Wyścig o GP Malezji był ostatnim wyścigiem dla dyrektora technicznego BMW Sauber, Williego Rampfa. Peter Sauber, szef zespołu, wyraził swoje ubolewanie nad takim zakończeniem kariery 56-letniego inżyniera.
W Malezji oba bolidu C29 nie osiągnęły mety. Pedro de la Rosa z powodu awarii jednostki napędowej Ferrari nie dojechał nawet na swoją pozycję startową, a Kamui Kobayashi musiał wycofać się z wyścigu po 9 okrążeniach.Rampf związany był z ekipą Saubera przez prawie 15 lat. Z dniem 1 kwietnia zastąpił go były dyrektor techniczny Force India, James Key, o którego odejściu niedawno informowaliśmy.
„Przykro mi z powodu Williego Rampfa” mówił Peter Sauber. „Przez blisko 15 lat był naszym lojalnym szefem technicznym, a w ostatnim swoim wyścigu musiał przeżyć takie fiasko.”
„Do ostatniego dnia walczył dla naszej ekipy, a ja wiem jak dużo ta porażka go kosztowała, mimo że nie mógł nic na to poradzić.”
06.04.2010 10:19
0
Usunięty
06.04.2010 10:19
0
Teraz dyrektor techniczny FI może być ciekawie.
06.04.2010 10:20
0
adios amigos !!!!
06.04.2010 10:24
0
wie ktoś ile Robert zużył już silników?
06.04.2010 10:26
0
to chyba mała strata dla zespołu....
06.04.2010 10:26
0
4. Knight Rider chyba cały czas pierwszego dusi
06.04.2010 10:26
0
teraz robert jezdzi na 3 silniku ale 2 poprzednie sa dobre i moze je w kazdej chwili zalozyc a zalozyl 3 silnik bo nie chcil ryzykowac ze tamen moze pasc
06.04.2010 10:32
0
zwlaszcza jaki klimat panuje w Malezji
06.04.2010 10:32
0
skąd macie te dane Panowie?
06.04.2010 10:32
0
aufiderzein!
06.04.2010 10:33
0
No to Robert jest chyba w najlepszej sytuacji z silnikami
06.04.2010 10:33
0
Rampf był niezmiernie ograniczonym konstruktorem, co udowodnił w wysokobudżetowym BMW i wcześniej w Sauberze. Nowe dziecko - C29 to dobrze zapowiadające się totalne fiasko. Rampf również dobrze się zapowiadał, a wyszło jak zwykle. Sentymenty swoją drogę Panie Sauber, ale wyniki by się przydały, a to nie nastąpi z takim szefuniem technicznym. Powodzenia panie Key!
06.04.2010 10:35
0
Załamał się chłopak
06.04.2010 10:46
0
Usunięty
06.04.2010 10:47
0
Usunięty
06.04.2010 10:51
0
Usunięty
06.04.2010 11:04
0
Może ten nowy inżynier im trochę pomoże, bo są beznadziejni jak na razie.
06.04.2010 11:22
0
a niektorzy jeczeli zeby Robcio juz zostal w BMW niz szedl do slabej Reni :) ma chlopak nosa jkaby nie patrzec ... :)
06.04.2010 11:49
0
Sauber powinien to zrobić wraz z odejściem BMW, troszkę za późno ale lepiej późno niż wcale. Przypuszczalnie Sauber czekał na okazję pozyskania innego inżyniera i dlatego tak zwlekał, mam nadzieję że coś się zmieni (oby na lepsze) w tym zespole, bo ostatni widok pana Saubera nie był dla mnie przyjemy.
06.04.2010 12:07
0
Usunięty
06.04.2010 12:09
0
W tym zespole panuje totalny chaos. Chyba nawet nie mają jakiego planu rozwojowego tylko desperacko kopiują na szybko rozwiązania nad którymi inni pracowali 2 lata (F-Duct). Przecież bolid nie był konstruowany w oparciu o te rozwiązanie i teraz jego wprowadzenie może przynieść więcej strat niż korzyści. Powinni skupić się na poprawieniu tego co mają ale Pan Willy Rampf jak widać nie bardzo wiedział co ma robić i postanowił odejść. Obecnie Sauber to najgorszy zespół ze starych i w tym sezonie już raczej tego nie zmienią, może powalczą z STR o 8 pozycję. W przyszłym sezonie już z nową, przemyślaną konstrukcją powinni osiągać lepsze wyniki.
06.04.2010 12:34
0
na bahrain i australię miał jeden a w malezji drugi
06.04.2010 12:39
0
jak se pomyśle o BMW to zal mi tego zespołu w 2008 roku mógl walczyć nawet o zwycięstwo dla roberta a teraz .... gdyby nie bylo tych nowych zespoluw to BMW i Toro rosso zmienialiby sie nawzajem na ostatnich pozycjach
06.04.2010 12:47
0
raczej nie będą płakać
06.04.2010 13:02
0
wielka szkoda że Wiluś odchodzi- chyba będę płakał (ze szczęścia). Tomiędzy innymi przez tego gościa i jego kolesi Robert nie miał równej sytuacji w zespole. Na wiele im się to nie zdało. Rampf udowodnił tylko że w porównaniu do kolegów z innych zespołów jest miernotą bez wyobraźni- po Sauberze było widać że ma dosyć takich wyścigów jak zszedł do garażu po tym jak znowu zawiódł bolid. Ja mu się nie dziwię.
06.04.2010 13:43
0
Tak, tak ! Willy wykonał świetną robotę. Rozpierniczył team do końca i w blasku fleszy odchodzi, w uczuciu świetnie wykonanej pracy, he he.
06.04.2010 13:51
0
Lepiej późno niż wcale..
06.04.2010 15:04
0
adios amigios
06.04.2010 15:36
0
15 lat w jednej firmie i na takim samym stanowisku musiało się zakończyć utratą NIEPOKOJU TWÓRCZEGO niestety!
06.04.2010 15:43
0
I dobrze ze odszedl po co byc w niewartosciowym zespole.
06.04.2010 15:48
0
[*] :-P
06.04.2010 15:59
0
Może ten nowy dyrektor techniczny będzie lepszy. Zobaczymy ;)
06.04.2010 17:03
0
Sauber robi porządki w firmie tylko obawiam się że przy braku kasy i sponsorów to ta stajnia może nie przetrwać do następnego sezonu. Szkoda bo Sauber miał zawsze nosa do kierowców. A za sytuację w teamie powinien podziękować Doktorowi Theissenowi i jego genialnym decyzjom. Oby Sauber przetrwał bo ciężki sezon przed nimi. Mam jakieś takie dziwne przeczucie że po przejęciu przez Mercedesa za pare lat na miejscu Petera Saubera zobaczymy Rossa Brawna. Obsadzanie stołków swoimi już sie zaczeło.
06.04.2010 17:34
0
willy teraz kończy a sauber skończy w przyszłym sezonie.
06.04.2010 19:12
0
4. Knight Rider - co ma Twoje pytanie wspólnego z tematem newsa? Mimo wszystko Co odpowiem. W Malezji po raz pierwszy użył drugiego.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się