komentarze
  • 33. beltzaboob
    • 2011-04-09 20:22:29
    • *.play-internet.pl

    @27. R90 - jako że znam Cie trochę, zdziwiłem się. Nie pisz, że nazywając mnie "znafcom" nie wziąłeś pod uwagę, iż mogę poczuć się nieco urażony. Ale przyjąłem ostatnio zasadę, o której Ci napisałem w ostatnim akapicie i cieszę się, że finalnie możemy uznać sprawę za niebyłą.
    Co do argumentów historycznych, ta marka jest ikoną F1 ale nigdy nie uchroniło jej to przed degradacją. Nas ukształtował okres 2000-2004 ale przez 20 lat od 1979 nie byli w stanie stworzyć na tyle konkurencyjnego bolidu, żeby zdobyć majstra. Jeśli piszesz o budżecie, przy zakazie zimowych testów nijak nie są w stanie przełożyć kasy na zwycięstwo i po tym, jak trio Brown Byrn Schumacher pod dowództwem Todta opuścili zespół, jedynego majstra zdobyli dzięki talentowi zmotywowanego Fina i fuksowi. Potem już było tylko przeciętnie. Ludzie? Cóż, sam widzisz, że tych, którzy są twórcami ich ostatnich sukcesów, już nie ma a Ci, co ich zastąpili, nijak nie są w stanie utrzymać się w ścisłej czołówce. I niezaprzeczalny geniusz Fernando ich nie uratuje przed stopniową degradacją. Więc, jak widzisz, historia raczej pokazuje, że zespół ikona F1 wcale nie jest skazany na sukces.... Wręcz przeciwnie, cała historia od lat (Alfa Romeo 159, Mercedes w196, Maserati F250, Lotusy, Marchy, McLareny, Williamsy, Brabhamy, wreszcie Brawny i Red Bulle ) pokazuje nam, że zawsze bardzo ciężko było im zwyciężać mimo, że niezmiennie plasowali się gdzieś w okolicach pierwszej trójki.
    Pozdr!

  • 34. R90
    • 2011-04-09 20:30:27
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    No fakt niezaprzeczalny, jak Lauda odszedł to nie było juz tak różowo. Byl jeszcze Villneueve, ktory powalczyl czasem tym srednio udanym ferrari i po jego smierci dlugo nie bylo sukcesow, az do ery Schumachera. Mam pytanie. Napisales, ze znasz mnie troche. Moge wiedziec skad?

  • 35. beltzaboob
    • 2011-04-09 20:37:22
    • *.play-internet.pl

    Z tąd...nie jesteś "sezonowy kubicoman". Po prostu znam nick.

  • 36. beltzaboob
    • 2011-04-09 20:39:27
    • *.play-internet.pl

    A Giles był geniuszem....I nie pozwolili mu zdobyć majstra...

  • 37. beltzaboob
    • 2011-04-09 20:41:41
    • *.play-internet.pl

    #stąd;)))

  • 38. R90
    • 2011-04-09 20:43:39
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    Przyznam szczerze, ze ja to nie mam az takiej pamieci do nickow, chociaz Twoj pamietam bo jest charakterystyczny. Tak czy siak, przepraszam jeszcze raz, ze Cie obrazilem i poczules sie urazony, teraz wiem, ze tez nie jestes sezonowym kibicem.Pozdro

  • 39. R90
    • 2011-04-09 20:44:38
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    No wlasnie zwrocilem uwage na to 'z tad' ale nie wiedzialem, czy to ironia czy celowo napisane wiec udalem ze tego nie widzialem :P

  • 40. wariat133
    • 2011-04-09 20:52:48
    • *.szczecin.mm.pl

    do R90 -HEJ ej hola wyluzuj, nie jestem skory do obrażania jednak to zrobię bo R90 to zwykły troll -daj człowieku żyć innym na tym portalu, bo ziom plujesz jadem i z d..y strzelasz. Każdy ma swoje zdanie i je wypowiada tutaj, jeden składniej drugi mniej, a co o techniki w F1 to polecam http: //efjeden .tumblr.co m/ (bez spacji)
    autor w.w blogu opiera się na blogu Scarbsf1's który jest pewnym źródłem- a wiele komentarzy tu zawartych własnie powstaje po lekturze tych oto blogów więc od się od innych R90. W blogu efjeden jest dokładnie napisane po polskiemu co i jak z tymi skrzydłami, a na razie to mclaren tylko to skopiował w tym sezonie. pozdr. i pis wszystkim

  • 41. R90
    • 2011-04-09 21:00:16
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    40. Ty jestes Troll i nie zycze sobie takich komentarzy pod swoim adresem. Mylisz pojecia najwyrazniej internetowy napinaczu. Kolejny ktory pisze po 'polskiemu' <lol2>

  • 42. goral
    • 2011-04-09 21:03:23
    • *.star.net.pl

    Nawiazujac do dyskusji to w Ferrari sami przyzanli, ze stworzyli stosunkowo konserwatywna konstrukcjie, przynajmniej w porownaniu do konkurencji. Ich tempo w qvalu jest takie slabe, poniewaz maja problem z dogrzaniem opon (osiagaja prawidlowa temperature dopiero po kilku okrazeniach), dlatego tez w wyscigu nie traca juz tyle do czolowki. Niewatpliwie jednak brakuje im docisku ( stad prawdopodobnie problemy z oponami).

  • 43. Pampalini
    • 2011-04-09 21:03:41
    • *.nplay.net.pl

    Ja bym im radził, aby juz teraz raczej skupili swoją pracę na bolidzie przyszłorocznym. Co by nie robili, w tym sezonie i tak nic nie wygrają, chociaż chciałbym sie mylic

  • 44. goral
    • 2011-04-09 21:07:16
    • *.star.net.pl

    Kilka zespolow juz przerzucalo rozwoj bolidu na nastepny sezon i nie koniecznie wychodzilo im to na dobre. Nie wiem czy w nastepnym sezonie szykuja sie jakies radykalne zmiany (chyba jednak nie) to mimo wszystko powini znalezc zrodlo peoblemow jeszcze w tym sezonie.

  • 45. R90
    • 2011-04-09 21:09:50
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    Uważam, że trzeba im dać jeszcze szanse. Przed nami dopiero 2 wyscig. W ubiegłym roku tez na poczatku szło im kiepsko, pozniej od polowy sezonu bardzo zblizyli sie do Redbulla i skutecznie nawiazywali z nimi walke.

  • 46. konradosf1
    • 2011-04-09 21:14:07
    • *.opera-mini.net

    jak dla mnie ferrari robi dobrze ściągając z RBR. MCL zrobił tak i wyszli na tym dobrze. Prawda jest taka: lepiej zerżnąc z kogoś niż wymyśleć samemu

  • 47. lukaas67
    • 2011-04-09 21:24:04
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ferrari ma tyle kasy, ze mogliby materialy z marsa sciagac, ale im sie niechce, wola kopiowac

  • 48. noke54
    • 2011-04-09 21:30:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    46. konradosf1 to kopiowanie rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Plus- wiadomo, coś jest sprawdzone, przynosi korzyści, więc czemu nie spróbować wprowadzić tego u siebie. A minus jest taki, że to całe kopiowanie zajmuje trochę czasu (co widać było chociażby po f-duct Renault, Boullier przyznał, że zrobili go świetnie, ale ile zajęło im to czasu...), a w tym czasie konkurencja nie śpi- zwłaszcza czołowe zespoły. Moim zdaniem, jeżeli sam czegoś nie wymyślisz, zawsze będziesz krok do tyłu. Oczywiście łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, ale w F1 siedzą mądrzejsi ludzie od nas chyba wszystkich na tym forum.

  • 49. Arko123
    • 2011-04-09 21:36:46
    • *.opera-mini.net

    15.R90 ty tez zrobiłeś błąd ortograficzny, więc na temat błędów sie nie wypowiadaj. A reszta twoich wypocin jest niewiele wiecej warta...

  • 50. konradosf1
    • 2011-04-09 21:41:20
    • *.opera-mini.net

    48. noke54 z ostatnim zdaniem zgadzam się szczególnie :) jednak biorąc pod uwagę fakt że przez cały sezon pojawiają się 2 może 3 innowacje to chyba skopiowanie ich mimo iż pracochłonne to jednak pożyteczne.

  • 51. R90
    • 2011-04-09 21:47:41
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    49. Gdzie zrobilem?

  • 52. Radek005a
    • 2011-04-09 21:58:32
    • *.swidnica.mm.pl

    51. Może chodzi mu o to ,że nie dajesz ogonków do liter tam, gdzie powinny być itp.

  • 53. noke54
    • 2011-04-09 21:59:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    50. konradosf1 nad tym, że kopiowanie niektórych rozwiązań jest pożyteczne, to nawet nie ma co dyskutować. Chodzi mi raczej o to, że jak już któryś z zespołów coś takiego wymyśli, to ma zagwarantowaną połowę sukcesu. Dwa lata temu Brawn GP wygrał oba mistrzostwa w dużej mierze dzięki podwójnemu dyfuzorowi, rok temu McLaren długo utrzymywał się w czołówce dzięki f-duct (a korzyści z jego posiadania było wg mnie najbardziej widoczne podczas GP Chin). Tak samo jest teraz z Red Bullem i ich elastycznym skrzydłem.

  • 54. MaMuT
    • 2011-04-09 22:08:36
    • *.adsl.inetia.pl

    Problemem Ferrari jest brak odwagi w projektowaniu. W przeciwieństwie do MCL gdzie chłopaki poszli na hardkora i mało klapy nie zrobili ale jeśli w miesiac Srebrne strzały znalazły 1.5 sek to 0,2 sek będzie na Europę całkiem realne. Ferrari zbyt tendencyjnie i grzecznie podchodzi do projektowania. Gdyby Robertowi nic się nie stało to w 2012 nosiłby czerwone wdzianko ze znaczkiem shella i dźwignął by to całe bunga bunga.

  • 55. R90
    • 2011-04-09 22:10:45
    • Blokada
    • *.v46.interkam.pl

    Brak znaków diakrytycznych nie jest dużym błędem, wątpię żeby był to błąd ortograficzny. Czasem z pośpiechu nie piszę ą ę ś itp.

  • 56. noke54
    • 2011-04-09 22:14:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co do samej budowy przedniego skrzydła, to u Red Bulla np widać pełno większych i mniejszych elementów, które pewnie poprawiają przepływ powietrza itd. Jak dla mnie- mistrzostwo świata. Lotus Renault idzie chyba w tym samym kierunku, bo budowa przedniego skrzydła jest bardzo podobna. Natomiast jeżeli chodzi o Ferrari, to tak optycznie ten przedni spojler jest bardzo ubogi. Nawet mam wrażenie, że niewiele się zmienił w porównaniu z ubiegłym rokiem. Może tutaj powinni też coś zmienić, bo aż nie chce mi się wierzyć, że obecnej konstrukcji skrzydła nie dałoby się ulepszyć. Ale to tylko takie moje gdybanie.

  • 57. Krokiet
    • 2011-04-09 22:42:25
    • *.182.74.93.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    jak dla mnie to faktycznie SF jest w tym sezonie ciut w plecy, ale pokazali w zeszłym, że potrafią nadgonić.... więc poczekajmy jeszcze z ocenami

    a co do samego "giętkiego" przedniego skrzydła... ciekawe, która z pozostałych ekip (zakładając, że ma je tylko RBR) wprowadzi takie rozwiązanie pierwsza, np przed SF...
    I na koniec... nie czytam innych portali o F1 (bo nie mam na to czasu po prostu), więc jakby ktoś mógł napisać trochę więcej o tym, że McL to już wprowadził (lub podesłać linka), to byłbym wdzięczny i nie chodzi mi o komentarz pod artykułem:)

  • 58. nolte
    • 2011-04-09 23:22:41
    • *.acn.waw.pl

    F1 dzieli się w wymiarze technologicznym na Newey'a i bandę zrzynaczy, którzy mydlą oczy pseudowynalazkami (patrz wydech McLaren'a). Na szczęście jest jeszcze Renault z mimo wszystko rewelacyjnym f-duct (2010) i wydechem (2011).

  • 59. adrianos
    • 2011-04-10 00:27:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    58.nolte
    Przecież f-duct to pomysł McLarena, chyba, że czegoś nie wiem.

  • 60. karol
    • 2011-04-10 07:14:34
    • *.kotun.arxnet.pl

    wyluzujcie trochę z tym konserwatyzmem Ferrari,odkształcające się wraz ze zmianą prędkości elementy aero,to oni z powodzeniem stosują w swoich autkach "cywilnych",więc temat znają,tu chodzi o podejście do przepisów(patrz wypowiedż Brawna)

  • 61. pawel91
    • 2011-04-10 09:13:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    RoyalFlesh F1, chłopie zamknij się już. I reszta też. Czepiacie się R90, a chłopak ma jebaną rację.
    Pozdro dla inteligentnych.

  • 62. wariat133
    • 2011-04-10 09:46:39
    • *.szczecin.mm.pl

    Ja lubię jak dyskusja jest konstruktywna i wnosi coś do tematu, a nie obrzucamy się błotem jak bydło wiadomo skąd. Zresztą zaraz jest wyścig więc kibicujmy swoim faworytom. Jeszcze raz pis wszystkim.

  • 63. Gizu007
    • 2011-04-10 16:48:37
    • *.glw-bng-011.adsl.virginmedia.net

    Nie zdziwie sie jak sie okarze ze to caly nos sie lekko ugina a nie skrzydlo. FIA moze sobie testowac samo skrzydlo a tak naprawde to uginanaie dziala dopiero gdy nos jest na bolidzie.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo