VJM04 ujrzał światło dzienne
Zespół Force India pokazał dziś światu następcę bolidu VJM03. Zgodnie z zapowiedziami, prezentacja nowej maszyny rozpoczęła się punktualnie o godzinie 15:00 czasu polskiego. Odsłonięcie VJM04 oznacza, że tegoroczna stawka jest już niemal w pełni skompletowana.Za rozwój najnowszego samochodu napędzanego motorem Mercedesa odpowiedzialny jest Andrew Green, nowy dyrektor techniczny, który zastąpił na tym stanowisku James'a Key'a.
„Rok 2010 był dla zespołu wyjątkowy – 68 zdobytych punktów i siódme miejsce w klasyfikacji konstruktorów – przed nami znalazły się wyłącznie zespoły, które w przeszłości zdobyły już mistrzowskie tytuły. To dowód na to, że jesteśmy na dobrej drodze w realizacji naszego celu” - mówił szef zespołu, Vijay Mallya.
„W tym roku możemy być jeszcze większymi optymistami. Mamy trzech kierowców spragnionych podjęcia kolejnych kroków w swoich karierach, które oznaczają punkty lub zwycięstwa. Mamy doświadczony zespół, który charakteryzuje się pomysłowością, elastycznością oraz zdolnością adaptacji do zmian regulaminowych. Dysponujemy również narzędziami i zasobami dzięki współpracy z McLaren Applied Technologies i Mercedes-Benz High Performance Engines”.
„Nie wspominając już o wyjątkowym wydarzeniu na które osobiście nie mogę się doczekać - inauguracyjnym Grand Prix Indii. Czy do osiągnięcia własnych celów jest miejsce lepsze niż ojczysta ziemia?” - dodał indyjski przedsiębiorca.
„Jestem naprawdę podekscytowany sezonem 2011” - komentował Adrian Sutil. „W zeszłym roku o mały włos minąłem się z czołową dziesiątką w klasyfikacji kierowców – mam nadzieję, że uda mi się w niej znaleźć w tym roku! Rozwój zespołu w ostatnich dwóch latach był naprawdę imponujący, a to co zimą oglądałem w fabryce i tunelu aerodynamicznym wskazuje, że utrzymamy podobny trend. Czuję się bardzo dobrze i jestem pewny siebie – znamy się z zespołem bardzo dobrze, a ja wiem jak z tej współpracy wyciągnąć maksimum”.
„Nie chcę zdradzać szczegółów na temat celów, ponieważ jest wiele czynników, które trzeba wziąć pod uwagę” - mówił tegoroczny debiutant, Paul de Resta. „Chcę podejść do sprawy z pozytywnym nastawieniem – kończyć wyścigi, być równym pod względem osiągów i przyczynić się do wyników zespołu. Naszym celem jest ukończenie mistrzostw na dobrej pozycji w klasyfikacji konstruktorów – wiem, że muszę odegrać w tym rolę”.
Zdjęcia:
komentarze
1. athelas
"siódme miejsce w klasyfikacji konstruktorów – przed nami znalazły się wyłącznie zespoły, które w przeszłości zdobyły już mistrzowskie tytuły"
No, Mercedes zdobywał, jakieś pół wieku temu...
NIestety FI raczej spadnie za Lotusa i Saubera. Te zespoły mają duże aspiracji.
2. labugabu
1@ czepiasz sie szczegolow, zdobywal i tyle, a poza tym mogl sie ten gosc przejezyczyc o jeden team...
3. jar188
@1. athelas , A o jakich aspiracjach mówisz? bo raczej FI dysponuje większym budżetem niż Lotus i Sauber a od tego pierwszego jeszcze dodatkowo lepszym zapleczem technicznym.
4. masabitumiczna
@ 1. jakbyś nie wiedział, że Mercedes GP to w 2009 był Brawn GP i zdobył obydwa tytuły, to ja Ciebie informuję
5. labugabu
@4.
Brawn wtedy nie byl jeszcze mercedesem, dopiero w 2010 roku Ross Brawn sperzedał 55% udzialow spolce mercrdes
6. Konik_mekr
Ale Wy się kłócicie, bycie "tylko za zdobywcami tytułów", brzmi lepiej, niż szóste miejsce, stąd taka wypowiedź.
7. piotr123467
jest ok
8. Mrgaryniusz
Mercedes = Brawn GP tak samo, jak Renault F1 = Lotus Renault F1
9. paw_ko
No to może pójść dalej i napisać Mercedes=Honda :P
10. Voight
Tyrell => Bar => Honda => Brawn Gp => Mercedes
żeby być precyzyjnym tak samo jak
Jordan => midland => spyker => Fi
11. R90
Wloty takie jak u lotusa a wczesniej zastosowane w tamtym roku w mercedesie
12. Kojag
No i nie skłamał...
13. athelas
3. Budżet i technika o nie wszystko. Team Lotus po prostu wydaje się być bardzo zmotywowany to pracy, chcą walczyć. Sauber podobnie.
A w 1. chodziło mi o to, że chwalą się nie wiadomo jakim wynikiem. Szkoda, że nie dogadali "a za nami znalazł się taki wielki koncern jak Lotus".
Co do Merca, to zauważcie, że z Brawn GP trochę wzięli, ale to jednak inny team. Sauber teraz to też nie to samo co BMW Sauber kiedyś... A Mercedes jako team należący do koncernu na razie występował trzykrotnie: lata 1954-55 i 2010. W dwóch pierwszych zdobyli tytuły mistrzowskie.
14. Tilion
9 @ To tylko kwestia udziałów w zespole. Bolid Browna był budowany na podstawie bolidu Hondy, a bolid Merca na podstawie Browna. Czyli praktycznie rzecz ujmując, to tak, Mercedes = Honda ;)
15. Robert.Kubica
btw... no i nie zapominajmy że:
Stewart Grand Prix => Jaguar Racing => Red Bull Racing
16. marcinnn
Dziwny wlot powietrza nad głową kierowcy. A malowanie jakby bardziej dynamiczne niż w zeszłym sezonie.
17. ziyon
Niebrzydki bolid.....
18. beltzaboob
Warto jeszcze dodać, że Tyrrell Raceing Organization korzystał z bolidów March 709 i Matra MS80. A w sumie było tak, że:
Matra Sports=>Tyrrel R.O.=> Bar=Honda=>Brawn GP =. Mercedes GP.
No i jeszcze:
Toleman=>Benetton=>Renault F1=>LRGP
19. pjc
No to mamy komplet.
Bardzo ciekawi mnie czy ten podwójny przedzielony airbox(a la Mercedes W01) przynosi jakieś wymierne korzyści?
@Beltzaboob za 20 lat stworzymy podobną ścieżkę w przypadku HRT :)
Sam w to nie wierzę:)
Pozdr.
20. frg1pl
20 stary mojego dziadka, mój dziadek, mój stary i ja :)))
21. beltzaboob
@20frg1pl - ale nigdy nie można wykluczyć po drodze udziału przysłowiowego listonosza:)))
22. frg1pl
tym bardziej że listonosz zawsze puka dwa razy...
23. Samurai_Hideto
a jak nie ma drzwi?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz