Zgodnie z decyzją zespołów FIA wybrała firmę Pirelli jako dostawcę ogumienia dla ekip w przyszłym sezonie.
„Pirelli zostało wybrane jako jedyny dostawca opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 organizowanych przez FIA na okres trzech lat, rozpoczynając od sezonu 2011” napisano w oświadczeniu FIA.„Jedyny dostawca opon będzie ściśle stosował się do sportowych i technicznych reguł proponowanych przez FIA.”
Firma Pirelli została najpierw wybrana przez ekipy, przedstawiając im najlepszą ofertę i pokonując takie marki jak Michelin czy Avon Cooper. Po raz ostatni opony Pirelli były używane w F1 w sezonie 1991.
23.06.2010 15:34
0
To i tak nie pomoże. Gdyby były do wyboru opony to byłoby lepiej, bo inne opony to czasem nawet inne czasy okrążeń...
23.06.2010 15:37
0
no i dobrze. wiecie moze jakie opony i felgi beda miały wymiary w 2011? bo zapomniałem..
23.06.2010 15:39
0
Rozmiar sie nie zmieni.
23.06.2010 15:52
0
i kupa..... bez konkurencji monopol zawsze uwstecznia. Powinni pozwolić Michelinowi również.
23.06.2010 15:54
0
Mam pytanie. Czy wygląd, wymiary i inne rzeczy się zmienią w porównaniu z oponami Bridgestone?
23.06.2010 16:52
0
rozmiar ten sam, a opony będą czerwone, Pirelli doda jeszcze opony zimowe z twardej i miękkiej mieszanki.
23.06.2010 17:07
0
4. saint77 zgadzam się z tobą całkowicie...[ale, w/g mnie, to ostani taki ruch BE w styli "Duce"]
23.06.2010 17:55
0
5. onetent1 w przyszlym sezonie nie bedzie zmiany w ogumieniu, beda najprawdopodobniej tylko trzy miesznaki do wyboru- miękka, srednia i twarda.
23.06.2010 18:38
0
Dobra guma nie jest zła
23.06.2010 18:40
0
Ciekawe zdanie: "Jedyny dostawca opon będzie ściśle stosował się do sportowych i technicznych reguł proponowanych przez FIA". CIEKAWE co to oznacza w praktyce? Może będątak dobierać mieszankę żeby "uatrakcyjnić" wyścigi kosztem bezpieczeństwa (duże zużycie i drifting na torze :D )???
23.06.2010 19:34
0
proszę o link do piątkowych treningów z polskim komentarzem !!!!
23.06.2010 19:56
0
mogliby zaczac teraz powiekszac felgi, o 1 cal rocznie :)
23.06.2010 20:42
0
10. Bardzo dobre pytanie. Cała sprawa ma gdzieś swoje drugie dno. Myślę że lepiej by było gdyby zespoły indywidualnie podpisywały kontrakty z firmami oponiarskimi.
23.06.2010 20:56
0
13. karlito Niby tak ale nie pomogłoby to w cięciach kosztów.
23.06.2010 22:09
0
Tylko jeden dostawca, więc za wiele się nie zmieni. Szkoda, bo Michelin zaangażowałby się w F1 gdyby była konkurencja, ale widać komuś zależało by było dalej jak jest teraz.
23.06.2010 22:59
0
15. Michelin dążył do tego żeby były inne wymiary opon tak aby dostarczać do kilku serii tą samą gumę. Nie wyszło im więc się wycofali. Może za kilka lat temat wróci- lub w następnym sezonie jeśli Pirelli będzie miało duże problemy.
23.06.2010 23:06
0
14.czy ja wiem, to jak wolny rynek, konkurencja. firmy by walczyły o kontrakt czyli klienta. Chciałbyś kupować buty do biegania TYLKO w Pumie czy mieć wybór? Firmy już by się postarały żeby nie było drogo bo klient pójdzie do kogoś innego.
23.06.2010 23:08
0
16. panie, a do pracy kto wstanie, hę?
24.06.2010 07:40
0
Chyba Michelin chciało zbyt dużo ... , dlatego wybrano Pirelli . Głównie ze względu na Renault - szkoda .
24.06.2010 15:05
0
Renault zdaje się było za wyborem Pirelli, a nie Michelina, więc nie jestem pewny, czy teorie o tym, iż to zły wybór dla Renault są prawdziwe. Tak samo Ferrari z tego co pamiętam bardziej skłaniało się ku Michelinowi, a nie Pirelli.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się