W ostatnim czasie sporo zamieszania wśród ekip F1 wywołał projekt tylnego skrzydła zespołu McLaren. Ekipy Red Bull oraz Ferrari poprosiły FIA o wydanie opinii na temat legalności rozwiązania Brytyjczyków.
Delegat techniczny FIA, Charlie Whiting, w piątek przeprowadzi inspekcje innowacyjnego rozwiązania.„Skrzyło jest inne i innowacyjne, tak” mówił Martin Whitmarsh, szef McLarena, dla Daily Telegraph. „Niemniej byliśmy w ciągłym kontakcie z Charliem przez kilka miesięcy, aby dowiedzieć się czy nie łamie ono regulaminów. Zostaliśmy zapewnieni, że jest zgodne z przepisami.”
Cała sprawa do złudzenia przypomina ubiegłoroczną sprawę z podwójnymi dyfuzorami.
05.03.2010 10:38
0
sick, historia się powtarza, w zeszłym sezonie BMW ślepo szło w udoskonalanie kersu, a inni w dyfuzory, teraz inni w skrzydła (McL i Wiliams), a renia w super Dyfuzor
05.03.2010 10:38
0
Podejrzewam że będzie zatwierdzone przez FIA.
05.03.2010 10:55
0
NIE!!!!! tylko nie MCL nie strawię HAM lejącego wszystkich jak chce!
05.03.2010 10:55
0
ciekawe jak tam super dyfuzor Renaty :) Jak im to zatwierdzą to może będzie szansa na jakieś podium od czasu do czasu. W obliczu tych nowinek śmiem twierdzić, że nowe zespoły będą tracić po kilka sekund na okrążeniu...pozostaje nadzieja w tym, że będą grzecznie przepuszczać.
05.03.2010 10:59
0
McLaren będzie legalny, to po prostu sprytne rozwiązanie, które mam nadzieję francuzi szybko skopiują i ulepszą:P Ale Renault i tak w ogóle wydaje się mocno rozwinięte pod każdym względem. W końcu W-wing się pojawiło, nowe rozwiązania obok splittera, podłoga się zmieniła już, przednie skrzydło dość agresywne. No i mam nadzieję, że będzie ten Uber-podwójnie-potrójny-superdyfuzor śmierci;] Oraz, że spalanie poszczególnych silników pozostanie takie jak było rok temu;)
05.03.2010 11:02
0
no to na prostych mcl będzie wyyyyprzedzał co się da...
05.03.2010 11:05
0
a to wszystko dlatego ze są w ogole jakies ograniczenia powinno byc tak jak mowiło tu juz wielu ograniczenie dotyczące silnika wymiarow wagi i budzetu a reszta powinna byc mozliwa do rozwoju wedlug mozliwosci inzynierów
05.03.2010 11:05
0
no moze nie tak ogolne jak napisalem powyzej ale cos w tym rodzaju
05.03.2010 11:34
0
a jest gdzieś takie naprawdę wyraźne zdjęcie pokazujące to skrzydło?? pytam, bo ja trochę ślepy jestem i do tej pory nie wiem jak wygląda ta "szczelinka", bo się dopatrzeć nie mogę... a tak odnośnie tylnego skrzydła to i renia ma trochę inne, ja się tam dopatrzyłem patrząc od przodu takiej niby fali symetrycznie na boki się rozchodzącej od środka...
05.03.2010 11:36
0
na najnowszych zdjęciach nie tych z prezentacji styczniowej dla ścisłości
05.03.2010 12:17
0
jak nie podwójny dyfuzor to tylne skrzydło :(
05.03.2010 12:32
0
Wydaje mi się że głównym zadaniem nowatorskiego skrzydła Reni jest zakłócanie powietrza za bolidem.
05.03.2010 12:50
0
dobrze ze sie chociaz nie czepiaja ksztaltu helmu ochronnego daj Panie Boze jak najszybciej dotrwac to przyszlego piatku bez zbednych ZLYCH emocji
05.03.2010 13:18
0
jeszcze chwila i będziemy mogli dyskutować a nie domyślać się
05.03.2010 13:24
0
Angole tymsportem rządzą to ich własność to sobie robia tak by to ich teamy kierowcy menadzeroeiw wygrywali. Jestem za tym by stworzyć osobną F1 zalkezną od kierwoców nie od todów eclestonów i innych cwaniaczków, wkoncu w f1 zostaną sami niemcy i angole oni nie potrafią uczciwie rywalizowac tylko kombinować.
05.03.2010 14:12
0
Tylko tydzień ludzie :D Jeszcze tylko weekend i 5 zasranych dni powszednich i będziemy mogli rozmawiać o faktach a nie o kosmicznych przypuszczeniach...
05.03.2010 14:52
0
Jakby inżynierowie mieli wolną rękę w takim stopniu, jak niektórzy postulują, to jedynym czynnikiem ich spowalniającym byłby moment utraty przytomności przez kierowce na skutek przeciążeń:)
05.03.2010 14:54
0
@7 Koyot. Tylko, że przy takim podejściu zyskałyby na znaczeniu bolidy a straciliby kierowcy. Dysproporcja między wkładem kierowców i inżynierów już jest wielka i osobiście chciałbym żeby większa, nie była bo inaczej mistrzowie F1 będą się pojawiać i znikać co sezon i braknie miejsca na legendy (o ile już go nie brakuje).
05.03.2010 15:07
0
zazdrosc.....
05.03.2010 16:29
0
Ciekawie jak to się zakończy?
05.03.2010 23:45
0
Z tymi przepisami FIA odnośnie modyfikacji poszczególnych elementów jest tak samo jak z polskim prawem skarbowym ;-)) co urzędnik to inna interpretacja ;-)) i każdy ma rację ;-)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się