Zespół McLaren mimo dobrej formy w sesjach treningowych, dzisiejsze kwalifikacje zaliczył do rozczarowujących, mimo że wszyscy w zespole zdawali sobie sprawę, że tor Istambul Park nie będzie sprzyjał bolidowi MP4-24. Lewis Hamilton odpadł z sesji kwalifikacyjnej po pierwszej części, a Heikki Kovalainen po drugiej.
Heikki Kovalainen„Dzisiaj rano naciskałem do granic możliwości, ale starłem lewą przednią oponę na pierwszym zakręcie i za każdym razem starałem sobie poradzić z uciekającym tyłem. Na zakręcie numer 8, bolid ciężko się prowadziło. Nasz bolid nie miał wystarczającej przyczepności, aby atakować szybkie zakręty. Wydawało się, że inni złapali przez weekend trochę przyczepności i lepiej wykorzystują miękkie opony, podczas gdy my używamy twardej mieszanki i tracimy osiągi. Hamowanie i przyspieszenie jest ciągle bardzo dobre, ale tracimy przyczepność, jak tor nabiera temperatury. Przewaga liderów jest zbyt duża, więc musimy więcej pracować w Centrum Technologicznym, aby zbliżyć się do czołówki. Nigdy się nie poddamy, ale jutrzejszy wyścig będzie ciężki.”
Lewis Hamilton
„Rano bolid wydawał się świetny- był bardzo dobrze zbalansowany z przodu, ale nad tyłem jeszcze musimy popracować. Spodziewaliśmy się, że ten weekend może być podobny do Barcelony. Nasz bolid wydaje się relatywnie wolniejszy od innych jak tor nabiera przyczepności. Naciskałem jak tylko mogłem, ale nie miałem przyczepności. Musimy się upewnić, że w najbliższych wyścigach nie wprowadzimy zbyt wielu pochopnych zmian: wykorzystamy czas, poprawimy rzeczy i rozwiążemy problem z bolidem. Zespół wykonał fantastyczną pracę: oni naprawdę pracowali dniami i nocami z taką samą determinacją. To będzie wyzywający rok dla nas, ale nie mam wątpliwości, że powrócimy.”
Martin Whitmarsh, szef zespołu
„Ryzykując stwierdzenie faktów, dzisiejsze kwalifikacje były rozczarowujące dla nas. Mówiąc to, nie pozwoliliśmy naszemu tempu wczoraj sprawić nadmiernego optymizmu na dzisiejszy i jutrzejszy dzień, gdyż byliśmy świadomi, że nasz bolid nie sprawuje się szczególnie dobrze na torach z szybkimi zakrętami, takich jak Istambul Park. Po fakcie, być może powinniśmy wypuścić Heikki na miękkich oponach w drugim przejeździe w Q2- niektórzy kierowcy tak zrobili i pojechali szybciej. Z drugiej strony, inni kierowcy pozostali na twardych oponach w Q2 i ustanowili dobre czasy. Faktem jest, że taki jest poziom konkurencyjności w stawce nowoczesnej Formuły 1. Trudno jest dostać się do Q3, gdy bolid jest w jakimś stopniu mniej optymalny.”
06.06.2009 15:21
0
Whitmarsh ani słowa o Hamiltonie. Ciekawe czemu. :D
06.06.2009 16:42
0
Pewnie po Turcji skupią sie na bolidzie na przyszły sezon tak jak już zapowiadali. Może na ciesnych i wolnych torach mają jeszcze jakieś szanse na punkty ale pozatym kiepsko to widze.
06.06.2009 18:49
0
brak szpiegów w Brown GP brakiem sukcesów maklarena
06.06.2009 23:24
0
cienko...
07.06.2009 10:28
0
Teraz jestem trochę nimi rozczarowany, gdyż spodziewałem się lepszej formy, wnioskując po treningach. Teraz wydaje się, że jest nawet gorzej, niż w Barcelonie. No cóż... zobaczymy, jak z tempem wyścigowym.
07.06.2009 10:57
0
mclaren ma dobry bolid i potencjal ale wydaje mi sie ze nia m kto tego wszystkiego poprowadzic.. dennis mze to byl stary gracz ale doprowadzil ten bolid prawie do mistrzostwa no i mistrzem zostal hamilton. a witmarch ma pierwszy samodzielny sezon i tak przedzie raz lepiej raz gorzej
12.03.2010 19:50
0
żalowy samochód
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się