komentarze
  • 7. witam
    • 2011-01-13 17:54:15
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    6.saint77. Piachu ma racje to byly nazistiwskie slowa, ktore po wojnie zostaly zabronione ( jesli sie nie myle to byla pierwsza i droga zwrotka, a teraz spiewa sie od trzeciejj zwrotki) .....Einigkeit und Recht und Freiheit für das deutsche Vaterland,..

  • 8. witam
    • 2011-01-13 17:54:50
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    nazistowskie...

  • 9. ignol44
    • 2011-01-13 17:55:22
    • *.tktelekom.pl

    Dla mnie renault już niema oprócz samej nazwy nic nie postało.Szkoda ze Kubica nie może wtrafic na pożadny zespól.Niech wywala BUT czy mase i niech tam kubica wskazuje

  • 10. racingfan
    • 2011-01-13 17:55:29
    • *.xdsl.centertel.pl

    Szkoda , Marsylianka jest fajna i ładniejsza od God Save The Queen

  • 11. poncki
    • 2011-01-13 18:03:02
    • *.41.29.52.sub.mbb.three.co.uk

    Powinni puszczac hymmny: Polski, Brytyjski, Francuski i Rosyjski (kolejnosc przypadkowa)

  • 12. Sasilton
    • 2011-01-13 18:16:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    obu jak najczesciej pojawiał sie ten hymn wraz z naszym :)

  • 13. Clouseau
    • 2011-01-13 18:22:54
    • *.222.3.37

    @Piachu, @witam Czytam komentarze w tym serwisie od wielu lat i włosy mi się na głowie jeżą... ale dzisiaj Wasza niewiedza doprowadziła do tego, że aż się zarejestrowałem -- hymn Niemiec nie jest hymnem nazistowskim... słowa napisał niemiecki poeta August Heinrich Hoffmann von Fallersleben w 1841 roku, hymnem do muzyki Franza Josefa Haydna stał się ten tekst w 1922 roku, więc 11 lat przed dojściem Hitlera do władzy. Witam ma rację mówiąc, że dzisiaj oficjalnie śpiewa się tylko 3. zwrotkę tego wiersza i słuszne jest twierdzenie, że Deutschland, Deutschland ueber alles to ta pieśń, ale na Boga nie ma ona nic wspólnego z nazistami -- Trzecia Rzesza była kontynuacją państwa niemieckiego i przejęła jego hymn.

  • 14. Clouseau
    • 2011-01-13 18:31:44
    • *.222.3.37

    Notabene F.J.Haydn zapożyczył lead muzyczny z melodii ludowej pochodzącej z Anglii, dlatego hymn brytyjski "God Save the Queen" jest do niemieckiego melodycznie podobny.

  • 15. witam
    • 2011-01-13 19:18:42
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    @13. No to bardzo ciekawe co piszesz i zapewne masz racje ale Niemcy widza to inaczej. Kazdy Niemiec jak go zapytasz to powie Ci odrazu, ze te slowa sa zabronione...Pozdro

  • 16. witam
    • 2011-01-13 19:23:47
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    @13. ps: Slowa: "Niemcy, Niemcy ponad wszystko..." byly kojarzone z faszystami dlatego po wojnie zabroniono spiewac 2 pierwszych zwrotek.

  • 17. mariusz199734
    • 2011-01-13 19:32:29
    • *.cdma.centertel.pl

    Oczywiście Vitaly odsłaniał bolid z naszym Erickiem...

  • 18. baworak
    • 2011-01-13 21:03:20
    • *.centertel.pl

    GOD SAVE the QUEEN to będą grali kiedy Witia "przekręci kluczyk w stacyjce"R31.

  • 19. FTS
    • 2011-01-13 21:13:01
    • *.tktelekom.pl

    a ja sobie i wszystkim fanatykom F1 życzę na sezon 2011 jak najczęstszego słuchania hymnów brytyjskiego i polskiego

  • 20. Kojag
    • 2011-01-13 21:13:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ech...
    Jest taka pieśń, która nazywa się "Das Lied der Deutschen", a hymnem niemieckim jest jedynie trzecia zwrotka owej pieśni. Nie ma żadnego zakazu śpiewania pierwszej, a tym bardziej drugiej drugiej zwrotki(!!!) - nie robi się tego dlatego, że one nie są hymnem. Faktem jest, że z pierwszej zwrotki zrezygnowano, bo ma nacjonalistyczny wydzwięk i mocno kojarzyła się z III Rzeszą. Z drugiej zwrotki zrezygnowano, bo... była zbyt mało niemiecka, jak na hymn (nie ma w przypadku tej zwrotki żadnej mowy o nacjonaliźmie!!!). Stąd też hymn niemiec składa się jedynie z trzeciej zwrotki utworu pod tytułem "Das Lied der Deutschen"!!! Wiedza nie boli...

  • 21. athelas
    • 2011-01-13 22:01:03
    • *.strong-pc.com

    Może być nawet i hymn Zjednoczonych Emiratów Arabskich, byle następował po polskim. Chociaż połączenie Niemiecki - Austriacki też bardzo mi się podoba, i chciałbym słyszeć go często ;)

    A wie ktoś jaki hymn ma Team Lotus? Malezyjski czy brytyjski? Chociaż to chyba i tak nie ważne w ich przypadku :D

  • 22. Grzesiek 12.
    • 2011-01-14 07:32:24
    • *.146.127.173.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Najważniejsze .... usłyszeć Mazurka Dąbrowskiego ;)))

  • 23. van_daal
    • 2011-01-14 08:48:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Amen!

  • 24. Alonso17
    • 2011-01-14 09:28:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie ma jak nasz hymn. Oby w tym roku było do jak najwięcej( i tylko żeby obok Kubicy na podium nie stał Vettel bo zacznie Tańczyć do hymnu)

  • 25. nekos
    • 2011-01-14 12:05:06
    • *.adsl.inetia.pl

    oj nie lubie brytyjskiego hymnu... nie lubie...

  • 26. witam
    • 2011-01-14 13:31:57
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    20.Kojal. Dobrze piszesz tak chyba to bylo. Traz sobie przypominam...Jak wrocilem z wakacji w 1990 r. to na Mistrzostwach Swiata pilkarze juz spiewali tylko 3 zwrotke ( musieli to zmienic jakos ok. 21 lat temu ). Dokladnie tak, lecz niestety nie masz racji co do pobudek tej zmiany poniewaz pierwsza zostala wyraznie zabroniona ( ze wzgledu na nacjonalistyczny wydzwiek jak piszesz ), a co do drogiej to masz racje. Pozdrawiam.

  • 27. witam
    • 2011-01-14 13:32:29
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    sory Kojag :D

  • 28. Lajkonik
    • 2011-01-14 15:24:04
    • *.150.162.180

    No co Wy. Od nowego sezonu przecież rosyjskii hymn będzie grany, prawie na każdym GP.

  • 29. Budyn_F1
    • 2011-01-14 16:50:18
    • *.dynamic.chello.pl

    Wiadome.

  • 30. mattimek
    • 2011-01-14 18:38:22
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    czytam tą wymianę zdań i nie rozumiem dla kogo ta druga zwrotka jest taka droga...

  • 31. danilo
    • 2011-01-15 11:05:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie nie lubią uczyć się historii, ale na każdy temat chcą mieć swoje zdanie. To niestety się wyklucza...

  • 32. frog
    • 2011-01-15 15:42:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @19
    Wątpie aby Hamilton wygrał wyścig Polonezem :D

  • 33. piotrek74
    • 2011-01-15 21:23:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    32. frog 10/10 -masz rację nie ta kolejność

  • 34. ebebe
    • 2011-01-16 11:53:53
    • *.pools.arcor-ip.net

    Das Lied der Deutschen

    Deutschland, Deutschland über alles,
    Über alles in der Welt,
    Wenn es stets zu Schutz und Trutze
    Brüderlich zusammenhält,
    Von der Maas bis an die Memel,
    Von der Etsch bis an den Belt –
    Deutschland, Deutschland über alles,
    Über alles in der Welt!

    Deutsche Frauen, deutsche Treue,
    Deutscher Wein und deutscher Sang
    Sollen in der Welt behalten
    Ihren alten schönen Klang,
    Uns zu edler Tat begeistern
    Unser ganzes Leben lang –
    Deutsche Frauen, deutsche Treue,
    Deutscher Wein und deutscher Sang!

    Einigkeit und Recht und Freiheit
    Für das deutsche Vaterland!
    Danach laßt uns alle streben
    Brüderlich mit Herz und Hand!
    Einigkeit und Recht und Freiheit
    Sind des Glückes Unterpfand –
    Blüh im Glanze dieses Glückes,
    Blühe, deutsches Vaterland!

  • 35. Kojag
    • 2011-01-16 20:29:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    26. Ech... No nie wiem, jak mam to tłumaczyć, po raz kolejny, ale nie masz racji. Może jakaś encyklopedia trochę rozjaśni Ci sprawę. Dlatego dam cytat z Wikipedii: "Wbrew obiegowym opiniom, wykonywanie pierwszej strofy pieśni nie jest obecnie w Niemczech zabronione, omawia się ją także w niektórych szkołach, choć za jej publiczne wykonanie można narazić się na ostracyzm."... Więcej na ten temat chyba już nie trzeba dodawać

  • 36. witam
    • 2011-01-17 22:38:43
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    @35 No to mala rozbierznosc...Bo moi sasiedzi czy tez koledzy z pracy i znajomi to rodowici Niemcy i Oni sa innego zdania a mianowicie, ze jest zabroniona. A jak nie wierzysz to sie zapytaj jakiegos Niemca to ci powie. Ech...chyba wiecej juz nie musze pisac.
    Ps. A jeszcze cos dodam. Jakbys wyszedl tutaj na ulice i zaczal to spiewac to by cie mogli zaskarzyc. Wszystko co kojarzy sie z Nazistami jest w Niemczech surowo zabronione i karalne. Pozdrawiam.

  • 37. Kojag
    • 2011-01-19 19:51:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    36. Dla nich to jest zakazane moralnie ale nie prawnie. A z tą pieśnią jest taki paradoks, że ona oficjalnie - prawnie nie jest kojarzona. Śpiewanie tego czegoś jest czymś niemoralnym, czymś czego się nie robi, ale nie zabrania. Tak samo jak z zoofilią. Znęcać się nad zwierzętami, nie można, ale zoofilia zakazana już nie jest.
    Mogliby mnie zaskarżyć za samo wejśćie i łażenie po ulicy, co łączyło by się z tamowaniem ruchu drogowego. Nie mam zamiaru wykonywać tego utworu... Spróbuj uprawiać seks ze zwierzęciem na środku ulicy to też Cię będziemy mogli zaskarżyć za blokowanie ruchu i powodowanie zgorszenia. W swoim domu możesz robić co chcesz, a na ulicy nie koniecznie. Zgorszenie można wywołać robiąc nie zakazane rzeczy. Ot przykład pań które chodzą po mieście bez ubrań i dostają mandaty za zgorszenie, ale nie za samo chodzenie nago, bo samo chodzenie nago zabronione nie jest. To tylko pewnego rodzaju paradoks, ale masz rację mówiąc, że można być za to ukaranym, mimo że zakazane nie jest.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo