niemniej bardzo by mnie cieszył ten spadek formy akurat w domowym wyścigu McL ;) Mam nadzieję,że inni zdołają to wykorzystac i nie spadną aż o tyle,a tym bardziej o więcej.

  • 15. dziarmol@biss
    • 2011-06-29 14:38:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A mnie cieszyłoby gdyby to inne zespoły dogoniły technologicznie Neweya a nie sztucznie ich spowalniać prze FIA. Smrodek czuć od tego ...czuje markiza...old spysa w tych machinacjach ;-))

  • 16. sliwa007
    • 2011-06-29 15:30:17
    • *.unknown.vectranet.pl

    13. jar188 Wiem że taki scenariusz jest mało realny ale nie niemozliwy. Prawdopodobnie strata do Red Bulla zmniejszy się, mam nadzieje że McLaren bedzie juz na ich poziomie. Mają chyba najsłabiej rozwinięty wydech z trzech czołowych teamów +planowane liczne poprawki, może będzie ciekawie.
    Szczerze mam już dość tego dziecinnego śmiechu Vettela po przekroczeniu linii mety...

  • 17. Jaro75
    • 2011-06-29 15:31:37
    • *.tktelekom.pl

    A mnie będą kosztowały mniej nerwów przy następnym wyścigu :))
    Mam nadzieję... :)

  • 18. pqo
    • 2011-06-29 15:45:13
    • *.multimo.pl

    RBR wprowadzi system "otwartej przepustnicy" przez cały wyścig, VET będzie musiał po prostu cisnąć sprzęgło ;] i problem rozwiązany.

  • 19. athelas
    • 2011-06-29 16:00:58
    • *.strong-pc.com

    18. To jest naprawdę dobre! Ale zaraz... Jeśli tak się da, to Newey już to wymyślił.

  • 20. kowal3r
    • 2011-06-29 17:12:23
    • *.kwidzyn.mm.pl

    18 tylko w bolidach F1 nie ma recznego(noznego) sprzegla tylko elektroniczne samo sie zalacza jak pociagna za lopatke zmiany biegow

    chociaz z drugiej strony moze kolejny przycisk na kierownicy (sic!)

  • 21. kowal3r
    • 2011-06-29 17:17:12
    • *.kwidzyn.mm.pl

    zapomnialem napisac

    Jezeli RBR straci 0,5 sek przy najlepiej skonstruowanym nadmuchu to wg to nie jest duzo inni moga stracic podobnie albo nawet wiecej bo RBR duzo nadrabia areodynamika i jezeli tak bedzie to Paluch bedzie pod koniec wyscigu 2 kierowce dublowal (moze przesadzam ale prawie to moze tak byc)

  • 22. RoyalFlesh F1
    • 2011-06-29 17:29:23
    • *.205.238.142

    JAKBY NIE BYŁO TO fERRARI ZYSKA NA TYM WSZYSTKIM. NIE MAJA WYDECHU TYPU RBR I RENAULT.

  • 23. seb_1746
    • 2011-06-29 17:32:50
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jasne a swistak siedzi i zawija w sreberka

  • 24. PiotrasLc
    • 2011-06-29 17:59:25
    • Blokada
    • *.205.33.11

    Ja sie nie martwie bo świetny Adrian Newey i tak zrobi swoje ze bedą Red Bulle i długo długo nic a potem moze Ferrari i Mclaren

  • 25. atoman
    • 2011-06-29 18:02:51
    • *.internetia.net.pl

    24. PiotrasLc
    Szkoda tylko, że Adriana Neweya kiedyś ludzie zapomną, a o Vettelu będą mówił, ze był mistrzem nad mistrzami.

  • 26. command_dos
    • 2011-06-29 18:42:30
    • *.victor.pl

    20. kowal3r - na youtube: watch?v=5Rsz4yW53aM&feature=related - nie ma sprzęgła... oczywiście, że nie, bo są dwa.

  • 27. Ananas
    • 2011-06-29 19:27:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak wyglądała sytuacja w klasyfikacji generalnej rok temu po ośmiu wyścigach:
    1 Lewis Hamilton 109 pkt
    2 Jenson Button 106
    3 Mark Webber 103
    4 Fernando Alonso 94
    5 Sebastian Vettel 90
    6 Nico Rosberg 74
    7 Robert Kubica 73
    8 Felipe Massa 67
    9 Michael Schumacher 34
    10 Adrian Sutil 23

    Tak wygląda w tym roku:
    1 Sebastian Vettel 186 pkt.
    2 Jenson Button 109
    3 Mark Webber 109
    4 Lewis Hamilton 97
    5 Fernando Alonso 87
    6 Felipe Massa 42
    7 Nico Rosberg 32
    8. Witalij Pietrow 31
    9. Nick Heidfeld 30
    10. Michael Schumacher 26

    Jak widać przyszły mistrz świata zajmował w poprzednim sezonie wtedy dopiero 5. miejsce, z tą różnicą, że tracił 19 pkt, a w obecnym sezonie kierowca sklasyfikowany na piątej pozycji traci 99 pkt.


  • 28. kowal3r
    • 2011-06-29 20:02:07
    • *.kwidzyn.mm.pl

    20 a sluchales co mowi Coulthard tego zprzegla uzywa sie tylko przy starcie przy zmianie biegow juz nie jest tak jakpisalem wczesniej ale mozliwe jest ze mozna go uzyc i wcisnac gaz do dechy zeby miec gazy wylotowe na wyzszym poziomie i dmuchac dyfuzor ale gdyby tak bylo to raczej nie pisali by ze straca 0,5sek na okrazeniu

  • 29. kowal3r
    • 2011-06-29 20:07:39
    • *.kwidzyn.mm.pl

    a tu masz filmik i wszystko pod nim wytlumaczone

    youtube.com/ watch?v=tQErOpNCshA&feature=related

  • 30. Gool
    • 2011-06-29 20:31:39
    • *.rtr.bait.pl

    Marko blefuje i jest to oczywiste. Konkurencja połknie haczyk i będzie pewniejsza siebie. Jak będzie ze stratą po zmianie zasad w wyścigu w GB to zobaczymy juz za niecały tydzień. Moim zdaniem wszystko pozostanie bez zmian.

  • 31. leo_
    • 2011-06-29 20:45:43
    • *.dynamic.chello.pl

    A Kubica w zeszłym roku w gorszym bolidzie miał więcej punktów niż teraz Pietrov i Heidfeld razem wzięci.

  • 32. dnb
    • 2011-06-29 20:49:18
    • *.219.45.73

    zasłona dymna i tyle żeby niby uśpić trochę konkurencje, pewnie i tak wiele się nie zmieni w czołówce, a choćby nawet to i tak pewnie coś wymyślą w RBR żeby być na topie.

  • 33. figo7
    • 2011-06-29 22:06:12
    • *.adsl.inetia.pl

    Pierdu Pierdu zachowują się jak dzieci ściema jak nie wiem co .

  • 34. adrianos
    • 2011-06-29 23:46:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taka sama ściema jak z testami przedsezonowymi McLarena. RBR będzie miało taką samą przewagę jak wcześniej, jak nie większą.

  • 35. Skoczek130
    • 2011-07-01 13:09:41
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @leo_ - widac więc, ile znaczy kierowca z najwyższej półki. pzdr :)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo