Jutro, 17 lutego rusza druga czterodniowa sesja testowa w Jerez. Do dziesięciu ekip, testujących w ubiegłym tygodniu dołączy Lotus. Poniżej prezentujemy harmonogram poszczególnych zespołów. Podane składy mogą ulec w trakcie testów zmianie.
Zespół | 17 lutego | 18 lutego | 19 lutego | 20 lutego |
Mercedes GP | M.Schumacher | N. Rosberg | M.Schumacher | N. Rosberg |
Red Bull | S. Vettel | S. Vettel | M. Webber | M. Webber |
McLaren | L. Hamilton | L. Hamilton | J. Button | J. Button |
Ferrari | F. Massa | F. Massa | F. Alonso | F. Alonso |
Renault | W. Pietrow | W. Pietrow | R. Kubica | R. Kubica |
BMW-Sauber | P. de la Rosa | P. de la Rosa | K. Kobayashi | K. Kobayashi |
Williams | R. Barrichello | R. Barrichello | N. Hulkenberg | N. Hulkenberg |
Toro Rosso | S. Buemi | S. Buemi | J. Algersuari | J. Algersuari |
Lotus | F. Fauzy | H. Kovalainen | H. Kovalainen | J. Trulli |
Force India | P. di Resta/ V. Liuzzi |
V. Liuzzi | A. Sutil | A. Sutil |
Virgin Racing | L. di Grassi | L. di Grassi/ T. Glock |
T. Glock | nie wiadomo |
Na najbliższe dni w Jerez zapowiadane są jeszcze gorsze warunki atmosferyczne niż te, z którymi zespoły musiały dawać sobie radę w ubiegłym tygodniu.
16.02.2010 10:27
0
oby jak najmniej padało, bo co to za testy jak się nie bardzo da testować.
16.02.2010 10:34
0
Czytałem taką wiadomość :PZU, Orlen, PKO BP lub Telekomunikacja Polska pojawi się na bolidach Renault
16.02.2010 10:43
0
Pogoda wyjątkowo upierdliwa w tym roku na testach. Wyjątkiem była Walencja, którą większość ekip olała ze względu na pogodę, a tam było suchutko ^_^
16.02.2010 10:44
0
@ Pewlo - ja czytałem na innym portalu jeszcze ciekawszą. Podobno na Bahrajn już Renówka chce przeprojektować bolid w 40 procentach am się on różnić od obecnie testowanego, początkowo przerobiony miał zadebiutować w Kanadzie ale już na pierwszy wyścig będzie. Oby to nie był strzał w kolano- jeśli to prawda.
16.02.2010 10:54
0
19 i 20 lutego - prosimy o lampę na torze - 20 stopni, słoneczko, bezwietrznie, kilka chmurek na niebie....;-)
16.02.2010 10:59
0
17 i 18 również
16.02.2010 11:00
0
Wreszcie podano,że Reno zmodyfikuje to obecne coś/R29B/ przed pierwszym tegorocznym GP- przecież aż żal patrzeć na wygląd tego bolidu w stosunku to konkurencji-staromoda i archaizm.Renault zatem praktycznie nic nie robiło z autem do nowego roku, gdyż chyba było na walizkach i szukało zabezpieczeń budżetowych. Do podanych detali niech jeszcze koniecznie dodadzą nowy nos/wyższy i mocno spłaszczony na końcu/ bo ten wygląda jak pług aerodynamiczny rocznik 2004. Aha tylko kiedy zbiorą dane związane z nowym aero ? Zatem wielka improwizacja cz. 2 -czas zacząć-nadzieja w informacjach od Kubka.
16.02.2010 11:07
0
7. kamil b widzę kolega ma własny tunel areo w garażu i na podstawie zdjęcie renówki wyliczył linijka i cyrklem wymiary i zbudował kartonowy model w skali 1:1 i go teraz testuje i widzi ze niektóre pomyśli inżynierów trochę ustępują jego myśli technicznej.... jak coś jest tak jak jest znaczy że ktoś nad tym długo myślał i ze jest to najlepsza z możliwych specyfikacji i będą darzyć do ideału i nie narzekaj
16.02.2010 11:14
0
Ciekawe czy kartonowa konstrukcja przetrwa testy aero :) a tak serio to zobaczymy na kolejnych zdjeciach i testach co bedzie sie dzialo bo jak juz wszyscy mowia testy sa po to zeby sprawdzac poszczegolne ustawienia i porownywac dane a zespol z takim doswiadczeniem jak Reno bedzie wprowadzal przemyslane zmiany i dazyl do doskonalosc bolidu
16.02.2010 11:18
0
7. kamil b Moze by tak źródło podać. Ja też mogę zaraz napisać ze wiem i jest potwierdzone że ukradli plany Ferrari na 2011
16.02.2010 11:23
0
kamil b gratuluje wyobraźni skoro według Ciebie wygląd ma tak ogromne znaczenie na aerodynamikę, to że każdy ma "wcięcie" z przodu bolidu, nie znaczy że to jest jedyne dobre wyjście. Renault nie wzorowało się na RBR i poszło we własnym kierunku.
16.02.2010 11:27
0
Team Renault, którego kierowcą jest Robert Kubica, przygotowuje znacznie zmieniony bolid na wyścig o Grand Prix Bahrajnu, który 14 marca rozpocznie kolejny sezon mistrzostw świata Formuły 1. Według francuskiej prasy przerobione i ulepszone elementy będą stanowić 40 procent całego pojazdu w porównaniu z prezentowanym w styczniu żółto-czarnym bolidem R30. Najbardziej widoczne zmiany będą dotyczyły przedniego skrzydła, boków nadwozia, a także wielopoziomowego dyfuzora powietrza. Wcześniej władze Renault zapowiadały, że nowy bolid przygotują dopiero na Grand Prix Kanady. Zmiany zapowiadane już na inaugurację sezonu mogą jednak znacznie wcześniej pozwolić drużynie Roberta Kubicy na włączenie się do czołówki. Zmiany Renault na pierwsze GP pozdrawiam
16.02.2010 11:29
0
A puszczają te testy gdzieś w telewizji, albo Internecie? Chętnie bym oglądnął.
16.02.2010 11:29
0
Reno ma jeden z najkrótszych bolidów ( nie licze krótszego Mercedesa bo tam zeby był najkrótszy musieli złamać nos). Krótsze bolidy beda lepiej spisywać sie na torze. To prawda wydaje mi sie ze nos ulegnie zmianie tak samo tylni spojler. To nie jest wielki problem. Prolemem byłoby jakby nowy dyfuzor był do dup.y. Takie elementy jak spojlery to małe g.wno
16.02.2010 11:40
0
12. karolekkk Tak samo jak na polskich stronach wszyscy pisza ze Kubica musi trafic do Ferrari tak samo wszystkie strony w Francji beda pisac na rzecz Reno
16.02.2010 11:46
0
12. karolekkk -,prawie nie do pomyślenia w poprzednim zespole Roberta ;-)))
16.02.2010 11:49
0
4. biter1Też czytałem. W takich przypadkach, przyszłość jest po góralsku.....Albo będzie dobrze, albo będzie źle....:)) A tak serio, to chyba wiedzą co robią.......
16.02.2010 11:51
0
a co myślicie o nowym sponsorze z poski według F1Today.nl igazety prawnej najbardziej prawdopodobne że będzie to t p s.a.
16.02.2010 12:02
0
Usunięty
16.02.2010 12:03
0
"Zijn er wel bedrijven in Polen? De meeste Polen werken hier of elders :-))" - cytat z F1 Today.nl - co otym myślicie...
16.02.2010 12:04
0
pogoda na jutro fatalna o 13:00 http: // www. meteociel.fr /modeles /gfse_cartes.php?&ech=30&mode=2
16.02.2010 12:14
0
Jeżeli np. w piątek byłoby sucho to bez wahania wsadził bym Robsona do samochodu za Petrova. Pogoda jest jaka jest, trzeba korzystać na maxa z możliwości jazdy po suchym torze a Robert zdecydowanie by bardziej pociągnął rozwój auta niż nasz rosyjski debiutant. Trzeba korzystać z każdej możliwej okazji jazdy po suchym. Szkoda mi Petrova no ale wychodzi na to że bedzie musiał nauczyć się jeździć na 100% już w czasie sezonu bo narazie to bedzie ćwiczyć pływanie ;)
16.02.2010 12:17
0
TPSA to własność France Telecom, czyli de facto własność francuskiego rządu. Także zdziwienia nie będzie, jeżeli TPSA zostanie sponsorem Renault.
16.02.2010 12:21
0
10.murmunder Ten rok oczywiście podany jest w kontekście ironicznym- należy go wziąźć w cudzysłów-ale nos jak żywo przypomina wzór 2009r, czy np kształt sekcji bocznych-wloty do chłodnic- no z wyglądu nieudana, przygłaskana wersja R29.
16.02.2010 12:43
0
Co do zmian w konstrukcji bolidu Renault to nie jest to nic dziwnego. Przecież właśnie testy są po to aby zobaczyć co poprawić. Także bardzo fajnie ,że nie stoją w miejscu
16.02.2010 13:08
0
Nos może i przypomina ten z 2009r ale dobrze, że chociaż przednie skrzydlo nie przypomina europalety tak jak w bmw09:)
16.02.2010 13:09
0
7. kamil b HISTERYZUJESZ ! Ale skoro jesteś fachowcem od aerodynamiki to złóż swoje CV do Renaulta. Najwyraźniej bez Ciebie nie dadzą sobie rady....
16.02.2010 13:44
0
Ale najlepsze jest w tym sezonie widzieć Kubice uśmiechnietego, zadowolonego. Mówi co chce co mu pasuje nie musi uważać żeby czegos nie powiedziec czego nie chciało BMW. Ale zmieniając temat. Renault jest doswiadczonym zespołem i nie można im zarzucić żę robią coś wolno. To żywiołowy team w tamtym roku jako jedni z nielicznym wprowadzili szybko podwojny dyfuzor podczas gdy BMW straciło na to poł sezonu a nawet wiecej. Tak wiec Renault z Kubicą zadowolonym może dać niezły efekt. Bo nie oszukujmy sie żeby zostać mistrzem nie potrzeba byc najlepszym kierowca. Wystarczy miec najlepszy samochod i byc lepszym od kolegi z zespołu. Alonso czy Schumacher poprostu znalezli sie w dobrym miejscu o dobrej porze. Bo Alonso pozniej nic nie pokazywał. Nieraz był wyprzedzany popełniał błedy zresztą tak jak wszyscy. Wiec skoro Renault bedzie rozwijało bolid i postawilo nie ma co sie okłamywać- na Kubice to moze sie okazac ze bedą wysoko :) POZDRAWIAM!!
16.02.2010 18:47
0
Zespół z Enstone, którego niepodważalnym liderem jest Kubica zapowiada walkę o powrót na szczyt. Wszyscy w Renault marzą o powtórzeniu sukcesów z lat 2005-2006, kiedy francuski team dzielił i rządził w F1. Aby tak się stało zespół Kubicy potrzebuje dużego budżetu. Jak się okazuje coraz więcej jest firm zainteresowanych sponsorowaniem , co może zaowocować tym, że Renault w sezonie 2010 będzie dysponowała kwotą 215 mln euro. Największą część do budżetu zespołu wpłaca spółka Genii Capital, większościowy udziałowiec teamu. Właściciel spółki Gerard Lopez poszukuje sponsorów dla Renault i trzeba przyznać, że chociaż na bolidzie jest jeszcze dużo miejsca dla reklamodawców, to idzie mu to bardzo sprawnie. Jeśli tak będzie nadal, budżet zespołu Kubicy szybko osiągnie planowane 215 mln euro. Jest to artykuł z innej strony ale jakby połączyc te wszyskie fakty o rozwoju bolidu to brzmi to całkiem ciekawie, zapowiada się więc walka kto wie może będą w czołówce. TRZYMAM ZA TO KCIUKI CHOĆ LEKKO IM NIE BĘDZIE
16.02.2010 23:01
0
7 kamil b Gdzieś ty był człowieku jak w poprzednim sezonie bmw miało problemy z aerodynamiką z twoją ''wiedzą i doświadczeniem'' każdy z teamów zwyczajnie będzie całował ziemie po której stąpasz byleby uzyskać poradę od geniusza, poza tym gdyby nawet tak było to bolid może byc z przed kilku lat jeśli spełni określone założenia to akurat wyglad jest najmniej istotnym czynnikiem
17.02.2010 13:50
0
Kto to jest ten F.Fauzy??
17.02.2010 13:51
0
Ciekawe jak przebiegna te testy.
24.10.2010 16:45
0
wszyscy z santanderem
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się