WIADOMOŚCI

Zespoły proponują swoją wersję punktacji
Zespoły proponują swoją wersję punktacji
Jak podaje serwis autosport.com, zespoły F1 podczas spotkania Grupy Roboczej ds. Sportu zgodziły się na zmianę punktacji zaproponowanej w grudniu przez FIA, tak aby zwycięzca wyścigu otrzymywał większą przewagę nad drugim zawodnikiem.
baner_rbr_v3.jpg
W ubiegłym roku obowiązywała punktacja premiująca punktami pierwszych ośmiu zawodników: 10-8-6-5-4-3-2-1. W grudniu FIA zapowiedziała chęć zmiany klucza punktowego na premiujący pierwszą dziesiątkę: 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.

Aby jednak weszły w życie nowe przepisy musza się na nie zgodzić także zespoły, które w piątek ustaliły, że będą forsowały nieco zmodyfikowaną wersję propozycji FIA. Pierwszych dziesięciu zawodników otrzyma punkty zgodnie ze schematem: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Aby przepisy zostały ratyfikowane muszą zostać jeszcze zatwierdzone przez Komisję F1, która spotka się z zespołami 1 lutego w Walencji oraz Światową Radę Sportów Motorowych. Jeżeli chodzi o system punktacji wydaje się to być jedynie formalnością, gdyż za większą przewagą pierwszego zawodnika ponownie opowiada się sam Bernie Ecclestone.

Podczas piątkowego spotkania zespoły odrzuciły także wprowadzenie nakazu minimum dwóch postojów podczas wyścigu obligując kierowców do zatrzymywania się tylko raz, aby spełnić regulaminowy wymóg użycia obu mieszanek opon.

Wstępne informacje sugerują także, że zespoły wycofały się z pomysłu premiowania punktem zdobywcy pole position oraz najszybszego okrążenia podczas wyścigu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

34 KOMENTARZY
avatar
Zakrza

25.01.2010 13:55

0

"Wstępne informacje sugerują także, że zespoły wycofały się z pomysłu premiowania punktem zdobywcy pole position oraz najszybszego okrążenia podczas wyścigu. " Szkoda.


avatar
Dagmara_W

25.01.2010 14:03

0

z tymi dodatkowymi punktami bylby dodatkowy skamczek.. cos by sie dzialo byloby wiecej walki,, ta przez nich proponowana punktacja jest dobra.. i dobrze ze premiuja 10 bo przy takiej ilosci kierowcow przynajmniej 10 sie zlapie na jakies punkty a co moze sie przydac przy koncowym rozrachunku, Pozdrawiam


avatar
lechu55

25.01.2010 14:17

0

Czyli teraz wszystko rozegra sie na torze a nie w boksach.


avatar
Peti_bis

25.01.2010 14:18

0

Dobrze, że 10 a nie 8 pierwszych może będzie zdobywać punkty, bo wtedy będzie szansa dla Kubicy na regularne punktowanie. W tym roku będzie ciężko: Extraklasa - MCL,Merc,SF,RB, 1 liga-Renault,Sauber,FI,TR i okręgówka.


avatar
atomic

25.01.2010 14:19

0

jestem przeciw . team wygrywa "część" wyścigów i olewa walkę bo ma majstra.może skupić się na następnym sezonie i co ?.............. . motywacje ma każdy zawodnik i każdy team dopóki ma szanse / wyjątem bmw/ taka moja niestety tylko teoria


avatar
fezuj

25.01.2010 14:24

0

No ! w tej wersji zajęcie pierwszego miejsca to naprawdę potężny zastrzyk punktowy. Jestem ZA !!


avatar
redlum

25.01.2010 15:03

0

Peti_bis - takie przewidywania - robiło sporo osób przez poprzednim sezonem - tylko ze w ekstraklasie było podawane BMW a w okręgówce Honda/BrawnGP - a jak się skończyło - to wszyscy wiemy


avatar
pjc

25.01.2010 15:10

0

Wiem,że obecne zmiany w punktacji mają urozmaicić wyścigi ale ja od dawna patrzę na wyniki kierowców według starszego systemu 10,6,4,3,2,1. Moim zdaniem wtedy było ciężej o punktowane miejsce i każdy kto te punkty zdobył musiał się chyba bardziej napracować niż obecnie. Gdyby punktacja 10,8,6,5,4,3,2,1 obowiązywała w latach 90-tych,to nawet takie zespoły jak np.Lambo, Forti,Simtek czy Pacific nie widniałyby w statystykach jako te z zerowym dorobkiem. Jednakże i tak jestem ciekaw jak sprawdzi się nowy system i oby wpłynął pozytywnie na rywalizację na torze.


avatar
walerus

25.01.2010 15:24

0

No i dobrze - najszybszy i PP i tak zdobywa zwykle ten kto wygra wyścig... - więc jeszcze bardziej by się wzmocnił...


avatar
jfc

25.01.2010 15:26

0

Od razu mówiłem że tamta propozycja jest bez sensu. Te same różnice między 1,2,3 jak wcześniej i idiotyczna końcówka, gdzie 2 razy bardziej opłaca się walczyć o awans z 8 na 7 niż z 7 na 6. Ciekawe co za idiota to wymyślil??? No i tekkst Buttona chwalący nową punktację: "Super! Teraz 1. nad 2. ma aż 5 punktów przewagi a nie 2..." szkoda goadać. Nowa punktacja poprawia oba błędy. Wszyscy powinni być za... No chyba oprócz tego kto wymyślił tą wcześniejszą.


avatar
shad2pl

25.01.2010 16:18

0

Jak dla mnie przesadzili. Różnica między 1 a 3 miejscem to 10pkt!, a między 2 a 3 tylko 3pkt


avatar
redlum

25.01.2010 16:30

0

wcale nie przesadzili - zwycięzca zabiera wszystko - w tym wypadku - prawie wszystko :) ale zmiany idą w dobrym kierunku


avatar
kedar9315

25.01.2010 16:31

0

jestem za ta zmiana punktacji, a jesli chodzi o pit-stop'y to i tak uwazam ze mimo zakazu tankowania to walka na torze bedzie wieksza ale nadal duzo od zespolu i mechanikow bedzie zalezalo


avatar
Piotre_k

25.01.2010 17:18

0

Jeszcze lepsza byłaby: 20-19-15-12-itd. Dobrze, że nie forsują dwóch postojów, źle, że ciągle trzeba używać obu rodzajów mieszanek no i punktu za najszybsze okrążenie szkoda. Ale generalnie zmiany na plus.


avatar
Piotre_k

25.01.2010 17:18

0

Korekta: oczywiście 25-19-15-12-itd.


avatar
jfc

25.01.2010 17:58

0

19 pewnie byłoby sprawiedliwsze, ale tu chodziło o zdecydowane wyróżnienie zwycięzcy stąd 18. Ja dodał bym jeszcze : - Koniecznie po 5 punktów za najszybsze okrążenie i pole pos. (1 punkt przy 25 za zwycięstwo to prawie nic!) - 5 i 3 punkty przy końcu punktacji, tak żeby 12 kierowców miało punkty. Tak żeby Robert mógł regularnie zdobywać punkty w przyszłym sezonie ;)


avatar
Marti

25.01.2010 19:13

0

Zwycięzca miał by aż 7 punktów przewagi nad drugim? Uważam, że to za dużo. Jeśli któryś od samego poczatku będzie seryjnie wygrywał to majstra ma zaklepanego już w połowie sezonu. Ja bym widziała nastepującą punktację: 20-16-14-10-8-6-4-3-2-1


avatar
Marti

25.01.2010 19:16

0

lub: 20-16-12-10-8-6-4-3-2-1


avatar
Zbynio87

25.01.2010 19:23

0

20-16-14-12-10-8-6-4-2-1 +1 za PP +1 za FL


avatar
leo_

25.01.2010 19:24

0

5.atomic - Zgadza się, jest ryzyko, że rywalizacja się szybko zakonczy- na długo przed końcem całego sezonu. A to bardzo niedobrze. 10.jfc- to wtedy lepsza jest ta zaproponowana przez teamy: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Zmiany ciekawe, ale , jak wcześniej wspomniano, ryzykowne. Ja bym proponował 12-kę punktowaną : 20-16-14-9-8-7-6-5-4-3-2-1


avatar
leo_

25.01.2010 19:27

0

Albo, przy wersji punktowanej pierwszej 10-ki: 20-15-12-7-6-5-4-3-2-1


avatar
Zbynio87

25.01.2010 19:31

0

a jak nie to 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 i załatwione + 1 za PP i +1 FL


avatar
Zbynio87

25.01.2010 19:35

0

dlaczego taka punktacja? taka waska? a jakie sa roznice w okrazeniach pomiedzy bolidami? bardzo male i dlatego punktacja powinna odzwierciedlac to co sie dzieje na torze F1 !


avatar
leo_

25.01.2010 19:42

0

21 i 22- idea jest taka, zeby się bić przede wszystkim o pierwszą trójkę, a będąc już w niej- bic sie o 1 miejsce.


avatar
Antoni

25.01.2010 20:01

0

No i bardzo dobrze, że *że zespoły wycofały się z pomysłu premiowania punktem zdobywcy pole position oraz najszybszego okrążenia podczas wyścigu.* Dobrze też, że zespoły nie zaproponowały punktów za pochodzenie społeczne. Wyścig to bezpośrednia walka.


avatar
fabian

25.01.2010 21:27

0

A moja propozycja to: 25-20-15-12-9-6-4-3-2-1


avatar
zakop

25.01.2010 22:32

0

albo tak: 20-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1


avatar
nowyziomal

26.01.2010 03:00

0

najlepsza była stara 6-stopniowa punktacja teraz to potrzebny bedzie kalkulator dobrze ze ułamków nie ma


avatar
Alakhai

26.01.2010 08:00

0

mnie ciekawi, co z pomysłem startu wyścigu na oponach z kwalifikacji, bo gdzieś ta propozycja na ten stronie była opisana


avatar
krzysiek000

26.01.2010 13:56

0

Tia... Najlepsza byłaby punktacja: 100-12-10-8-6-5-4-3-2-1, wtedy to dopiero zwycięzca byłby wyróżniony... Nie podoba mi się ta punktacja, po prostu za duże różnice w punktach.Zwycięzca powinien być wyróżniony, ale nie aż w takim stopniu.


avatar
grzes12

26.01.2010 15:09

0

To jest tylko kosmetyka . Jaka by nie była punktacja , to i tak pewnie majstra zdobędzie ten sam kierowca ;) Po prostu Berni dostał po głowie chcąc wprowadzić system medalowy , a teraz chce wraz z FIA wyjść z tamtego pomysłu z twarzą zmieniając punktację , która wcale nie była zła .


avatar
Budyn_F1

26.01.2010 18:49

0

Teraz boksy nie beda tak wazne w wyscigu.


avatar
RapidWave

26.01.2010 20:51

0

ta punktacja to jakiś koszmar, wiadomo że każdy tor wymaga osobnych ustawień bolidu i zespół któremu uda się znaleźć kompromis na każdy tor (czyli optymalny bolid) i będzie zajmował przez to w każdym wyścigu miejsca od 3 do np. 6 i tak nie będzie miał szans z zespołem który pójdzie na łatwiznę i zrobi bolid np. tylko na szybkie tory i wygra powiedzmy pięć wyścigów (5x25=125p)


avatar
maxis12

27.01.2010 19:24

0

System punktujacy pierwsza jedenastkę: 17-14-11-8-7-6-5-4-3-2-1 i + 1 pkt za zwycieztwo po starcie z PP ewentualnie Za wygraną po starcie z innej pozycji niz PP. Czekam na odpowiedzi i sugestie do mojej punktacji.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu