Brawn: strategie raczej na 3 postoje
Ross Brawn przewiduje, że w zbliżającym się sezonie najbardziej efektywną strategią będzie ta zakładająca trzy wizyty na pit lane. Szef Mercedesa uważa, że strategia na cztery postoje nie przyniesie korzyści czasowej, jednak ostatecznie wszystko będzie zależało od toru, na jakim walczyć będą kierowcy.„Jeżeli zrobisz 4 pit stopy to prawdopodobnie zbyt mocno zużywałeś swoje opony, będzie dość trudno nadrobić czas rekompensujący dodatkowy pit stop” – stwierdził dla gazety Melbourne Age.
„Wszystko zależy też od toru, niektóre obiekty mają dłuższe pit lane inne krótsze. Wszystko zależy też od okoliczności, jeżeli czyjś model pokazuje, że jazda na 4 postoje jest szybsza niż na 3, i będzie on w stanie cały czas jechać z maksymalną prędkością jaką daje bolid być może zobaczymy też wyścigi ze strategiami na 4 postoje”.
komentarze
1. atomic
mam nadzieje ,że LR będzie miało więcej "szczęścia" na pit-stopach.
2. pz0
Ja się tam nie znam, ale bolidy zostaną dograne do opon i w drugiej części sezonu będą to nie 3-4 postoje, ale raczej 2-3, a może nawet trafią się tacy którzy obskoczą cały wyścig na dwóch kompletach.
3. sliwa007
Według mnie wieksza liczba pit-stopów to kolejny atut Red Bulla, jakos mało błędów popełniaja przy zmianie opon...
4. michalv8
Taa... Przed sezonem też straszyli że 3 pitstopy to będzie minimum a okazało się że tylko przy zmiennych warunkach albo nowych torach(część toru w kanadzie, GP Korei) kierowcy mieli problem ze zużywającymi się oponami(nie mówię tu o odosobnionych przypadkach) a tak to 1-2, rzadko 3 starczyły.
5. baddog
to teraz mam pytanie... czy zespoły beda mialy wiecej opon na caly weeeknd? czy pod czas wyscigu beda jezdzic na zurzytych oponach z trenigów?
6. Sasilton
4planowane pitstopy torobił chyba tylko schumi w francji w czasach gdyferraribyło nie pokonane :D
7. mattimek
5. baddog
nie będą urzywać zurzytych opon bo będą urzywać niezurzyte. urzyj wyobraźni!
nie wiem w której jesteś klasie, ale ortografię powinieneś już nieco znać!
8. Lewy_89
@ 7. mattimek - piękna wypowiedź, nie ma co. Razi w oczy ale może baddog się w końcu nauczy jak się to pisze :D
9. baddog
7. czepiles sie mojej ortografii.... a dales bezsensowna odpowiedz(.czyt. zadnej )..tylko pomysl, w koncu beda tych opon miec tyle samo przez weekend a opony beda sie mocno zuzywac - na treningach no i w wyscigu, to mysle ze powinni miec chociaz o 2 komplety wiecej na caly weekend gdyz jeszcze tak bedzie ze w wysciugu beda zakladac juz uzywane opony...
10. xnowack
9. baddog
a czy czasem nie jest tak, że zespoły otrzymują od pirelli 11 kompletów mieszanek na weekend wyścigowy, a ich sprawa ile kompletów zaoszczędzą na kwalifikacje i wyścig ? pewnie odliczając mieszankę przejściową i na mokrą nawierzchnię zostaje 9 kompletów. Wydaje mi się, że zaoszczędzenie 3-5 kompletów na wyścig nie powinno stanowić problemu, zwłaszcza, że jest temat na tym forum o dodatkowym komplecie gum na wybrane GP.
Prosiłbym o sprostowanie mnie, bo nie jestem tego do końca pewien.
11. miki26
Teraz ma byc ponoc 14 komplerow opon na bolid.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz