WIADOMOŚCI

Renault zmodernizuje tunel aerodynamiczny
Renault zmodernizuje tunel aerodynamiczny
Zespół Renault wkrótce zmodernizuje swój tunel aerodynamiczny. Ekipa z Enstone aktualnie swój bolid testuje w tunelu pracującym na modelu w skali 1:2, podczas gdy przepisy pozwalają na testowanie modelem w skali 60 procent.
baner_rbr_v3.jpg
„Dostosujemy nasz tunel aerodynamiczny do skali 60 procent podczas przerwy między sezonami” mówił Eric Boullier dla Auto Plus.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

28 KOMENTARZY
avatar
Luna

13.08.2010 10:10

0

Taka inf. na pewno cieszy. Widać determinację w tym zespole. Oby wszystko przebiegło dobrze.


avatar
michael151

13.08.2010 10:16

0

Co ktoś z Was orientuje się o co chodzi z tą skalą? Jaki tunel w takim razie jest 1:1?


avatar
Porky2

13.08.2010 10:18

0

1:2 to zapewne 50%, wiec beda miec model o 10% wiekszy i tylo


avatar
Voight

13.08.2010 10:30

0

@2. michael151 wszystkie tunele i wszystkie inne rzeczy są budowane w skali 1:1. Wyjątkiem są makiety i modele. Po co komuś produkt w skali?


avatar
frozen93

13.08.2010 10:33

0

@michael151 - 1:2 czyli model testowany w tunel jest o połowę mniejszy od prawdziwego, a 60% czyli będzie o 40% mniejszy od prawdziwego i tyle;p


avatar
Daniels

13.08.2010 10:36

0

no okej ale z tego co wiem to przepisy mowily ze podczas sezonu mozna testowac w tunelu taki model 60% maks a miedzy sezonami to chyba mozna 1:1 ? wiec trzeba miec dwa tunele ? jeden na sezon a drugi po za sezonem ?


avatar
kempa007

13.08.2010 10:55

0

przepisy pozwalaja na testy modelu w skali 60 %. w trakcie sezonu dodatkowo jest ograniczona liczba dni testowych w tunelu.


avatar
Kojag

13.08.2010 11:55

0

3. Jeśli model w skali 1:2 zostanie powiększony o 10 procent, będzie on modelem stanowiącym 55% wielkości normalnego bolidu. Zatem będzie to model większy o 20% względem odecnego modelu.


avatar
pqo

13.08.2010 12:13

0

8: nikt nie powiedział, że model w skali 1:2 będzie powiększony o 10%, i, że będzie stanowił 55% bolidu, gdyż będzie stanowił 60% wielkości bolidu w skali 1:1, a co to 20% to się zgadza, model w skali 50% w porównaniu do modelu w skali 60%, jest o 1/5 mniejszy, czyli o 20%


avatar
lukasz1

13.08.2010 12:19

0

Może dzięki temu tunelowi będą mieli jeszcze lepsze przednie skrzydła!!!


avatar
bmath

13.08.2010 12:53

0

Red Bull doda ci skrzyeł


avatar
bmath

13.08.2010 12:54

0

Red Bull doda ci skrzydeł


avatar
nekos

13.08.2010 13:20

0

sam tunel duzo nie zmieni...


avatar
Aksil

13.08.2010 13:44

0

9. pqo - przyganiał kocioł garnkowi. 50% w porównaniu do 60% jest o 1/6 mniejsze, czyli o 16,(6)%, natomiast 60 jest większe od 50 faktycznie o 1/5, czyli 20%.


avatar
cyk

13.08.2010 13:55

0

13. nekos Da dokładniejsze dane i większe możliwości ale to nic nie zmieni, masz racje...


avatar
anna55

13.08.2010 15:21

0

Grupa Renault chce odskoczyć od Mercedesa, a dogonić McLarena. Zobaczymy czy im się uda.


avatar
petrov

13.08.2010 15:30

0

teraz trwają tylko prace przygotowujące do modernizacji tunelu, czyli do końca tego sezonu jeszcze będzie model 1:2


avatar
masosz

13.08.2010 17:31

0

Model nie o 10% większy, ale o 10 punktów procentowych większy - tak mnie matematyczka w liceum uczulała. Bo rzeczywiście 10% większy niż te 50%, to 55% :) A GDZIEŚTAM wyczytałem, że zmodernizują tunel w przerwie, ale wakacyjnej... Trzeba sprawdzić jeszcze trzecie żródło ;D


avatar
Jaro75

13.08.2010 19:08

0

Czy kanał czy nie byle było dobrze dla Roberta :)) I ściągnijcie Bruno Senne jako partnera :))


avatar
Oski9191

13.08.2010 20:38

0

"Dotychczas Renault testował aerodynamikę pojazdu na bazie modelu w skali 50% oryginału. Jednak wkrótce dojdzie do wprowadzenia nowego bolidu o rozmiarze 60%. Doniesienia te potwierdził szef zespołu, Eric Boullier w wywiadzie dla "AutoPlus": "Wprowadzimy model 60% w trakcie przerwy wakacyjnej. Jednak najpierw musimy się odpowiednio przygotować" - zapowiedział Francuz."


avatar
seba16011994

14.08.2010 00:17

0

Cześć. Walnę w całkiem inny temat. Wie ktoś może jak pozyskać autograf Roberta? W Poznaniu się nie udało, choć ryj darłem niemiłosiernie. Więc są jakieś sposoby?


avatar
type-r

14.08.2010 00:36

0

będą mieli model testowy o 10% większy, to w rezultacie powinni być też o 10% szybsi :)


avatar
Luna

14.08.2010 08:53

0

seba ja kilka dni temu wysłałam drogą pocztową prośbę (ze znaczkiem zwrotnym i kopertą do mnie zaadresowaną) do enstone o karty kierowców. Przyślą na pewno tylko, że to będą nadrukowane autografy, a jak ty chcesz prawdziwy to musisz na GP jechać.


avatar
Kojag

14.08.2010 10:31

0

9. Jak to nikt tak nie powiedział? 'Porky2' tak powiedział....


avatar
Budyn_F1

15.08.2010 06:45

0

Przynajmniej cos robia w tym kierunku.


avatar
eltek

15.08.2010 15:09

0

chciałem tylko zapytać: czy te wszystkie modele 1:2 czy też inne 60% wpływają na oszczędności w F1 czy czasami nie taniej byłoby testować po prostu bolid czyli model 1:1pozdr.


avatar
V-F1

17.08.2010 19:43

0

skala 1:1 nie dawala by szans biedniejszym zespolom w F1


avatar
carlos11111

18.08.2010 06:23

0

A dlaczego nie zapakuja bolidu do ciezaruwki i w ukryciu nie wywioza do ¨normalnego¨ tunelu aero? Wtedy dane bylyby dokladniejsz i nkt z was nie musialby sprzeczac sie czy to 10 czy 20%. Pozdrawiam.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu