komentarze
  • 16. Termik
    • 2011-02-04 18:04:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dodam także że przypadki w których musiał Vettel czasem odpuścić na kilka okrążeń wg mnie był spowodowane właśnie większym zużyciem paliwa zużywanego w trakcie ucieczki lub pogoni - następnie musiał kilka kółek folgować - często się to zdarzało. Ale to tylko moja prywatna opinia.

  • 17. dorotka20
    • 2011-02-04 18:09:39
    • *.tarnogora.net.pl

    Jak najbardziej popieram rozwazania poprzednikow. Wszystko co tu napisano ma sens i wydaje sie prawdą. Zwłaszcza potwierdza to rozmowa Roberta ktory stwierdzil ze auto sie nie przegrzewa ze wszystkie temperatury są w normie. A to stanowilo przeciez najtrudniejsze zadanie kierujac spaliny inaczej niz konkurencja

  • 18. lotus_reno
    • 2011-02-04 18:26:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a wiecie moze jakie wymiary ma nowy mclaren ?

  • 19. wariat133
    • 2011-02-04 18:56:03
    • *.play-internet.pl

    tzn. o tym wynalazku redbulla to wiedziałem wcześniej, jakoś tak w połowie sezonu 2010 adrian newey puścił parę z gęby. Ale teraz niedawno wyszły te wszystkie opisane wyżej szczegóły jak i wiele innych jednak znawcą żadnym nie jestem po prostu pisze to co zrozumiałem z zagranicznych stron o technice w F1.
    Lubię te napięcie przed sezonowe, wszystkim się udziela. I niech nie piszą ci co twierdzą że testy nic nie mówią, zaczekajmy itp. -to jest oczywiste, że mają racje, jednak nie potrzebnie krytykują tych co się jarają tym wydechem i podobnymi kwestiami tech. Cały wyścig technologiczny to naprawdę pasjonuje, i na tym polega między innymi magia F1.
    pozdr.

  • 20. Locker
    • 2011-02-04 19:36:48
    • *.adsl.inetia.pl

    Tak sobie myślę, ze jednak inżynierowie LR tak zaprojektowali ten system wydechowy, żeby nie można go było, ot tak sobie skopiować i dołożyć do istniejącej konstrukcji - nie po to się męczyli cały prawie rok , by to rozwiązanie było na kilka wyścigów. Myślę że jest tam jakiś haczyk który nie pozwoli na skopiowanie 1:1 tego rozwiązania. podobnie zresztą było z kanałem F u ML. Niby prawie wszyscy w końcu go zastosowali, ale i tak najlepiej działał w ML. Zobaczymy. Na razie wygląda to wszystko na szachy i szokowanie konkurentów rozwiązaniami co do których sami konstruktorzy nie są pewni czy zadziałają, jak sobie założyli.

  • 21. kobi610
    • 2011-02-04 19:57:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    15. Termik
    Dodam jeszcze że drugą wersją awarii bolidu była przegrzana świeca, było to w pierwszym wyścigu czyli Bahrajnie. Vettel jechał pierwszy i nagle tracił moc , dojechał na 4 pozycji. Prawdopodobnie podjarał się i dmuchał w dyfuzor także w trakcie wyścigu co doprowadziło do przegrzania. To tylko moje domniemania...

  • 22. Grzesiek 12.
    • 2011-02-04 20:18:45
    • *.cdma.centertel.pl

    15 &16 Termik
    Bingo ! Sam już o tym pisałem dużo wcześniej że dziwnie wyglądały niektóre awarie Vettela ( ta w Bahrajnie o której piszesz z @ kobi60 , czy też ta w Hiszpanii , gdyż ciężko jest uwierzyć że bolidem F1 da się jechać , prawie na limicie , gdy nie działają poprawnie hamulce ) i nagłe jego regeneracje .....
    Gołym okiem było widać że jedzie w trybie oszczędzania paliwa .
    -------------------
    A co do prezentacji McLarena , to również nie chce mi się wierzyć , ze chłopcy z zespołu bez żadnej ściemy pokazali to co się kryje pod osłonami ...
    Założę się że w najbliższym czasie zobaczymy inne rozwiązania wydechu ..... i chyba nie tylko .....

  • 23. karlito
    • 2011-02-04 20:41:05
    • *.adsl.inetia.pl

    Ciekawe czy przez te trochę małe "U" wloty nie będzie się silnik przegrzewał ? Z przodu bolid brzydki jak gollum ale może być szybki. Nie musi być piękny.

  • 24. zdun
    • 2011-02-04 21:50:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do 12. rogas144
    stałego ciśnienia gazów wylotowych po prostu nie da się uzyskać.
    można próbować poprzez dopalanie mieszanki w wydechu ale nie wiem czy to jest obecnie możliwe
    twoja teoria o opóźnianiu spalania jest mało sensowna bo aby polepszyć osiągi stosuje sie przyśpieszenie zapłonu w silnikach spalinowych
    może pora się doszkolić?

    "Wiadomo jednak że gdy zdejmiemy nogę z gazów to spaliny płyną wolniej i dmuchany dyfuzor zmniejsza swój docisk i bolid traci przyczepność. aby spaliny przepływały z stałą prędkością trzeba opóźnić spalanie tak aby nawet gdy nie trzymamy nogi na gazie było stałe ciśnienie"
    ...o #$!...
    shit happenss

  • 25. Petit
    • 2011-02-04 22:48:30
    • *.net.pulawy.pl

    @10. wariat133
    http ://www .f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=20272
    :)

  • 26. cyk
    • 2011-02-04 23:23:52
    • *.123.191.10

    5. Piotrek19 to 19 to tyle miesięcy oglądasz F1??
    O FI zapomnij..nawet bolidu nie pokazali a ty już wiesz że będą mocni. Uważam że nie powtórzą osiągniecia z ubiegłego roku. Widze że kierujesz sie wynikami pierwszych testów

    4. Szkodzik Spokojnie Lotus Renault nic nie odsłonił. Taki wydech to nie prosta sprawa i nie da się go o tak ukryć. Zresztą gdyby się nawet dało jakie byłby w tym sens. To trzeba bardzo dokładnie przetestować. Temperatury tam muszą byc idealnie normach

    Co do Renault. Ostatnio przyznali że odpowiedni pakiet areo pojawi się dopiero w trzeciej seri testów. Wcześniej mają nadal sprawdzać pracę wszystkich systemów i skupić się głownie na oponach. Słyszałem że ostateczną wersje R31 z wszystkimi nowościami zobaczymy dopiero najwcześniej na testach w Bahrajnie
    Zastanawia mnie także fakt że dość otwarcie mówili o nowym wydechu. Coś kombinują ??? odwrócenie uwagi konkurencji ??? może chcą żeby tym się zajeli bo korzyści są minimalne a coś dużego chowają. Oby tak było bo przyznam że ja narazie jestem dość zaniepokojony pomimo "super" czasu Roberta. DLaczego ?? Kubica się dziwnie wypowiada. Na zagranicznych portalach dało się znależć niepokojące wypowiedzi. Mam nadzieje że tylko pragnie żeby zbytnio prasa się nim nie interesowała.

    Co do Mclarena stasznie zastanawiają mnie sekcje boczne.

  • 27. wariat133
    • 2011-02-05 00:18:39
    • *.play-internet.pl

    hmmm chodziło mi raczej o fakt że LR zna tajemnicę RB (lepiej niż inne zespoły)i że trzeba utrzymać jednakową prędkość spalin dla najlepszych efektów. przepraszam najmocniej za ten błąd z tym opóźnieniem coś nie tak do końca zrozumiałem. i dzięki za linki. jak pisałem nie jestem tam żadnym znawcą.
    @24. Ja się umiem do błędu przyznać jednak nie lubię jak ktoś się nadyma. shit happenss

  • 28. melo
    • 2011-02-05 00:53:34
    • *.adsl.inetia.pl

    10. wariat133, facet ale wypadłeś jak filip z konopki, to co piszesz to prawda , ale to wszyscy kibice wiedzieli juz w połowie minionego sezonu, red bull miał inne mapowanie silnika na Q3, ale nie było wiadomo do końca czy to tylko to , czy oprócz tego maja jeszcze coś innego co im pomaga.

  • 29. melo
    • 2011-02-05 00:56:13
    • *.adsl.inetia.pl

    Cyk- Robert zawsze sie "dziwnie wypowiada" , jest bardzo ymagający i nawet jak jest super to on i tak nie podnieca sie tym tylko studzi emocje, zimna profesjonalna krew.

  • 30. lechart
    • 2011-02-05 08:42:30
    • *.olsztyn.mm.pl

    Jedno jest pewne ..... McL nie przygotował nowego samochodu na pierwsze testy. Maja zatem jakieś problemy. Ciszę się, że LR jest o krok do przodu ..................

  • 31. razor1
    • 2011-02-05 09:56:42
    • *.147.23.30.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    30
    A moim zdaniem woleli rozeznać się jak wygląda konkurencja i szybko skopiować to co się da, albo zacząć kopiować, nie pokazując swoich asów.

  • 32. dzdzownica
    • 2011-02-05 10:06:37
    • *.110.201.120

    @23 Karlito, nie będzie. Widziałes jakie duże są chłodnice w bolidzie? Na prezentacji McL widać wyraźnie. Poza tym otwory wlotowe są tak usytuowane że nic nie zakłuca wlotu strugi, ani opona, nos czy skrzydło. Na pewno takie coś jak odpowiednie chłodzenie wzieli pod uwagę już na etapie projektowania.

    @22 Grzesiek 12. Ja też pisałem że zarzyna silniki. A co do tajemnic RedBulla to polecam przeczytać (z lipca 2010): http : // scarbsf1 wordpress com /2010 /07 /10 / red-bull-ma p-q-the-secret-t o-the-teams-q3-pace/
    [usunąć spacje i wstawić kropki]

    Chłopaki, Wariat133 dobrze gada tylko źle zdania składa :). Chodzi mu o to co opisano w linku powyżej.

    Tego co ma Renault nie da sie "po prostu" skopiować. Można jakiś ekwiwalent wymyślać ale nei przeprojektowywać kilka systemów w bolidzie bez pewności że będzie lepiej. Raczej skupią sie na razie na swoich własnych rozwiązaniach. Zaczna tak jak przy podwójnych dyfuzorach po wyścigu i rezultatach oceniać czy to coś daje tak naprawdę czy nie, bo na razie to tylko taki "bajer". Nie żebym krytykował renault- chłopaki mają świetne pomysły i innowacyjnie myślą- to świetnie prognozuje na przyszłość. Pozdrawiam fanów F1.

  • 33. dick777
    • 2011-02-05 11:08:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. razor1: W F1 niczego nie da się szybko skopiować. Nawet mała owiewka wymaga żmudnych obliczeń i testów w tunelu aerodynamicznym. Przystańcie pisać głupoty, że w F1 coś można szybko skopiować.

  • 34. dick777
    • 2011-02-05 11:18:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    32. dzdzownica: Masz rację. Zanim inni zaczną kopiować wydech z LRGP, muszą mieć pewność, że daje on przewagę, a to będzie wiadomo dopiero po dwóch lub trzech wyścigach. Póki co będą się tylko przyglądać i analizować. A kiedy w końcu zabiorą się za to, może okazać się, że jest już za późno i nie warto i skupią się na nowym bolidzie na 2012 odpuszczając sezon 2011. Poczekajmy na pozostałe testy. Jeśli LRGP będzie podczas nich cały czas w ścisłej czołówce, to będzie to dobry prognostyk na cały sezon.

  • 35. cyk
    • 2011-02-05 11:27:16
    • *.123.191.10

    30. lechart No tak są krok do przodu tak jak rok temu wszyscy byli krok przed RB bo przecież też nie przygotowali bolidu na pierwsze testy jak sie nie myle.Prawdopodobnie chcieli więcej czasu popracować np w tunelu.

  • 36. beltzaboob
    • 2011-02-05 11:33:15
    • *.centertel.pl

    @33dick777 - właśnie. Należy po prostu pamiętać, że żadne rozwiązanie nie funkcjonuje samodzielnie, tylko jest częścią niezwykle złożonej konstrukcji, elementem, który musi współtworzyć pewną całość technologiczną, a nie być tylko zlepkiem przypadkowych rozwiązań skopiowanych od konkurentów.
    Pozdr!

  • 37. Grzesiek 12.
    • 2011-02-05 11:51:22
    • *.cdma.centertel.pl

    32. dzdzownica & dick777
    Po tym jak RBR wprowadziło to "cacko" , w tym sezonie każdy zespół musiał iść w tym kierunku i osobiście sądzę że nikt nie będzie kopiować wydechu Renault . Z prostej przyczyny , gdyż każdy zespół liczący się w stawce , w projekcje nowego bolidu musiał uwzględnić tak wydech aby spaliny poprawiały efektywność dyfuzora i zwiększały docisk ....
    Na konkurencji jest ciekawa analiza dmuchanych dyfuzorów RBR i Ferrari .
    Jeśli ktoś nie czytał to polecam . Artykuł jest na portalu "wyprzedź mnie "
    News z wczoraj o tytule " Analiza dmuchanych dyfuzorów Red Bulla i Ferrari "
    Pozdrawiam

  • 38. lechart
    • 2011-02-05 14:01:29
    • *.olsztyn.mm.pl

    35. cyk .. Na pracę w tunelu była cała zima. Teraz czas na praktykę. Normalnością jest przygotowanie samochodu na czas. To mnie cieszy e przypadku LR.
    31. razor1 ... odpowiedział Ci 33. dick777 .... Gdyby jedna to co napisałeś było prawdą, to cieszę się , że LR nie musi podglądać i kopiować .... :))

  • 39. athelas
    • 2011-02-05 14:20:20
    • *.strong-pc.com

    Wracając do tego sekretu RB, to w takiej głupiej grze komputerowej (nawet nie symulatorze) jak F1 2010 od Codemasters dało się ustawiać w ten sam sposób. Dawało to około 1 sekundę na kółku w kwalach, myślę, że w rzeczywistości podobnie.

    W 2011 roku na prawdę można spodziewać się wszystkiego. Jestem w stanie przyjąć do wiadomości dominację jednego z teamów, bądź wyrównaną walkę. Wydech Lotus Renault może dać wielką przewagę, ale nie musi. Równie dobrze może się okazać, że Red Bull ma świetne pakiety, co już pokazali w 2009 roku - byli blisko Brawna bez podwójnego dyfuzora. McLaren wygląda na dobry bolid, zobaczymy, co tam wykombinowali. Ferrari nie zmieniło wiele w porównaniu z 2010, może to strzał w dziesiątkę? Nie wiemy za wiele przed sezonem - i to jest piękne. Co by nie było, niektórym zrzedną miny, a niektórzy przeżyją wiele radości.

  • 40. karlito
    • 2011-02-05 18:57:47
    • *.adsl.inetia.pl

    32. Dżownica. Możliwe w tunelu lub w symulacjach te wloty sprawdzały się dobrze tzn spełniały swoją rolę. McL chodziło żeby jak najwięcej czystego strumienia (powietrza) wpadało na tylnie skrzydło. Jednakże niekoniecznie może się to pokrywać z rzeczywistością ( symulacje). Ryzykując taką śmiałą konstrukcję McL może być wielkim wygranym lub przegranym w tym wyścigu konstruktorów. Pozdrawiam :)

  • 41. karlito
    • 2011-02-05 19:00:15
    • *.adsl.inetia.pl

    "Mozliwe że" -miało być i " chodziło o to" też miało być :) - za dużo MW2 ;)

  • 42. McLfan
    • 2011-02-05 23:25:16
    • *.dynamic.chello.pl

    McLaren ma na tyle dobrze rozwinięty symulator, że potrafią ustawić auto na kwalifikacje i wyścig przez niego, resetując wszystko z piątku, jak było w Wielkiej Brytanii '10. Nie martwię się więc o to.

  • 43. witam
    • 2011-02-06 10:14:07
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    24. zdun 2011-02-04 21:50:07 (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Widzisz akurat wymadrzanie sie nie jest wskazane. Nie wiem czy wiesz , ale Ludze wyslali czlowieka na ksierzyc juz pare ladnych lat temu.... Nie wiem dlaczego utrzymanie stalego cisnienia gazow nie jest mozliwe, skoro RB w zeszlym sezonie wlasnie to robil poprzez maping silnika....

    I po co cytujesz kolege 10. wariat133 skoro ma racje. Moze troche poprzekrecal, ale w gruncie rzeczy dobrze gada. Kubica po wprowadzeniu "dmuchanego" wypowoadal sie ze w zakrecie trzeba inaczej operowac gazem aby dyfuzor dzialal wydajnie w zwiazku z czym trzeba zmienic troche styl jazdy ( technike pokonywania zakretow ).
    Widzisz jestes malo kreatywny a do tego zarozumialy. A co jakbym ci powiedzial ze utrzymanie stalego cisnienia gazow wylotowach jest mozliwe i to nie tylko przez maping silnika? A co jezeli otwory wylotowe z tylu LRGP ktore skierowane sa na kola tylne, to tez bedzie czesc wydechu? Powiedzmy , ze LRGP wymyslilo zawor sterowyny elektronicznie do wydechu zamontowany na rozwidleniu rury wydechowej, ktorej jedna czesc idzie do przodu ( pod podloge ) a droga skierowana jest do tylu jako wylot "nadmiaru cisnienia". Zawor sterowany elektronicznie poprzez sondy cisnienia umieszczone pod biolodem otwiera przepustnice zaworu tak aby utrzymac stale cisnienie pod bolidem, a reszta spalin (nadmiar) wychodzi tylem. Oprocz tego jest zamontowny jeszcze czujnik cisnienia spalin zaraz za kolektorem, ktory mierzy "ogolne cisnienie wylotowe" i steruje dodatkowo tak zaworem aby nie powodowal zbyt wielkiego oporu wydechu i zarazem spadkow mocy silnika.
    Co niemoliwe? A dlaczego nie? Jestes specem od technologii F!? To wytlumacz mi dlaczego tak nie moze byc? (OO)
    Pozdr...
    :D

  • 44. witam
    • 2011-02-06 10:15:22
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    To oczywiscie jest takie moje gdybanie, ale wlasnie takie cos wpadlo mi do glowy :D

  • 45. witam
    • 2011-02-06 10:25:39
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    HeHe !!!! Ot co , obudzilem sie z taka kreatywna mysla. Czekam na krytyke :D
    Wszystkie ciosy przyjmuje na klate :D.

  • 46. beltzaboob
    • 2011-02-07 17:04:12
    • *.centertel.pl

    @43witam - popłynąłeś. Dobrze!!!
    Jednak nie zgodzę się. Po pierwsze, może teoretycznie jest to możliwe, ale bez sensu. Im nie jest potrzebny stały docisk(stałe ciśnienie). Potrzebują tego docisku jak najwięcej na szybkich łukach np na Suzuce. Wtedy, przy otwartej przepustnicy ciśnienie gazów wylotowych jest wysokie, więc i docisk jest spory... Ale przy zamkniętej przepustnicy nijak ciśnienie nie będzie takie , jak przy otwartej na maksa. Dlatego Webber zmienił technikę wchodzenia w zakręty (później przy choćby minimalnie otwartej przepustnicy, żeby zachować stały docisk). Klu polega nie na stałym ciśnieniu gazów wylotowych, tylko bardziej na tym, żeby to ciśnienie nie spadło poniżej pewnego min.. Po to mapowanie silnika. Myślę, że na wolnych nawrotach w Monaco raczej niewskazany byłby za wysoki docisk ze względu na zużycie opon - więc. Tak ja to widzę!

    Za co dostałeś banana?

    Pozdrowionka!!!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo