Ferrari pracuje nad "giętkim" przednim skrzydłem
Zespół Ferrari potwierdził, że pracuje już nad rozwiązaniem umożliwiającym „uginanie się” przedniego skrzydła w trakcie kwalifikacji i wyścigu, a które przechodzi testy FIA.„Zagłębiamy się mocniej w rozwój przednich skrzydeł i wkrótce zrobimy ‘uginające się’ przednie skrzydło” mówił w sobotę w Kuala Lumpur Aldo Costa, dyrektor techniczny Scuderii.
Nico więcej światła na całą sprawę związaną z ‘uginającymi się’ skrzydłami rzucił Ross Brawn, szef zespołu Mercedes, który stwierdził że większość ekip prawdopodobnie oczekiwała, że nowe, zaostrzone w trakcie zimy testy giętkości skrzydła przeprowadzane przez FIA rozwiążą ten problem. Wygląda jednak, że nie do końca tak się stało.
„Test (giętkości) został zmieniony w zimie” mówił Brawn. „Uważam, że część z nas uznała, że nowy test wychwyci wszystko. Ze względu na jego zmianę w zimie nie drążyliśmy tego tematu. Red Bull pokazał jednak, że można zastosować rozwiązanie, które nadal jest w pełni legalne i że można z niego czerpać korzyści.”
Zdaniem Brawna istnieją dwie możliwości: albo FIA poprawi swoje testy, albo zespoły będą musiały skopiować rozwiązanie Red Bulla.
komentarze
1. beltzaboob
I tak będą się borykać z brakiem docisku z tył. Za konserwatywnie rozwiązali tylne zawieszenie i nie będą w stanie zniwelować straty w docisku spowodowanej zakazem stosowania podwójnych dyfuzorów. Ale mogę się mylić.
2. lania01
Byle do przodu. Pozdrów. SF
3. R90
Normalnie jak czasem czytam te posty to śmiać mi się chce, ile tutaj inżynierów mechaników mamy którzy pokończyli najlepsze politechniki na świecie. Zadam pytanie. Czy masz adekwatne wykształcenie, aby wypowiadac się, że spodob zaprojektowania ich zawieszenia nie pozwoli na zniwelowanie strat w docisku? Ja Ci powiem, ze studiuje nauki ścisłe ale niezwiazane z samochodami, więc nie wypowiadam sie az tak dogłebnie.
4. R90
Dodam, ze sporo osob wertuje inne fora o F1 i naczyta sie głupot które piszą tam 'znafy' i później tutaj próbują zabłysnąć
5. maziboss
r90 nie wiesz ze Polacy to w 98% "znafcy" we wszystkich dziedzinach ? :)
6. R90
Co do Ferrari to zaczyna się gorączkowe kopiowanie innowacji podpatrzonych u rywali. Ich tegoroczny bolid nie posiada własnych kreatywnych rozwiązań takich jak ma Mclaren czy Renault i na dodatek muszą teraz walczyc z Renault bo RB i Mac są poza ich zasiegiem. Ale jeszcze ich nie skreslam, bo w tamtym roku tez mieli średni poczatek sezonu, pozniej od polowy sezonu zrobili duze postepy i dogonili redbula. W koncu to marka z historia, prestiżem, duzym budzetem, dobra kadra techniczna oraz maja jednego z najlepszych kierowcow w stawce
7. Polak477
Zwłaszcza, że akurat zawieszenie Ferrari zmieniło. Co prawda na starej podstawie, ale zmieniło, więc nie jest to konserwatywne rozwiązanie. Uginające skrzydło było w poprzednim bolidzie Ferrari, więc spokojnie w Ferrari wiedzą jak zrobić to tak, by nie było problemów z tyłem.
8. R90
maziboss.
Była era Małysza to mieliśmy 'znafcow' od nart, smarów i kombinezonow. Teraz przyszla pora na F1 ;]
9. Niespokojny
Obawiam się, że w RB7 nie ma elastycznego skrzydła, tylko coś (z góry uprzedzam, że jestem cienki w techniczne klocki), co sprawia taki efekt. Dlatego skrzydła RB7 przechodzą testy FIA. Będą jaja, jak Ferrarki wstawią swoje skrzydełka, a FIA je odrzuci po teście. Dobrze by było, gdyby w końcu dowiedzieli się, jak to jest zrobione.
..., a może to być (!patrz wyżej w nawiasie) kwestia odpowiedniego zawieszenia i płynnego balansu bolidu ??? -chodzi mi oczywiście o ten efekt 'uginającego skrzydła'. (wybaczcie, jeżeli bzdury piszę).
10. Polak477
Przed "konserwatywne" miało być "tak". A nie jest dlatego, że musieli je bardzo zmienić, żeby zastosować to zawieszenie w "starej" formie. Zrobili te modyfikacje tak, aby nie wpływało ono bardzo na aerodynamikę nie kopiując tego zawieszenia co ma RBR.
11. RoyalFlesh F1
6. R90
Czepiasz sie goscia beltzaboob że pisze o konserwatywnym podejsciu Ferrari. I piszesz o tym co beltzaboob w 6. R90 . hahhahahaha. Napisze ci tak jak ty w poscie 3. Jak nie masz wykształcenia na ten temat to sie nie wypowiadaj.
A ja widze że ty tez jestes wielki znawca Polaków.
12. R90
11. RoyalFlesh F1
Chyba kolego czytanie ze zrozumieniem u Ciebie kuleje. Gdzie ja odnosze sie do jakiegos konserwatywnego podejscia przy projektowaniu zawieszenia w poscie numer 6? Tresc zawarta w tym poscie nie wymaga jakiegos fachowego wyksztalcenia skoro napisalem tylko jakies spostrzezenia, bez zaglebiania sie w techniczne szczegoly?
13. RoyalFlesh F1
12. R90
,,Ich tegoroczny bolid nie posiada własnych kreatywnych rozwiązań takich jak ma Mclaren czy Renault" czyli jest konserwatywny!!!!!!!!!! A wogole z kąd ty wiesz czy nie mają jakiś własnych rozwiązań??? Masz do tego odpowiednie wyksztalcenie???
14. modafi
12. R90 kolego wyluzuj trochę. zachowujesz się jakbyś dawno dziewczyny nie zaliczył...
15. R90
Napewno lepsze niż Twoje. I jak juz chcesz dyskutować to wiedz, że takie słowa jak ''z kąd'' nie istnieje, pora na powrót do podstawówki.
16. R90
14. Rozbawiłeś mnie kolego. Mów o sobie, ze dawno dziewczyny nie zaliczyles. Po prostu jak napisalem powyzej trzeba trzymac poziom a nie wydurniac sie z jakimis niesprawdzonymi teoriami
17. lukaas67
aj aj, kiedy ferrari wreszcie obierze wlasna droge...
18. RoyalFlesh F1
15. R90
Prezydent wali byki to ja tez mogę. A po drugie widzę że nie umiesz odpowiadać na trudne pytania. Dziwny z ciebie człowiek taki wykształcony, wywyższający sie, straznik teksasu portalowego. Ja sie pytam co taki szlachcic robi na tym forum.
19. R90
To może Ty wiesz jakie ferrari mialo własne innowacyjne rozwiązania, takie jak np. wydech w Renault czy wloty Mclarena albo podwójna podłoga w STR, którą już kiedys w latach 90 ktos zastosowal? Ja sobie nie przypominam, zeby bylo glosno o ferrari jakos teraz za sprawa jakiejs nowinki. Albo może mają, ale raczej nieudolną patrząc po ich wynikach
20. swistak256
R90 napisał "innowacyjne rozwiązania, takie jak np. wydech w Renault czy wloty Mclarena albo podwójna podłoga w STR" oraz "Albo może mają, ale raczej nieudolną patrząc po ich wynikach"
No tak, rzeczywiście Ferrari wącha spaliny STR, przypominam, że Ferrari ma obecnie 3 najlepszy samochód więc nie mów, że nie mają nic innowacyjnego ;)
21. RoyalFlesh F1
19. R90
Twoje wypowiedzi.
,,Czy masz adekwatne wykształcenie, aby wypowiadac się, że spodob zaprojektowania ich zawieszenia nie pozwoli na zniwelowanie strat w docisku?,, To ja sie ciebie pytam czy masz adekwatne wykształcenie by sodzić że Ferrari wszystko kopijuje.
Po drugie ,,I jak juz chcesz dyskutować to wiedz, że takie słowa jak ''z kąd'' nie istnieje, pora na powrót do podstawówki." i w pierwszym swoim poscie napisałeś ,,spodob". I co wybierzesz sie teraz do podstawówki???
22. R90
swistak256. No chyba po takim zespole jak ferrari oczekuje sie zeby walczyl w bardzo scislej czolowce a tak sie sklada ze nie do konca jestem przekonany aby byli ta 3 sila w stawce, jak juz to na rowni z Renault. Trzeba wziac fakt pod uwage, ze kierowcy LRGP nie wyciskaja 100% potencjalu samochodu, porownujac zeszloroczne wyniki pietrowa i Roberta.
21. RoyalFlesh F1. A ja Ci powiem, ze do tego nie jest potrzebne wyksztalcenie tylko spostrzegawczosc i czytanie nowinek technicznych. Zapewniam Cie ze na obcojezycznych portalach jest tego duzo. Co do mojego napisania ''spodob'' to tylko literowka, ze wzgledu na to ze litera d znajduje sie kolo litery s na klawiaturze. U ciebie nie mozna mowic o literowce ;]
23. beltzaboob
@3. R90-tak sobie tylko dywagowałem. Podkreśliłem, że mogę się mylić. F1 pasjonuje mnie mniej więcej od czasów, kiedy Ty byłeś we wczesnej podstawówce (wnioskuję jako, że jesteś studentem)a swoją opinię opieram na tym, co twierdzi ekspert tech. F1 Racing. Sam jestem za cienki, ale Pat się trochę zna. Jak mniemam, nie czytujesz....
Nigdy nie byłem specem od skoków i nart.
Wreszcie mam prawo do swojego zdania tym bardziej, że nie wygłaszam go z pozycji autorytetu.
Poza tym in finis powtórzyłeś to, co napisałem więc sam widzisz, że są to fakty ogólnie znane wszystkim względnie zainteresowanym tym sportem i nie trzeba być inż, żeby wiedzieć, co mówią fachowcy. Natomiast trzeba znać podstawowe zasady erystyki, żeby dyskutować. Ty zarzuciłeś mi brak kompetencji tylko po to, żeby przyznać mi rację. Gratuluję konsekwencji.
Umysł ścisły nie powinien mieć problemów z logiką językową.
Ja natomiast, jako że trochę się tym profesjonalnie interesuję, pozwolę sobie nie komentować Twoich "historycznych"argumentów przemawiających za SF, bo są po prostu śmieszne.
Wreszcie na koniec dodam, że moje posty adresuję do ludzi nieco bardziej zorientowanych w realiach tego forum jak choćby@RoyalFlesh (pozdr!) F1i przestrzegających pewnych elementarnych zasad kultury i wzajemnego szacunku miedzy pasjonatami tego samego sportu. I zasad tych zwykliśmy przestrzegać mimo różnicy zdań. Poddaję Ci to do przemyślenia.
Pozdrawiam!
24. bacardi2
Ja akurat w pełni zgadzam się z R90. Po dalszych postach widać że "trafił w sedno".
25. profesor
The Truth Is Out There....
26. RoyalFlesh F1
R90
A ja Ci powiem, ze do tego nie jest potrzebne wyksztalcenie tylko spostrzegawczosc i czytanie nowinek technicznych. Zapewniam Cie ze na obcojezycznych portalach jest tego duzo.
Twój post
,,Dodam, ze sporo osob wertuje inne fora o F1 i naczyta sie głupot które piszą tam 'znafy' i później tutaj próbują zabłysnąć"
Człowieku co post zaprzeczasz temu co wczesniej napisałeś.
,,Co do mojego napisania ''spodob'' to tylko literowka, ze wzgledu na to ze litera d znajduje sie kolo litery s" Ja tez ci napisze że litera z znajduje sie koło s.
,,Ci powiem, ze studiuje nauki ścisłe ale niezwiazane z samochodami, więc nie wypowiadam sie az tak dogłebnie" Ale dzieki histori w szkole stawiasz ferrari na 1 miejscu. hhahahahaha.
Co post to jakies banialuki.
27. R90
23. Nie miałem zamiaru Cie obrazac, jesli poczules sie urazony to pozostaje mi tylko przeprosic. Ja tez nie uwazam sie za autorytet, podobnie jak Ty juz troche czasu interesuje sie ogolnie pojetą motoryzacją oraz wyscigami, jednak powtarzam, nie jestem specem ani też takim który zaslyszał coś gdzieś i klepie żeby zaimponować. Co do historycznych argumentow o SF, to napisałem tylko, ze jest to marka z historia, skoro startuje nieprzerwanie od 1950 roku. Nie wiem o co
Ci chodzilo z tym..
28. R90
RoyalFlesh F1. Masz naprawde jakies problemy z interpretowaniem pewnych rzeczy. Co z tego ze czytam jakies inne portale? Czy pisze tutaj o rzeczach ktore tam pisza, czesto nieprawdziwe? Nie.
29. RoyalFlesh F1
R90
Ty to sam nie rozumiesz co piszesz.
,,No chyba po takim zespole jak ferrari oczekuje sie zeby walczyl w bardzo scislej czolowce"
,,napisałem tylko, ze jest to marka z historia"
30. RoyalFlesh F1
Juz nic nie bede pisał. Szkoda na ciebie czasu
31. R90
No bo takie sa oczekiwania, chyba nikt nie ma oczekiwań wobec nich takich jakich wobec HRT, zeby sie zakwalifikowc do wyscigu na ostatnich pozycjach, prawda? Ja sam oczekiwałem od nich, ze beda sie bić z redbulem jak rowny z rownym, a niestety sa takze za mclarenem i czasem lekko za Renault. Rozumiem co pisze, w przeciwienstwie do ciebie
32. R90
Milo, ze nie bedziesz pisal. Skonczyly Ci sie argumenty widocznie, ktore mialy niby pokazac, ze nie wiem o czym pisze.
33. beltzaboob
@27. R90 - jako że znam Cie trochę, zdziwiłem się. Nie pisz, że nazywając mnie "znafcom" nie wziąłeś pod uwagę, iż mogę poczuć się nieco urażony. Ale przyjąłem ostatnio zasadę, o której Ci napisałem w ostatnim akapicie i cieszę się, że finalnie możemy uznać sprawę za niebyłą.
Co do argumentów historycznych, ta marka jest ikoną F1 ale nigdy nie uchroniło jej to przed degradacją. Nas ukształtował okres 2000-2004 ale przez 20 lat od 1979 nie byli w stanie stworzyć na tyle konkurencyjnego bolidu, żeby zdobyć majstra. Jeśli piszesz o budżecie, przy zakazie zimowych testów nijak nie są w stanie przełożyć kasy na zwycięstwo i po tym, jak trio Brown Byrn Schumacher pod dowództwem Todta opuścili zespół, jedynego majstra zdobyli dzięki talentowi zmotywowanego Fina i fuksowi. Potem już było tylko przeciętnie. Ludzie? Cóż, sam widzisz, że tych, którzy są twórcami ich ostatnich sukcesów, już nie ma a Ci, co ich zastąpili, nijak nie są w stanie utrzymać się w ścisłej czołówce. I niezaprzeczalny geniusz Fernando ich nie uratuje przed stopniową degradacją. Więc, jak widzisz, historia raczej pokazuje, że zespół ikona F1 wcale nie jest skazany na sukces.... Wręcz przeciwnie, cała historia od lat (Alfa Romeo 159, Mercedes w196, Maserati F250, Lotusy, Marchy, McLareny, Williamsy, Brabhamy, wreszcie Brawny i Red Bulle ) pokazuje nam, że zawsze bardzo ciężko było im zwyciężać mimo, że niezmiennie plasowali się gdzieś w okolicach pierwszej trójki.
Pozdr!
34. R90
No fakt niezaprzeczalny, jak Lauda odszedł to nie było juz tak różowo. Byl jeszcze Villneueve, ktory powalczyl czasem tym srednio udanym ferrari i po jego smierci dlugo nie bylo sukcesow, az do ery Schumachera. Mam pytanie. Napisales, ze znasz mnie troche. Moge wiedziec skad?
35. beltzaboob
Z tąd...nie jesteś "sezonowy kubicoman". Po prostu znam nick.
36. beltzaboob
A Giles był geniuszem....I nie pozwolili mu zdobyć majstra...
37. beltzaboob
#stąd;)))
38. R90
Przyznam szczerze, ze ja to nie mam az takiej pamieci do nickow, chociaz Twoj pamietam bo jest charakterystyczny. Tak czy siak, przepraszam jeszcze raz, ze Cie obrazilem i poczules sie urazony, teraz wiem, ze tez nie jestes sezonowym kibicem.Pozdro
39. R90
No wlasnie zwrocilem uwage na to 'z tad' ale nie wiedzialem, czy to ironia czy celowo napisane wiec udalem ze tego nie widzialem :P
40. wariat133
do R90 -HEJ ej hola wyluzuj, nie jestem skory do obrażania jednak to zrobię bo R90 to zwykły troll -daj człowieku żyć innym na tym portalu, bo ziom plujesz jadem i z d..y strzelasz. Każdy ma swoje zdanie i je wypowiada tutaj, jeden składniej drugi mniej, a co o techniki w F1 to polecam http: //efjeden .tumblr.co m/ (bez spacji)
autor w.w blogu opiera się na blogu Scarbsf1's który jest pewnym źródłem- a wiele komentarzy tu zawartych własnie powstaje po lekturze tych oto blogów więc od się od innych R90. W blogu efjeden jest dokładnie napisane po polskiemu co i jak z tymi skrzydłami, a na razie to mclaren tylko to skopiował w tym sezonie. pozdr. i pis wszystkim
41. R90
40. Ty jestes Troll i nie zycze sobie takich komentarzy pod swoim adresem. Mylisz pojecia najwyrazniej internetowy napinaczu. Kolejny ktory pisze po 'polskiemu' <lol2>
42. goral
Nawiazujac do dyskusji to w Ferrari sami przyzanli, ze stworzyli stosunkowo konserwatywna konstrukcjie, przynajmniej w porownaniu do konkurencji. Ich tempo w qvalu jest takie slabe, poniewaz maja problem z dogrzaniem opon (osiagaja prawidlowa temperature dopiero po kilku okrazeniach), dlatego tez w wyscigu nie traca juz tyle do czolowki. Niewatpliwie jednak brakuje im docisku ( stad prawdopodobnie problemy z oponami).
43. Pampalini
Ja bym im radził, aby juz teraz raczej skupili swoją pracę na bolidzie przyszłorocznym. Co by nie robili, w tym sezonie i tak nic nie wygrają, chociaż chciałbym sie mylic
44. goral
Kilka zespolow juz przerzucalo rozwoj bolidu na nastepny sezon i nie koniecznie wychodzilo im to na dobre. Nie wiem czy w nastepnym sezonie szykuja sie jakies radykalne zmiany (chyba jednak nie) to mimo wszystko powini znalezc zrodlo peoblemow jeszcze w tym sezonie.
45. R90
Uważam, że trzeba im dać jeszcze szanse. Przed nami dopiero 2 wyscig. W ubiegłym roku tez na poczatku szło im kiepsko, pozniej od polowy sezonu bardzo zblizyli sie do Redbulla i skutecznie nawiazywali z nimi walke.
46. konradosf1
jak dla mnie ferrari robi dobrze ściągając z RBR. MCL zrobił tak i wyszli na tym dobrze. Prawda jest taka: lepiej zerżnąc z kogoś niż wymyśleć samemu
47. lukaas67
ferrari ma tyle kasy, ze mogliby materialy z marsa sciagac, ale im sie niechce, wola kopiowac
48. noke54
46. konradosf1 to kopiowanie rozwiązań ma swoje plusy i minusy. Plus- wiadomo, coś jest sprawdzone, przynosi korzyści, więc czemu nie spróbować wprowadzić tego u siebie. A minus jest taki, że to całe kopiowanie zajmuje trochę czasu (co widać było chociażby po f-duct Renault, Boullier przyznał, że zrobili go świetnie, ale ile zajęło im to czasu...), a w tym czasie konkurencja nie śpi- zwłaszcza czołowe zespoły. Moim zdaniem, jeżeli sam czegoś nie wymyślisz, zawsze będziesz krok do tyłu. Oczywiście łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, ale w F1 siedzą mądrzejsi ludzie od nas chyba wszystkich na tym forum.
49. Arko123
15.R90 ty tez zrobiłeś błąd ortograficzny, więc na temat błędów sie nie wypowiadaj. A reszta twoich wypocin jest niewiele wiecej warta...
50. konradosf1
48. noke54 z ostatnim zdaniem zgadzam się szczególnie :) jednak biorąc pod uwagę fakt że przez cały sezon pojawiają się 2 może 3 innowacje to chyba skopiowanie ich mimo iż pracochłonne to jednak pożyteczne.
51. R90
49. Gdzie zrobilem?
52. Radek005a
51. Może chodzi mu o to ,że nie dajesz ogonków do liter tam, gdzie powinny być itp.
53. noke54
50. konradosf1 nad tym, że kopiowanie niektórych rozwiązań jest pożyteczne, to nawet nie ma co dyskutować. Chodzi mi raczej o to, że jak już któryś z zespołów coś takiego wymyśli, to ma zagwarantowaną połowę sukcesu. Dwa lata temu Brawn GP wygrał oba mistrzostwa w dużej mierze dzięki podwójnemu dyfuzorowi, rok temu McLaren długo utrzymywał się w czołówce dzięki f-duct (a korzyści z jego posiadania było wg mnie najbardziej widoczne podczas GP Chin). Tak samo jest teraz z Red Bullem i ich elastycznym skrzydłem.
54. MaMuT
Problemem Ferrari jest brak odwagi w projektowaniu. W przeciwieństwie do MCL gdzie chłopaki poszli na hardkora i mało klapy nie zrobili ale jeśli w miesiac Srebrne strzały znalazły 1.5 sek to 0,2 sek będzie na Europę całkiem realne. Ferrari zbyt tendencyjnie i grzecznie podchodzi do projektowania. Gdyby Robertowi nic się nie stało to w 2012 nosiłby czerwone wdzianko ze znaczkiem shella i dźwignął by to całe bunga bunga.
55. R90
Brak znaków diakrytycznych nie jest dużym błędem, wątpię żeby był to błąd ortograficzny. Czasem z pośpiechu nie piszę ą ę ś itp.
56. noke54
A co do samej budowy przedniego skrzydła, to u Red Bulla np widać pełno większych i mniejszych elementów, które pewnie poprawiają przepływ powietrza itd. Jak dla mnie- mistrzostwo świata. Lotus Renault idzie chyba w tym samym kierunku, bo budowa przedniego skrzydła jest bardzo podobna. Natomiast jeżeli chodzi o Ferrari, to tak optycznie ten przedni spojler jest bardzo ubogi. Nawet mam wrażenie, że niewiele się zmienił w porównaniu z ubiegłym rokiem. Może tutaj powinni też coś zmienić, bo aż nie chce mi się wierzyć, że obecnej konstrukcji skrzydła nie dałoby się ulepszyć. Ale to tylko takie moje gdybanie.
57. Krokiet
jak dla mnie to faktycznie SF jest w tym sezonie ciut w plecy, ale pokazali w zeszłym, że potrafią nadgonić.... więc poczekajmy jeszcze z ocenami
a co do samego "giętkiego" przedniego skrzydła... ciekawe, która z pozostałych ekip (zakładając, że ma je tylko RBR) wprowadzi takie rozwiązanie pierwsza, np przed SF...
I na koniec... nie czytam innych portali o F1 (bo nie mam na to czasu po prostu), więc jakby ktoś mógł napisać trochę więcej o tym, że McL to już wprowadził (lub podesłać linka), to byłbym wdzięczny i nie chodzi mi o komentarz pod artykułem:)
58. nolte
F1 dzieli się w wymiarze technologicznym na Newey'a i bandę zrzynaczy, którzy mydlą oczy pseudowynalazkami (patrz wydech McLaren'a). Na szczęście jest jeszcze Renault z mimo wszystko rewelacyjnym f-duct (2010) i wydechem (2011).
59. adrianos
58.nolte
Przecież f-duct to pomysł McLarena, chyba, że czegoś nie wiem.
60. karol
wyluzujcie trochę z tym konserwatyzmem Ferrari,odkształcające się wraz ze zmianą prędkości elementy aero,to oni z powodzeniem stosują w swoich autkach "cywilnych",więc temat znają,tu chodzi o podejście do przepisów(patrz wypowiedż Brawna)
61. pawel91
RoyalFlesh F1, chłopie zamknij się już. I reszta też. Czepiacie się R90, a chłopak ma jebaną rację.
Pozdro dla inteligentnych.
62. wariat133
Ja lubię jak dyskusja jest konstruktywna i wnosi coś do tematu, a nie obrzucamy się błotem jak bydło wiadomo skąd. Zresztą zaraz jest wyścig więc kibicujmy swoim faworytom. Jeszcze raz pis wszystkim.
63. Gizu007
Nie zdziwie sie jak sie okarze ze to caly nos sie lekko ugina a nie skrzydlo. FIA moze sobie testowac samo skrzydlo a tak naprawde to uginanaie dziala dopiero gdy nos jest na bolidzie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz