Kierowcy chcą zmian
Zmiany zaproponowane przez kierowców dotyczące sposobu używania tylnego skrzydła nie zyskały pełnego poparcia wśród zespołów.Zmiana ta nie zyskała jednak jednomyślnego poparcia wśród ekip. Jak podaje fińskie źródło ekipa Red Bulla poprała wniosek, podczas gdy Ferrari było jemu przeciwne.
„Dostrzegamy okazję do zrobienia czegoś teraz, aby nie rozmawiać o czymś [wypadku] po fakcie” mówił Heikki Kovalainen z Team Lotus.
Inną obawą kierowców F1 mają być właściwości opon deszczowych. „Większość kierowców zgadza się, że musimy poprawić przyczepność” miał powiedzieć Felipe Massa dla El Mundo. „Jeżeli będziemy mieli Grand Prix takie jak w Korei w ubiegłym roku, będzie ciężko rozegrać wyścig.”
komentarze
1. michal669
Tak, kierowca chce jeździć bolidem, a nie obsługiwać go.
2. MARTINWTCC
Dokladnie maja w stu procentach rację
3. kam39
ograniczone do wyścigu też się zgadzam ale jeszcze jak by mogli go używać kiedy by chcieli a nie tylko w wyznaczonych strefach na torze
4. sydemon
3. kam39, chyba nie wiesz o czym piszesz...
5. baranq
Usunięty
6. athelas
4. A wg mnie ma rację. Nawet, jeśli obaj kierowcy użyją skrzydła, to wyprzedzenie będzie łatwiejsze, bo przy wyjeździe poza tunel aerodynamiczny nie straci tyle prędkości co bez ruchomego skrzydła. Ale to tylko przypuszczenia, zobaczymy w praktyce, będzie źle to zmienią.
7. sydemon
6. athelas, gdyby mogli używać kiedy chcą to przycisk by był wciśnięty przez prawie cały tor. Zwalniany byłby tylko na szybkie zakręty. Bezsens.
8. beltzaboob
@1. michal669 - ładnie to ująłeś. Pełna zgoda.
9. theadzik
A mi się podoba skrzydło w kwalifikacjach. Kierowca, który szybciej "wyłączy" docisk tylnej osi na wyjściu z zakrętu będzie miał dużą przewagę, za wczesne użycie skrzydła = wylecenie z toru. Więc wraca jazda na krawędzi ;)
10. Sasilton
narzekają ci ktorym opuszczenie tylniego skrzydła nie wiele daje a wiele mogą stracić na prostych
11. kam39
7. sydemon
a kanałem f jak było?? nie było żadnego przepisu regulującego kiedy można było go użyć to po co ma być i przy tylnym skrzydle?? efektem kanału f i tylnego skrzydła jest praktycznie to samo(nie uwzględniając docisku na tylną oś)
12. sydemon
11. kam39, ja bym nie powiedział, że działanie "jest praktycznie takie samo". Uruchamianie systemu jest również inne (bardziej absorbujące kierowcę).
13. athelas
10. Nie koniecznie. Red Bull z tego, co kiedyś komentatorzy na testach zauważyli ma najlepiej działające skrzydło. W dodatku ich bolid mocno nastawiony na docisk, przy używaniu ruchomego skrzydła raczej zyskał by najwięcej.
14. Arko123
Jesli kierowcy tak cha, to znaczy, ze jest cos na rzecy i powinna byc zmiana...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz