WYNIKI Barcelona [ 08 marca 2011 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Webber | Red Bull | 1:22.544 | 97 |
2 | J.Button | McLaren | 1:22.910 | 74 |
3 | W.Pietrow | Renault | 1:22.937 | 27 |
4 | S.Perez | Sauber | 1:24.117 | 90 |
5 | N.Heidfeld | Renault | 1:24.735 | 20 |
6 | P. di Resta | Force India | 1:25.039 | 38 |
7 | D.Valsecchi | Lotus | 1:25.406 | 50 |
8 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:26.004 | 48 |
9 | N.Hulkenberg | Force India | 1:26.030 | 31 |
10 | L.Razia | Lotus | 1:29.121 | 28 |
11 | J.D'Ambrosio | Virgin Racing | 1:32.060 | 57 |
Webber najszybszy pod Barceloną
Zespoły, które zdecydowały się pojawić na torze pod Barceloną we wtorek nie miały najlepszych warunków do pracy.Pod koniec dzisiejszej sesji wielu kierowców zdecydowanie poprawiło swoje czasy, co dobitnie pokazuje jak wiele czynników wpływających na osiągi podczas testów jest skrzętnie ukrywanych.
Najszybszy po raz kolejny okazał się zespół Red Bulla. Mark Webber okrążenie Circuit de Catalunya pokonał w czasie 1:22,544. Pod sam koniec sesji świetny czas (1:21,176) uzyskał Sergio Perez z Saubera. Jak się okazało Meksykanin pod koniec okrążenia skrócił sobie drogę, ścinając szykanę. Ostatecznie kierowca Saubera zakończył dzień z czwartym czasem.
Drugi czas dnia przypadł w udziale Jensonowi Buttonowi. McLaren MP4-26 Brytyjczyka był dzisiaj przez część dnia wyposażony w wyjątkowy nos z dużym wybrzuszeniem w przedniej części. Innowacyjny system nie jest jednak rozwiązaniem wyścigowym a jedynie miał pomóc w sprawdzaniu docisku generowanego przez przednie skrzydło.
Trzeci czas dnia wykręcił Witalij Pietrow, który po południu niespodziewanie przejął kierownicę R31 od Nicka Heidfelda. Jak się okazało, Niemiec źle się czuł z powodu przeziębienia. Zastępujący Roberta Kubicę Heidfeld rano sprawdzał nową podłogę i tylne skrzydło, wykręcając przy tym nawet najszybszy czas okrążenia. Ostatecznie jednak zdołało go wyprzedzić jeszcze czterech zawodników.
Paul di Resta osiągnął szósty czas wyprzedzając Davide Valsecchi z Team Lotus oraz Sebastiena Buemi z Toro Rosso. Nico Hulkenberg, który rano miał okazję po raz pierwszy testować nową konstrukcję Force India VJM04, dzień zakończył na 9 miejscu.
Tabelę z czasami zamykali: Luis Razia (Team Lotus) oraz Jarome D’Ambrosio (Virgin Racing).
Jutro kolejny dzień testów. Tym razem stawka powinna sprawdzać nowe bolidy w pełnym składzie. Dzisiaj na torze zabrakło ekip Ferrari, Mercedesa, Willimasa i HRT, które zdecydowały się na testowanie swoich aut od środy do soboty.
Zdjęcia:
komentarze
1. Flaczek
"Webber najszybszy po pierwszym dniu testów" Yyyyyy ?
2. noke54
Lotus Renault po raz kolejny pokazało, że jest mistrzem w marnowaniu czasu. Przejechali przez cały dzień 47 okrążeń, a dla porównania Webber 45 w ciągu dwóch godzin (dwa stinty po ok 20 kółek). Jasne, zaraz usłyszę, że LR i Red Bull mieli inny program testów, ale nie da się zrobić dobrego samochodu, bez nabijania kilometrów. Jeszcze dzisiaj pewnie Boullier będzie się tłumaczyć, że nie zdążyli wykonać wszystkich prac założonych na dziś i będą musieli spiąć się jutro. Tylko mam wrażenie, że gdyby mieli dodatkowo z 5 dni, to i tak by nie dali rady.
3. dryndol
Ktos wie coś na temat ilości okrążeń. Czasy to raczej mnie nie interesują chodź dobrze tak czy siak słyszec o dobrej postawie LR. Szkoda tylko ze to dzieki nieobecnosci innych czołowych ekip. Ze tez podczas testów są podawane zawsze czasy a nie inne istotne informacje które są testowane przez zespoły.
4. Flaczek
Już wiem o co chodziło ;)
5. Konik_mekr
Cóż, może Lotus Renault czekało na to, aż Nickowi się polepszy, aż w końcu zadecydowali, ze jednak pojeździ Petrov, ale musieli go ściągać z daleka... nie wygląda za dobrze te niecałe 50 kółek, wszystkie inne teamy przejechały znacznie więcej...
6. czajan101
no dobra ale jednak ze stronek z livetimingiem pokazuje ze perez wykrecil 1:21:176 na 87 kolku
7. czajan101
jedna*
8. BullBull
@czajan101 ale tak jak napisano, scial szykane... wiec czas sie nie liczy.
9. kempa007
6. czajan101 umiesz czytac?
10. rafam
Przyjmuje zakłady że RedBull zdubluje CAŁĄ stawkę.
11. Zgred Zen
10. rafam Oj,nie byłbym taki pewny,zobaczymy jak jutro będzie jeżdziło Ferrari bo na testy przyjeżdżają z nowym dyfuzorem,z nowym przednim i tylnym skrzydłem oraz z nową lokalizacją wydechu.Zakład mnie nie interesuje,bo to zakład wirtualny.Ciekawi mnie ile byś mógł postawić w realu?
12. czajan101
no patrz, jakos mi umknelo, chyba zmeczenie po milusim dzionku w pracy.
sry :o
Witek ani nie wypadł, czas na tle stawki spoko... no no.
red bull czy nie red bull ja i tak stawiam na mclareny ;] lewis mistrz+mclareny mistrzostwo konstruktorów, zaklad juz poszedl ;]
13. Robert_14
@12 też kibicuje Hamiltonowi w tym roku :)
14. tomasznowak7909
A gdzie FERRARI { SPI }
15. muadkip
ferrari wycofalo sie z F1, nie slyszales?
16. romgor
Ferrari nie odpowiadały opony Pirelli. Złożyło protest, a skoro protestu nie rozpatrzono, to Ferrari zrezygnowało z walki w tym sezonie.....zresztą podobno Lotus-Renault nie jest zadowolone z pracy Heidfelda i teraz nastąpi wielki COME BACK Fernando Alonso ..... bo skoro nie może jeździć w tym sezonie w Ferrari, to będzie dla LR. Podobno LR wyposażyło swój bolid w "katapultę", ale tylko ten w którym będzie jeździć PIETROV, bo nie chcą stracić kolejnego kierowcy :) . Gdy Witek będzie miał ochotę na sprawdzenie wytrzymałości konstrukcji bolidu LR, wówczas Boullier (Bojler) odpali katapultę i Ruska wystrzeli w powietrze....a potem sami wiecie....spadochron i te sprawy.
17. beltzaboob
@16romgor - katapulta z MIG-a. Sam Wowa dostarczył. A może Dima...
18. theadzik
@17 z MIG-a ale przerobiona, by była lżejsza. Bolidy F1 są dużo niżej więc i spadochrony mniejsze wystarczą. Całość podobno waży 10kg. Jak dla mnie bomba.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz