W wydanym dzisiaj oświadczeniu po spotkaniu Światowej Rady Sportów Motorowych, FIA poinformowała również o dopracowaniu przepisów dotyczących poruszania się za samochodem bezpieczeństwa.
W ubiegłym roku FIA wprowadziła system ograniczania prędkości bolidów po wyjechaniu na tor samochodu bezpieczeństwa oparty na systemie GPS. Niezależnie od miejsca na torze w jakim w chwili wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa znajdował się bolid, kierowca musiał zwolnić do odpowiednio małej prędkości. Zasada ta obowiązywała jednak jedynie przez jedno okrążenie. Nowy regulamin wymaga, aby odpowiednia prędkość była utrzymywana przez dwa okrążenia od momentu wyjechania na tor samochodu bezpieczeństwa.„Ograniczenie prędkości wywołane wyjazdem samochodu bezpieczeństwa (w przybliżeniu wzrost o 40 procent czasu okrążenia) będzie teraz obowiązywało przez dwa okrążenia zamiast jednego” napisano w oświadczeniu FIA. „Celem tego jest zapewnienie, że bolidy są prowadzone z bezpieczną prędkością do czasu dojechania do samochodu bezpieczeństwa.”
Zmiany poprawiają także przepisy dotyczące poruszania się po alei serwisowej w trakcie okresu neutralizacji toru. Kierowcy nie będą zmuszeni już do czekania na zielone światło przy wyjeździe z pit lane.
„Podczas okresu neutralizacji światło przy wyjeździe z alei będzie cały czas zielone, chyba że wyścig zostanie zawieszony.”
„Za wyjątkiem sytuacji, w której samochód bezpieczeństwa będzie poproszony o przejazd przez aleję serwisową, żaden bolid nie może wjechać do boksów, podczas gdy na torze znajduje się samochód bezpieczeństwa, chyba że celem wizyty jest zmiana opon.”
08.03.2011 16:03
0
Mam wrażenie, że bardzo skomplikowano treść dość prostego przepisu;p
08.03.2011 16:16
0
Durne przepisy... Naprawde skomplikowane...I durny ostatni przepis, bo co innego mozna robic w pit stopie niz zmieniac opony? No chyba że zmiana nosa, ale wtedy tezzmienia się opony. A może nie można wtedy zmienic i opon i nosa? Znow nieścisłości... Bleee
08.03.2011 16:31
0
A co z przepuszczaniem maruderów? Prawdę mówiąc czekałem na wieści tego typu.
08.03.2011 16:46
0
2. Wiater Wydaje mi się, że chodzi o to, by nie wjeżdżać do boksu w tym czasie dla obycia kary przejazdu przez boks, bądź kary czasowej.
08.03.2011 16:49
0
"żaden bolid nie może wjechać do boksów, podczas gdy na torze znajduje się samochód bezpieczeństwa, chyba że celem wizyty jest zmiana opon." Albo ja czegoś nie zrozumiałem, albo ten przepis jest głupi. Na co niby zjeżdża się do boksów? Na wysikanie się i zjedzenie czegoś? Chyba, że celem jest zapobieganie wykorzystywania SC do odbywania kar, ale mogli to przecież inaczej załatwić.
08.03.2011 17:07
0
Ciekawe jak bolid bedzie wyjezdzal akurat jak bedzie przejezdzala karawana za SC. Ma sie wlaczyc do ruchu czy poczekac az wszyscy przejada, a moze wyprzedzic... A jeśli dodatkowo ten bolid bedzie mia okrazenie straty... za duzo niewiadomych.. przynajmniej jak dla mnie..;p
08.03.2011 17:50
0
chodzi o to, aby kierowcy nie wykorzystywali dziury w "prawie" i nie przejeżdżali przez aleje serwisowa w trakcie neutralizacji bez zjazdu na pit stop :-) Przynajmnije tak tylko to mozna sensowanie rozumiec :-)
08.03.2011 18:12
0
mistrzostwo wymyślili teraz xD
08.03.2011 18:49
0
... A zdublowani kierowcy dalej będą mieszać w czołówce... Mam nadzieję, że jeszcze coś zrobią z maruderami
08.03.2011 19:21
0
6@ najpierw należy się upewnić czy....... potem włączyć....... i jeszcze raz się upewnić czy ........ i zachowując ......ostrożność wykonać zamierzony uprzednio manewr .
08.03.2011 19:26
0
Sądzę że GP w Walencji dało asumpt do zmiany decyzji, bo rzeczywiście wtedy po najechaniu Webbera na Kovalainena działy się przedziwne historie z Hamiltonem wyprzedzającym wóz ratowniczy i z Schumacherem czekającym ponad 30 sekund w pit lane na zielone światło, co oznaczało wjazd za maruderami choć z wyścigu wcale to nie wynikało. Wg mnie krok jak najbardziej w dobrą stronę.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się